- Mobil flották
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- VoLTE/VoWiFi
- Huawei Watch Ultimate - dizájnultimátum
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Telekom mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
gliskard
senior tag
nem lehet ez a folyamat egyszerűbb? Átmigrálódik a közönség, platformot vált, ezt az anyagi és jogi háttér leköveti és kész. Hosszú távon valahogy nem tűnik egyik fél sem érdekeltnek abban, hogy egymást módszeresen kebelezzék.
Kábel TV mint szolgáltatás és 'biznisz' nem olyan egyszerű az usa-ban, mint elsőre látszik. Ennek egyik oka a sport és ahhoz kapcsolódó közvetítési jogok illetve a jogdíjak amik nagyon jelentősek. USA-ban a sport közvetítések streaming-je legalább olyan jelentős mint a 'hagyományos' streaming szolgáltatás (Netflix, Hulu, Prime, stb.) és kb ugyan ekkora hatása van a kábel tv visszaesésére. A másik ok a TV shop
A sport események közvetítéséhez kapcsolódó jogdíjak iparág szinten jelentősek. A globális sportközvetítési piacot nagyjából évi 55-60 milliárd dollárra becsülik. Az USA dominanciáját jól mutatja, hogy a top 5 legértékesebb bajnokságból három náluk van, a német Bundesliga pedig nincs benne a top 5-ben.
• NFL 10 milliárd USD
• EPL 3,8 milliárd USD
• NBA 2,7 milliárd USD
• La Liga 2 milliárd USD
• MLB 1,8 milliárd USD
• Bundesliga 1,4 milliárd USD2002-ben (öt évvel később – 2007-ben jelent meg az első iPhone) az MLB (Major League Baseball) bevezette az első digitális sport-streaming szolgáltatást – mlb.tv
A sávszélesség és minőség miatt komoly kritikákat kapott – el lehet képzelni, hogy milyen lehetett a minőség 2002-2003-ban, amikor még itthon is a betárcsázós modemek domináltak. Ennek ellenére 4 év alatt elérték az 1 millió feliratkozót és ez jó üzleti példa volt a többi ligának...2022-2023-ben már az összes népszerű amerikai sportág – NBA, NFL, MLB, NHL, MLS – saját profi streaming szolgáltatással rendelkezik amire a nézők havi- vagy éves hozzáférést vásárolhatnak és követhetik bármelyik mérkőzés bármelyik pillanatát, élőben, illetve szinte mindegyiknél van felvétel visszajátszás is. Illetve elég sok esetben van audio közvetítés is (kb olyan mint anno itthon a rádiós meccs közvetítés).
Ezekben a bajnokságokban gyakran 8-10 mérkőzés is fut egyidőben, ez különösen jellemző az NFL-re ahol vasárnaponként dömping van. Ezért a streaming és a váltás a meccsek között – vagy éppen az NFL+ esetében a négy meccsa követése egy képernyőn – jelentős ugrás a kábel TV-hez képest. Továbbá a ligák ezáltal maguknál tartják a közvetítésből befolyó bevételeket, a nézők/fogyasztók pedig kihagyják a kereskedelmi televíziózás reklámdömpingjét.Viszont a ligák saját streaming szolgáltatására előfizetni nem olcsó dolog, főleg a nem hard core nézőknek akik csak néhány meccsre kíváncsiak. Ezért is jelentek meg az ESPN+, Paramount+, Prime, stb streaming kínálatában a sport események.
Ezek mind-mind a jogtulajdonosok által kontrolállát tartalom fogyasztási lehetőségek. Ezért azt gondolom, hogy "Átmigrálódik a közönség, platformot vált, ezt az anyagi és jogi háttér leköveti és kész" inkább a jog tulajdonosok által szabályozott folyamat, amit persze ezt a fogyasztói igényekhez próbálnak igazítani, de elsődleges cél a profit maximalizálás.
-
-
totron
addikt
válasz
Hieronymus #4 üzenetére
Pofátlanság vagy sem, el tudják és el is kérik a jó pénzeket a mai napig a reklámozó pakkokért, hogy van ez? Elkülönül a nép ajkán keletkező mondás és a pénztárcával való szavazás, úgynevezett valóság. Az álszentséget mondjuk soha nem bírtam.
#3sfefe, a ember nem változik, ugyanazokat a köröket futjuk. Ami persze elszomorító.
#5gliskard, nem lehet ez a folyamat egyszerűbb? Átmigrálódik a közönség, platformot vált, ezt az anyagi és jogi háttér leköveti és kész. Hosszú távon valahogy nem tűnik egyik fél sem érdekeltnek abban, hogy egymást módszeresen kebelezzék. -
Medocsabi
addikt
Biztos én vagyok deficites, de MAX, Netflix előfizetés mellett is előbb nézek meg youtube-ról egy Bud Spencer filmet
Nálam a streaming akkor megy, ha főzök. De akkor mindig, és telefonról. Egyszerűen nem tudom elképzelni azt az élethelyzetet, hogy leülök a kanapéra 2 órára filmet nézni. Ha megy a Tv, akkor megy a PS is, és játszom. Feleségem órákig, sőt, napokig elvan a Netflix-szel, de engem nem köt le a tévénézés, mert számomra elpocsékolt idő, mivel nem, vagy csak ritkán szórakoztat, és ha van ilyen, akkor szinte mindig felcsapom mellé a notebookot. Sőt, azt vettem észre, hiába a sok streaming nálunk, ha eszembe jut egy film, amit rég láttam és megnéznék mondjuk a telken hétvégén,akkor Ncore. -
totron
addikt
Mit nevezünk tévének, tévézésnek... Ha az aktuálisan elérhető slágertartalmak ösztönbefogadását, akkor semmilyen változás nem történt.
-
-
akom
őstag
-
laed
aktív tag
válasz
Hieronymus #8 üzenetére
Ha valami nagy dolog történik a világban, a nagy hírtv-k rögtön foglalkoznak vele.
Ha 1 klipp kell, akkor persze jó lehet a YT, de ha csak valamit hallgatnék, akkor jobbak a csatik. -
A hírekre leglassabbak a napilapok, Ezeket követi sebességbe a hírcsatornák. Az online tartalom a leggyorsabb.
A zenét mint tévé csatornát, én nehezem tudom értelmezni. Nyilván a videóklipre gondolsz. Ebben a VEVO szinte legyőzhetetlen. Legalábbis azon művészek esetében akik hozzájuk tartoznak. De a YT, Amazon, ... zeneszolgáltatók sokkal több több zenét kínálnak egyszerre, mint az összes zenetévé szolgáltató.
Nyilván a magyar lakodalmas rock kínálatot a korábban említett szolgáltatók nem tudják a TV szolgáltatását felülmúlni. -
laed
aktív tag
válasz
Hieronymus #4 üzenetére
Na most a szitu az, hogy nem csak filmet lehet nézni a TV-n.
Szerintem hírekre + zenére jobb a hagyományos TV, műholdon.
Amerikában persze nincs akkora ingyenes kínálat, mint nálunk. -
gliskard
senior tag
Streaming esetében az a selling point, hogy bármikor megnézheted a műsort és nem kell arra várni, hogy valamelyik csatorna beütemezze. Tehát nem az a selling point, hogy nincs reklám – ez egy extra volt, de nem az elsődleges selling point.
A reklámok megjelenése ezt a trendet nem fordítja vissza, nem mennek vissza a nézők az ütemezet csatornákra. Ami ráadásul elég drága is.
USA-ban a kábel tv szolgáltatás a mi árainkhoz képest jóval drágább (sokat drágult az utóbbi időben) – átlagosan $83 fizetnek háztartásonként ami jelenleg 29.000-30.000 forintnak felel meg. A Streaming penetrációja valószínűleg azt fogja eredményezni, hogy a tv csomagok még drágábbak lesznek, mert az ügyfelek lemondása nem jelenti a jogdíjak azonos mértékű csökkenését és valószínűleg egyre inkább be fog indulni a lemondás – mert a kábel TV + streaming együtt komoly költség továbbá a sport közvetítések (pl. az ESPN+ a Hulu-n) megjelenése a streaming szolgáltatóknál szintén ezt a folyamatot erősíti. Hasonló hatása van annak is, hogy a szórakoztató műsorokat is felpakolták a streaming-re, illetve ebbe az irányba menne a hírcsatornák is (kényszerűségből).
De az is elég beszédes, hogy a streaming 12,5%-át a YT viszi el, ez eleve reklámokkal megszakított streaming (itt a reklám mentesség a fizetős) ráadásul az usa-ban meredeken emelkedik azoknak a száma, akik TV-n nézik a YT-ot.
-
Az "élő" adásban nehéz megkerülni a reklámokat. A stream szolgáltatásokban valamivel egyszerűbb a helyzet.
Nálunk a nagymama az utolsó személy aki a kedvenc sorozatára készül. Amikor kezdődik, mindent előkészít magának. Tudja, online is megnézhetné, de neki már az nem olyan élmény, mint a tévé.
Én csak azért nézek rá a tévécsatornák ajánlatára, hogy lássam a választékot. Ha találok érdekeset, megnénézem a csatorna (csoport) videotékájában. Ebben az esetben akkor nézem meg, amikor én akarom, egy időkorláton belül. A reklámok problémáját meg egyénileg feldolgozom.Azt gondolom már nincs visszaút a lineáris tévézéshez. Ezt a csatorna tulajdonosok is tudják. Ráadásul teljesen pofátlanság, ha egy csatornáért fizetni kell, ráadásul reklámmal is telenyomják..
-
sfefe
addikt
Szerintem meg ahogy tolják bele a reklámokat a streamingbe majd úgy fog csökkenni...
Streaming pont azért ( volt ) jó mert nem volt reklám....eddig .. ha még több lesz módon le a píbe.... -
odusseyahu
csendes újonc
Várható volt, hogy ez így lesz, bár én az arányokon vagyok kicsit meglepődve.
-
HantekDSO
tag
14TByte-on vannak valódi, nézhető filmjeim - a streamról szolgáltatásokon megjelenő tartalmakról nem írom le a véleményem, mert az ükunokáim is végleges kitiltásban részesülnének!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lexar NM790 4TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új - 7400-6500 MBs - Eladó!
- AMD Ryzen 5 5600X - Új, 3 év garancia - Eladó!
- CORSAIR MP600 PRO NH 1TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új - 7000-6500 MBs - Eladó!
- WD Black SN850X 4TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új - 7300-6600 MBs - Eladó!
- Crucial T705 4TB M.2 NVME PCI-E 5.0 x4 - Új - 14.100-12.600 MBs - Eladó!
- Apple iPhone 7 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával l
- Dell OptiPlex MT/SFF 3040, 3050, 7050, 3060, 3070, 5070, 7060 /WIN 11 - SZÁMLA- GARANCIA
- Bomba ár! Dell Precision M4800 i7-4800MQ I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I K1100M I Cam I W10 I Gari!
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Xiaomi 11 Lite 5G NE 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest