- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Szemünk előtt az ultravékony S25 Edge
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- 8849 Shark 3 - AMOLED-es erőmű
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- VoLTE/VoWiFi
Új hozzászólás Aktív témák
-
paljani
aktív tag
válasz Busterftw #48 üzenetére
De kiderult, hogy tobb szaz milliard dollarral tamogattak direkten a EV gyartokat.
— Ahhmmm… de nem támogatták több száz milliárd dollárral, hanem becslés szerint (!) 173 milliárd dollárt tettek bele az EV iparukba 13 év alatt. Az évi 13 milliárd… huhh… odabasz…rengeteg… világvége. Ráadásul ez az összeg 500 autógyár között oszlott meg (aminek a 80%-a csődbe ment, de ezt írtam is korábban).A kinai munkaero nem olcsobb, mint az EU-s, a nyersanyagok sem olcsobbak, a Kina nem koltott tobb szaz milliard dollart mestersegesen az EV iparba.
—- Hey…Hey… saját magadnak mondasz ellen, három kommentel korábban még olcsóbban gyártottak és ezért nem fair a verseny. Akkor most mivan?!? Továbbá nem támogatták több száz milliárd dollárral, hanem becslés szerint (!) 173 milliárd dollárt tettek bele az EV iparukba 13 év alatt.Teljesen irrelevans modon probalsz itt vitazni, mikzoben minden teny teged cafol.
— Persze-persze… most már jöhetnének azok a “tények”…[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
nagyúr
"1., hogy szó sincs “masszív kínai állami támogatásokról”. "
De kiderult, hogy tobb szaz milliard dollarral tamogattak direkten a EV gyartokat."2. Nem olcsóbb mint az EU-s autó"
De nem am, kaszalnak vele rendesen:
"BYD ’s net profit per car has declined over the last 12 months to the equivalent of $739, according to analysis from CLSA as of the first quarter."
A kinai munkaero nem olcsobb, mint az EU-s, a nyersanyagok sem olcsobbak, a Kina nem koltott tobb szaz milliard dollart mestersegesen az EV iparba.Teljesen irrelevans modon probalsz itt vitazni, mikzoben minden teny teged cafol.
-
paljani
aktív tag
válasz andrisbandi #39 üzenetére
Ne zavard őket össze tényekkel. A kínai autógyártás hitvány, drága és nem hatékony: csak az autónkénti húszezermilliárd (kommunista)dollár miatt működik valamennyire és nemsokára még annyira se fog az autók meg majd szétesnek sőt blah-blah-blah…
-
Narxis
nagyúr
A kínai olcsóság csak ideiglenes, nem tudom mennyire kell vaknak lenni, hogy ne lássa az ember mire megy ki a játék. Olcsóbb termékekkel, munkaerővel és állami támogatással kiszorítják a piacról a konkurenciát, hogy utána tőlük függjél. Így kell egyetlen puskalövés nélkül meghódítani a világot. A kínaiak türelme végtelen ilyen szempontból, nekik mindegy, hogy ehhez 10 vagy 20 vagy 50 év kell, ők kivárják míg minden más nyugati szereplő tönkremegy.
"As long as there are those that remember what was, there will always be those that are unable to accept what can be. They will resist."
-
senior tag
válasz Shadowbull #42 üzenetére
Csak épp a magasabb minőség elérésének nem feltétele a kiadások növelése. Az előállítási költséggel magyarázta a magasabb árat. A piac úgyis beárazza a BYD-t is mint a többit, de ha gyönge akkor van tere a javulásra is, tehát ettől csak rosszabb lesz az EU gyártásnak.
A Tények Erdejében nincsenek faházak
-
Shadowbull
addikt
-
senior tag
Ez komolytalan. A gyengébb minőségi összeszerelés lehet drágább is a jó minőségűnél. Csakúgy mint a fémlemez kilója filléres tétel. Az összeszerelő munkások nálunk is a leggyengébben fizetett láncszeme az autógyártásnak. Az meg hogy 10 000 mérnök fejleszt egy hajlítást a 2024-es Facelift, 1.1- be vagy 10 000 párttitkár, azt játsszák le egymás közt. Kínában ilyen áron mint az EU-ban nem tudnak eladni ennyi autót. Ez a sok hülye, ajándék Kínának.
[ Szerkesztve ]
A Tények Erdejében nincsenek faházak
-
andrisbandi
őstag
TC Híradó 2024/12/04
yt
Friss horror.
A VW és az Audi is felsült Kínában, nem tudják eladni a saját fejlesztésüket.
Kínai modern technika és formaterv vásárlására kényszerültek, h ott labdába rúghassanak.Másik gazdasági műsorban hallottam; amennyit az európai és amerikai autós eladások arányában csökkentek az utóbbi kb 5 éveben (lefeleződtek nagyjából), annyival nőttek a kínai eladások. Szinte nulláról globális majdnem 30%-ra.
Azt mesélték vámokkal hiába gáncsolják Kínát, még lelassítani sem biztos hogy lehetséges. Lásd magyar BYD gyár.
Mivel Európa totálisan széttagolt, csak propaganda szinten összetartó, biztosra vehető a kínai gazdasági befolyásolás, további térnyerés.
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
parandroid
félisten
-
paljani
aktív tag
válasz Busterftw #33 üzenetére
Ne tekergesd, már nincs hova. Már kiderült:
1., hogy szó sincs “masszív kínai állami támogatásokról”.
2. Nem olcsóbb mint az EU-s autó
3. TE állítottad, hogy “bezzeg a kinai robin hood gyártó”
4. Igen én hozom fel az EU-s protekcionizmust, mint az EU-s polgárok megkárosításának eszközét (ha bemegyek kocsit venni az ár érdekel meg amit kapok cserébe nem az ideológiai maszlag. Már leírtam).
-
Alaaf Pi
senior tag
Hoztam egy videót a témában. Amikor extrapolál, az marha nagy baromság, a többi viszont elgondolkodtató.
[link][ Szerkesztve ]
-
Busterftw
nagyúr
Na most hogy ezt leirtad, akkor miert csodalkozol, hogy a kinai auto, massziv allami tamogatasokkal, mar ismert agrassziv piacszerzesi modszerekkel olcsobb, mint az EU-s auto?
Hogy jon ki neked az, hogy az EU atveri Pistat az arazason, bezzeg a kinai robin hood gyarto?
"netto protekcionizmus"
Lol, te hozod fel a protekcionizmust es Kinat egy mondtatban, ahol egy csomo ceg, szolgaltatas bannolva van es azon van az egesz orszag, hogy minden nyugati ceget levaltson? -
Alaaf Pi
senior tag
-
senior tag
Azt olvastam Kínában 10 000 euró körül lehet már BYD-t venni, csak nálunk az EU-ban olyan olcsó, hogy a kínai állami támogatással adják 3x-os áron. Nem tudom igaz-e, de reálisnak tűnik a kínai árakat ismerve, legalábbis sejthető hogy nincs pofájuk egy kasznizott elektromos roller 30 000 eurón kínálgatni.
A Tények Erdejében nincsenek faházak
-
paljani
aktív tag
válasz Busterftw #28 üzenetére
Akkor minek dobálózól vele? Ha te is tudod, hogy nem úgy van? És miért kéne egyforma körülmények között vagy egyforma költséggel gyártani? Hol van ilyen a világon? Sehol. A kapitalizmus nem erről szól. A fair verseny az az értékesítési körülményekre kell vonatkozzon semmi másra. A piacon az ár dönt, más nem érdekli a vevőt (volumenben). Amit az EU a védővámokkal művel az semmi más, mint netto protekcionizmus. De az a fajta, ami nekünk vásárlóknak rossz, mert mesterségesen magasan tartja az árakat.
Nekem meg - ideólógiai okokból - állva kéne tapsolnom hozzá, miközben tudom, hogy százezres-milliós eladatlan készletei vannak a nagy gyártóknak (pl. VW, Steallantis) mert úgy felb*szták mesterségesen az áraikat, hogy a lőtéri kutya nem veszi meg a szarjaikat (nem csak EV). De ez neked jó Polgár vagy nekünk…izé… mindegyis: fizess csak! Sokat!
-
Colomb
csendes tag
Kicsit próbálj meg nagyobb léptékben gondolkozni, kinek miért mi éri meg. Miért jó Kínának, hogy felvásárolhatta a Kuka robotot, vagy mondjuk a Volvo-t egy addig totál neve nem volt autómárka... biztosan a spájzban találtak véletlenül egy kazal pénzt....mert állami támogatás az bizony sosem volt, megaztán igazából nem a technológiát meg a piacot akarták megszerezni dehogy is...
Az nem kell a Kínaiaknak, csak a buta EU mindig direkt kibabrál veled kisemberrel... es direkt rosszat akar neked, hogy jó sok vámot fizessél... botrány megpróbálja ellopni a munkahelyedet is, pedig te már szaladnál es boldogan dolgoznál 12-14 órát remek munkakörülmenyek között valahol Vuhan mellett... amiből egy 10-20ev alatt lehet pont meg tudnád venni az áldott jo dolphint ha nem költesz semmi másra... nem is lenne semmi gond.... milyen kizsákmányolásról beszélnek már... mindenkinek szuper lenne... -
paljani
aktív tag
válasz Busterftw #26 üzenetére
Hagyjuk a blah-blah-t. Egyrészt szó sincs manapság Ev-nként 8400 dodóról a kínai állam részéről (így terjed a hülyeség, de szívesen lefordítom neked a bloomberg cikket…) másrészt meg majd megérted a fair versenyt ha egymás mellett árulunk és szólók neked, hogy 20-50%-al drágábban kell adnod a portékád és ezt a különbözetet egy az egyben le kell nekem adnod előre vagy nem árusíthatsz egyáltalán.
Atyaég… -
Busterftw
nagyúr
Érvelni te érvelsz rosszul, mert a gyártót rohadtul nem segíti ki az, hogy a vásárlónak ad kedvezményt az állam.
Kína ugyanúgy a vásárlónak is ad pénzt, ha autót cserél:
"Consumers who replace their conventional cars with an EV stand to receive a subsidy of 20,000 yuan (US$2,770) per vehicle"A vámnak pedig szintén semmi köze ahhoz, hogy miért tud a kínai gyártó (hogy egy példát mondjunk a sok közül) olcsóbb lenni.
-
paljani
aktív tag
válasz Busterftw #19 üzenetére
Már vártam ezt a papírmasé “érvelést”… hát az van kolléga, hogy a jogszabályi keretek nem teszik lehetővé a direkt támogatásokat (leszámítva a kormányzati megrendeléseket amikből elmegy százezres nagyságrendű autó évente…) errefele de helyette 18-45%-os sávos védővámokat basztak a kínai autók gyártóinak nyakába ami egyből egy laza 48%-os visszaesést okozott a kínai autók értékesítésében augusztusban (itt az EU-ban). Rafináltság van itt kéremszépen simán meg lehet téveszteni itt a kóbor apácákat…
-
Medocsabi
addikt
válasz kriszpontaz #6 üzenetére
Olcsóbb lesz. Ez tuti. Innentől az,hogy a szerviz,alkatrész stb hogy lesz,irreleváns. Akkor lenne szempont,ha a jelenlegi európai EV piac alkatrész/szervíz ellátása jó lenne. De nem az. Innentől a usernek tök mindegy,hogy egy Skoda,vagy BYD áll a szervízben heteket/hónapokat,ha q vételáron megspórol 3-4 millió forintot. Ami gyakorlatilag az EV teljes fogyasztása egy 5 éves ciklus alatt. Nagyon nem mindegy.
-
cami][us
senior tag
Nem akarom elrontani a kedvedet, de ennél olcsóbb már nem nagyon lesz. Az EU-s vámokat (amelyek röhelyesen alacsonyak az amerikaiakéhoz képest) a gyártó simán kifizeti az állami támogatásból. Szóval holnap már felemelheted a valagad és vehetsz egy 'fain' Dolphin-t. Pesten is van márkakereskedés.
-
parandroid
félisten
"...több autót adhat el, mint a Ford és a Honda... ...a következő egy év során több mint 6 millió autót adhatnak el, ami már a GM és a Stellantis magasságába emelné a BYD-t."
Földön fekvő ellenfeleket ér rugdosni?
Amúgy ja, 90% hazai piacon megy el, durva támogatásokkal, azaz a kínai állam veszi a saját párttagoknak - vagyis a kínai adófizetők jutalmazzák a megbízható kádereket. Hja, amíg telik rá.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
paljani
aktív tag
válasz Busterftw #13 üzenetére
Országa válogatja, van ahol lényeges többet is adnak. Jó mazsolázást!
-
doooo
veterán
Majd akkor legyen belőle hír, ha el is adott többet. (Nem mintha az bármit is számítana.)
-
kilua
senior tag
Ha igaz lenne minden Kínából, hogy veszteséggel gyártanak veszteséggel szállítanak mindent is hogy a nyugati konkurencia csődbe menjen de utána is veszteséggel gyárt és szállít Kína, nekem nem jön ki a matek.. Már rég csődbe mentek volna.
Az már hihetőbben hangzik, hogy például az applenek és a samsungnak ilyen ezer milliárdos tartaléka van pénzben, de például a xiaominak nincs annyi mert a telefon ugyanaz de kisebb a hasonkulcs.
[ Szerkesztve ]
-
MageRG
addikt
"What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
kriszpontaz
veterán
-
Busterftw
nagyúr
Nem hagytak oket csodbe menni, azert mentek "csodbe", mert tobb szaz EV gyarto felvette a tamogatasokat es a legyartott darabszamok utan az allami lovet, aztan leleptek.
Itt nyugaton nem adtak darabonkent 8400 dollar erteku lovet 1 EV utan.
Gondolom nem kell lebontani, hogy miert lehet igy olcsobb a kinai EV. -
paljani
aktív tag
És most akkor hova sz*rjak?!?
Majdnem az összes nagy nyugati márkába (nem csak autó…) egykor ugyanígy pumpálta az adott állam a pénzt (közvetlen vagy közvetve pl. megrendelések által). Csak ugye most az van, hogy amit szabad jupiternek azt nem szabad a kisökörnek…
(Amúgy a kínai állam hagyta csődbe menni az elektromos autót gyártók háromnegyedét. Akik maradtak azok finoman szólva is versenyképesek nemzetközi szinten is.) -
paljani
aktív tag
Helyes. Ha megnyílik itthon is a gyáruk akkor végre jó áron (mínusz EU-s rablóvámok) tudok majd valami faint dolphint vagy attot venni tőlük. Remélhetőleg.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Telekom mobilszolgáltatások
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Premier dátumot kapott a South of Midnight
- Óra topik
- Retro játékok
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Külpolitika
- Xbox Series X|S
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Eladó Steelseries Arctis 7+ DESTINY 2 Edition fejhallgató!
- Yamaha RX-V1800 házimizi erősítő eladó!
- Apple MacBook Air 13" M3 Chip 16GB 256GB - bontatlan új - 1 év garancia
- Lenovo Thinkpad T450, 14" HD+, i5-5200U CPU, Félkonfig, Dupla akkuval
- HP Irodai Laptop I AMD Ryzen 3 2200U I 240GB SSD I 8GB DDR4 I 1366x768 I GARANCIA I BESZÁMÍTÁS I
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest