- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Honor 8 - tisztelet a kivitelnek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Bemutatkozott a Motorola Edge 50 Pro
- Macrodroid
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Íme, a Huawei Pura 70 széria
Hirdetés
-
Nem igaz, hogy indiaiak működtetik az Amazon pénztármentes technológiáját
it A saját boltjaiban már nem erre a technológiára építene az Amazon, de külsős üzletekben egyre több helyen alkalmazzák a pénztármentes megoldását. Azt mondják, tévhit, hogy indiai emberek figyelik a vásárlókat a rendszer helyett.
-
Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
ma Érdekes egyveleg a középső Edge 50: a jó tulajdonságai közé becsúszott pár rossz, de vannak szerethető, egyedi megoldásai is.
-
Homeworld 3 - Befutott a gépigény és a roadmap
gp A készítők felfedték, hogy milyen hardverek kellenek a játék futtatásához, valamint azt hogy mi vár ránk a későbbiekben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
csiga997
őstag
Egyébként a dolog fordítva is tud működni, vagyis nem a vakut szűrőzöd, hanem a gépre teszel szűrőt, csak ekkor a vaku színhőmérsékletére kell felhoznod a kornyezeti fény hőmérsékletét.
Fordítva nem működik! Pl. ha a környezeti fény színhőmérséklete mondjuk 3200K (műfény) és ezt te szűrővel (pl 80A) felhozod 5500K-re (napfény és egyben a vaku színhőmérséklete), és mellé villantasz még vakuval is, akkor annak a fényét szépen eltolod 7800K-re, vagyis a háttér színhelyes lesz, viszont amit vakuval világítottál meg az meg szép kék lesz mellé.
A színhelyes képhez az összes (!) fényforrásnak azonos színhőmérsékletűnek kell lennie és ehhez a színhőmérséklethez kell aztán beállítani a gépen a fehéregyensúlyt. Persze, nem kell ezt annyira rigorózusan követni, hiszen többnyire az eltérő színhőmérsékletű fények inkább hozzáadnak a kép hangulatához. Pl. egy éjszakai városkép fényeit sárgásnak várja az ember és ha precízen kikorrigált fehéret kap helyette az csak elvesz a kép értékéből. -
-
csiga997
őstag
azért ''várjauk'' sárgásnak, mert most ilyen színű lámpákat használnak többnyire.
Nem. A lámpát ott, akkor fehérnek látod, mivel a szem képes alkalmazkodni a változó színhőmérséklethez. Az egyfajta színhőmérsékletre kalibrált fotónyersanyagon (legyen az film vagy ccd) viszont a különbség megjelenik.
Azért várjuk sárgának, mert az ojjan romantikus meg fúú... -
j.bravo
addikt
Csatlakozom, a nátriumlámpát én is sárgás-narancsosnak látom... A szemem, illetve az agyam valamelyest mégis felismeri a tárgyak színét a fényében (pedig a nagyon szűk spektrum miatt a színvisszaadása pocsék), de a lámpát magát sárgás-narancsosnak látom.
Manapság épületvilágításra a halogénlámpa már nem annyira dívik (kivéve azokat amik az épületnek csak kis részét világítják meg, pl. két ablak között, vagy tympanon egy darabja), az oszlopra rakott épületmegvilágító lámpák mostanság már inkább fémhalogén kisülőlámpák. Viszont ezek is fehérek (legtöbbször hidegfehérek)Whatever.
-
-
csiga997
őstag
A redőnyzáras fényképezőkben két redőny van, egy első és egy hátsó. Az exponálás előtt a hátsó redőny nyitva van, az első zárva. Amikor lenyomod a kioldógombot, az első redőny kinyit, majd ez expozíciós idő után a második redőny bezár. Mivel a redőnyök sebessége véges, ezért a gyors expozíciós időket úgy lehet elérni, hogy az első redőny teljes kinyílása előtt már a második redőny zárni kezd. Ebben az esetben tkp. csak egy ''csík'' világítja meg a filmet/érzékelőt. A leggyorsabb záridőt, amikor az első redőny még képes teljesen kinyitni mielőtt a második zárni kezd hívjuk vakuszinkron időnek, mivel ha ekkor elvillan a vaku az még képes a teljes filmfelületet megvilágítani. Az, hogy mennyi ez a legrövidebb idő viszont a redőnyök lefutási sebességétől függ. Ugyanakkor, ha gyorsabbak a redőnyök akkor a legrövidebb zársebesség is kisebb lesz, mivel a két redőny közötti ''csík'' mérete is véges (a diffrakció miatt). Összességében azt lehet mondani, hogy azok a gépek tudnak 1/8000 körüli zársebességet, amelyek 1/250-es vakuszinkronnal bírnak. Az 1/125-ös vakuszinkronosaknak pedig 1/4000 a vége.
Az 1/16000-es zársebességhez pedig már a mechanikus zár is kevés, itt a CCD-be épített elektronikus zárra is szükség van. -
Hydra SR
addikt
A lesaux által linkelt kép így készült, csak 3 hegesztőpajzsra való szűrővel.
Az emlegetett hotmirror meg ezek szerint nem engedi el a CCD-ig ezt a tartományt, ami meg nem jut el odáig az nem lehet hatással a képre.A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
csapos2
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- petipetya: Nagy chili topic. :)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Honda topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Gyúrósok ide!
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- További aktív témák...