Hirdetés
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Netfone
- HMD Skyline - jó szerelés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple iPhone SE (3. generáció) - szélsebes múltidézés
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
lo 2022 decemberében szereltem fel a KonvekPRO-t.A gázkonvektoraim Sit 630-as korszerű vezérlővel vannak ellátva (...
-
Frostpunk 2 - 350 ezer eladott példány alig néhány nap alatt
gp A készítők szerint a jelenlegi bevételükkel átlépték a játék gyártási és marketing költségeit.
-
Súlyos sztrájkba futott a Samsung Indiában
it A Samsung arra figyelmeztette a sztrájkoló indiai alkalmazottait, hogy ha nem dolgoznak, nem kapnak fizetést – és ki is rúgják őket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sza_Sa
senior tag
Most megy fel az 1850, szervizben, természetesen...
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz hucsikoi #32744 üzenetére
Önmagában az Et nem minden, a 35-ös Et 10mm-el van kijjebb a mostaninál. Az nem sok, el kell még férni a kerékjáratban, feltéve, hogy a felni szélessége annyi mint a mostani.
Én még a középfuratot is megnézném."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #32746 üzenetére
Stabil Győr. Hivatalosan kinn van, de sok helyen ezt még nem tudják. Mondta is a szervizvezető, hogy biztosan fogják őket köpködni amiért kitették face-re, egyik szerviz sem akar csak ezzel eltölteni 3/4 órát, /autó. Biztos meg fogják mindet rohanni...
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
-
Sza_Sa
senior tag
Nekem s7edge- el flottul megy, bár 2 dolog zavar. Az egyik, hogy, telepíti a google alkalmazást, nekem zeljesen felesleges, viszont nélküle nem indul el az aa. A másik, szerintem rosszabb a navi hangja a gyári navinál. Aztán ott van a kábeles csatlakozás, jobb lenne, ha bt-n is tudna csatlakozni.
Ettől függetlenül fogom használni, a forgalom figyelés és a hang alapú keresés jó dolog"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Frissítéssel vigyázzatok, egy esetleges fejegység halál sokba kerülhet. A szervizesek találkoztak már ilyennel igaz csak egyszer, de még jó, hogy akkor ők cseszték el.A listaára eléggé horror ennek a Bosch-nak.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Nem tudsz mit csinálni, azt kapod, pénzt nem adnak vissza, mást nem tehetnek bele.
(#32807) Kornel
Gondolom egy félbemaradt frissítés hagy valami nyomot maga után. ami bár a szervizben nem feltétlen látható, de ilyenkor az a protokoll, hogy fel kell küldeni a központba. Ők meg küldhetik bevizsgálásra a gyártóhoz is.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Fb csoport... mondtam én. Nem gyenge arcok vannak arrafelé. Egyébként én is kellő távolságból szemlélődöm, jobb a békesség
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #32838 üzenetére
Ez a mennyit eszik téma nagyon fárasztó. Soha nem érdekelt mennyit fogyaszt, de feleslegesen sem nyomom neki. Aki keveset akar tankolni vele annak egy jó tanács, rakja le, menjen busszal, gyalog, tömegközlekedéssel, stb.
Szeptemberben 68 ezret tankoltam el a két kocsiba, ez van, mikor használod. Ha itthon ültem volna, biztos kevesebbet kellett volna fizetni."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Mióta meg van a kocsi, azóta vezetem a tankolásokat a Fuelion, jelenleg 6,925l/km a teljes átlag, 6.3 a legjobb. Teljesen jó.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Harkovz #32853 üzenetére
Maximálisan igazad van, de annyit hozzátennék, amot nekem is csak az utóbbi időben sikerült megtanulni, hogy türelmesebbnek kell lenni, és nem felhúzni magad a közlekedésen. Ha ideges vagy te is elkezdel hülyeségeket csinálni, erőszakos viselkedés, izmozás, fékezgetés stb.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz blakey #32861 üzenetére
Mekkora igazság! Multkor egy nyerges zavart le a murvás részre, lakott területen belül 100 km/h körül levágta a kanyar ívét. Még jó, hogy kb 30-cal mentem, messziről láttam, hogy kurvára dönget.
No, akkor visszafordultam, gondoltam most kicsit edzeni fogok. Mire utolértem, átgondoltam a várható következményeket, nem ér annyit. Elengedtem. Persze, ha valami sérül a kocsin, lehet, eltöröm az orrát nagy nyugalmamban
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Tom1939 #32951 üzenetére
"Krisztián: szerintem a csendes többség normális ott is csak az adminek "kicsit" diktátorok és hát ott is vannak istennek szent állatai"
Hasonló a véleményem. A fb csoport idulása előtt, még az indexes időben az egyik alapító felkért, hogy együtt csináljuk. Megköszöntem és visszautasítottam. Kár volt, nálam nagyobb terror lenne. 2 napig nem posztolsz, ki vagy téve.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Hasonló gondok nálam is, aa alatt normális zenelejátszó nincs. Nálam nem megoldás az sd két okból is, 1; benne a navikártya 2; sok flac van a gyujteményben, ezt nem eszi a gyári lejátszó. Marad a bt telefonról stream, aztán ha kell az aa (amikor nem jó a gyári navi) max nem hallgatok zenét
Vidéken rádiózni, esélytelen. Csak a szemét maradt, mindenhol nyomják a butítást. Elhiszem, hogy az egyszerű embereket meg lehet etetni, hogy minderől egy ember tehet, és ezt végig kell hallgatni óránként legalább egyszer, de én ebből kösz, de nem kérek.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Napfénysüti #33241 üzenetére
Én megértelek
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Zimmermann nagyon jó.
Más:
Feltettem a téli szettet 16-os felnivel, egy álom a rugózása a kocsinak a 17-eshez képest. Oké, hogy oldalirányban kevéssé tart, de már nem érdekel. Olyan szinten lett kényelmes a rugózás (2.6 bar), mintha betettem volna egy légrugós ülést. Nem beszélve arról, hogy jóval kisebb a rugózatlan tömeg, kevésbé eszi a futóművet az út. Nagyon örülök neki, hogy végül ezt a variációt választottam.
És teljesen vállalható a kinézet is"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #33348 üzenetére
Ezen gondolkoztam, mert mintha láttam volna valahol melóhely melletti kúton van egy Asx.
A télit 2.6-ra fújattam, szenzor 2.5-öt lát, de nem érzem soknak, kb. mint a 17-es 2.3 körül. Nyáron annyival jártam, aztán mikor bejött a hidegebb emeltem 2.5-re, mert reggelente bejelzett a hátsó, abban kevesebb volt. Persze 2.3-nál eléggé nyúlós volt a kormányzás.
Egyébként a hátsókba automatikusan 0,1 -0.2 bar-ral kevesebbet nyomok, eléggé pattog így is.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #33357 üzenetére
Engem nem zavar. Télen, mikor nem látod a kátyúkat, a mélységét, a kiterjedését meg pláne, mert tele van vízzel és persze kikerülni sem tudod mert jönnek szembe, akkor teljesen jó a ballonos kerék.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #33363 üzenetére
Nem tudom, nekem érzésre ez most kényelmes. Nyáron a feleségem egyik volt csoporttársa eljött a frissen vett X3-as BMW-jével, ott durvábban ballonos gumi volt feltéve, 225/60 R17 Nem volt gáz, persze ma már mindenki nagy felnire felgőzölt gumival szeretne járni. Aztán meg kopognak a szilentek, ha szétveri a nagy tömeg és a kis rugalmasság.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Feleségem jövő nyáron lecserélné a kocsiját egy Toyota Yaris Hybrid-re, vagy egy Honda Jazz-a/t-re, itt biztosan marad a gyári méret az egyetlen felnivel és megy rá a 4 évszakos.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Próbálok röviden és tömören fogalmazni magamból kiindulva, én sem olvasom végig mások szófosását. Mondanivalód teljesítmény részére reagálnék, a többi nem fér bele.
A mai motorokat megölik az egyre radikálisabb emissziós normák betartatásával. Nézz meg egy euro 2-3-as motort,(ha még találsz) hogy ejti a fordulatot, majd ugyanezt egy euro 6-on. A mostani szívók döglöttek az általánosan használt középfordulaton, és itt nem a le és a nyomaték kevés, hanem a reakció. Nyomom és nem csinál semmit...
Aztán még ott van az egyre növekvő önsúly, hiába alkalmaznak egyre gyakrabban UN. vagy nagyszilárdságú acélokat. Egy mostani átlag autó súlya és mérete egy nagyságrenddel nagyobb mint 15 évvel ezelőtt. Ezt azért mozgatni kell ám. Plusz a gyalogosvédelem miatt megnőttek a homlokfelületek, cw érték, szevasztok.
Egyre több fogyasztót építenek bele, - szervó navi, lámpák, többzónás klíma, ülésfűtés, stb- amik fogyasztása nagyobb generátort követel, ez szintén le-t vesz el. BMW M szériában van olyan, hogy leold a generátor padlógázas gyorsításnál. Pedig ott nem 100 le-t kell lehívni, gondolom mégis számít az a pár százalék.A tömegnövekedéshez kapcsolódik a nem technológiai jellegű gyarapodás, az emberek méretnövekedése. Ma simán nagyobbak és nehezebbek vagyunk mint nagyapáink. Átlagban, persze.
És még a forgalom ritmusa is agresszívebb lett sokkal erősebbek az autók is. Kis gyerekként bőven elvoltunk a Trabi 601-sel, emlékeim szerint országúton is ritkán akartak letolni. Most meg egy gyengébb autóval kész vicc egy hosszabb út.
Neked elég a 120 ló 160Nm Euro 6-tal megölve, a szomszédomnak meg biztosan nem a 3.0 v6 tdi A6 után. Mondjuk városon kívül nekem sem.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Mert mekkora egy 1.3-as Lada, vagy egy Global 2-es Suzuki? Vagy egy G1-es? Nem hinném, hogy a Vitara vagy az S-Cross méreteivel és/vagy tömegével rendelkezne.
(#33381) Kornel
Az escort szerintem kisebb méretileg mint az s-cross. Ránézésre biztosan
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #33383 üzenetére
Ford Escort 1998 LX DIMENSIONS:
Cargo Capacity
362 L
Curb Weight
1119 kg
Fuel Tank Capacity
48 L
Height
1354 mm
Length
4437 mm
Wheelbase
2499 mm
Width
1702 mmRead more at https://www.auto123.com/en/new-cars/technical-specs/ford/escort/1998/base/lx/#GLVWYGJmKYjIHbCO.99
S-Cross:
Csomagtér: 430l (legkisebb méret)
Önsúly: 1175-1195
Magasság:1580
Hossz: 4300
Tengelytáv: 2600
Szélesség:1785Egyébként nem kicsi autó az Escort, de tengelytávban és szélességben már le van maradva.
(#33384) pjen
akkor csak könnyebbek a régebbi tervezésű autók mint a mostaniak. Egyébként a hossz az csak egy dimenzió, a többiben is nőttek a méretek, legfőképpen a magasságban.
Amúgy a gombóc swift alapjait sem most tették le, lényegében két generációt élt meg nagyobb fejlesztés nélkül[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Nehezebb?
Nem csak egy dolgot írtam, és nem csak a Vitarára. Általánosságban. Nézz meg egy átlagos családi buszlimuzint, vagy egy kombit, vagy egy közepesebb suv-t. Mind nagyobb méretben is és tömegben is. Ezt kell egy mostani motornak hurcolni. Meg a dagadt testünket. (nekem nem, sportos vagyok )
Egyébként a mérettel korrigálva a tömeget tényleg nincs növekedés, sőt, határozottan csökken, csak ugye a méretek meg határozottan nőttek, ezzel az abszolút tömeg is. Ezzel a magasítással meg odavágnak a cw-nek is.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz tboldi #33389 üzenetére
Szörnyű, már a Honda sem tud motort csinálni? Bár ha az f1-et nézem, tényleg.
Valamikor kéne találkoznunk, nagyon érdekel a Jazz-ed, megmutatnám az fele ségemnek. Ha nem gond. A tiéd automata?
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
-
Sza_Sa
senior tag
válasz tboldi #33394 üzenetére
Ott nem a teljesítményt keresem, hanem egy olcsón fenntartható, jól pakolható, üzembiztos vasat. Szóval 50% Yaris, 47% Jazz, 2% Vitara 1.6, 1% bármilyen japán hidrós vagy cvt váltós autó. De csak automata.
Ez a terv, persze lehet, hogy addigra más lesz a fontos.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #33399 üzenetére
És ami a komoly, tavaszra kivezetik az 1.6-ot a piacról, sajnos. Ezért az 1.6-os használt ára stagnálni fog, ezt szinte biztosra veszem. Eljön az az idő -már eljött- mikor a kocsidat hosszabb használat után ugyan annyiért el tudod adni, mint amennyiért megvetted.
Ezzel csak az a baj, hogy a; nem szeretnék Suzuki fannak tűnni, elég egy S a családba, b; lealkudva is 4.5 lenne egy ilyen művelet. Az nagyon sok pénz egy második autóra úgy, hogy társasházban lakunk. Mert ha egy családi ház lenne két beállásos garázzsal, semmi bajom nem lenne.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #33401 üzenetére
Valami hasonlón gondolkodunk, venni kellene egy kisebb lakást, aztán azt törleszteni. Csak az ingatlan sem a legjobb befektetés ma, iszonyatosan magas áron lehet venni bármit. Aztán ha kidurran a lufi, lemennek az árak.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz dedike #33408 üzenetére
1.6 szívó? Egyébként a Vitarát keresik, a régi s-cross jellegtelen, az újtól meg félnek - ki tudja, jogosan-e - a turbó miatt.
Szerk: a turbó miatt félnek, pedig a magasnyomású és a közvetlen befecskendezés kényesebb.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #33412 üzenetére
Ha útjaink nem lennének ennyire szarok, megvenném én is a 18-ast és nem foglalkoznék a yarddal.
Végigjártam fél Európát, néhol tényleg álom az aszfalt, alig van gödör, nem töredezett a széle, stb. Az az egy szerencsém, hogy munkába az ut, java részén, kb 5km-en álom aszfalton közlekedek és a végén van egy 2km-es szakasz ahol a nagy magyar átlag van. Ott télen vannak olyan gödrök, hogy félelmetes."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Napfénysüti #33420 üzenetére
Én is élvezem a ballonos gumikat.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen