Hirdetés
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
E.Kaufmann
addikt
Megmondom őszintén, annyi ellenérvet hallottam már elektromos autókkal kapcsolatban is, aztán mégse csukta be megtévesztésért senki a H. Bandit meg az M.Csabit, akik átruccantak a tengerhez vagy olaszba elektromos autóval. Sőt elektromos kamionokat is látok közelről, amik tisztes távokat tesznek meg egy töltéssel, igaz a TIR sorozat még nem ezekkel lesz rimékelve.
Mivel nem vagyok se repcsi se autógyár részvényes, nekem mindegy, ha elszórják a pénzt aztán nem működik, nem adóforint ami elvesztette kössszpénz jellegét, had kísérletezzenek, hátha mégis működni fog.[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
dz99
újonc
hibrid hajtóművet fejlesztenek, nem tisztán elektromos repcsit. a tisztán elektromos repülők még nagyon gyerekcipőben járnak, leginkább a kis kétüléses és maximum pár fős kisgépek kategóriájában mozognak.
az energia számításod annyiban nem stimmel szerintem, hogy össze kell vetni, hogy a kerozinos hajtómű milyen hatásfokkal égeti el az üzemanyagot szemben az elektromos alternatívával. legalább autóknál elég nagy a különbség 30 vs 80% mondjuk, repülésnél nyilván sokkal komplexebb a kérdés. -
Chaser
titán
azt mai technikával kizártnak tartom
Slack
kizárt dolog hogy utasszállító méretű repit' akkuval tudjanak hajtani
annak a saját tömege is már brutális
de nem tudom elképzelni kisebb repülőkben sem egyelőreszerk:
érdemes összevetni egy elektromos személyautó teljes tömegét a benne levő akkukkal, és megnézni ezzel mekkora hatótávot tud le
kamionoknál is azért érdemes figyelembe venni, hogy nem levegőben közlekedik, ott ha elengedi az ember a gázt egy darabig még azért gurulgat, a repülő már kevésbé "szárnyal" - nyilván nem "pehely" tömegő vitorlázóra gondolok -[ Szerkesztve ]
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Colomb
csendes tag
Szerintem a felvetésed alapvetőleg téves.
Torlósugaras hajtómű nem helyettesíthető sehogy elektromotorral, vagy hogyan gondolnád az energiaátadást a levegőben? Minden gép tele lesz propellerel?
Ez a koncepció jó pár évtizeddel ezelött elérte a technológia határát,
és nem azért mert akkor az volt a gond mivel forgassák a propellereket, vagy hogyan tárolják az energiát. -
E.Kaufmann
addikt
Mondok egy nagy előnyt. Egyszerűbb felépítés (legalábbis a hajtómű és "üzemanyag"rendszer szintjén), és ebből fakadóan gyorsabb és olcsóbb kötelező szervízkörök. Nem kell ki tudja milyen fúvókákat nézegetni endoszkóppal, meg franc tudja, mit kell még két repülés között.
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
Chaser
titán
"Ezt tudom elképzelni, mint életképes alternatíva."
én ezt sem, sok sebből vérezne, HA esetleg a legoptimálisabb körülmények közt a napelemek tudnának annyi energiát szipkázni ami kell a motornak
de szerintem akku mellett sem tudnának
és ne beszéljünk a nem-optimális helyzetekrőlE.Kaufmann
ezek persze jó dolgok
de tényleg érdemes megnézni egy snassz személyautó tömegét és a benne levő akkuk tömegét
ezért kérdeztem #1-ben van-e info arról miből készülnek ezek az akkuk, hátha lemaradtam valamiről_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Colomb
csendes tag
Nem akarom hosszan taglalni, de igen
Egy db jet engine képes kb 100000 newton tolóerőre, relatíve kis tömeg mellett.
https://www.aerospace-technology.com/features/featurethe-most-powerful-commercial-jet-engines-4434003/
Továbbá ezt nem csak a föld közelében képes produkálni. Hiszen minnél magasabban van a gép annál ritkább a levegő ami alapvetőleg öli meg meg a légcsavaros gépek elméleti utazómagasságát. (így egy elméleti elekrtomotoros légcsavaros gépnek nagy légellenállás mellett a föld közélben kellene repülnie sokkal több energie elemésztése mellett)
Ekkor még nem beszéltem a sebességről ami ma átlagosan mondjuk 800-900km /óra ez ugye megintcsak nehezen képzelhető el egy légcsavaros gép esetében.
De még ha igazad is lenne és lehetne építeni olyan elektromotort ami egyáltalán képes lenne ilyen teljesítményre, pár tonna alatt nem hiszem hogy kijönne, és ez csak a motor ...