Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz E.Kaufmann #5 üzenetére

    Szerintem ha azt írom, hogy az A380 ekvivalensének a feltöltése másfél Paks, akkor ha tized annyi energiából is meg lehetne úszni, akkor nehezen tűnik járható útnak, hogy Paks 15%-a egy pillanat alatt eltűnik.
    Amire rá akartam ezzel mutatni az az, hogy itt bizony nem sima 10mm2 vezetékeket kell kihúzni, hanem lehet, hogy simán a főelosztóhálózatból kellene vételezni minimum a 120kV áramot.
    Hazánkban egy 100MW vétel megjelenése a 4000MW átlagos fogyasztáshoz képest ugye 2,5% ugrást jelent. Simán kinézem, hogy a MAVIR erre azt mondja, hogy az ilyen csúcsigények megjelenéséhez neked kell plusz szerződést kötnöd vele, vagy közvetlenül szerződnöd az erőművekkel, hogy ezeket a csúcsokat kiegyenlítsék. Erre ő nem akar plusz szerződéseket neked ingyen lekötni.
    Esetleg akkor kell neked oda egy hatalmas akkufarm, ami képest ezt kiegyenlíteni.
    Az is kérdés, hogy a nagy gépeken ahol azzal is spórolnak, hogyha nem muszáj akkor nem tankolják tele a gépet, mert minek reptessenek plusz 10 tonnát feleslegesen, akkor az akkupakkot is lecsatolják, ha nem kell. Mondjuk ha így nézem az lesz, hogy vagy elektrolitot tankolnak, vagy mint a csomagszállító gépeken szépen berakodják a teletöltött akksit amit előtte komótosan töltöttek mikor volt rá szabad kapacitás.
    Igen, elsőre a kis gépekkel akarják megoldani, de kétségem van afelől, hogy most tényleg a sétarepülők, meg hobbi repülősök szennyezik a világot, vagy a nagy utasszállítók?

Új hozzászólás Aktív témák