- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Honor 50 - apám nevében
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Netfone
- Bemutatkozott a Motorola Edge 50 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
Hirdetés
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
-
Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
it Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyugaton a nagy sebességű vasutat azért preferálják, mert van úgy, hogy gyorsabb mint a repülő. Hogy ami 4-5 órán belül elérhető vonattal az gyorsabb. Mert lehet, hogy a repülő gyors mikor már felszállt, de előtte legyél ott 1 órával, hogy be tudj csekkolni. A repülőterek általában a várostól távol vannak, oda elmenni, onnan visszajönni idő. Ezzel szemben a pályaudvarok a belvárosban vannak. Össz időben, van úgy, hogy a vonat gyorsabb.
Ami még eszembe jutott, hogy a repülőgépek az üzemanyag nagy részét felszálláskor égetik el. Fel kell gyorsulni utazósebességre, (1/2m*v^2) fel kell emelkedni utazómagasságba (m*g*h) Oké, ennek egy részét leszálláskor vissza lehet nyerni, de na. Ha már felszállt, akkor már sok vizet nem zavar az a plusz 1000km.
A számításokkal arra akartam rámutatni, hogy itt nem csak arról van szó, hogy kell egy jó akksi+a gázturbinát ki kell cserélni elektromosra. Magát az infrastruktúrát, szemléletet kell átalakítani. Ha tíz perc alatt tölthető aksikból csinálnának egy hatalmas akkupakkot az se lenne jó, mert nem tudnák kellő mennyiségű energiával megtáplálni. Vagy helyben van egy hatalmas akkufarm/kondenzátor ami képes a kellő mennyiségű energia leadására, vagy cserélgetni kell a gépek akkumulátorait. Ha helyben van, akkor az akku töltés/kisütés hatásfoka jobb esetben is 90% 2x= 81% Máris nem olyan zöld. Kivéve ha azt mondod, hogy télen azzal fűtöd a repteret.
Ha napjában 121x töltesz 5000l üzemanyagot a gépekbe, és azt mondod, hogy a gázturbina hatásfoka legyen 40% (Van 60%-os hatásfokú is de hagyjuk, meg ugye az akku töltése is min 10% veszteséggel megy, de grátisz)
121*5000l*0,8kg/l*43MJ/kg*40%/24h=96MW És ez biztos, hogy alul lett méretezve, hogy örüljenek az elektromosok. pl 24 órával számoltam, holott Ferihegy 16 órában üzemel. Minimális üzemanyag, holott 6x ennyit is lehet tölteni a tankba, hatásfok 40% vs 100% pedig ami közelebb van a valósághoz 60% vs 90%