Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • realm15

    tag

    válasz nostrum #80 üzenetére

    sztem ezzel a géppel:
    [link]
    és még 3 Asus EN8800ULTRA (768MB
    itt sztem már futna fullon a crysis ;)

  • nostrum

    tag

    válasz nostrum #77 üzenetére

    Na jó, írom akkor úgy hogy még egy okos-fontos félisten is megértse, hogy mire célzok, még akkor is ha a fogalmazásom nem elég szakmai.

    Több program egyidejű futtatásakor a 2 vagy 4 magos processzor egyből előny.
    Ráadásul sok új program és játék eleve úgy van megírva, hogy megosztja a feladatokat a processzor magjai között, ezért (jelentősnek soxor nem nevezhető) gyorsulást érezhetünk ilyen cucc használatával.

    Viszont ki futtat két játékot egyszerre?
    Vagy te 2-3-4 játékkal kened egyszerre akkora profi vagy? És ALT-TAB-ozol közöttük,
    vagy netán négy monitoron nyomod?
    Nem hiszem.

    Nem vagyok otthon SLI technológiában, de tudom hogy van pár lehetőség hogy a végső kép hogyan álljon össze. Mondjuk az egyik lerendereli a kép felét, a másik a másik felét, te meg látod együtt a kettőt.
    Igen, feladatot osztanak meg ők is, DE EGYET. A renderelést.
    És még nem is túl hatékonyan, mert még ha működik is néhány helyen, akkor sem kapsz két Ultrával dupla annyi fps-t mint eggyel. Viszont egy 8800-as is megfog két 7800GTX-et az esetek 99%-ában, tehát ha ezirányú kutatásaikat inkább a kártyák gyorsítására fordítanák, többre mennénk.

    Ennél még az Ageia fizikai társkártyája is okosabb ötlet volt (nem ilyen horror áron mondjuk), mert ott a támogatott játékokon belül tényleg FELADATOK! oszlottak meg, és elvileg pont akkor amikor a legnagyobb szükség van rá (robbanások, effektek, fizika számításai)

    Ha az SLI és xFire technológia arról (IS) szólna, hogy megfelelően többszálasra programozott engine-ekben a feladatokat felossza, akkor is élhetőbb lenne a kép.
    (Pl. az egyik kártya csak a Filterek számolásával foglalkozna, a másik a shaderekkel, effektekkel, vagy az árnyékokat számolná csak és kizárólag, stb.)
    Ha ez már így megy akkor dögöljek meg a helyszínen...

    És még ez utóbbi esetben is többet érne ha az EGYKÁRTYÁS megoldásokra koncentrálnának (legyen egy nyákon több gpu, mit bánom én...)

    Remélem jót röhögsz ezen is... :R

  • Rover623

    félisten

    válasz nostrum #74 üzenetére

    Mert a négymagos CPU rendszereket még megértem, hiszen több feladatot is futtathatunk párhuzamosan, sőt maga egy játék is több szálon futhat, de az egész SLI és xFire rendszer nem a grafikai feladatok megosztásán fáradozik, hanem azon, hogy együttes erővel negyobb felbontást, vagy jobb minőséget tudjanak kikínlódni magukból. Erre egy konkrét videokártya is képes lehetne.
    LOL
    Ezt olvasd el szépen lassan, aztán gondolkodj...;]

Új hozzászólás Aktív témák