Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tecsu

    addikt

    válasz AVhelper #99 üzenetére

    Én a cikkből (illetve előző cikkekből) indultam ki, amit írtam is. Ha meg mindenféle ócska (valójában alacsony dinamikájú) tévére ráaggatják a HDR címkét, az "nagyszerű" lesz megint csak.

  • tecsu

    addikt

    válasz AVhelper #96 üzenetére

    LOL A 10 bit (ami a Dolby Vision esetén 12) a cikkben is szerepel, de a nagyobb dinamikához ennek nem sok köze van (bár a részletesebb színátmenet jól jön a nagyobb dinamikatartomány mellé, szépen kiegészítve); azt valamiféle metaadatokkal képezik, legalábbis ez van a cikkben, ami lehet, hogy rosszul van leírva, de te még a leírtakat sem tudtad értelmezni.
    Én pedig azt közöltem, hogy jó lenne egy részletesebb kifejtés, szívesen elolvasnám.

    Mellesleg az OLED eleve nagyobb dinamikát tud megjeleníteni a sötétebb "feketéje" révén, mint akármelyik LCD, így itt nem kell sokat trükközni megjelenítéskor.

  • tecsu

    addikt

    válasz AVhelper #94 üzenetére

    Ha ez igaz lenne, akkor csupán csak nagyobb dinamikával rendelkezne a kép, de pont ez a cikk említi, hogy ez nem így van. Az egyszerűen megnövelt tartományhoz nem kell semmiféle külön metaadat, ráadásul az minden tartalom esetén természetes lenne.

    Idézetek a cikkből, amik elkerülték a figyelmed:

    "A világos jelenetek, főleg az LCD tévéknél, sokszor túlságosan, már-már zavaróan fényesek, aminek nyilván az az oka, hogy emiatt sokkal kontrasztosabbnak látja az ember a képet, és nem tűnik fel, hogy a tökéletes fekete hiányzik. Az OLED televíziók ilyen szempontból jobban teljesítenek, hiszen ott nincs szükség ilyen trükkökre, és ebből fakadóan a fényerő is kisebb. Egy szó, mint száz, a képvilág nem annyira természetes, mint amit egy jól kalibrált televízió esetén megszokhattunk. Azt nem lehet állítani, hogy ez feltétlenül rosszabb, pláne hogy abszolút ízlés kérdése, sokan vannak, akik szeretik az ilyenfajta harsányságot. De az tény, hogy amikor az ember egy HDR videót néz, biztos eszébe jut, hogy <ilyen márpedig nincs a valóságban>."

    "Ez a fajta természetellenesség bizonyos típusú tartalmaknak kifejezetten jól áll, másoknak pedig kevésbé. Az első csoportba tartoznak az animációs, a fantasy vagy sci-fi alkotások, ahol az ember amúgy is a világtól teljesen elrugaszkodott dolgokat lát. Amikor például a Pókember mellett feltűnik, valamilyen, szivárványszínű villámokat szóró lény, akkor nem zavaró ez a fajta mesterkélt képvilág, sőt, hozzáadott értéket is jelent, hogy a Lego kalandról már ne is beszéljünk, hiszen egy rajzfilmnek amúgy sincs semmi köze a valósághoz.
    De egy természetfilmnél már más a helyzet, sőt igazából egy hagyományos krimi vagy sportközvetítés esetében sem az igazi ez a képi hatás, azonban például a western demóvideónkhoz jól passzolt. Tehát kicsit hasonlít a helyzet a 3D-hez, ott sem volt mindegy, hogy mit nézünk. Hiába hozsannáztak a gyártók, hogy a térhatás elhozza a Kánaánt, van olyan típusú tartalom, aminél a 3D vagy a HDR inkább hátrányt jelent, mint előnyt. A 4K-val más volt a helyzet, a nagy felbontás ugyanis kivétel nélkül mindennek nagyon jót tesz."

    Tehát k*rvára nem arról van szó, hogy 8 bit helyett 10 bit lett színcsatornánként. A felvétel eddig is legalább 10-12 biten történt (tv-műsorok és mozifilmek esetén jó esetben YUV 4:4:4-en), amit a masztering komprimált 8 bitre - többek között -.

  • tecsu

    addikt

    válasz AVhelper #92 üzenetére

    Nem tudom pontosan mi az HDR, mert még egyik magyar cikk sem részletezte, angol nyelven meg ezt nem akarom elolvasni, de...
    Úgy tudom, a HDR sem valami természetes dolog, a dinamikát egy trükkel növeli, méghozzá a tartalom mellé írt metaadatokkal (a plusz két bitben - gondolom-), ahelyett, hogy "simán" kiterjesztenék a dinamikát 10, 12 vagy akár 14 bitre.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés