Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • AVhelper

    senior tag

    válasz tecsu #97 üzenetére

    Hogy a csodába ne lenne köze a nagyobb színfelbontásnak a nagyobb dinamikatartományhoz! A szélesebb dinamikatartományban a 8 bites felbontással olyan durvák lennének az egymás melletti árnyalati lépcsők, hogy a finom árnyalati átmenetek láthatóan elkülönülő sávokra esnének szét. Ezért kell a minimum 10 bites felbontás!

    A metaadat szó a cikk egy mondatban szerepel, és abban a mondatban sincs semmi értelmezhető. Az csak a Te fals elképzelésed, hogy a HDR-t "valamiféle metaadatokkal képezik". De ezt lenox már elmagyarázta a #47 hsz-ben is. Ha figyelmesen elolvastad volna az Én #92 hsz-emet, akkor tudnád, hogy vannak olyan HDR implementációk, amelyek nem is használnak metaadatokat. Ilyen a BBC és az NHK által kidolgozott, az ITU-R BT.2100 szabvány részeként a televíziós műsorszórásban használatos Hybrid Log Gamma (HLG).

  • lenox

    veterán

    válasz tecsu #97 üzenetére

    Ha te is tudod, hogy kell hozza nagyobb bitmelyseg, akkor minek irod le, hogy nem sok koze van hozza, trollkodasbol?
    Nem metaadattal kepezik a nagyobb dinamikat, a metaadat csak megmond rola infokat, aztan a tv ha akarja hasznalja, ha nem nem.

  • AVhelper

    senior tag

    válasz tecsu #95 üzenetére

    Mindig mondom, hogy nincs károsabb és veszélyesebb dolog a magabiztos tudatlanságnál.

    De igen, a HDR esetében a 8 bit helyett 10 bit az előírás.

    Az alábbi táblázat a "HDR képes" képmegjelenítőre (Display), tartalomra (Content) és terjesztésre (Distribution) vonatkozó un. "ULTRA HD PREMIUM" specifikáció követelményeit tartalmazza.

    Ez a táblázat pedig a HDR tartalmakat hordozó Ultra HD Blu-ray szabvány video specifikációját mutatja.

    Látod, hogy mindegyikben 10 bit szerepel minimum színfelbontásnak?

    A cikkről már leírtam a véleményemet: az butaságok halmaza. Amikor elolvastam, az jutott eszembe, hogy a szerző hasonlóan reagált a HDR látványára, mint a mondabeli parasztbácsi, aki csak a környezetében lévő állatokat ismerte, így az állatkertben látott zsiráfra azt mondta, hogy "márpedig ilyen állat nincs". A cikk szerzője le is írja: "Egy szó, mint száz, a (HDR) képvilág nem annyira természetes, mint amit egy jól kalibrált televízió esetén megszokhattunk." Vagyis neki az eddig megszokott nem HDR TV a természetes, és minden ami annál nagyobb dinamikájú és színgazdagságú képet nyújt, az nem természetes, az "harsányság".

    Ezt véleménynek el lehet fogadni, de alapvetően egy tévedés! Látószerveink és agyunk ugyanis nagyobb dinamikájú és színgazdagságú képet érzékel, mint az eddig megszokott nem HDR TV-k képe, és ez vitathatatlan.

    Ha jóindulatú akarok lenni, akkor még az lehetséges, hogy a cikk szerzője vagy a HDR demóanyagokhoz nem megfelelően beállított lejátszóeszközt, HDR TV-t nézett - mert ez igényelhet némi odafigyelést, vagy pocsék demóanyagokat. Én láttam már kiváló HDR tartalmakat jól beállított képpel, ami lenyűgöző élményt jelentett.

  • AVhelper

    senior tag

    válasz tecsu #93 üzenetére

    Nemhogy pontosan nem tudod mi a videós HDR - ez már #56-os bejegyzésedből kiderül -, de egy teljesen fals elképzelésed van róla.

    A HDR a dinamikát nem trükkel növeli, hanem a fényesség- és színtartomány növelésével (ehhez egy teljesen új elektro-optikai átviteli függvénnyel és a nagyobb tartomány finomabb árnyalati lépcsőihez színcsatornánként 10-12 bites színfelbontással) a teljes műsorláncon keresztül a kamerától a képernyőig.

    Talán ez az ábra segíti a megértést:

  • MaCS_70

    félisten

    válasz tecsu #75 üzenetére

    Pontosan! A vakfolt a legnagyobb kipótolandó terület, de a sárgafolt kivételével az egész látómezőnket erek hálózzák be -- ezeket is az agyunk tünteti el a képből és interpolálja ki a helyüket.

    ------

    Természetesen nem azt mondom, hogy a 4K-s kép nem nagyobb részletességű, hanem azt, amit Hobbyt: a legtöbb tévénéző tévénézési szokásai (nézési távolság) közepette ez a különbség már túl van a szem felbontóképességének határain, azaz a kanapéról a szoba végében már nem látható.

    Ez az egész a 90-es évek nagy 3D-s videokártya-vásárlási őrületét juttatja eszembe, amikor azon ment a vérig menő küzdelem, hogy kinek tud több FPS-ot a kártyája, 60-at vagy 80-at...

    ------

    A HDR-nél viszont már más a helyzet, a szemünk dinamikatartománya jobb, mint a képérzékelőké, a látott kép valójában sokkal több színt és szélesebb beégés-bebukási skálát ölel fel, mint a rögzített képek. A több képből összerakott HDR ezt részben kompenzálja, a HDR képek így valójában élethűbbek, mint az egyszeri expozíciósok, de azért tartjuk őket túlszaturáltnak, mert a képernyőn egyrészt nem ezt szoktuk meg, másrészt a színkezelésük karakterisztikája még elég távol áll a látott képétől.
    Ennek megfelelően az algoritmusokat kell javítani, és persze kell a jobb megjelenítő is -- amihez egy próbálkozás a jelenleg tárgyalt technika.

    MaCS

  • Hobbbyt

    őstag

    válasz tecsu #71 üzenetére

    Itt a zokni nem én vagyok.. ;)
    Beböfögsz egy olyat aminek semmihez semmi köze és még meg sem indoklod. Hát mi ez ha nem hülyeség?

  • Hobbbyt

    őstag

    válasz tecsu #68 üzenetére

    Erre azért mégis csak kíváncsi vagyok, hogy mégis miért.. mert ez nem értem.

    Most komolyan.. itt ennyire sok a zokni? :(

    (#67) Raymond Nyugi, te eddig sem tudtál érdemben válaszolni.. szóval nem gond. ;)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés