Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zhit86

    csendes tag

    válasz k-adi #38 üzenetére

    Középiskolában talán nevelő célzattal van értelme valamennyi ész nélküli memorizálásnak (pl. versek), de egyetem már kevesebb.

    Az ember feje nem káptalan. Legjobb esetben is felejt.
    Ezzel együtt is "ár/érték" arányban gyengének látom azt, hogy egyetemen vizsga után két héttel a hallgatók elfelejtenek szinte mindent.
    Az én adómat ne ilyen fölösleges körökre verjék el.

    A nyelvvizsgás dolog engem is irritált.

    A "snowflake-izmus" veszélyes nyilván. Nem a valóságot kell az emberekhez igazítani, hanem az embereket kell a valóságra (nehézségekre) felkészíteni.

    Amennyiben lenne többféle szak, több fokozat, több kimenet, az nem feltétlenül gyengítene bármit is. A top 10-20% járhat nehezebb szakra, maradhat tovább, szerezhet magasabb tudományos fokozatot stb.

    Én inkább azt láttam, hogy az egyetemek az állami finanszírozás miatt, illetve marketing szempontból gyengítik a szakokat. Az egyetem érdeke is az, hogy valamennyi ember azért csak-csak végezzen (különben ki menne oda).
    Ahol pénzes külföldi diákok vannak, ott még inkább látható ez.

    Amennyiben cizelláltabb lenne a rendszer, akkor nem kellene a meglévő fokozatokat butítani.

    A nyelvvizsgás dolog mögött is ez van. Az állam merev gondolkodása szerint BSc diploma nélkül nem dolgozhat az ember. Azért adták ki a diplomákat, hogy ne legyen munkaerőhiány.
    E helyett ki kellett volna adniuk valami más papírt (hogy a munkáltatónak lehessen valamit mutatni), de a "rendes" diplomához el kellett volna várni a nyelvvizsgát (a járvány lecsengése után adni x időt, hogy megcsinálják az érintettek).

    Összességében komplex téma... az ördög a részletekben van, ha oktatási miniszter leszek egyszer, akkor majd kidolgozom a tervet jobban :D

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz k-adi #38 üzenetére

    full angolhoz B2 nagyon necces, inkabb valos C1 kell es meg ugy is lehet meglepi. pl svedeknel B2 ekvivalens mindenhol kotelezo, de jellemzoen inkabb C1 ekvivalens kell angolbol is a felvetelhez. IT teruleten B2 angol nelkul kb egy BSc diplomamunka is eselytelen, az IEEE / ACM / Springer angolul van, mas meg igazabol nagyon nem jatszik (ok, Wiley, neha).

    magolasnak sok ertelme nincs, ha valos kezseg nincs melle. IT teruleten alapok kellenek, aprobeture meg ott a masodik monitor ha pontos specifikaciot kell nezni. ne tegyunk ugy, hogy nem megy szunetre mindenki egyebkent is, ha lemegy az internet (mert ugy nincs se git, se remote build server).

    felsofoku kepzesnek pont az az egyik celja, hogy egy BSc utan is az azt elvegzo kepest onalloan kepezni magat, beleertve informaciot keresni, szortirozni, szintetizalni es applikalni.

    egy eves master van egyebkent, magister neven fut par helyen. jellemzoen olyankor jon be a kepbe, amikor surgosen kell a diploma (pl poziciohoz), esetleg a delikvens fel/teljes munkaidoben dolgozik a szakmaban mellette. termeszetesen diplomamunka van hozza es bonyolitaskent pl svedeknel kriteriumszinten nagyon nincs kulonbseg egy MSc es egy MA kozott. tovabb bonyolodik a helyzet, hogy MA/MSc szinten adott esetben vannak phd joint kurzusok is.

    Azt kell megérteni, hogy a diplomának értéke van, viszont az érték attól függ, hogy mit kell érte tenni és mit ér vele utána az ember.
    Az, hogy mit kell erte tenni az mellekes. Az a lenyeg, hogy milyen kepessegeket tud, aki azzal rendelkezik. Az nem noveli az erteket, hogy szivni kellett erte.

    a 90%os lemorzsolodas az nekem nem minoseget, hanem komoly strukturalis hianyossagokat jelent egy kepzesnel. eletem legkemenyebb ket kurzusan is legalabb 70-80% atment, a masodiknal a tobbsegnek egy publikacioja is lett a vegen.

    a tudomanyos fokozat meg nagyon mas.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák