- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Holnap mutatkozik be a HMD Pulse Pro
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
Nagyon gyorsan betilthatja az EU a TikTok újítását
it Amennyiben nem kap megfelelő válaszokat, az EU már csütörtökön betiltja a TikTok Lite jutalmazási programját.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
ph A keleti nagyhatalom ezzel valamennyire ellensúlyozza az USA korlátozásait.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zhit86
csendes tag
Én nem értek egyet azzal, hogy az egyetemnek a legújabb hipster eszközökkel kellene foglalkozni. Értem ez alatt pl. frontend fejlesztés kapcsán az Angular/React/Vue stb. N+1 verziót (csak példa). Nehéz pontosan megfogalmazni, hogy hol a határ. Mi elavult, mi nem, mit érdemes pontosan tanítani stb.
Helyes az, hogy egyetem valamennyire általános, egyetemes, "örök érvényű" tudást próbál adni.
Én három evidensebb problémát emelnék inkább ki:
1. lexikális tudás, vizsgára magolás erőltetése
2. nem lehet kiszállni menet közben (pl. 1-2 év után egy gyengébb papírral), munka/család mellett nehézkes az egyetem (sok helyen nincs esti, levelező) stb.
3. angol nyelvtudás nulla vagy minimális figyelmet kap csak
1-es pontra mondható, hogy van jó is benne, megtanít tűrni, gyűrődni. A probléma a mértékkel van.
2-es az egyén szintjén is gond, de az ország szempontjából is. Eldobunk potenciálisan aránylag tehetséges embereket. Az országnak nem csak a top 10-20-30% krémre van szüksége. Ez néhány más szakmára (pl. tanár) is igaz. Pl.: közép/általános iskolában lehetnének segédtanár pozíciók (gyengébb végzettséggel is betölthető).
Én több kevesebb megszakítással 10-15 éve vagyok fejlesztő. Nincs papíron semmilyen végezettségem (jártam egyetemre, de nem fejeztem be). Ingyen sem engednének tanítani állami helyen...
IT területen a 3-as a legnagyobb bűn. Itt vérzik el az egyetemes, "örök érvényű" tudást próbál adni az egyetem érvelés szerintem.
Akikkel eddig a szakmában találkoztam Magyarországon többnyire siralmasak voltak angol nyelvtudás tekintetében.
10-ből 5 embernek (köztük diplomások is) annyira gyenge a nyelvtudása, hogy kifejezetten IT anyagokat (dokumentációk stb.) is félreért (lehet, hogy ő azt hiszi, hogy jól érti, de utóbb kiderül, hogy mégsem).
10-ből 8 nem alkalmas arra, hogy külföldi ügyféllel dolgozzon írásos kommunikáció révén.
10-ből 1 alkalmas arra, hogy komoly angol megbeszéléseken részt vegyen (hozzászóljon).
Személyes tapasztalatom alapján angolul jól megtanulni tovább tart időben, mint programozni megtanulni (de egyik sem gyors folyamat).
Én soha nem kívántam, hogy könnyű legyen az egyetem. Legyen nehéz, de értelmesen.
Összefoglalva a fentieket, ha rajtam múlna én durván átalakítanám a rendszert (IT szakok):
minden év végén (60, 120 stb. kredit) lehessen valami papírral kiszállni.
Az egész képzés legyen angolul (5-10 éves fokozatos bevezetéssel, nem azonnal), a matek is.
A lexikális tudás maradjon meg, de inkább csak a fogalmak szintjén (pl.: matematikai tételek bizonyítása már túl sok, az a matematikus szakok "dolga").
Mj.: Én már nem tegnap jártam egyetemre, lehet, hogy azóta változtak a dolgok valamennyire.