- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ybear
tag
Arghhh! Emberek, ezek a navik együtt a legjobbak, mikor mindegyik mást mond!
Nagyon ütős! Köszönöm a videókat!
[Szerkesztve]Ha menni kell, hát menni kell.
-
(Kolombusz)
veterán
Szia Bog!
Még nem olvastam végig a tesztez, az első oldalon járok.
Azt irod, hogy minden harmadik autón látsz már lassan navit és ez igy van jól.
Az lenne a kérdésem, hogy miért?
Mert én bejártam Nyugat-Európát navi nélkül és sosem volt gondunk, mert mindig volt nálunk rendes térkép. 3 éve én töltöm be a navigátor szerepét a családban és továbbra sincs semmi gond.
Szvsz ezeknek csak akkor van értelme, ha semmilyen tájékozódási pontod nincs, vagy ha teljes analfabéta vagy térképügyben. -
(Kolombusz)
veterán
válasz (Kolombusz) #2 üzenetére
Szerk.: továbbolvastam...
-
Pompi
MODERÁTOR
válasz (Kolombusz) #2 üzenetére
Számtalan előny van a navigáció mellett. Pl. nem kell újra és újra (sőt egyáltalán - hisz a papírtérkép se olcsó!) megvenni a papírtérképeket, arról nem is beszélve, hogy mennyi papírtérképet kellene magammal vinni akár ha csak Magyarországról beszélünk. Nemrég be kellett járjam az országot adott volt kb. 20 cím mindegyik más településeken. Akkor most be kellett volna szerezzek minden településről egy papír térképet (ez sem egyszerü) vagy megkérdezni Pista bácsit az ivó előtt, hogy merre van a Kukucska utca, aki aztán elmagyarázza, hogy a templom után balra utána a harmadik kakasnál jobbra és amikor meglátom a kutat a bal oldalon akkor jobbra. Szóval nekem pl. ez nem pálya. Rengeteg időt és energiát spóroltam meg azzal, hogy rögtön odataláltam ahova kellett.
Arról nem beszélve, hogy mellettem nem ül mindig valaki aki a papír térképet olvassa és folyton közli velem a jó irányt. Megállni és a térképet bogarászni (ha egyáltalán van) meg szintén nem pálya már ha egyszer van más lehetőség.
Eléggé navi ellenes voltam sokáig, aztán rá kellett jönnöm, hogy lényegesen egyszerübb vele az élet - szerintem ezt kár vitatni.Feel Good Inc.
-
(Kolombusz)
veterán
Teljesen jogos, amit írsz.
Amennyiben a térképek frissítése ingyenes, akkor meggyőztél!
Érdekelne, hogy Te mivel navigáltál?
Mert az N80 is befogható naviba...
A bluetooth-os GPS vevők mennyire jók? Gondolok itt például egy gyári Nokiára.
És a Symbianos térképek? Azt tudom, hogy iGo nincs, de van-e valami színvonalas, jó lefedettségű térkép a platformra?
Továbbá: van-e ilyen beállitási lehetőség, hogy ne navigáljon fizetős autópályára?
[Szerkesztve] -
Pompi
MODERÁTOR
válasz (Kolombusz) #7 üzenetére
Ugyan ez itt most kicsit OFF, de leírom a tapasztalataimat.
N70-en és N80-on is használtam már a navigációt. Úgy gondoltam, hogy ha már van egy ilyen telefonom ami kisebb ráfordítással képes navigálásra akkor miért ne használjam.
A Nokia külső BT-s GPS vevője elég jó (többek szerint jobb, mint pl. az N95 belső vevője).
Sajnos térképek és szoftverek tekintetében már nem annyira rózsás a helyzet. Én a TomTom-ot használom (használtam). Szerintem jelenleg ez a leghasználhatóbb program S60-ra (állítólag készül az iGo is már). A hazai térkép lefedettsége a legfrissebb helyzet szerint olyan 47%-os - sokminden hiányos.
A kijelző mérete természetesen kicsi, de szerintem használható, a lényeg szerintem a hangnavigáláson van, menet közben nemnagyon szoktam nézegetni, hogy éppen milyen utcák mellett megyek el. Berakhatók a sebességmérő kamerák és beállítható, hogy hány méteren belül jelezzen, hogy ha a közelükbe érsz. Természetesen útvonal tervezésekor megkérdezi, hogy a fizetős utakat használni akarod-e.
Sokszor segített rajtam ez a telefon + gps +tomtom megoldás. Arra mindenképp jó volt, hogy belássam, hogy igenis hasznos dolog a navi.Feel Good Inc.
-
tkazmer
addikt
Mennyit tudtok az egyes autómárkák gyári navigációiról(azon kívül, hogy rohadt drágák)? Ezekkel a külön beszerezhető navikkal az a baj, hogy elég csúnyák szegények, ha ott figyelnek a műszerfalon, ellenben pl egy volvo gps ha nem használod, szépen visszamászik a műszerfalba, és nem zavar senkit és semmit, nem beszélve arról, hogy olyan egyszerűen nem is lehet ellopni.
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
veterán
Nem volt még navim, de kacérkodom vele ahogy egyre olcsóbbak. Egy kérdés merült fel bennem a frissítés. Mivel a cégek a „kellékanyagból” szeretnek élni így gondolom a frissítés fizetős dolog, nem csak letöltöm és csókolom. Vagy jár hozzá egy ideig frissítés?
Szóval akinek igo-s cucca van mesélje már el hogy is megy ez. -
Bog
HÁZIGAZDA
A nagy márkák sajnos általában a TeleAtlas térképeit használják, amely magyar szempontból lófaszjóska. Az iGO már próbálkozik erre a piacra is betörni, de ez hosszú folyamat lesz, szerintem.
Ellopni ezt sem lehet, mert egy pattintással lekapható a szélvédőről. Engem sosem zavart, hogy ott van.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Pompi
MODERÁTOR
''Ellopni ezt sem lehet, mert egy pattintással lekapható a szélvédőről. Engem sosem zavart, hogy ott van.''
Engem sem zavar. Viszont hallottam olyat, hogy előszeretettel törnek fel olyan kocsikat amiben ott figyel a tartó, gondolván, hogy az ülés alatt vagy a kesztyűtartóban ott figyel a kütyüFeel Good Inc.
-
MaUser
addikt
Mennyire használható egyébként Magyarország szinten az igo? Mi két hónapja próbáltunk eljutni a 2006-os verzióval és friss térképpel Veszprémből Miskolcra, de egy katasztrófa volt a térkép: pl. Miskolcon egy vasútállomást ismert, de az is valami félreeső kis zugállomás volt, az M3-asról nem tudott elnavigálni az egyetemi városhoz, stb. Ez az egy útvonal fektette meg ennyire, vagy ez általános?
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Bog
HÁZIGAZDA
Azóta használok iGO-t, mióta létezik. Leginkább itthon. Vannak persze hibák ebben is, de nagyságrendekkel kevesebb, mint a többiben. Tavaly úgy navigáltam el a PH! táborba vele, hogy az valami puszta közepén levő tó egyik csücskében volt, és odavitt. Nem az utakkal van igazából a gond, hanem azzal, hogy nem mindig tudja a térkép, hogy merről merre lehet kanyarodni. Soroksárin végigjössz, akkor meglepően sokszor akar bevinni balra, pedig tilos, de Gödöllőn is bekarmoltam a HÉV sínek mellett, mert nem tudta, hogy az utcák le vannak zárva. Ugyanígy szívtam be a kecskeméti Holland-telepen, és szintén itt történt, hogy a szerinte leggyorsabb úton 5 méterenként fekvőrendőr ficergett, amire szintén nem készült fel a térkép. Hosszabb távú utazásoknál viszont halálpontosan számolja ki az időt (a CeBIT-re menet csak fél órát tévedett, mert Gubro nyomta neki a német autópályán, mint a disznó), az pedig hatalmas volt (és akkor jónéhány ember a kocsiban az állát kereste), hogy a szentesi sportcsarnokot úgy találta meg, hogy a belvárosban 4-5 utca lezárása után újratervezett, aztán kijelentette, hogy érkezés a célhoz, felnéztünk, és ott volt a sportpálya.
Én most frissítettem, a frissítés nem került semmibe, ha nem számítom, hogy egy gigányi adatot kellett lerántanom a netről.
De szegény Garmin és TomTom meghal vidéken. A budapesti lefedettségük még csak-csak (bár az Ecseri út mögött, a vasút mellett húzódó trükkös utcát ők sem ismerik... miképp a Gubacsival párhuzamos full kihalt utat sem, ami az Illatost köti össze a Lurdy-házzal), de ha kisebb települések felé mozdulsz, akkor sokszor okoznak gondot, a Garminnal én konkrétan úgy eltévedtem Kecskeméten, hogy öröm volt nézni.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
veterán
Le vagyok nyűgözve hogy ingyé van a frissítés
Ha egy adott országot alapból nem tartalmaz azt is fel lehet rá tölteni ingyen vagy csak az eredetileg megvásárolt csomagot lehet frissíteni? -
tildy
nagyúr
Melyik mondja azt, hogy fordulj enyhén balra, meg fordulj jobbra most, meg ilyenek? Szimpi (szerintem nem az igo.)
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Bog
HÁZIGAZDA
-
tkazmer
addikt
válasz (Kolombusz) #15 üzenetére
A nissant nem ismerem, volvóéknál kb750e, illetve most volt árcsökkenés, mostmár ''csak'' 595e. A bmw-nél 407 a legolcsóbb, de adnak 584-ért is. De hogy megnézzük egy kevésbé prémium márka kínálatát is, a renault pl 700e-ért adja az espace-ba a navigációt, de még a sokkal egyszerűbb clióba is 400e. Bár ugye a drága az mindenkinek mást jelent...
(#14) Pompi
De a jövőre nézve akkor is hasznos lenne..
[Szerkesztve]úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
MaUser
addikt
Köszönöm a választ. Gondolkoztam egy ilyen beszerzésén (és akkor most újra piszkál a kisördög), de az említett út eléggé lelombozott, de akkor ezek szerint ritkán fordul elő ilyen.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
tildy
nagyúr
Ez szerintem akkor szopacs, mikor már majdnem ott vagy(vagy épp ott is vagy már) a kereszteződésben. Jobban komálom ha azt mondja , hogy most. (persze előtte közölje, hogy 100 méter múlva így vagy úgy) .
Tény évs való, hogy kinézetre üt midnent, de közel sem tökéletes. (Nagykörúton olyan kavargást levágott már nemegyszer.... Eszem megállt. Meg ugye meséltem, mikor economy (optiimalisnak mondanám, mert valahol félutón van a leggyorsabb és legrövidebb út közt )r a volt állítva nyíregy-bp útvonalon, azt már gödöllőnél le akart hozni.. Nem hallgattunk rá, autópályán végig bejöttünk, kb 20 perccel hamarabb hazaérve, mitn amit az eredetire mondott.)
Bár lassan az új változatot is ki kéne próbálni."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Bog
HÁZIGAZDA
Persze, ez igaz. De az iGO az egyetlen, amely annál jobban zoomol rá a kereszteződésre, minél jobban közeledsz felé, ezért a hanghatás mellett a vizualizáció irdatlan sokat segít. A ''gazdaságos'' üzemmód nekem bejött, de nem lehet, hogy a térkép régi volt, és nem tudta, hogy az M3 nem csak Füzesabonyig tart?
Persze, nem tökéletes. De itthonra még mindig a legjobb. Pláne mióta láttam a Nokiát...
Az új iGO-ra nekem is fáj már a fogam, talán szeptemberben jelenhet meg a hírek szerint.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
tildy
nagyúr
Mivel vissza(haza) felé használtuk így nem hinném , és már azt hiszem görbeházától hozott minket rendesen a pályán. De Gödöllőnél mindenképp le akart vinni bennünket (a kerepesi út mellett lakunk, nem messzi az örstől).
Egyszer akár ioda is adhatom a pdam, de ezt már mondtam"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
Én is cáfolom amit te írsz, Frankfurtnál cirka 15 perces kerülőt kellett miatta tennünk, mert rosszul navigált rá az egyik pályára.
Mainzból mentünk Bad homburgba. VOlt két leágazás egymáshoz nagyon közel, kb 30 méterre, és a rosszra vitt fel minket . Itt a kép a mainz környéki autópályákról: [link]
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
Nem tudom a marco polo mit használt, de németben jóval pontosabb volt (bár egyébként meg jóval kevésbé user friendly, de ez más tészta ). (Jahm a horvátországi kavarásai is fincsik voltak az IGonak. Már nem messze voltunk a magyar határtól, amikor olyan utcába vitt be (főútnak jelezte és még mutatta is, hogy megy rá arra az útra ami nekünk kell később ), aminek a vége búzamező volt
Ezenkívűl please csekkoljátok már légyszi a Halásztelek Csillag utca-t Nameg ahogy csepelre elnavigált minket...
Egyébként én is a legjobb szoftvernek tartom, ami piacon van, de rettentő sok zavaró aprósága van még
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
feketepeti
aktív tag
Bog!
Néhány érdekességet felfedezek ebben a tesztecskében!
-azt írod, hogy minél nagyobb kártyát beszerezni, mert akkor megy az mp3 meg Moha bá egyszerre. Ez ugye csak warezolt igo-val lehetséges.
-Garminék a Nüvi200-hoz, Naviguide térképet adnak, ami csontra megegyezik az iGo térképanyagával, mivel ugyanaz a Topmap térképanyag a kettő.
Nem azért mert akkora Garmin fan lennék (én mindkettőt használok rendszeresen), de meglehetősen ferde tények ezek így. -
Bog
HÁZIGAZDA
válasz feketepeti #36 üzenetére
Szia,
igen, a Garmin is jelezte, úgyhogy mindjárt javítom. A promó csomagban ott figyelt az iGO mellett néhány zene is, nem én tettem rá, de ha már így alakult, akkor kipróbáltam. Az információval kezdje mindenki azt, amit gondol...
bogBog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz feketepeti #40 üzenetére
Ha megnézed a videót, akkor látszik, hogy a Garmin - azonos térkép ellenére - másfelé küldi a júzert. Illetve ha lekéred a településlistát, akkor az nem lesz 3000 bejegyzéses.
Ezért továbbra is az iGO a jobb.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
bolondember
MODERÁTOR
egy kis hiba: ''négyzet alakú dobozban'' (második oldal elején)- az inkább alaPú...
A Blaupunkt cuccokban ha jól tévedek teleatlas van - itthon tényleg szegényes, de állítólag az új frissítés (ingyé, csak vidd be a cuccot/dévidet) már sok mindent tartalmaz... És a kékpontos cuccok is autónagyítanak, ha lassítasz-közelítesz..
Kár, h ellopták a kocsiból szegényt... Mekkora áldás volt...Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
feketepeti
aktív tag
Az, hogy melyik, merre küldi a usert, azért a beállítási paraméterektől is függ.
Mindegyikben állítható a jármű tipusa, az elkerülendő utak tipusa, valamint a tervezés jellege (rövid, gyors, plusz iGo-ban gazdaságos is)
Én mindkettőben törzsgárda tag vagyok, de nem látok szinte semmi különbséget, külföldön viszont nekem sokkal jobban bejön a Navteq.
A kinagyított utasításában 99%-ban azt látom, ami az útjelző táblán is van, ami rohadt nagy segítség, az iGo, viszont mindenféle hasznavehetetlen apró számokat írsogál kiegészítő infóként.
Sok-sok ezer km-t mentem, úgy, hogy mindkettő ment egyszerre, sőt, mivel kütyübuzi vagyok, előfordult, hogy FS720 iGo-val, 60CSx, Nüvi360.
Biztosan különbözőek az ízlések, de ennyire nem lehet egy ''teszt'' szubjektív. Valamit rosszul kezeltetek, állítottatok, nem aktuális térkép volt fenn, vagy akármi, de nekem hihetetlen ez a nagy különbség. -
Bog
HÁZIGAZDA
válasz feketepeti #43 üzenetére
Szerintem maradjunk abban, hogy ez alapvetően ízlés dolga is, de:
Az iGO-ban mindenféle szirszart állítgathatsz, a zoom módját, az újratervezés sűrűségét, a tervezés alaposságát gyakorlatilag fokozatmentes csúszkával, a többletsebességre való figyelmeztetést. A fordulók előtt városban kétszer, autópályán háromszor figyelmeztet. A Garmin városban egyszer, autópályán kétszer szól a letérő előtt, a tervezésbe ennyi beleszólásod van, hogy leggyorsabb, vagy legrövidebb. A térkép nézetét is paramérezeted, kicsivel jobban, mint a Garminban, ahol részletesség 5 fokozat + 2D/3D nézet, aztán cső.
A tesztben a Lehel térről mentünk északnak, Káposztásmegyerre. A Garmin és a Nokia minden egyes sarkon ki akart vinni a Váci útra. Az iGO csak egyszer próbálkozott ezzel, aztán ment egyenesen, toronyiránt. Visszafelé Újpestről a Garmin és a Nokia 6,4 km-esre tervezte azt az utat, amit az iGO 4,1 km-esre kalkulált. Engem ez meggyőzött.
Továbbá tudomásul kell venni, hogy az 59e forintos Garmin cuccban van egy darab hazai térkép és csá, míg a konkurens termék rengeteg többletszolgáltatással és +4 szomszédos ország térképével rendelkezik - olcsóbban.
Az, hogy a kinagyított utasítás kinek mennyire fekszik, szerintem ízlés dolga. De az iGO grafikus felülete sokkal inkább ''térképszerű'', mint a Garmin matekfüzet jellegű rajzolata, több információt is hordoz, főleg ha az utcaneveket nézzük. A címbevitelek közötti különbséget sem kell túlmagyarázni, az iGO QWERTY elrendezésű gombsorából mindig eltűnnek azok a betűk, amelyek nem következhetnek az eddig beírt cím mögött, a Garmin pedig elétol egy ABC sorrendbe rendezett táblát. Beírtam, hogy Budapest, erre kijött 24 lehetőség, kerületenként. Köszi. És még csak meg sem jegyzi, hogy mi volt az utolsó város, ahol kerestem.
Egyszerűen az a baj, hogy az iGO megüti a jelenlegi nüvi cuccokat, és ez nálam hatványozottan kijött egy közös tesztnél.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
feketepeti
aktív tag
Ez így igaz, ízlés dolga.
Amíg új volt az igo, addig rohadtul tetszett, el voltam ájulva, hogy ez aztán igen.
Aztán idővel valahogy rájöttem, hogy annyira nem fontos nekem ez a sok bizbasz, mert egy komplett 5000km-es európai túrát vígan lenyomtam a 60CSx-el is.
A Garmin nagyonjól kicsiszolta évtizedek alatt a felületet és ha valaki sokáig használja, rájön, hogy nem feltétlenül kell több.
A lényeg úgyis a fasza térkép! Ha az megvan, akkor majdnem mindegy mivel navigálunk.
No meg a beépített vevő érzékenysége és a mechanikai stabilitás, amiről nem sok szó esett.
Konkrétan a 200-as nagyon érdekelne egyébként, mert a sajtóanyagok mindenütt a szemérmes high sensitivity chipset-et emlegetik, semmi konkrét.
Hogy viselkedtek, milyen gyorsan fogtak fixet, volt-e jelvesztés?
Ilyesmiről még írhatnál pár szót. -
Bog
HÁZIGAZDA
válasz feketepeti #45 üzenetére
Mindkettő pillanatok alatt felállt. Gyakorlatilag mire beütöttem az immobilizer kódját, elhelyeztem a telefontartóban az aktuális mobilom, bekötöttem az övet és felkapcsoltam a lámpát, addigra minkét kütyü lelkesen talált műholdat is. Jelvesztés nem volt.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
tildy
nagyúr
Meg mindig varom, hogy valaki megmondja , hogy van e halasztelken csillag utca. Termeszetesen igo szerint.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
calt
csendes tag
Egyetértek sok mindenben feketepetivel a tesztet és a véleményét illetően is; független forgalmazó vagyok és elég sok PNA átfutott a kezeim között, hátha érdekesek lehetnek az én meglátásaim is:
A tesztben szereplő ''Tibo'' ugyanaz a vas, mint a MyGuide 3000-es széria (a 3020-as típus konkrétan). Ezzel a MyGuide termékkel hardware szinten nekem egy gondom volt. Az eszközön nincs dedikált reset gomb, a ki-/bekapcsoló gomb szolgál a reset gyanánt is. A hátulütője ennek az, hogy ha kikapcsolod a készüléket több, mint 30mp-re, akkor az automatikusan soft reseteli a masinát, és ha éppen volt vmi útiterv az iGO-ban, akkor annak lőttek, ráadásul visszakapcsoláskor a készülék főmenüje jön be és nem az iGO navigációs menüje. Nem tudom Bog, hogy ezt javították-e a Tibo-ban?
Tudtommal az iGO alapú PNA készülékeknek eddig nem jelent meg frissítése az elmúlt másfél évben (kivéve a Mio C310-et és egy-két Acer gépet), ellentétben ugye a PDA-s iGO szoftverrel, amihez nagyon rendesen (és ingyen!) jön a rendszeres frissítés. Megjegyzem, ez az előzetes infromációk szerint csak idén őszig lesz így, utána fizetős lesz a frissítés, mind a PNA-s, mind a PDA-s iGO vonalon, ugyanis a TeleAtlas sem adja ingyen a térképi tartalmat az iGO-nak és a TopMap-nél sem karitatíve járják az országot és gyűjtik az adatokat.
A Garmin készülékekhez menetrendszerűen évente kijön egy frissítés, mely teljes Európára vonatkozóan kb. $90-ra jön ki (hozzá kell tenni, hogy a Garmin Kelet-Európa lefedettsége a TeleAtlashoz képest elég szegényes, de évről-évre jelentősen bővül). Bár ez a $90 itthon sajnos egy komoly összeg, de az ember biztosan tudhatja, hogy nem kell esetleg hardware-t cserélnie, ha frissebb térképet szeretne. A MyGuide készülékekhez ezzel szemben még nem jelent meg frissítés pedig több, mint egy éve vannak már a piacon, ráadásul ez alatt az iGO-t vagy háromszor-négyszer frissítették (a MyGuide ugye iGO alapokon fut). A Mio készülékekhez ugyan pár hónapja végre kijött egy frissítés, de azt le is szedték pár hét után, mivel bugos volt és fagytak a Mio-k update után (a megoldás az volt, hogy vissza kellett tenni a régi térképtartalmat). A C310-re ez nem vonatkozik mivel az echte iGO-val működik és folyamatosan, remekül lehet frissíteni neten keresztül.
Nekem is szemet szúrt, hogy Bog szerint az iGO adatbázis nagyobb térképi lefedettséget biztosít, mint a Garmin NaviGuide Magyarország. Természetesen csont ugyanaz mind a kettő. (A Garmin magyarországi képviselete egyébként az egyik résztulajdonos az iGO-t fejlesztő cégben.)
A Garmin nüvi 2-es szériájának a fényereje jelentősen erősebb, mint akármelyik MyGuide, Tibo vagy új szériás Mio készüléké (pl. C520, C720). Ez szerintem autós használatnál - kiváltképp nyáron - fontos, és külön kiemelendő tényező.
A Garmin 200-as legnagyobb fényerőnél is simán elmegy 3-4 órát az akkujáról, míg a Tibo készüléke fele ennyit tud. Ez, ahogy Bog is írta, nem tudott kiderülni a teszt rövid ideje alatt, ezért ezt az empirikus úton szerzett infót el kell hinnetek nekem. Egy londoni gyalogos vársonézésnél szerintem ez tud előny lenni.
A Garmin 200-as széria beépített GPS vevője jobb, mint a MyGuide/Tibo készüléké (bár nem tudom, hogy a Garmin mit használ, szvzsz egy friss generációs SiRF III van ebben is). A cégemnél épületen belül, a bemutató vitrinben egymás mellett van egy ilyen MyGuide 3020-as (a tesztben Tibo), egy Garmin nüvi 250-es és egy Mio C250-es bekapcsolva. Az ablak, ajtó körülbelül 3-4 méterre van, felettük vasbeton födém. Egyedül a Garmin nüvi 250-es ''lát ki'' az épületből és ad fixet a három készülék közül, úgy hogy ráadásul a MyGuide kihajható (tehát nagyobb felületű) antennával rendelkezik. A mindennapi használatban talán nincs nagy különbség, de nekem a fémgőzölt szélvédős Opel Zafirámból a MyGuide nem fogott műholdat, míg a Garmin 250 bármikor, és a Mio C310-es csak 10 perc után, letekert ablak mellett és álló autónál (utána viszont elég stabilan).
A Garmin készülékekhez (lévén a világ elsőszámú GPS készülék gyártójáról van szó, amennyiben az eladott darabszámot nézzük) lehet bármikor tartalék kiegészítőket vásárolni. A MyGuide-hoz az egyik ügyfelünk már 4. hete vár egy szivargyújtó töltőt.
A garmin.com hibajavításokat, és új szolgáltatásokat lehetővé tévő patch-eket folyamatosan tesz ingyenesen elérhetővé a honlapjukon keresztül. A MyGuide és a Tibo honlapja ezzel szemben sajnos egy vicc, a support rész meg nem is létezik.
Természetesen nem akar ez a hozzászólás Tibo/MyGuide fikázás lenni, hiszen én is értékesítem a MyGuide-ot, mivel ez a legolcsóbb PNA a piacon, és Magyarországon sajnos ez sokat nyom a latban a választásnál, de én is úgy éreztem, hogy a teszt kissé féloldalas volt.
Nyilvánvaló, hogy az iGO sokkal jobban egyénre szabható: az útvonaltervezés, és a különféle beállítási lehetőségek összehasonlíthatatlanul jobban paraméterezhetők, mint bármelyik másik navigációs rendszernél. Nagyon szeretem benne, hogy köztes célpontokat lehet megadni, és hogy pl. útvonalat lehet rögzíteni. A Garmin ehhez képest nagyon leegyszerűsített (legnagyobb piaca az USA ugyebár), s valószínű az útvonal tervezési algoritmusa sem játszik egy ligában az iGO-val, viszont összességében nem érzek akkora különbséget a Tibo és a Garmin között, mint amilyet Bog a tesztelési időtartam alatt tapasztalt.
Az a tapasztalatom egyébként az ügyfeleinkkel, hogy egy bizonyos kor felett, amikor picit rosszabb a szem és a fül, ráadásul az agy sem áll rá úgy az újdonságokra, akkor a jobban látható, áttekinthetőbb térképi megjelenítéssel (kevessebb sallang, vastagabb út, és utca ábrázolás) és menürendszerrel rendelkező Garmint választják, míg a fiatalabb korosztálynak jobban bejön az iGO technokratább megközelítése. Jó példa erre egy minapi középkorú ügyfél, aki egy évig használt egy Garmin 310-est (3,5'' kijelző), majd mikor kijött a Mio C720 (4,3'' TFT) egyből bejött egyet venni a nagyobb kijelző és a pozitív kritikák hatására. 2 nap múlva visszaszólt, hogy nem venném-e a vissza a Mio-t, mert a Garmin után a Mio-nak gyenge a fényere, kevésbé tetszik neki Moha bá hangja, nagyon vékonyak az utak, apróbetűsek az utcanevek és nem fér be a készülék az ingzsebébe. Pedig a Mio C720 szerintem egy marha jó készülék, de tényleg itt jön be, hogy ízlések és pofonok. -
Bog
HÁZIGAZDA
Nagyon köszönöm a hozzászólásodat, nagyon hasznos volt. Különösen örülök a konstruktív kritikának. A MyGuide-hoz viszont van kiegészítő térkép, amit utólag be lehet szerezni és ez tartalmazza az új iGO-t is, bár egy ismerősöm igen sokáig kajtatott utána, de a gyorsboltban kapott.
A láthatósággal nekem sosem volt bajom, de talán a koromnak köszönhetem.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u