- iPhone topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okosórát gyermekeknek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
n6230i
tag
Nekem ez akkor is digitális zoomnak tűnik akárhogy van magyarázva.
Quis custodiet ipsos custodes? - Ki őrzi az őrzőket?
-
(An)Dante
őstag
Pedig nem az. Az alábbi képen lerajzoltam, hogyan is néz ki egy hagyományos RGBG képérzékelő, és a középen sűrített változat. Ez nem pont ugyanaz, mint amit a cég használ, csak egy magyarázat modell.
A lényeg az, hogy például egy hagyományos 3 megapixeles érzékelő 2000x1500 képpontból áll (ennek negyede vörös, negyede kék, fele pedig zöld fényre érzékeny, RGBG). Itt viszont a középső negyedet, vagyis az 1000x750 képpontos területet kicserélnek egy minden irányban fele akkora képpontokból álló szintén 2000x1500-as részre, majd annak a középső negyedét is egy szintén 2000x1500 képpontos részre. Az eredeti kép középső része tehát nagyobb felbontású, de megfelelő algoritmus segítségével kisakkozhatóak belőle az eredeti képpontok, csak több pont adatait kell felhasználni. Kétszeres nagyításkor viszont elegendő csak a középső 2000x1500-as részt venni, míg négyszeres nagyításkor csak a legbelső 1/16-od területnyi részt kell venni, ami szintén 2000x1500 pont.
Ne arról írj amiről azt hallottad, hogy...
-
Grayraven
csendes tag
Örvendetes ilyesmről olvasni, remélhetőleg lesz is belőle valami. Nem feltétlen a nagyítási területen, de hasznos lehet a nem homogén érzékelő használata, kifejezetten ilyen kis lapkáknál. Viszont rengeteg minden múlik a vezérlésen.
Én személy szerint a deformálható lencséket is nagyon várom már. Szintén olyan technológia, amiből nem csak a mobilpiac profitálhat.
-
T0rnad0
addikt
Akkor derül ki minden, amikor élesben látjuk, mit is tud, addig lehet ábrándozni
Z Fold 4
-
alien_
őstag
A telefon nem fényképezőgép. Pont.
Swarm is coming.
-
(An)Dante
őstag
Nyilván. A háromszoros nagyításhoz az kell, hogy a kép közepén a pontok felülete minden irányban harmada, vagyis területileg kilencede legyen. Ennek megfelelően ott a képpontok is csak a fény kilencedét tudják begyűjteni, amihez hosszabb záridő tartozhat. Ez napfényes fotókon nem zavaró este viszont már igen. Kivéve, ha nem RGBG (vörös-zöld-kék-zöld) szenzort használ a cég, mely a beeső fény mindössze 39,75%-át engedi át, hanem RGBW (vörös-zöld-kék-fehér) szenzort, mely ugyan egy-egy képponton nem érzékel színt, csak fényerőt, de így a beeső fény 50%-a hasznosul. Opcionális megoldás a hidegebb színeket eredményező CYMY (ciánkék-sárga-bíbor-sárga) szűrő, vagy a rétegezett kék érzékelő alkalmazása, melyben a színérzékelő rétegek egymás felett helyezkednek el (zöld-vörös-kék) sorrendben.
RGBG esetén (59%+30%+11%+59%)/4
RGBW esetén (59%+30%+11%+100%)/4R - vörös színszűrő, a beeső fény 30%-át engedi át
G - zöld színszűrő, a beeső fény 59%-át engedi át
B - kék színszűrő, a beeső fény 11%-át engedi át
W - nincs színszűrő, a beeső fény 100%-át engedi átEz pedig a fény közel 100%-át hasnosító FOVEON rétegezett szenzor:
[ Szerkesztve ]
Ne arról írj amiről azt hallottad, hogy...
-
pityulee™
tag
Na ez érdekes, de a gyakorlatban sztem tökre hasztalan...
legalább is a mobiltelók terén[ Szerkesztve ]
-
addikt
Na de, ha a kisebb pontokból ugye lehet nagyobbat csinálni, akkor miért nem csökkentik az összes képpont méretét? Aztán abból csinálnak nagyobbat amelyikből épp kell.. :S
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
domi007
őstag
És eljutottunk újra a jó öreg digitális zoomhoz, megfejelve a cégek által preferált "több megapixel a jobb" elvvel...
#15: ööö, vagy mégsem, tévedtem volna..
[ Szerkesztve ]
"̶d̶e̶ ̶a̶ ̶t̶u̶d̶o̶m̶á̶n̶y̶ ̶m̶a̶i̶ ̶á̶l̶l̶á̶s̶a̶ ̶s̶z̶e̶r̶i̶n̶t̶ ̶a̶z̶ ̶i̶p̶a̶r̶i̶ ̶m̶é̶r̶e̶t̶e̶k̶b̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶h̶a̶s̶z̶n̶á̶l̶h̶a̶t̶ó̶ ̶S̶H̶A̶1̶ ̶c̶o̶l̶l̶i̶s̶i̶o̶n̶t̶ ̶g̶e̶n̶e̶r̶á̶l̶ó̶ ̶e̶s̶z̶k̶ö̶z̶..." - 2017. február 23. óta már létezik
-
(An)Dante
őstag
Mert ha minden pont méretét megnövelik, akkor az egy 3 megapixeles 3-szoros nagyítású megoldás helyett 27 megapixeles kellene amely pixelenként kiolvasva iszonyatos kínlódás lenne a telefonnak.
Itt viszont az történik, hogy amikor teljes képt olvasol ("egyszeres zoom") olyankor a belső képpontokat csoportosítva olvassa a szenzor és eleve úgy néz ki, mintha csak egy hagyományos 3 megapixeles szenzor lenne. 2-szeres nagyítás esetén pedig nem is kerül a teljes szenzor kiolvasásra csak a negyet területű képpontok és az azok közepén elhelyezkedő tizenhatod területű pontok csoportosítva kerülnek kiolvasásra, és így tovább. Ez egyrészt kevsebb pixel megalósítását jelenti, másrészt pedig kevesebb számolási igényt.
Ne arról írj amiről azt hallottad, hogy...
-
orbano
félisten
válasz (An)Dante #15 üzenetére
Lényegében akkor ez csak croppolás, egy vacak jelfeldolgozási trükk, ami várhatóan képminőségromlással fog járni. Egyébként egy ilyen 27 megapixeles érzékelővel is meglehetne ugyanezt valósítani, nem is csodálkoznék, ha belül valahogy így működne, és csak a szenzor saját jelfeldolgozója mutatna kifelé inhomogén pixeleloszlást, vagy még csak kifelé sem, mert feltehetőleg azonos felbontású jelet ad ki magából minden esetbe.
Egy szó, mint száz, ez sem fogja megváltani a Világot.
A vér nem válik VAZZE!™
-
greeneye166
aktív tag
Az elgondolás nem rossz és tényleg felesleges lenne egy 27 Megpixeles érzékelőt 3Mpx-en hajtani emiatt (hogy romlásmentes legyen a digitális zoom).
Amit viszont nem értek az az, hogy miért kell egyre csökkenő méretű pixeleket használni, ahelyett, hogy egyforma méretű pixelek lennének, csak éppen a centrum fele sűrűsödnének. Ekkor nem kéne erősítésekkel játszani, hiszen a jelszint a Zoomolással nem igen változna meg.> kiregisztrálva, ne küldj privátot <
-
HERR Z
veterán
ez újdonság?
A pana superzoom gépek tudják ezt a funkciót vagy 2 éve -
dabadab
titán
válasz greeneye166 #19 üzenetére
"miért kell egyre csökkenő méretű pixeleket használni"
Azert, mert a pixelmeret nagymertekben befolyasolja a kepminoseget. Igy legalabb nagylatoszogu uzemmodban kisebb a zaj.
DRM is theft
-
rdi
veterán
A megoldás akkor is szellemes, még ha kép is az lesz
Nekem ugye mindenem a fény. És ettől nem lesz több.Fej! Tor! Potroh!
-
(An)Dante
őstag
Nem, nem az! Ne felejtsd el, hogy a 3 megapixeles képérzékelőn 1,5 megapixel zöld, 750 ezer képpont kék és ugyanennyi piros. Vagyis minden egyes valódi képponthoz csak EGYETLEN színösszetevő van jelen, és a másik kettő számolt érték minden kamera esetén. Ahol viszont a belső a képpontos sűrűbben vannak, ott egy logikai képpontra négy negyedakkora képpont jut: két zöld, egy piros és egy kék. Vagyis ebben azonban nem kell számolni a színeket, hiszen mind a három összetevő jelen van, cserébe viszont az egy fizikai képpontra jutó fénymennyiség csak negyedakkora. A kijelző legbelső részén pedig 16 képpont alkot egy logikai képpontot, vagyis 8 zöld, 4 kéké és 4 vörös pixelből számolja ki a rendszer a színt.
Kétszeres zoom esetén a külső nagy pixelekre nincs szükség, csak a kép közepén a negyedakkora pontokra. Ergo ide eleve kevesebb fény jut, mint a nagy pontokra, de ez napos időben nem gáz. A belső pontokat ugyanúgy csoportosítva kell kiolvasni, mint az előző esetben.
Fokozatmentes zoom esetén a teljes és a kétszeres nagyított képek közé lehet képeket számolni, mint a hagyományos MIP-MAP megoldások esetén.
Ez a megoldás NEM tudja kiváltani az optikai zoomot, de OLCSÓBB és KISEBB kamerák jöhetnek létre segítségével, melyek JÓ FÉNYVISZONYOK esetén UGYANOLYAN képminőséget eredményeznek, mint a hagyományos lencsés nagyítás
Ne arról írj amiről azt hallottad, hogy...
-
(An)Dante
őstag
válasz greeneye166 #19 üzenetére
Így van, nem kell 27 megapixeles szenzor, csak 7,5 megapixeles (3*0,75 + 3*0.75 + 3), melyből a képérzékelő háromnegyede 2,25 millió képpont teljes méretű, 3/16 része negyedakkora méretű 2,25 millió pontból áll, míg 1/16 része 3 millió tizenhatod méretű pontból áll. Ez a megoldás négyszeres nagyítást kínál 3 megapixelen.
Ne arról írj amiről azt hallottad, hogy...
Új hozzászólás Aktív témák
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- iPhone topik
- Amazon Fire TV stick/box
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Milyen routert?
- Így építsd a billentyűzeted!
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Kés topik
- Mobil flotta- ajánló keresés belépéshez
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!