Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz DEJVID #1 üzenetére

    A 3 autógyártó egymás konkurenciái vagy nem? Van verseny az amerikai autó piacon, tehát miért kellene, hogy zavarja a fehér házat?
    (Hogy egyébként az elnök a 3 nagy autógyártó dolgozóit tömörítő szakszervezet zsebében van, az izgalmas kérdéseket vet fel, de a jelen témához nincs köze.)
    A Facebook esetében sem azzal van a gond, hogy a Facebook vagy az Insta piacvezető, hanem hogy a Facebook cégfelvásárlásokkal próbálja a teljes szociális média piacot kontroll alatt tartani.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz waccamár #17 üzenetére

    Amikor feldarabolnak egy céget, akkor a részegységeiből új leányvállalatokat hoznak létre, majd kötelezik a céget azok többségi tulajdonhányadaik eladására.
    (Ha a részegység eleve önálló leányvállalat, akkor nyilván ez a lépés kimarad, de az eladási kötelezettség továbbra is áll.)
    A lényeg, hogy az anyacég ne gyakorolhasson közvetlen kontrollt a leányvállalatok felett, így azoknak önállóan, a saját üzleti érdekeik szerint kell gazdálkodniuk.

    A leválasztást nagyon szigorúan ellenőrzik, azaz nem fordulhat elő, hogy csak "papíron" változik a tulajdonosi struktúra, de informálisan a vezetők és a tulajdonosok összejátsszanak, hogy minden maradjon a régiben, mert az már gazdasági bűncselekménynek számítana.

    Pl. leválasztják a Facebookról a Whatsappot. Onnantól a Facebook nem kötelezheti a Whatsappot a felhasználók adatainak átadására, mivel már nem lehet befolyása a cég döntéshozatalára.
    Ha a Whatsapp CEO-jával ennek ellenére informálisan mégis ledealel a Facebook, akkor vagy az ilyenkor kirendelt hatósági ellenőr, vagy a cég felügyelőbizottsága azonnal reagálna és az eset súlyosságától függően kirúghatják, beperelhetik vagy akár büntetőeljárás alá is vonhatják a CEO-t, mivel nem a rábízott vállalat, hanem egy külsős érdekeit szolgálta.

    "Hogyan is erősíti és segíti elő ez az egész versenyt?"

    Úgy, hogy maga az Insta lesz közvetlen konkurenciája a Facbooknak.
    Az Insta felhasználók adatait nem a Facebook fogja értékesíteni, hanem az Insta maga, így ha a userek több időt töltenek az Instán, mint FB-n, akkor az Instának több lesz a bevétele az FB kárára.
    Eddig tök mindegy volt, hogy Insta vagy FB, mert a bevétel ugyanabba a zsebbe vándorolt, most viszont az Instának és az FB-nek is az lesz az érdeke, hogy egymástól ügyfeleket szipkázzanak el, tehát a szolgáltatásaik versenyképességének javításával kell magukhoz kötniük a felhasznáóikat és nem azzal, hogy a userek úgyse tudnak máshova menni.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz FattyDove #36 üzenetére

    "Attól, hogy egy cég felvásárol valamit, nem biztos, hogy monopol helyzetbe kerül."

    Ugyebár ennek kockázatát kellene vizsgálni a felvásárlás engedélyezésekor és nem utólag visszalapátolni a szart a lóba.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz FeRkE #38 üzenetére

    Ez pont azt bizonyítja, hogy a Skype felvásárlásával nem jött létre monopólium, mert van lehetőség más platformra váltani. Ha nem lenne, akkor most tele lenne a net sirámokkal, hogy milyen szar a Skype, de muszáj használni.
    Mint ami anno a Windows esetében ment, vagy most a Facebook-al, hogy hát jah, én sem szeretem, de nincs más, be kell nyelni.

Új hozzászólás Aktív témák