Hirdetés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
Amikor feldarabolnak egy céget, akkor a részegységeiből új leányvállalatokat hoznak létre, majd kötelezik a céget azok többségi tulajdonhányadaik eladására.
(Ha a részegység eleve önálló leányvállalat, akkor nyilván ez a lépés kimarad, de az eladási kötelezettség továbbra is áll.)
A lényeg, hogy az anyacég ne gyakorolhasson közvetlen kontrollt a leányvállalatok felett, így azoknak önállóan, a saját üzleti érdekeik szerint kell gazdálkodniuk.A leválasztást nagyon szigorúan ellenőrzik, azaz nem fordulhat elő, hogy csak "papíron" változik a tulajdonosi struktúra, de informálisan a vezetők és a tulajdonosok összejátsszanak, hogy minden maradjon a régiben, mert az már gazdasági bűncselekménynek számítana.
Pl. leválasztják a Facebookról a Whatsappot. Onnantól a Facebook nem kötelezheti a Whatsappot a felhasználók adatainak átadására, mivel már nem lehet befolyása a cég döntéshozatalára.
Ha a Whatsapp CEO-jával ennek ellenére informálisan mégis ledealel a Facebook, akkor vagy az ilyenkor kirendelt hatósági ellenőr, vagy a cég felügyelőbizottsága azonnal reagálna és az eset súlyosságától függően kirúghatják, beperelhetik vagy akár büntetőeljárás alá is vonhatják a CEO-t, mivel nem a rábízott vállalat, hanem egy külsős érdekeit szolgálta."Hogyan is erősíti és segíti elő ez az egész versenyt?"
Úgy, hogy maga az Insta lesz közvetlen konkurenciája a Facbooknak.
Az Insta felhasználók adatait nem a Facebook fogja értékesíteni, hanem az Insta maga, így ha a userek több időt töltenek az Instán, mint FB-n, akkor az Instának több lesz a bevétele az FB kárára.
Eddig tök mindegy volt, hogy Insta vagy FB, mert a bevétel ugyanabba a zsebbe vándorolt, most viszont az Instának és az FB-nek is az lesz az érdeke, hogy egymástól ügyfeleket szipkázzanak el, tehát a szolgáltatásaik versenyképességének javításával kell magukhoz kötniük a felhasznáóikat és nem azzal, hogy a userek úgyse tudnak máshova menni.[ Szerkesztve ]