Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mutyuru

    aktív tag

    válasz Örni #12 üzenetére

    Inkabb csaladi hazas vagy kertvarosi emberkek, ahol tudod direktbe tolteni halozatrol.
    Belvarosi irodaba nem hiszem, h jo szemmel nezik, ha felviszed a bringat tolteni. Legtobb helyen, viszont spurok, hogy bringatolto legyen a melygarazsban.

  • mutyuru

    aktív tag

    válasz gombasm #45 üzenetére

    Masik veglet: a felesegem nagyanyja ugyan nem volt aktiv sportolo, legalabbis nem versenyszeruen, megis 82 eves koraig el volt a regi ruszki bringaval a debreceni tajon napi 20-30km-rel. Fiatalabb koraban - ertsd 50+ - siman eltekert 2 unokaval (csomagtarton es vazra szerelt regi fem ulessel). :))
    Itt nemetben pedig lassan mindenkinek csak elektromos bringaja van, sokszor meg a 8-10 eves gyereknek is azt vesznek...

  • Fall-N

    veterán

    válasz beef #99 üzenetére

    Szerintem sem. Decathlon bringáin is sokszor Tektro van. Legalább értelmes áron vannak a bringák.

  • mutyuru

    aktív tag

    válasz Bog #95 üzenetére

    Na, de milyen mar, hogy ugy erezted bocsanatot kell kerned toluk?! En ha a munkaba megyek bringaval feszt hegynek felfele tekerek normal bringaval: 15km kb.50p ugyanez haza hegynek lefele 25p. Csak elektromos bringas, "otthonkas" nyuggerrel talalkozom, akik ugy tepnek el mellettem, mintha allnek... en nem varom el a bocsanatot es ok sem ereznek problemat ebike miatt. Az en valasztasom, h nem ebike/kal jarok es slussz. :D

  • válasz beef #99 üzenetére

    Nekem Tektro patkófékek voltak az előző outimon, és egy pár 2000+-os hegyről lejőttem ezekkel. Nem voltak Shimano szinten de bőven lehetett fékezni velük. Viszont a minőségi betét bennük nagyon sokat számított (SwissStop volt nálam). :K

    Més que un club!

  • kchris78

    veterán

    válasz mutyuru #102 üzenetére

    na igen. én nagyfaterom is hasonlóképp.. engem úgy vitt bicajon hogy beleallitott a hatan levo kosarba :). tesomat meg vazon lévő ulesbe. szintén 50+. nagy csepel bringa.

    [ Szerkesztve ]

  • Bohus

    aktív tag

    Megosztom tapasztalataimat fél év és kb. 800 letekert km után. Anno megláttam és beleszerettem, bár egy darabig visszatartott a single-speed mivolta. Végül a nekem.green-nél megvásároltam, a tulaj rendkívül udvarias és segítőkész volt. Magam raktam össze, kb. fél óra volt, a nyomtatott útmutató egyértelmű de YouTube videó is fellelhető az összerakás menetéről. Egy dologról viszont nem ejtenek szót, ez a szíj feszessége. Nem tudom mennyire lövik be precízen a gyári összeszerelők, az én bringámon lazának tűnt. Gyorsan utánajártam mennyire kell megfeszíteni, két módszer is létezik erre. Az egyszerűbb az, hogy annyira feszítjük meg a szíjat, hogy ujjal lefelé és felfelé is kb. 1 centit tudjuk mozdítani. A második a hivatalos ajánlás, ehhez a mobilunkra fel kell telepíteni a Carbon Drive applikációt, majd - csendes környezetben - a mikrofont a szíj mellett tartva kell megpendíteni a szíjat. Olyan feszességet kell beállítani, hogy a mért frekvencia a javasolt tartományba essen. Emellett értelemszeren ellenőrizni kell a keréknyomást. Könnyebb lesz tekerni és az hatótávnak is jót tesz, ha rendesen felpumpáljuk a gumikat. Meglepett, akár 5.5 bar-ig is fújhatjuk, persze a menetkomfort rovására. Az extrák közül az oldaltámaszt mindenképp ajánlom, masszív darab, már a vázra szerelve szállítják. A sárvédőről ki-ki döntse el, hogy szüksége van-e rá, városi használatnál egyértelműen ajánlott.

    A kerékpár meglehetősen masszív felépítésű, nem nyeklik-nyaklik, ez főképp a méretes keresztmetszetű alsó vázcsőnek köszönhet, ami az akksit rejti. A hátsó traktus a lánc- és támvilla találkozásánál már-már robogós, a tengely és a féktuskó egy szánhoz van rögzítve, ez a szán csúsztatható el a vázhoz képest a szíj feszességének állításához. A fényezés szép, két gyufafejnyi hibát találtam a saját kerékpáron. Csengő van, költséghatékony darab.

    A bringán a kevlárszíj az igazi kuriózum, érzésre ugyanúgy megvan a direkt kapcsolat a pedál és a kerék között mint a láncos erőátvitelnél, de valahogy mégis lágyabb érzés a tekerés. Rásegítés nélkül indulva rendkívül lomhának tűnik a bringa. Ez köszönhető a motor és az akku miatti nagyobb tömegnek, az áttételnek, illetve igaz lehet az, hogy egy jól karbantartott lánchoz képest nagyobb a fogasszíjas hajtás vesztesége.
    Rásegítéssel ez a lomhaság eltűnik, és egy fürge bringát kapunk. Indulást követen szinte azonnal megérkezik az extra tolóerő, pár másodperc alatt el lehet érni a 25 km/h sebességet, és akkor szinte fékezésnek érezzük a pillanatot, amikor a motor már nem segíti a hajtást. Pedelecről van szó, a motor kulturáltan segíti a hajtást, dinamikusabb terhelésváltásoknál azért érezni, hogy hirtelen jelentkezik a tolóerő. Ez persze logikus, ha nekifeszülünk a pedálnak, akkor a motor a tengelyen jelentkező nyomaték arányában segít minket. Szűk kanyarívben érdemes óvatosan tekerni, mert a hirtelen jelentkező sebességnövekedés nagyobb ívre kényszeríthet minket, ez megszokást igényel. Menet közben a három rásegítési fokozat között nem érződik nagy különbség, a rásegítés a pedálnyomaték függvénye, kulturáltan jelentkezik az extra nyomaték. Tudunk rásegítéssel is lassan haladni, erősebben nyomva a pedált pedig intenzívebb rásegítést tapasztalunk. Nem találtam konkrét adatot arról, hogy mekkora az a tengelynyomaték, amelynél már jelentkezik a maximális rásegítés, nekem a 85 kilómmal elég "félgőzzel" tekerni, hogy ezt elérjem. Egy 50 kilós kerékpárosnak arányaiban már minden bizonnyal nagyobb erőfeszítés kell ehhez, de jó eséllyel részéről is kiaknázható a motor képessége.
    A kerékpár hajtóművén 60 fogas a lánckerék - azaz szíjkerék -, hátul 22 a fogszám, ebből adódik egy fix áttétel. Számomra ez ideálisnak bizonyult. Nincs váltó, a gyorsítási szakaszban jól jönne némi plusz nyomaték, amit - ha nem üres az akku - a motor biztosít. Mindenkinél más, hogy milyen pedálfordulattal szeret tekerni, én ezen a kerékpáron 28-32 km/h tartományban érzem jól magam. Ilyenkor persze már nincs rásegítés, önerőből kell haladni. Sík úton, vagy akár enyhe emelkedőn ezt tudom teljesíteni, dimbes-dombos úton ahol önerőből nem bírunk 25 km/h-val tekerni, ott a motor besegít. Tekerni muszáj, de az emelkedők kisebb erőfeszítéssel, gyorsabban lesznek leküzdhetek. Ennek persze ára van, egy-egy komolyabb domb megmászása akár 5-6%-al is csökkentheti az akkukapacitást. Hegyvidékre nem ajánlom a kerékpár, nagyobb meredélyek megmászását már nem teszi lehetővé a fix áttétel még rásegítéssel sem, illetve kényelmetlen, hogy nem tudunk a számunkra ideális pedálfordulattal tekerni.

    A computer kijelzőjének fényereje nappal jó, este túl erős. Az akksi töltöttség jelzőjénél túl kicsik a karakterek, nehezen olvasható. /Használatbavétel után első alkalommal 5%-os töltöttségről 0%-ra ugrott a kapacitás, de már az első teljes feltöltés után "megtanulta", lineáris lett a töltöttség jelzése./ Egy feltöltés kb. 0,2-0,3 kWh - sajnos csak egy tizedest jelez a mérőm-, vagyis otthoni töltésnél kb. 10 HUF.
    A gyári gumik alapvetően jók, de nagy sebességgel kanyarodva hangosan adják tudomásunkra a nemtetszésüket, mintázatukból adódóan pedig begyűjtik a 2-3 mm-es apró kavicsszemeket.
    Világítással elégedett vagyok. A hátsó lámpa persze mehetne a nagy akksiról is, de nem, egyedileg kell tölteni. Első lámpa esős időben bepárásodik (az új 600 pro-n már más lámpa van).
    Fékrendszer jól működik, szárazon és esőben is jól használható.

    Munkába járásra ideális a gép. Rásegítéssel a 25 km/h komótos tekeréssel is tartható, vagyis kifáradás és leizzadás nélkül is be lehet jutni a munkahelyre. Érzésem szerint az egyik legnagyobb erénye ennek a kerékpárnak, hogy univerzálisan használható, ha kompromisszumokkal is, de valójában városi, trekking és fitnessz célra is megfelelő.
    A hatótáv terep, felhasználó és felhasználás függő. Ha valaki a kényelemre helyezi a hangsúlyt, annak lehet, hogy csak 50-60km jön ki, és emiatt talán elégedetlen lesz. Városi használatnál a gyakori megállás-indulás értelemszerűen csökkenti a hatótávot. Hosszabb távokon ez kevésbé problémás, átlagos vagy erősebb fizikum esetén pedig önerőből is megvan a 25 km/h, ekkor a terep és időjárás (emelkedők, ellenszél) függvénye lesz a hatótáv. Én univerzálisan használom a bringát, falun belül ide-oda, munkába járásra és szabadidős tekerésre egyaránt, egy feltöltéssel 100-120 km-t tudok megtenni.

    Nekem bevált a bringa, szeretem, nem bántam meg, hogy ezt választottam. Forgalmasabb helyen gyakran megnézik, páran érdeklődően már kérdezgettek is.
    Nem néz ki pedelecnek, van némi lelkiismeret-furdalásom, amikor kaptatón hagyok le "hagyományos" kerékpárosokat.

    [ Szerkesztve ]

    A Föld legnagyobb problémája maga az ember.

Új hozzászólás Aktív témák