Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz Sgr_A #5 üzenetére

    de hol lesz ennyi töltőállomás
    Kiépítik, ahogy a benzinkutakat is kiépítették.

    ehhez rengeteg áram fog kelleni
    Nem olyan rengeteg áram az, nagyon hatékonyak a mai villanyautók. Egyébként természetesen folyamatosan növekszik a Föld energiaigénye, a villanyautóktúl függetlenül is amit valahogy mégis előállítunk.

    vagy majd olaj erőműveket építenek?
    Inkább környzetbarát napelemparkokat.

    ide valami akku újítás is kelleni fog
    Folyamatosan fejlődik a technológia.

    mert ezek a li-ion aksik hamar degradálódnak főleg a hidegben
    Ez egész egyszerűen nem igaz.

    Tigetclaw: Üdv, itt a válasz.
    Abban nem hiszel hogy 10-15 év múlva csak villanyautót fog gyártani nagyon sok cég, vagy abban nem hiszel hogy évtizedek múlva a személygépkocsik zöme elektromos lesz? Amúgy láthatod mindenre van válasz, annak nincs aki nem akarja látni a valóságot. :)

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Tigerclaw #12 üzenetére

    Ezt konnyu leirni. Mondjuk a hellyel szerintem nem lesz problema, de a hozzajuk szukseges halozatbovitessel igen. Meg egy gyorstolto fej is nagyon komoly energiat igenyel es itt most nem arrol beszelunk, hogy 50 vagy 100%-al kell tobb tolto, hanem a mai 30-50x -ese es meg az is csak kezdesnek. Nagyjabol arra kell keszulni, hogy nem toltoallomasok lesznek, hanem szinte minden parkolohelyen lesz majd toltofej + csaladi hazak eseten otthon is.
    Ezek nelkul logisztikai remalom lenne folyamatosan cserelgetni az autokat a toltokon, mert idopont foglalas kellene majd a tolteshez. Idoben odamenni, feltenni, majd idoben elhozni. Meg ugy is lehet hogy limitalni fogjak a havi toltest a halozatbol. Erdekes lenne latni egy komolyabb szimulaciot arrol hogy mit jelentene ha X%-al none az elektromos autok szama.

    Ez mind csak egy feltételes aggódás.

    Iszonyatos mennyisegu energiarol beszelunk.

    Tényleg?

    Egy elektromos auto mondjuk havi 1000km futasnal megduplazza egy atlag 2 fos haztartas energiafogyasztasat.

    Ez csak egy kivetett példa, semmire nem jó. Csak arra hogy mondj valamit.

    Tehat csak arrol beszelunk, mintha a lakossag 2x annyit fogyasztana es akkor meg nem kerultek szoba hogy a ceges autok, teherautok, kamionok.

    A lakosság kétszer annyit fogyasztana :))Akinek meg havi 60ezres villanyszámlája van, annak villanyautóval 120ezres lesz.
    És aki villanyautóval jár az ugyanúgy megveszi a benzint/dízelt csak azért hogy igazad legyen és jelentősen növeljük az energiaelhasználást. Ja hogy elfelejtetted hogy ahhoz is kell áram? :))
    99% hogy klímánál nem aggódtál, hogy sokat fogyaszt.. Szóval bele se menjünk hogy miért számít soknak ha 50!!!! év alatt 20%-kal nő a lakosság energiaigénye. Jóval több lesz az, meg lehet nyugodni és nem a villanyautók miatt. Meg céges autók, te jó ég. Nyilván jelent is valamit...

    Inkább környzetbarát napelemparkokat. Epiteni lehet napelem parkokat, de akkor kell mellejuk akkupark is, mert a halozatra nem fogjak felengedni onmagaban. Nem veletlenul kell mar most is engedely ezekhez. A szel es napenergia nem kiszamithato, ezert a teljes termelesnek csak kis szazaleka lehet ilyen, mert folyamatos aramszuneteket okozna naponta, nem is rovideket.

    Na, hogy lehet. Nem kell kukázni a 3 év alatt tönkrement akkumulátorokat? :DD

    Remeljuk igy lesz. Rengeteg az igeretes kutatas, de eddig egyikbol sem lett semmi forradalmi. A problemak egy reszere eleg kicsi a rahatasa ennek. A meg gyorsabb toltes meg meg nagyobb problemat okoz a halozati oldalon.

    Nissan leaf:
    2010 24 kWh
    2019 62 kWh

    Bmw i3:
    2013 22 kWh
    2019 42 kWh

    Renault Zoe:
    2012 22 kWh
    2019 52 kWh

    Nincs fejlődés? Tényleg?
    Az okoz problémát mikor mindenben a problémát keresed, mert nem tud megnyugodni a lelked ha valami jó. Ennyi, nem több.

    Ehhez nem ertek. Azt tudom, hogy telefonban, fenykepezogepben hidegben elegge leesik a kinyerheto toltes, de autoknal lehet hogy futik, vagy hasznalat alatt eleve melegiti a belso ellenallasa.

    Villanyautó != nem telefon.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz 7Heads Drago #33 üzenetére

    DeA napelem csak egy bizonyos %i-g mdgoldás. Mivel nem szabályozható. És nagy mennyiségű energiát jelenleg még nem tudsz sehogy se tárolni gazdaságosan.

    És csak napelem lesz?
    Miért akarsz most jelenleg olyan energiát eltárolni amire nincs szükség még? Muszáj mindig az ilyen irreális gondolatokkal jönni?

    Minden akku degradálodik. A hideg tudtommal a lemerült akkura veszélyes, mivel mélymerült állapotba kerülhet ahonan nehéz a visszatérés. Az autóknál és az akkuparkoknál sztem ez a veszély nem fenyeget normál mükődés esetén.

    Pontosan.
    A jelenlegi akku technológia nem szereti a hideget.

    Az meg egyenlőre csak terv hogy mi lesz 10 év múlva a gyártók részéről. Az is lehet hogy jövő héten mrgoldást találnak a hidrogénes autók problémáira és lemossa az E autót.

    Nem lesz hidrogén, ezt már minden szakember elmondta. Jobb az aksis megoldás egész egyszerűen. Szárazföldi közlekedésben biztosan nem.

    A 3D-s tv re is azt mondták hogy ez a jövő és mégis eltűntek.

    Ugye most nem egy techgyártók által kitalált marketingfícsőrt hozol fel....

    Mintahogy nagyon sok egyéb ígéretes technológia is, mert lett helyette még jobb. Felesleges találgatni bárkinek is mi lesz 10 év múlva. 2003ban ha bárkit megkérdeztél volna hogy mi lesz a Tesla-val kevesen találták volna el a jelenlegi helyzetet.

    Persze, de nyilvánvalóan úgy találgatunk a jövővel kapcsolatban amit jelenleg látunk. Tehát igen, lehet hogy a hidrogén lesz a jövő. Ahogy lehet hogy a lekvár lesz, vagy a gyümölcslé. Minden lehet, ha nem szakmai szemszögből közelítjük meg a dolgokat.

    Ezek az akku méret számok magukban semmit se jelentenek. Az energia sűrűségük lenne a mérvadó. Az utalhat az akku technológia fejlődésére. Ezen számok számomra csak azt mutatják hogy fejlödött az autó tervezés és képessek nagyobb akkuk elhelyezésére is.
    Fontos lenne az akkuknak hogy berakjanak az elektronikába védelmet. Sok konzum laptop akkuja is ezért hal be, amíg az üzleti kategóriás évekig elmegy 1 akkuval. Nekem az apc szünetmentes 7 vagy 8 évet elment egy akku pakkal. Sajnos az olcsó kategóriás autóknál tartok tőle hogy nem lesz ilyen.

    Miért az nem fejlődés hogy ugyanakkora helyre, ugyanakkora súly mellett 2-3szor nagyobb akku pakkokat tudnak rakni??? :W

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz 7Heads Drago #66 üzenetére

    Természetesen a nagyobb akkumulátornak nagyobb a súlya, bármilyen hihetetlen.
    Az autó súlya meg nem csak azért nőtt mert nagyobb lett benne az aksi, ezt se tudom miért kell leírnom.. Méret szintén. De csak a szokásos, kiveszünk egy példát és toljuk a demagóg baromságot. Több topikban is, kérdés az miért hagyják ezt.
    Továbbra is várom hogy az 5-10 év alatti akkumulátor duplázódás, triplázódás miért nem fejlődés. Tudod mit inkább nem várom.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Füleske #160 üzenetére

    Hagyd már a fenébe, 1000 hsz után is ugyanazt fogja mondani.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák