- Milyen okostelefont vegyek?
- Audiofil mobillal készül a Moondrop
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Holnap mutatkozik be a HMD Pulse Pro
- Xiaomi Mi 10 - nem olcsóbb, hanem kedvezőbb árfekvésű
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
Hirdetés
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
-
A TikTokon marakodik Trump és Biden
it Trump szerint ha betiltják a TikTokot, annak a felelőse Biden lesz. A betiltás Trump szerint csak a Metát tenné még gazdagabbá.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
<Lacy85>
addikt
válasz Tigerclaw #12 üzenetére
“Ehhez nem ertek. Azt tudom, hogy telefonban, fenykepezogepben hidegben elegge leesik a kinyerheto toltes, de autoknal lehet hogy futik, vagy hasznalat alatt eleve melegiti a belso ellenallasa.”
Autók akksija is jóval kevesebbet bír télen. Szóval itt is gond a hideg.[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz Tigerclaw #19 üzenetére
A nagy olajipari cegek már rég bevasarolták magukat az elektromos autok körüli bizniszbe, szoval itt sincs ertelme összeeskuveselmeleteket keresni. Egyszeruen csak nem igazan van jelentős attores akksitechnologiak teren, sok igeretes dolog nem igazan működik a valosagban.
[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
válasz Tigerclaw #27 üzenetére
Na igen. Ha tényleg látványosan fejlődne az akku technológia, akkor a jelenlegi hardverekkel is megoldható lenne az 1 hetes üzemidő. De legalább a 3-4 napos normál használat mellett.
A teljesítményt meg nyilván nem fogják beáldozni az üzemidő miatt. Az akksiknak kellene lépést tartani a fejlődésben, de nem igazán megy.
-
Noukoum
veterán
válasz Tigerclaw #12 üzenetére
Ezt konnyu leirni. Mondjuk a hellyel szerintem nem lesz problema, de a hozzajuk szukseges halozatbovitessel igen. Meg egy gyorstolto fej is nagyon komoly energiat igenyel es itt most nem arrol beszelunk, hogy 50 vagy 100%-al kell tobb tolto, hanem a mai 30-50x -ese es meg az is csak kezdesnek. Nagyjabol arra kell keszulni, hogy nem toltoallomasok lesznek, hanem szinte minden parkolohelyen lesz majd toltofej + csaladi hazak eseten otthon is.
Ezek nelkul logisztikai remalom lenne folyamatosan cserelgetni az autokat a toltokon, mert idopont foglalas kellene majd a tolteshez. Idoben odamenni, feltenni, majd idoben elhozni. Meg ugy is lehet hogy limitalni fogjak a havi toltest a halozatbol. Erdekes lenne latni egy komolyabb szimulaciot arrol hogy mit jelentene ha X%-al none az elektromos autok szama.Ez mind csak egy feltételes aggódás.
Iszonyatos mennyisegu energiarol beszelunk.
Tényleg?
Egy elektromos auto mondjuk havi 1000km futasnal megduplazza egy atlag 2 fos haztartas energiafogyasztasat.Ez csak egy kivetett példa, semmire nem jó. Csak arra hogy mondj valamit.
Tehat csak arrol beszelunk, mintha a lakossag 2x annyit fogyasztana es akkor meg nem kerultek szoba hogy a ceges autok, teherautok, kamionok.
A lakosság kétszer annyit fogyasztana Akinek meg havi 60ezres villanyszámlája van, annak villanyautóval 120ezres lesz.
És aki villanyautóval jár az ugyanúgy megveszi a benzint/dízelt csak azért hogy igazad legyen és jelentősen növeljük az energiaelhasználást. Ja hogy elfelejtetted hogy ahhoz is kell áram?
99% hogy klímánál nem aggódtál, hogy sokat fogyaszt.. Szóval bele se menjünk hogy miért számít soknak ha 50!!!! év alatt 20%-kal nő a lakosság energiaigénye. Jóval több lesz az, meg lehet nyugodni és nem a villanyautók miatt. Meg céges autók, te jó ég. Nyilván jelent is valamit...Inkább környzetbarát napelemparkokat. Epiteni lehet napelem parkokat, de akkor kell mellejuk akkupark is, mert a halozatra nem fogjak felengedni onmagaban. Nem veletlenul kell mar most is engedely ezekhez. A szel es napenergia nem kiszamithato, ezert a teljes termelesnek csak kis szazaleka lehet ilyen, mert folyamatos aramszuneteket okozna naponta, nem is rovideket.
Na, hogy lehet. Nem kell kukázni a 3 év alatt tönkrement akkumulátorokat?
Remeljuk igy lesz. Rengeteg az igeretes kutatas, de eddig egyikbol sem lett semmi forradalmi. A problemak egy reszere eleg kicsi a rahatasa ennek. A meg gyorsabb toltes meg meg nagyobb problemat okoz a halozati oldalon.Nissan leaf:
2010 24 kWh
2019 62 kWhBmw i3:
2013 22 kWh
2019 42 kWhRenault Zoe:
2012 22 kWh
2019 52 kWhNincs fejlődés? Tényleg?
Az okoz problémát mikor mindenben a problémát keresed, mert nem tud megnyugodni a lelked ha valami jó. Ennyi, nem több.Ehhez nem ertek. Azt tudom, hogy telefonban, fenykepezogepben hidegben elegge leesik a kinyerheto toltes, de autoknal lehet hogy futik, vagy hasznalat alatt eleve melegiti a belso ellenallasa.
Villanyautó != nem telefon.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
válasz Tigerclaw #88 üzenetére
De hiszen most is kedvezmény van a villanytöltésen. 15KW -tal számolok 7liter/100Km kiváltására. A 7 literen 770Ft a jövedéki adó. 770:15=51,33Ft díjemelés lesz KW -onként, amikor majd ráteszik a jövedéki adót a villanytöltésre. Tehát, most 36Ft helyett, 87Ft lenne az otthoni töltés KW -onként. Erre jönne rá a kutas töltés felára.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
g0dl
addikt
válasz Tigerclaw #91 üzenetére
Az üzemanyag adója az útfelújítás költségei miatt ilyen magas. Az nem elrugaszkodott elképzelés, hogy az elégetett üzemanyaggal arányos az adott járgány közutakat érintő "rongálása".
Elektromosoknál miért lenne ez másként? Az is terheli az utakat (ráadásul általában nagyobb a tömege)Alternatíva, és erre is vannak jelek (eu szabályozás) a megtett utak hiteles (nem visszatekerhető) mérése, esetleg útvonal pontos loggolása (merre jártál) és az arra alapozott útadó. Ez utóbbi felvethet adatvédelmi kérdéseket, de hát a mobilod kapcsán ugyanez már megtörténik lényegében.
-
Somatom
veterán
válasz Tigerclaw #101 üzenetére
Azt se felejtsük el, hogy Norvégiában az áramellátás 95% -ához a nyersanyag ingyen van. De, ez is vékony jég (szó szerint), amit a tömeges villanyautózás símán beszakíthat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Tigerclaw #107 üzenetére
"Szerintem nagyjabol marad a jelenlegi felallas."
Akkor itt jó nagy kavar lesz, mert most Volvo-éknál villany = Polestar. (Azt most csak tényleg zárójelben, hogy sok más márkához hasonlóan képesek ők is a nagy neveket beáldozni a reménybeli siker érdekében. Mert ugye a Polestar az olyan mint a Mercinél az AMG)
Az előbbiből következik, hogy ha csak olyan autóik lesznek, amiket csak (!) villany hajt, akkor a Volvo márkanévnek szevasz. Értem amit mondasz, de remélem Te is érted itt a logikai bukfencet.A Volvo régebben nagyon kívánatos (számomra legalábbis) autókat gyártott (gondoljunk csak a f@sza 5 hengeresükre). Aztán jött ugye a CO2 kvóta, és viszlát sok henger ...
A köv. hír, - ha jól emlékszem - hogy 150 km/h-ban maximalizálják az autóik sebességét. Ezen jogosultságán sokat lehetne vitatkozni, de ha a piac szempontjából nézzük, ez inkább negatív.
Most pedig jönnek ezekkel a villanyautókkal, ld.: Polestar 2, ami egyelőre eléggé kapufa szagú. Szomorú jövő elé nézünk. Csak abban reménykedem, hogy még mielőtt beüt a ménkű, még meg tudok kaparintani egy jóféle S60-t (kép1, kép2) vagy V60-t (kép1, kép2) -
<Adamsky>
nagyúr
válasz Tigerclaw #142 üzenetére
" ... nem kell attol tartani, hogy a Polestar tulno Brandkent a Volvon ... " - ettől tényleg nem.
"Arra talan idealis, hogy eldobhato markanevkent hasznaljak ... " - ez viszont elég nagy baj, ha így gondolkodnak. Mondjuk a Ford is épp ezt teszi a villany Mustang-al, ami nem elég, hogy villany, de épeszű ember - ha ránéz - nem is asszociálna róla egy vérbeli Mustang-ra.
Idéznék az általam link-elt tesztből: " ... a Polestar 2 nem tisztán villanyplatformos autó, hanem a Volvo CMA-alapjára épül, ami a dolgos hétköznapokban tök hagyományos felépítésű autókat szolgál ki, nem olyan technológiai élharcosokat, mint ez, vagy a pontosan ugyanezt a technikát kínáló Volvo XC40 Recharge vagy C40 Recharge ... "
Vagyis a Volvo márkanév alatt futó - és a cikkben is említett - C40 reCharge sem ígérkezik nagy durranásnak. -
Füleske
addikt
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #155 üzenetére
Jó lenne szerintem meg ha Te mutatnál már valamit arról hogy minden Li ion akku egyforma.
"pont az van leirva amit en is mondtam" Pont nem.
A Zebra akkut azért hoztam fel mert van ezzel szerelt autó. Te viszont az autó akkukat ugyan olyannak gondolod mint a mobil akkukat. A Bluecar - t meg pont azért mert az is Li akku de ha szerinted minden Li akku egyforma (LiPo akkus telefonok is voltak, ha ebbe kötnél bele...) akkor miért is kell ezt folyamatosan 80 fokon tartani a működéshez ?
Az autó kézikönyvekben sok minden szerepel amit a gyártó óvatosságból közöl a felhasználóval. De a gyártói kézikönyvet ne gondoljuk már kőbe vésett igazságnak. Megnézném pl. azt a Prince motort ami túléli a gyárilag előírt olajcsere periódust.
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémiumot kér a TSMC a Tajvanon kívüli gyártásért
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- E-roller topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Filmvilág
- További aktív témák...
- HP PROBOOK 450 G9 (6A150EA) - ÚJ - 15,6" FullHD IPS üzleti notebook - i3-1215U, W11pro
- fehér RTX3060Ti Gamer PC Intel i5-11400F, Zotac Gaming RTX3060Ti 8GB, 16GB Corsair RAM, vízhűtés!
- PlayStation 5 825GB - 1 év garancia, vállalkozástól!
- LG UltraWide UltraGear 34GN850-B Monitor
- Asus RTX Dual ventilátor 95mm