Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz matyiGo #76 üzenetére

    Bekezdésről bekezdésre haladtam, ezért kezdtem a navigációval, és ébredtem rá későn arra, hogy itt fogalomzavarba keveredtél.

    Értelmezési gondok (szerintem) nincsenek. Folyamatosan erőltetett magyarázatokkal állsz elő, amelyek egyértelműen hibásak. Nem hiszem, hogy meg kellene mindenképpen magyarázni a videóban és játékban látható dolgokat, ez a játék, ez a világ nem arról szól. Mint említettem, én is ettől még tudom élvezni az ilyen játékokat, csak tisztában vagyok vele, hogy amit látok, annak annyi köze van a realitásokhoz, mint a hollywoodi filmek többségének.

    Az pedig már egy másik dolog, hogy a magyarázatok egy részénél fogalmi problémákba is belerohansz. A kondenzcsík például párakicsapódást jelent. Namost a világűr vákumának páratartalma elég szerény ahhoz, hogy kizárhassuk ezt a jelenséget, viszont kiengedni meg mást nem célszerű így, ha valamiféle hulladékanyagról lenne szó, akkor tökéletesen megfelel, ha a hajtómű kiömlőnyílásán keresztűl szabadulunk meg tőle (feltehetően úgy is ott keletkezik).

    Okoskodó mesterkélt gőg biztos van, csak nézőpont kérdése. Ha valamihez konyítok egy keveset, és (szerintem) csacskaságokat írnak róla, akkor próbálom kijavítani a hibákat, és kifejteni, miért hibás az adott érv. Ha meg valamihez nem értek, de érdekel, akkor pedig megpróbálok úgy állni a témához, hogy alázatosan érdeklődök és kérdezek, vagy utánanézek a dolgoknak, és próbálok tanulni.

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz matyiGo #69 üzenetére

    matyiGo:egy olyan apró merőben gyakorlatias és lehet hogy teljesen láma de valójában költői kérdés merült föl bennem hogy légüres térben hogyan képes navigálni egy űrhajó?

    Navigálni viszonylag egyszerű, hiszen a Nap egy elég stabil tájékozódási pont, a naprendszer bolygóinak állása, és egy pontos óra segítségével pedig meg tudjuk határozni, hogy a naprendszeren belül merre is vagyunk.

    Csillagközi térben a csillagokhoz lehet viszonyítani, ezek bejáratott dolgok, szondák és űrhajók támaszkodnak erre a megoldásra.

    merthogy hatás ellenhatás kell, azaz az űrben nincs anyag azaz a mozgási energia csak akkor hozható létre ha valamit vagy valamilyen anyagot iszonyatos energiával kilő magából a gép. tudtommal ezt jelenleg gázokkal oldják meg...

    Alant lineltem két oldalt, ha tényleg érdekel, akkor az Atomic Rocket-en nagyon alaposan le van írva, ha angol nyelv akadály, akkor pedig az Sg fórumában én is elég sokat írtam ezekről. :)

    Röviden: nem feltétlenül kell gázt kilökni, lehetnek ionok (ion-hajtómű), de azzal roppant kis tolerőt lehet elérni. Tolóerőt lehet nyerni ha bármilyen tömeget kilöksz nagy sebességgel (pl. egy aszteroidát így meg lehet hajtani, úgy, hogy a saját anyagát lököd ki róla, ez a Mass Driver). Illetve ugyebár vannak alternatív megoldások, például a napvitorla.

    azaz ha légüres térben is vagyunk de elhajt mellettünk egy űrhajó (szerk: valamilyen navigációs folyamat: gyorsulás,irányváltás,fékezés közben) akkor azt tuti hogy érezni fogjuk és a kezünk ügyében lévő kamera is bele fog remegni valamilyen furmányos módon

    A navigációs folyamat helyett inkább manőver a megfelelő szó. :)
    Ha a hajtómű nem felénk néz, akkor abból mi nem sokat fogunk megérezni. Nincs közvetítő anyag, ezért nem terjed ugye a hang sem a vákumban. :)

    szerk: nem mellesleg ez magyarázná a kondenz csíkot ami valamilyen jövőanyag égésterméke lesz

    Nem magyarázza meg. Először is azért, mert a "szárnyvégeken" keletkező párakicsapódás egy aerodinamikai hatás miatt alakul ki. Ott te nem látsz se hajtómúvet, se bármiféle kiömlőnyílást, ha megnézed.

    Egyébként ebből a szempontból nem helyes a hajtóművek csóvája sem, ugyanis az űrben a nyomásváltozás miatt szétterül a csóva, nem pedig összeszűkűl, ahogy a videón látható.

  • Malibutomi

    nagyúr

    válasz matyiGo #34 üzenetére

    "szerk.: engem egyébként az idegesített fel egyedül a videó láttán hogy amellet hogy szép és dinamikus és nagyon izgalmas ezek a célzórendszerek egy anyahajón ilyen technológia mellet nem lehetnek ennyire ócskák."

    Srácok, ez egy kedvcsináló videó, minek rajta kötözködni?
    Vagy ha már, akkor kezdjétek onnan hogy 3 kicsi hajó megtámad egy hordozót bátran. De hülyék.

  • M@trixfan

    addikt

    válasz matyiGo #28 üzenetére

    A PC-s környezet azért fontos, hogy kicsit összetettebb játékmenetet, irányítást lehessen implementálni és a 12 évnél idősebb korosztálynak is lenne végre valami jó űrszim. Immerzióromboló dolgok vannak benne ami minden pillanatban kiragad a játék világából. Olyan dolgok ezek amik átlag IQ és középiskolai fizika szintjén mozgó kérdéseket feszegetnek. Olyan büszkén hurrogtak le a HW topikban is, öröm volt olvasni ;]

    Bemásolom ide is az észrevételeimet:

    "Nagyon örülök, hogy lesz ilyen és nagyon várom. Végig is néztem az órás videót. Ezt leszögezve van egy pár hülyeség a koncepcióban.

    Nagyon tetszik a belső nézet megléte, de sok kijelző olyan mintha régi CRT lenne mögötte és nem valami finom holografikus 3D kijelző, vagy hasonló. Az egész kabin tele van velük és semmi értelmes információ nincs a legtöbbön, de azért befordul még ráadásul egy-két újabb kijelző beszálláskor. A hordozó irányítótermében is elég anakronisztikus az a radar. OK, nincs implementálva még a célzás funkció sem, ez még alakulhat.

    Ha már célzás, akkor itt vannak a lézerek is amik még mindig nem fénysebességgel mennek. Jó, valamilyen energiacsomósodás amit mondjuk elektromágneses erőtér gyorsít, de akkor ez nem lézer.

    A harci jelenetben senki nem talál el semmit, pedig azért elég high-tech célzórendszerek lehetnek. Aztán amikor az egyik agresszor megsemmisül, ha jól emlékszem gázrobbanással végzi. Mondjuk ez filmekben is borzalmas általában, a robbanások legnagyobb része mechanikai dolog, a világűrben elég érdekes a lánggal égés.

    Maga a harci űrhajó is érdekes. Egy vadászgépen nincsenek leárnyékolva az irányváltó fúvókák, amik ráadásul az alap stabilizációért és haladási irányért felelnek. A fegyverrendszer energiaellátása szabadon fut a szárny alatt lógó kábelezés formájában. Maga a szárny is felesleges, de ezt meg lehet magyarázni azzal, hogy légkörben repülni lehet vele.

    Összességében nagyon jó hírnek tartom a játék érkezését, de ha hardcore PC-s játékosoknak szánják akkor ilyen részletekre oda kell figyelni."

    Újranézve a trailert újabb gyöngyszem a Pitot-cső a hordozón és az agresszor gépek egyhajtóműves mozgása az űrben kormányfelületekkel. Egy másik fórumtárs felhívta figyelmet a a vadászgép elején levő két ventilátorra, az sem semmi :DDD A csatajelenetben több muníciót ellőnek a semmire mint egy WW1-gyes hajóágyúnál. Már maga a felszállás is isteni: zárt térben, az emberektől pár méterre sugárhajtóművel történik, ráadásul lebegéssel. Az már tényleg kisebb részlet, hogy ha nincs gravitáció odabenn akkor egy ekkora löket belegyorsítaná a plafonba, ha meg van akkor felemelkedés után miért kapcsol ki a fő emelő hajtómű, hiszen egyensúlyt kell tartani.

    Azért írom le ilyen részletesen, mert szeretném érzékeltetni a problémát. Az a baj, hogy itt már 1080p-ben és 3D-ben létezik a játéktér, nagyon fontosak a részletek. Főleg úgy, hogy kifejezetten PC-s játékként hangoztatja, tehát valamilyen szinten vállalja a rétegjáték kategóriát.

  • huskydog17

    addikt

    válasz matyiGo #34 üzenetére

    "... sőt, elég spéci cipő van rajtuk, azok intelligens elektromágnesességgel utánozzák a gravitációt. minden magyarázható. teljesen rendben van"

    Ezzel magyarázod a mesterséges gravitációt? LOL! Akkor gondolom minden, a hangárban lévő tárgyakra is ilyeneket szereltek fel. Ha igen, akkor hogyan mozgatják őket?

  • Fáraó

    őstag

    válasz matyiGo #32 üzenetére

    Na ezt most majdnem eltettem aláírásba. "azt gondolom hogy a betegséget amiben szenvedsz funkcionális analfa bétizmusnak hívják" - nagyon ott van! :D

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz matyiGo #32 üzenetére

    Úgy gondolom, hogy ha már olyasmiket írsz, hogy "valamennyi realitás kell", akkor sorolhatnád már, mégis miféle realitásokra gondolsz, vagy akkor ne írj csacskaságokat...

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz matyiGo #22 üzenetére

    Milyen realitásokról beszélsz, ha megkérdezhetem? Nincs Newtoni/Kepleri fizika, párakicsapódás effektjét látjuk az "szárnyak" végén, sőt, az egyik támadó hajón még mozgó vezérsíkokat is.

    Ez egy arcade játék, akár a Wind Commander sorozat, a Freelancer és a Starlancer volt, vagyis a korábbi Chris Roberst játékok. Attól még lehet jó arcade játék, csak ne a realitását méltassuk, mert az úgy nem nagyon van neki...

  • huskydog17

    addikt

    válasz matyiGo #25 üzenetére

    Lejárt a szerk. időm.

    Tegyük fel, hogy valóban mindenkin van maszk/sisak, amivel tud lélegezni (csak több helyen nem látszik egyértelműen). Ezen felül még mindig nagyon súlyos hibák vannak, kezdve a gravitációtól, aminek nem kéne lennie, de mégis van, egészen a hőmérsékletig. Itt az utóbbinál arra gondolok, hogy az egyik hangárban lévő dolgozón rövid ujjú ruha van, a karja szabadon van, de mégse fázik, nincs semmi baja, pedig a hangárban piszok hidegnek kell lennie.
    Akárhogy is, a realitás ebben a videóban több nagy sebből vérzik, reméljük az elkövetkezendő bő két évben orvosolják majd ezeket.

    Csak a félreértések elkerülése végett: biztos ,hogy ugyanarról a bővített videóról beszélünk, ami a hírben van? Tehát erről itt.

  • huskydog17

    addikt

    válasz matyiGo #18 üzenetére

    Több helyen is úgy tűnik, hogy a hangárban több ember maszk nélkül van ott, például 3:18-nál is.

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz matyiGo #18 üzenetére

    Érdekes, hogy a gravitáció miatt aggódsz, miközben a leszálló űrvadász meg a hajtómű erejére támaszkodik, és "huppan" a fedélzetre, holott ha nincs gravitáció, akkor éppen fordított irányú erőhatásra lenne szüksége (vagy kampókra, amik a fedélzetre húzzák).

    Ez egy arcade játék, nulla realitása van, kár is ilyesmit keresni benne, nézd meg a mozgást, a fizikát, a járművek desingját. Ostobaság egytől egyig. Ha realitást keresel az űrjátékban, ott van az Orbital, vagy a Kerbal Space Program. Ha reális(abb) űrharci játékot, akkor I-War (no az se mostanság volt).

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés