Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nincsen

    csendes tag

    válasz Bdanyy #100 üzenetére

    Én egy csapotthátú G Astrát hajtok, ahhoz képest, majdnem minden nagyobb :)
    De az sem mindegy, hogy milyen nagyságról beszélünk. Míg egy kombinál a hasznos csomagtér kb. 1600 liter, vagy még több is lehet, addig egy SUV csak álmodhat ilyenről.

    Továbbá, te magad írod, hogy alig egy liter a fogyasztás különbség ami az SUV terepjáró szerű felépítéséből adódik,(nagyobb tömeg, + légellenállás), ami pedig egy városi környezetben teljesen indokolatlan. (De valószínűleg bennem van a hiba, hogy az eszközeimet próbálom funkcionálisan megválasztani)

    Szerinted ennek hosszútávon nincs jelentős, környezetre gyakorolt hatása?

    Ha annyiról sem vagyunk hajlandóak lemondani hogy kényelmesebben guruljunk át a fekvőrendőrön (mert ilyen példa is volt), és legalább ennyivel csökkentsük a levegőbe jutó szennyezőanyagok mennyiségét, akkor megis érdemeljük, azt ami következik.

  • válasz Nincsen #101 üzenetére

    Ha annyiról sem vagyunk hajlandóak lemondani hogy kényelmesebben guruljunk át a fekvőrendőrön (mert ilyen példa is volt), és legalább ennyivel csökkentsük a levegőbe jutó szennyezőanyagok mennyiségét...

    Te komolyan azt hiszed, hogy az átlag embernek ilyen eszébe jut? :D Ezt azért te sem várhatod el reálisan.

    Amúgy ha valaki azt hiszi, hogy a mai ember majd visszaül autóból a tömegközlekedésbe meg mindenféle kompromisszumos teleautóba, az téved. Az USA-ban meg pláne, ahol úgy vannak már megtervezve a városok is, hogy autók számára.

    Én Bécsben használom a tömegközlekedést és amúgy remek a hálózat, a legjobb a nagyvárosok közül, ahol valaha jártam. Azonban ott is nem egyszer bizony tele a metró vagy a busz, olyankor én is szívesebben autóval utaznék. Próbálják is kiszorítani az autókat a városból, aminek én személy szerint nem is örülök, mert ingázóként már lassan nem fogok tudni hol parkolni.

    Tehát jó a tömegközlekedés, de még Bécsben is túlterhelt a rendszer, ahol egyébként jelenleg is egy új metróvonal építése folyik. Szerintetek mi lenne, ha hirtelen mindenki autóról metróra váltana? :D

    [ Szerkesztve ]

    Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

  • Nincsen

    csendes tag

    válasz Hopkins95 #102 üzenetére

    "Te komolyan azt hiszed, hogy az átlag embernek ilyen eszébe jut? :D Ezt azért te sem várhatod el reálisan."

    Nem gondolom, teljesen biztos vagyok benne, hogy az emberek 99,9%-nak még csak meg sem fordul a fejében. Jól mutatja, hogy má már minden eladott új autó 30%-a SUV

    És nem is várom el senkitől, hogy busszal, vagy metróval rohangáljon mindenhova, csupán annyit mondok, hogy egy reálisabb vétellel, tudtán kívül is kímélné legalább egy lehelletnyit a környezetét.

    Leginkább a nők körében népszerű, mert nagy, és akkor már mindjárt "biztonságosabb" is.
    Viszont arra, hogy eljárjon a melóba meg a boltba, legtöbbször egyedül(!), nincs szükség egy Quashkaira, arra elég egy micra is vagy valami hasonszőrű.
    És tá-dá! Van saját autó, tud jönni, menni és a környezetét sem terheli annyira.

    Ez még azért szerintem, messze áll egy utópikus víziótól.

    De a fogyasztói társadalom erre épül.
    Legyen szép nagy autó, legyen szép nagy ház, legyen fél millióért telefon amin faszán megy a facebook. :W
    Ezek mindd státusszimbólumok, jelzés mások felé, hogy nekem jobban megy, mint neked.
    És ezért nem gondolkodik senki azon, ha csak a keret nem szorít, hogy kell-e nekem(?) Ha megengedheti akkor is megveszi, ha az ég világon semmi szüksége rá, semmi más nem számít, és képes többet is fizetni azért, amit valójában sosem fog teljesen, de lehet még csak félig sem kihasznalni.

  • válasz Nincsen #103 üzenetére

    Ezt egyébként teljesen jól látod. :K De hát nem kell ezen ugye csodálkozni, hisz erre épül a kapitalista társadalmunk. A fogyasztás a gazdaság hajtómotorja.

    Viszont én meg vagyok győződve róla, hogy attól még nem kell feltétlenül kevesebbet fogyasztanunk/kisebb autót venni, ha környezettudatosan akarunk élni. És itt jön képbe az elektromos autó, ahol tulajdonképp mindegy, hogy X-et vagy X+2 Kwh-t fogyaszt el, ha
    1. ha az áram megújulókból vagy atomból van kinyerve, esetleg később fúziós erőművekből
    2. Ha az első pont nem is teljesül, akkor is a településeken kívül kerülnek a szennyező anyagok, amit így nem lélegzünk be - kialakuló szmog esélye ezzel a városokban minimalizálódik
    3. Egy bizonyos mennyiségű árammenyiséget ígyis-úgyis betáplálnak az elektromos hálózatba naponta, tehát azt mindenképpen megkapja a hálózat a fogyasztástól függetlenül - kvázi felesleg keletkezik benne, ha elhasználod, ha nem.

    Az ember kényelmes, már pedig nem fog lemondani a kényelméről, még a környezet kárára sem. Viszont szerintem az elektromos autóval tulajdonképp se a kényelemről, se a környezetvédelemről sem kell teljesen lemondanunk. :)

    [ Szerkesztve ]

    Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

  • Nincsen

    csendes tag

    válasz Hopkins95 #105 üzenetére

    Csodálkozni?
    Már, régen nem. Egyszerűen csak elborzaszt, hogy tényleg ennyire vagyunk képesek.

    Az elektromos autó egy nagyon szép dolog. Én is nagy támogatója lennék, mivel a leghitványabb villanymotor hatásfoka is 80% körüli, ellenben a dízel, benzinnel amik most 50-40% körül mozognak.
    De amíg ilyen szabályozások születnek [link] , amit már korábban linkeltek is, meg az energiaszolgáltatók alávágnak a megújuló energiának, azért hogy jó esetben lassan tudjanak átállni, rossz esetben pedig, hogy a fennálló fosszilis energiahordozókra kényszerüljünk továbbra is, addig maga az elektromos autó is inkább hátrány, mint előny, de minimum ugyan olyan káros.

    A fúziós reaktorok ideális megoldást jelentenének, de még mindíg nem belátható igazán, mikor is élesíthetik őket. Habár a teszt üzem már meg volt évekkel ezelőtt, ha jól tudom.
    Arról nem beszélve, hogy baromi drága lesz, és nem vagyok meggyőződve, hogy ezt sem tartják vissza mint oly' sok minden mást.

    "Az ember kényelmes, már pedig nem fog lemondani a kényelméről, még a környezet kárára sem. Viszont szerintem az elektromos autóval tulajdonképp se a kényelemről, se a környezetvédelemről sem kell teljesen lemondanunk. :)"

    Az ember rengeteg jól működő rendszert, és eszmét talalt ki és alkotottt, hiszen a kommunizmus és a kapitalizmus is, milyen jól hangzó eszmék amik elméletben tökéletesen működnek. Gyakorlatban viszont az látszik, hogy az emberi kapzsiság megmérgezi ezeket az ideákat.
    Nem hiába, a fejétől bűzlik a hal.

    Egyébként minden szóval egyet értek és ha a fennálló problémákat orvosolni lehetne, úgy ahogy nem lehet, tökéletes lenne :K

  • axioma

    veterán

    válasz vicze #92 üzenetére

    Szerintem tok egyszeru a valasz. Sok kicsi sokra megy. Ma mar vehetsz az alapjan ertekpapir-csomagot, hogy melyik nem fektet csak zold cegekbe. Egy ember ezer dollarja nem szamit, de ha ez sikk, akkor mar meg fogjak erezni a szennyezo cegek, hogy dragabban jutnak penzugyi forrashoz... es sorolhatnam. At fog lendulni abba, hogy mar megeri zoldnek lenni es arra kolteni, nem pedig tobb jovedelmet adni a papirjaikra.
    Ujrahasznositas: honnan veszed, hogy nem kell??? Meg a hungarocell is kellene, csak a gyujtes (szallitas inkabb) annyira draga, hogy egyelore van ami tenyleg szemetegetoben vegzi. De ha emiatt nem gyujtesz, akkor nem lesz akkora alapanyag-bazis, amire mar erdemes helyi feldolgozast epiteni. Btw a keriteslecunk is ujrahasznositott muanyagbol van... es meg csak nem is azert vettem meg elsosorban, mert zold ilyet felrakni, hanem mert 50 evre levan a gond a festegetessel, gombamentesitessel stb. a fem/fa megoldasokkal szemben.

  • axioma

    veterán

    válasz Nincsen #106 üzenetére

    Hat engem pont a szolgaltato toketlensege sarkall most arra, hogy napelemrendszert telepittetsek. Amugy siman ellennek egy olyan tarifaval, ami a volgyidoszakban (nem a vezerelt kezdetekor, 18-tol!, hanem amikor tenyleg nincs mar szamottevo hasznalat, 23-05 kozott) tolthetnem olcsobban. Paks zsinoraramot csinal, es a vezereltre adott szabalyozas miatt - na fazzon a villanybojleres meg hotar kalyhas az esti aktiv idoszakban - ekkor kb. sehova nem tudjak tenni a felesleget. De nem, ilyen tarifa nincs, ha kifizetek 200e ft-ot akkor kaphatok olyan tarifat ami jelenleg 5Ft-tal olcsobb per kWh. Vezereltre NEM kothetem, csak arra lehetne, de hat meg ket autoval is heti 100kWh-vel is baromi lassan jonne ki a nullszaldo is, es addigra reg megszuntethetik...

  • julius75

    aktív tag

    válasz hemaka #16 üzenetére

    Azért ennek fuss neki még egyszer, mert a kisebb akkuval elérhető sincs 10misi alatt, már levont állami támogatással együtt sem.
    Ami az alkut illeti, szintén necces, mert per pillanat nincs annyi amennyit el tudnának adni, szóval esetleg jelképes dologról lehet szó.
    De inkább arról sem.

  • Magnat

    veterán

    válasz Nincsen #101 üzenetére

    Miért álmodhatna csak egy SUV 1600 literes csomagtérről? Pl BMW X5 több mint 1800 liter ... [link]

    ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(◕_◕)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

  • Nincsen

    csendes tag

    válasz axioma #108 üzenetére

    Ez a tarifa csomag legfeljebb a nagy vállalatoknak kedvezhet, ha esetleg flottában vásárolnak, ilyen elektomos szekereket. Nem az egyszerű felhasználó az igazi kedvezményezett.
    De ha belegondolunk ez illeszkedik abba a tendenciába, amit írtam a lassú átállásról. Pár éve kattant valami, és elkezdték dömpingelni a napelemeket.
    Most még az elején lehet rajta hasznot hajtani, de már most 0%-os adó van rájuk bevezetve, és csak a "jóindulatukon" múlik, hogy mekkorra adó lesz rajta amint eléri a kritikus százalékot.

    Magnat:
    Remélem eljutottál ide a végére is.
    Az én hibám hogy támadható felületet hagytam, de a dolog lényege a felhasználási szokásoknak megfelelő autó vásárlás lenne, és ezáltal egy minimális környezettudatosság.

  • holozis_HUN

    veterán

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    Így is kb 50%kal kevésbé szennyező egy elektromos auto, mint egy benzines/dízeles. Ebben benne van az előallítástól kezdve áz olajcserék stb... Mivel egy szénerőmű ugyan azon co2 kibocsáltás mellett több energiát tud előlláítani, mint egy belső égésű motor, utóbbinak igen rossz a hatásfoka. Emellett olajat sem kell cserélni (csak a fékben), az üzemanyag szallítása sem üzemanyag felhasználásával törtenik, hanem vezetékeken, stb. Össz vissz 50% körül szennyez kevésbé egy elektromos auto. És ez csak javul, ahogy egyre fejlődnek az erőművek, illetve egyre több megújuló energiaforrást használunk.

    Illetve a legnagyobb baj az autókkal a helyi légszennyezés, amitől szmog alakul ki a városokban, na ez elkerülhető. A zajszennyezésről nem is beszélve. Jó irány ez 😊

    El errar es humano y el perdonar, divino.

  • pengwin

    addikt

    válasz holozis_HUN #112 üzenetére

    Jó irány ez

    Jobb, mint a benzin/dízel, de még mindig nem ideális.
    Valamilyen egyszerűbben előállítható, kevésbé szennyező akkumulátor technológíával lenne az ideális, vagy hidrogén üzemanyagcellával. Utóbbi nem mellesleg sokkal környezetkímélőbben tudná felvenni az áramtermelés völgyeit, mint a Tesla által tervezett sok-akkumulátoros rendszerek.
    Nyilván annak is meg lenne a hátránya, de szerintem sokkal életképesebb megoldás hosszú távon kevesebb akkumulátorra építeni.

    Üdv, pengwin

  • vicze

    félisten

    "hidrogén üzemanyagcellával"
    :)
    Azt a hidrogént vajon, hogy állítjuk elő? Na nézzük.
    Jelenleg a hidrogén 99%-kát szénhidrátokból állítjuk elő, túlnyomórészt földgázból, részben kőolaj melléktermék, és még szenet is felhasználunk hozzá. Hol itt a környezet kímélés?
    Hogyan tudnánk máshogy?
    Igen elektrolízissel, amihez iszonyatos mennyiségű energia kell, így rettenetesen költséges. Gyakorlatilag gazdaságilag lehetetlen felskálázni. Hol van ebben a környezet kímélés?
    És akkor a folyékony halmazállapotban való tartásából eredő "apró" problémákat nem említettük.
    Összességben teljesen életképtelen.

    Mint sok minden ez is piciben tök jó elképzelésnek tűnik, csak nem véletlen, hogy 30év alatt nem terjedt el semennyire, és csak mutatóba van.

  • bagkri01

    őstag

    válasz pengwin #113 üzenetére

    Szerintem a hidrogén cella egy nagy zsákutca. Valamelyik autós portálon volt is róla cikk, hogy a hidrogén előállítás olyan szinten energia igényes folyamat, hogy akkor inkább már dízel vagy benzin. Ugyanúgy szállítani kell, ráadásul nyomás alatt és a tárolás is nagy nyomáson történik. Véelményem szerint az elektromos autóé a jövő.

    samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note

  • MaUser

    addikt

    válasz vicze #30 üzenetére

    Már ne haragudj, de ezeket az ordas baromságokat melyik sötétzöld szektástól veszed? Handrás? Levegő munakcsoport? Akik 10 év után jöttek rá, hogy mégis csak a döglött macskát is elégető fűtés a fő gond itthon? Esetleg Toyota által pénzelt német "zöldszervezet", :D

    Na nézzük amit írtál:

    "Afrikában kitermelés gyakorlatilag nincs(elenyésző a többihez képest), a politikai instabilitás, és infrastruktúra hiánya miatt." -> Ja, csak hát nem is csak a lítium a gond, hanem az egyéb szükséges ritkaföldfémek az akkukhoz. Kongói kobaltbányák megvannak? [link]

    "Hát a szénerőművel már elég ritka 10% alatti(Kínán kívül), gáz a többség, és többnyire olaj van, ami nem nukleáris vagy víz." -> Ferdítésedhez kép a valóság: Amerika 27% [link], EU 26% [link], Kínában 72%(!) [link] és növelik [link]. Tényleg szép kilátások, főleg azt nézve, hogy már most Kína a legnagyobb elektromos autó piac.

    "Az elhasználódott aku autók esetében 100%-ban újra lesz hasznosítva meg iszonyat értékes alapanyag, amit sokkal olcsóbb újrahasznosítani, mint kitermelni megint, lásd fentiek." -> Ehhez képest EU-ban 50%-ért összetennék a két kezüket [link], Ausztriáliában konkrétan nem létezik újrahasznosítás [link], ahogy itthon is próbáltál már li-ion akkut újrahasznosítani?

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • vicze

    félisten

    válasz MaUser #116 üzenetére

    Az ne zavarjon továbbra se, hogy az aksi gyártás környezet károsító hatásait firtatta és arra válaszoltam. A lítium kinyerése környezet károsító, de olyan helyeken zajlik, ahol minimális élő környezet van (sósivatagok). Az hogy Afrikában földfelszíni lyukakat ásnak és földed hordanak A-ból B-be, sajnálom valóban nem szép ,de csak minimálisan környezet károsító. Egyiknek sincs semmilyen globális környezetkárosító hatása az ég világon, szemben a

    Ha meg vetted volna a fáradságot és elolvasod a többi kommentem, akkor rájönnél, hogy a pontatlanságok és a ferdítéseket próbálom felhozni. Az Afrikai kitermelésről is írtam.

    Tehát leírom, hogy Kínán kívül alacsony a szén felhasználás, mert kb. feléltük, erre erre megerősíted? Elismerem nem stimmel a 10%, de a te adatod EU-ra 2013-as, az 2017-es adat 20% és a 2018-as as már 20% alatti lesz(sajnos mint írtam részben Németország húzza fel, mert lekapcsolják a nukleáris erőműveiket). US esetében nyilván igazad van, de ott is csökken már nagyon sok éve, annak ellenére, hogy a jelenlegi politikai vezetés mi állít, ez nem is fog változni. Kösz a Kína adatot, nem véletlenül kérdezgetem itt egyesektől, hogy az egyéni kis projektjeik hogy mentik meg a világot. :)

    "Ehhez képest"
    Ehhez képes irreleváns adatokat linkeltél, ezek elemek és nem autó aksik, amiket én írtam. Az elemek újrahasznosításával kapcsolatos linkeket inkább az újrahasznosításban hívőknek küld. :)

    Mint mindig most is igaz, hogy A csoport hívői is felháborodnak, ha írok valami és a B csoport hívő is. Továbbra is érdekes... :) A vallási közösségek mondjuk már csak ilyenek.

    [ Szerkesztve ]

  • pengwin

    addikt

    válasz vicze #114 üzenetére

    & (#115) bagkri01
    Én tudom, hogy a jelenlegi közlekedési és energiatermelési felállásnak teljes mértékben meg kéne változnia, hogy ténylegesen "zöldebb" legyen a közúti közlekedés.

    Igazából a színtiszta villanyhajtás és a hidrogénhajtás is ugyanott bukik el jelenleg: még mindig környezetszennyező módon állítanánk elő a beléjük tárolt energiát, valamint mindkettőnek eléggé komoly előállítási költsége van anyagi, és környezetvédelmi szempontból is.

    A hidrogén hátránya, mint te is írtad, a nagy előállítási költség, vagy a környezetszennyező alapanyag. További hátránya a komoly infrastruktúra igény, amit bagkri01 is írt.
    Én úgy gondoltam, hogy ezek ellenére egy "kizöldített" energiatermelési rendszerben akár alkalmas is lehetne a felesleges megawattok eltárolására. Vagyis a felesleges áramtermelési kapacitást le lehetne körni elektrolízissel.

    Azóta kutakodtam kicsit, és megnéztem, a ma kapható hidrogénüzemű autóknak mégis milyen a hajtásrendszere: alapvetően elég jó hatásfokkal hajtanak az ilyen motorok, és nagyobb hatótávolságot tudnak felmutatni, mint a tisztán elektromos autók.
    Csak meglepően sok akksi kell azokba is... pl. Hyundai Nexónak van 40KWh-nyi akksija ha jól emlékszem. És akkor csak adtunk egy pofont a fekáliának, mert akksit is elő kell hozzájuk állítani, meg H2-t is. Szóval ja, üzemanyagcella: sounds good, doesn't work.

    Szóval a legkörnyezetkímélőbb autó tényleg az, amelyiket elő se kell állítani, mert helyette máshogy közlekedik az ember.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • vicze

    félisten

    válasz pengwin #118 üzenetére

    "Csak meglepően sok akksi kell azokba is"
    Kell persze mert az cella maga az áramot termel és nem feltétlen olyan egyenletesen, amit ahogy szükséged van rá épp gyorsításnál, vagy lassításnál, ezért kell bele az aki ami köztes egyenletes áramforrásként szolgál, lényegében a felesleges +termelt áramot bele töltöd és felhasználod hogy hatékonyabb legyen.
    Nagy most ugye ennek van egy olyan hátulütője, hogy aksi súlya, a cella súlya + hidrogén súlya, így igazából korlátozva van maga a megtehető távolság.
    Valósan egy egyetlen előnye az egésznek a gyors utántöltés.

    És én is pontosan egy olyan zöld energiás jövőben tudnám elképzelni, ahol a felesleget használjuk fel elektrolízises hidrogén termelésre(ezt amúgy én településenként tudnám elképzelni 1-1 töltő kúttal X emberre leosztva), de ennek is van egy olyan hatékonysági kérdése, hogy az elektrolízis nagyon sok energiába kerül hatékonyság szempontjából, akkor nem jobb-e esetleg valamilyen hatékonyabb tárolásba fektetni?

    Illetve inkább szállítmányozásban tudnám elképzelni, ahol fontos a gyors megfordulás és az eszköz kihasználtsága. Egyéni személyszállításra csak nagyon kevés esetben használható.

    Amúgy a jelenlegi közlekedésnek van egy olyan része, ami jelenleg teljesen elképzelhetetlen szénhidrátok nélkül és az a repülés, és a hajóközlekedés mellett ez az egyik legnagyobb CO2 termelő globális viszonylatban.

  • pengwin

    addikt

    válasz vicze #119 üzenetére

    Kell persze mert az cella maga az áramot termel és nem feltétlen olyan egyenletesen, amit ahogy szükséged van rá épp gyorsításnál, vagy lassításnál
    Tisztában voltam vele, hogy miért kell bele akksi, csak azt nem gondoltam volna, hogy ilyen nagyméretű akkupakk van bennük. A 40KWh már egy kisebb sima elektromos autóba is elég úgy hellyel-közzel.

    Nagy most ugye ennek van egy olyan hátulütője, hogy aksi súlya, a cella súlya + hidrogén súlya, így igazából korlátozva van maga a megtehető távolság.
    Mondjuk hidrogénhajtásnál legalább a H2 súlya csökken menet közben... nyilván a cella komolyabb súlyt jelent, mint egy sima üzemanyagtartály, de mégse kell annyi extra súlyt cipelni folyamatosan, mint egy 100%-ban akksis autónál.

    akkor nem jobb-e esetleg valamilyen hatékonyabb tárolásba fektetni?
    Biztos, hogy csak a tárolás szempontjából gazdaságosabb lenne akkumulátorokba táplálni a felesleges MW-okat. Viszont ha tényleg teljes országok, mi több kontinensek állnak át az ilyen áramtermelésre, miközben a közlekedésüket is árammal akarják hajtani, akkor pillanatok alatt ki fogunk fogyni az akkumulátor-alapanyagokból. Vagy legalábbis fenntarthatatlan szintre növelnénk a kitermelésüket. Még úgy is, hogy ilyen célra lehetne sokal nehezebb és kisebb energiasűrüségű akksikat is használni. Bizonyos területeken megoldást jelenthetnének pl. víztározók, amiket a felesleges energiával pumpálnak teli, majd szükség esetén leengednek egy vízerőművön keresztül... de gyanítom ez is nagyon alacsony hatásfokkal tárolná az energiát.

    Számomra kicsit ördögi kör jellegűnek tűnik ez a dolog, mert a közúti közlekedés jelenlegi mértékű energiafelhasználását mindenképpen vissza kéne fogni, hogy bármilyen forrásból fenntarthatóan tudjuk azt fedezni. Ameddig ez nem történik meg, addig az összes ilyen alternatív hajtású jármű leginkább szépségtapasz marad.
    A CH-s repülésre meg jelenleg tényleg nincs alternatívánk, de pl. a tengeri szállítmányozáson nagyon sok károsanyag kibocsátást lehetne fogni még úgy is, hogy a hajózás megmarad a dízelnél. Csak az ottani üzemanyagokat is hasonló módon kéne tisztítani, mint a közúti közlekedésre szánt verziókat. Nem véletlen, hogy az IMO pl. ilyen 70-98%-os arányú javulásra tud hivatkozni kb. bármilyen új légszennyezési szabályozása kapcsán: a bunker ~15 évvel ezelőttig kb. tisztítatlan gázolaj volt, és még most is eléggé gyatra minőségű.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • axioma

    veterán

    válasz pengwin #118 üzenetére

    Ja hogy akkor ez egy villanyauto rex-szel? Hat annak meg mi ertelme vna, hogy a rex motor hidrogennel menjen benzin helyett... tehcnologiailag is meg elerhetosegileg is erdemesebb akkor mar egy sima benzines robogomotor, mint pl. az i3-ban.

  • MaUser

    addikt

    válasz vicze #117 üzenetére

    Már nem haragudj, de mi ez a válasz? Ilyen szintű terelést Fidesz/MSZP politikus is megirigyelne...

    Na nézzük megint:

    "Az hogy Afrikában földfelszíni lyukakat ásnak és földed hordanak A-ból B-be, sajnálom valóban nem szép ,de csak minimálisan környezet károsító."

    Ja, párezer gyerekmunkás mit számít [link] , meg hogy kb. a teljes élővilág kobalttal szennyezett a környéken [link]. Nem tudom szerinted, mi akkor a környezet károsító nem minimálisan, de nem is akarom tudni...

    "Tehát leírom, hogy Kínán kívül alacsony a szén felhasználás, mert kb. feléltük, erre erre megerősíted? Elismerem nem stimmel a 10%,"

    Hát az a kis tévedésed kb. csak egy háromszoros szorzó, ha pedig az elektromos autókba kerülő áram forrását tekintjük Kína súlya miatt, akkor meg közel nagyságrendnyi a tévedés...

    "de a te adatod EU-ra 2013-as, az 2017-es adat 20% és a 2018-as as már 20% alatti lesz(sajnos mint írtam részben Németország húzza fel, mert lekapcsolják a nukleáris erőműveiket)".

    Bármilyen link vagy a 2018-ra számod is csak jóslat? Btw, ha tényleg 20% alá beesik az EUs felhasználás, akkor már "csak" kétszeres az EU-ra vonatkozó tévedésed...

    "US esetében nyilván igazad van, de ott is csökken már nagyon sok éve, annak ellenére, hogy a jelenlegi politikai vezetés mi állít, ez nem is fog változni."

    Honnan gondolod, hogy a csökkenés fel fog maradni? Tudod, hogy miért nő Kínában a szén felhasználás? Segítek: Kína eszméletlen összeget tolt bele a szénerőművek fejlesztésébe az elmúlt 20 évben, s az ultraszuperkritikus szénerőművek lehetősége miatt nem is terveznek más irányba. Na most az USA csak most kezd erre az útra rálépni. Ennek első eredménye, hogy a jövőbeli energia mix-üknél máris a gáz és az olaj kitermelésének technológia lehetőségeink függvényében a szénből származó energiatermelésüket 20% növelhetik, ráadásul az előrejelzésük szerint is 2030 körül fogják megújulóból elérni azt a termelési szintet, amit szénből [link]. Btw, pont Kínában volt az a terv, hogy majd szól fedeznek amit csak lehet megújulóból, aztán jött a realitás és az ultraszuperkritikus szénerőművek, a megújuló energiára átállás meg maradt álom.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák