- Új órával készül a Black Shark
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- Még annál is olcsóbb lesz a Blackview Hero 10
- MIUI / HyperOS topik
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Hirdetés
-
Nagyon olcsó, madzagos gaming headset a Sharkoon háza tájáról
ph A meglehetősen könnyű újdonság a Skiller SGH1 utódjaként értelmezhető.
-
Marvel Rivals - Középpontban Loki
gp Az ingyenes hero-shooter elsőként csak PC-re érkezik, de pontos dátumot még nem kaptunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
-
e-newsee
addikt
válasz Necroman_Mk2 #50 üzenetére
Tudom, hogy volt régen is boltból kilépős gázolás, mert eddig is voltak biciklisek, görkorisok, sima rolleresek, de az ilyen balesetek kockázata ezeknek az eszközöknek a megjelenésével sokkal nagyobb lett, ezért számítani kell a jövőben ilyenekre. A felelősség jobban megoszlik a kétféle közlekedő között.
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
válasz Necroman_Mk2 #47 üzenetére
Nincsen, de be fogok szerezni egy kamerát sztem. Hullaszállító esélyes volt a dolog, uis még akkoris métereket repül a pali, ha nem én ütöm el, hanem ő száll belém oldalról. Kettőnk szerencséje volt, hogy jóval gyorsabb volt nálam, és átsuhant előttem. Tanulság: gyalogosok által bejárt helyeket akkoris csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, ha fényévnyire nincs senki, amivel ha nekimész a delikvensnek, akkor se nyírod ki/az idióta a kocsi oldalával találkozik, nem a szélvédőről kell levakarni.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
solena
tag
Szerintem nem fajtákra kellene szédszedni (e-roller, e-motor, segway, anyámkínja, stb.), hanem teljesítményre, és azt leszabályozni.
Gyalogos: saját lábán közlekedik, saját erejéből.
Emberi erőt használó járművek: olyan közlekedési eszközök, amit kizárólag a használója fizikai ereje hajt meg. Ez lehet kerékpár, gördeszka, sima roller, görkorcsolya, nyuszimotor, stb., ami gyalogosoknak kialakított helyen (járda, sétálóutca, stb.) maximum 10 km/h sebességgel közlekedhet, fokozott óvatossággal. Kerékpárúton és más, a kerékpárosokra vonatkozó szabályozású sebességgel. 14 éves kor alatt nem kötelező a kresz-vizsga megléte, de addig a szülő/gondviselő tartozik felelősséggel a gyerek közlekedéséért, utána kötelező.
Kisteljesítményű/lassú járművek: olyan, nem ember által hajtott jármű, aminek a maximuma 25km/h (a rehabos rokimotort is ide sorolnám, igaz, az max 10 km/h, annyi engedménnyel, hogy ő járdán is közlekedhet), kötelező biztosítás, kötelező regisztráció gyáriszám/alvázszám alapján, amit könnyű leolvasni (így lenne forgalmija a járműnek), a használatához "M1" jogosítvány kellene (kettészedném az M kategóriát, mint ahogy az A van szétszedve), és ugyanúgy műszaki vizsgára kéne hurcolászni, mint a nagyokat. Akinek van pénze ilyen úri huncutságra, legyen pénze fenntartani. És ő közlekedhetne kerékpárúton is, annak a megkötéseivel.
Hagyományos kismotor jellegű járművek: "M2" kategória, annyi módosítással, hogy ugyanúgy biztosítás, forgalmi, műszaki vizsga, településen max 40km/h, településen kívül max 60km/h.
KRESZ: mindenkinek kötelezővé tenném a vizsgát. Akinek nincs, nem lenne kötelező a tanfolyam, és az első vizsgáját ingyen tehetné le, de a tanfolyam nem ingyenes, és minden további vizsga fizetős. Gyerekeknek 14 éves korukig ingyen lenne a KRESZ-tanfolyam.
Ha valakit elkapnak azzal, hogy nincs műszakija/jogosítványa, stb., el lehessen kobozni a járművet ott helyben (trélert hívni, beszállítani telephelyre), és annak a költségeit a vétkesre verni. Ha a járművét adott időn belül nem váltja ki (nem szerzi meg a vizsgát, nem intézi a járműve ügyeit), be lehetne zúzatni, vagy érvényesített forgalmival árverésre bocsátani (amelyik látszólag jobban megéri).
[ Szerkesztve ]
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
ivana
Ármester
Hagyományos kismotor jellegű járművek: "M2" kategória, annyi módosítással, hogy ugyanúgy biztosítás, forgalmi, műszaki vizsga, településen max 40km/h, településen kívül max 60km/h.
Mi a értelme lenne 50 alá korlátozni belterületen, csak feltartja a forgalmat. Én a kismotor kategóriát úgy ahogy van beszántanám. Vonatkozzon az rá, mint a 125-re és lehessen vezetni 125-öst B jogsival.
-
solena
tag
Végülis, lehetne 50.
De nem szántanám be, mert lehetne tőlem 125 ccm is, de akkor sem haladhatná meg a megengedett sebességeit. Legyen leszabályozva (ezért kéne rá a műszaki vizsga meg a többi, hogy nyomon lehessen követni). Persze, ez is megkerülhető, mint minden, de ha nincs rá szabályzás, akkor nem lehet szankcionálni, ha rajtakapják.
Vagy, ha már "nevezéktan", akkor a lassú, kisteljesítményű lenne az új M, és akkor az "M2"-t be lehetne tenni a B125-be, ha valaki autó mellett vezetne ilyen kávédarálókat, ha meg csak önmagában, akkor "M2".
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
ivana
Ármester
Teljesen mindegy, mész motorral és a nyerges szabályosan előz szerinted ez kellemes? Egy 125-ös motor meg azért viszi a 100-at.
Amúgy normálisabb helyeken 125-öst vezethetsz autó jogsival. Ez a B125 így magyar sajátosság. Van ahol részt kell venni egy egy napos oktatáson, de vizsga meg hasonlók nincsenek.
[ Szerkesztve ]
-
solena
tag
Tudom, hogy nem buli, biciklivel meg aztán pláne.
125ös motor a százat? Annak aztán lehet áttétje, ha még tartani is tudja. Nem ccm-ben kéne ezt mérni, hanem teljesítményben, és akkor tökmindegy lenne, hogy mekkora a térfogat.
Vesa: tudom, hogy rosszabb, mint 30 éve, mert sokkal több lett az autós, sokkal nagyobb a forgalom, és sokkal nagyobb teljesítményű járművek vannak az utakon. Ezért kéne betartatni rendesen azt a nyomorult kreszt, és nem össznépi játékot űzni abból, hogy ki szúrja ki a "civil rendőrautókat". Mert nem azért kéne szabályosan közlekedni, hogy "jajúristen, megb*sz a rendőr", hanem hogy mindenki épségben eljusson a céljához.
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
Somatom
veterán
Viccelsz? A fateromtól örökölt, 1972 -es, 125 -ös Trophy MZ is símán tudott 100 -at. A 125 -ös, négyütemű Aprilia Scarabeom úgy gyorsul 100 -ig, mint a villám. Olyan 140 -körül lehet a vége. Nem értek egyet azzal, hogy külön motoros képzés nélkül ilyen teljesítményű járműveket lehessen vezetni közúton.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Louro
őstag
Nem értem mi itt a gond. Bár az igaz, hogy sok-sok éve letettem a KRESZ vizsgát. De mivel egyszer kellett, így nem "ülepedett le" a tudás. Ha iskolában tanítanák, akkor talán jobban beégne.
De gondolom te betéve ismered a KRESZ-t, ha letetted a vizsgát. Na meg nem 100%-ra vizsgáztam, mielőtt ez lenne az ok, amibe még bele lehetne kötni.
Mess with the best / Die like the rest
-
-
energy4ever
addikt
Nem vagy naprakesz a temaban, az biztos!
125os siman tudja a 100-at. Nekem van GSX-R 125om, 11KW, tehat papiron is A1. 3asban eleri mar a 100-at, es van 3db sebesseg felfele meg! Teljesitmenyben a legjobb A1-es motor(ara is van, 1,4millio ft!)
Regi Aprilia RS125 2T akar 180at is megy...(igaz, az A2 mar, hiaba 125)
-
Fred23
nagyúr
Tetszett a cikk, egy helyen azért meglepődtem: "Pintér Sándor belügyminiszter, illetve miniszterelnök-helyettes úr". Egy Don Pintér Sándor akkor már rövidebb lett volna, de persze világos így is a szöveg.
[ Szerkesztve ]
-
d@vee
őstag
Dehogy kell biciklinek kezelni. Egyre gyakrabban látok bicikliseket átsüvíteni zebrán, hát...egy büdös nagy taslit kellene csapni mindnek. Ha motorral vagy autóval megyek, igyekszek már messziről kiszúrni, van-e ilyen gyanús alak, de az a gond hogy az ilyen elektromos szarokkal (már bocs) is simán rámennek az utcára pár sarok erejéig.
Ja
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #70 üzenetére
Az én 50-es robim is megy 95-el, 125-ös mociból meg van ami 140-et veri. Nem jut eszembe melyik, de youtubeon láttam róla videót nemrég.
Ja
-
Somatom
veterán
Erről van szó. Sok nyakatekert paragrafus helyett, a természetes önszabályzás módszerét kéne alkalmazni. Engem nem érdekel, hogy ki, mivel, hogyan közlekedik, de ha én vagyok szenvedő alanya elmebeteg közlekedési stílusának, azzal szándékosan veszélyeztet. Sztem ilyenkor automatikusan törvényen kívülivé kéne váljon, akit jogi következmények nélkül hátba suhinthatnék a három kilós bringalezáró lánccal, vagy a lendületét kihasználva, egy kecses mozdulattal átbillenthetném a bringaútról a Margit híd korlátján egy gyors csobbanásra.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
enginev3.0
félisten
válasz szabi__memo #22 üzenetére
Az, de sajnos az is, amit a "sokat" megélt, bölcs öregek csinálnak a közlekedésben, gyalogostól kezdve az autóig, vagy biciklivel, ami talán a legrosszabb
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
szipipeti
csendes tag
Ez valóban így van...
Néhány éve olvastam valami bírósági ítélet kivonatát valahol... (most nem találtam már meg)...
A lényeg az volt, hogy a zebrán egy sportoló srác futott át (lámpa nem volt) bokor mögül...
Az ítélet őt hozta ki hibásnak, mert "gyalogos" közlekedésre kell számítania az autósnak, ami 4-6 km/h, nem 10-12,,, (tehát minimum 2x-es sebesség). -
energy4ever
addikt
válasz szipipeti #77 üzenetére
+ a gyalogosnak megkell gyozodnie az atkelese biztonsagarol.
Mint minden baleset, sajnalatos. Viszont azt lehet mondani, megerdemelte. Onszantabol (valoszinuleg) korulnezes nelkul kifutott egy gepjarmu ele. Normalis az ilyen?
Az esetek nagy reszeben 2 fele gyalogos letezik zebranal:
1.: Csolatas(se), fulhallgato, kapucni, telefon kezben nyomkodva, es megy elore mint egy hulye, barmi lehet elotte.
2.: Zebranal all, nincsen lampa, megallok, villogok neki, majd raszolok, hogy menjen mar at, es csak akkor ondul el.
Meglepo, de mostanaban a gyerekek(10-16) evesek a legnormalisabbak(atlagban) ilyen teren. -
citkar
addikt
Kerékpárosként szerintem sem szabadna kezelni az elektromos rollereket, mégpedig azért mert jóval gyorsabban halad, mint ahogy sok ember kerékpározni szokott. 25 km/h-val kevesen kerékpároznak hosszan, folyamatosan munkába menet (létezik, de kevesen vannak és ők nem is váltanak elektromos rollerre valószínűleg). Aki tud 25km/h-s tempóval kilométereket tekerni valószínűleg edzésben van, rendszeresen teszi ezt és megszokta ezt a tempót, velük nincs is gond, de amikor valaki a 10 esetleg 15 km/h-s kerékpáros tempójával átvált egy elektromos rollerre, ami jóval gyorsabban megy, mint ahogy ő szokott közlekedni akkor csak száguldozik, ráadásul járdán. Azt látom, hogy az emberek többsége nem képes megfelelően közlekedni 25 km/h-val egy rollerrel (gyorsabban meg pláne), kerülgeti a gyalogosokat, vagy ők ugranak el előle, vagy ütköznek.
Nehéz besorolni ezt az elektromos rollert, de szerintem vagy lassabb tempóra kéne korlátozni (10 vagy 15 km/h-ra) és mehetne kerékpárosként, vagy legyen gyorsabb és ha bírja az útnak megfelelő tempót, menjen segédmotorként (ha ekkora kerekekkel bevállalja valaki).[ Szerkesztve ]
-
timsigm
csendes tag
Az a baj ezekkel az új mikromobilitási eszközökkel, hogy nem illeszthető be semilyen életszerű közlekedési helyre sem.
Járdára gyors, közútra a kis kerék és a nagy sebességre való képesség párosa miatt veszélyes.
Bár ahogy közlekednek, engem nem zavar, hadd hulljon a férgesse.Bár nem sorolnám be kerékpárnak, mert akkor eléggé borítja a kresz ezen definicióját és megzavarná a többi csoportot, de mindenesetre ahhoz hasonló közlekedési szabály alá vonnám. Definiciót tekintve alapból belerakható a segédmotor osztályba, mert nem emberi erő hajtja, de valóban igaz, hogy már rég ki kellett volna venni, vagy átméretezni az egyéb paramétert.
a törvényhozás mindig lassan műkszik, főleg mert sok mindent tényezőt be kell várjon.
De az biztos bármilyen törvény szülessen, rettentő fájdalmas lesz, mivel a !!közlekedők!! döntő többsége sz***ik az egészre és úgy közlekedik mintha csak ő lenne az úton. Ilyen mentalitás mellett bármilyen lesz a törvény, fájni fog. -
yerico
senior tag
Az megvan, hogy kerékpárral csakis és kizárólag akkor lehet járdán közlekedni, ha NINCS mellette út, vagy az út kerékpáros közlekedésre alkalmatlan? És is az alkalmatlan nem azt jelenti, hogy túl nagy és veszélyes rajta a forgalom, vagy túl sok a kátyú, hanem mondjuk autópályát, vagy olyan útszakaszt, ahonnan a kerékpárosok ki vannak tiltva, például táblával.
-
energy4ever
addikt
Miert akarjak besorolni barhova is?
Sehol sem allja meg a helyet egy elektromos mikro kereku retek sem. Se roller, se semmi hasonlo.
Ami oneron kivul tud haladni magatol(elektromosan, benzinesen), arra legyen segedmotoros biztositas, minimum AM jogsi. Ha ezek nincsenek, legyen tovabbra is illegalis. Pont. Egyszeruen ahogy irtad, nem allja meg a helyet sehol sem..
Aki buta ahhoz, hogy megcsinalja a kreszt, az maradjon csak a gyaloglasnal, vagy tomegkozlekedesnel. Aki pedig annyira rossz testi allapotban van, hogy ne vezessen el egy valodi segedmotort(ami akar 45kilo alatt van), az szinten ne vezessen semmit se...Yerico:
Van valami korhatar ami alatt csak jardan kozlekedhetnek kerekparral. (12-14ev talan)
Valamint aki jardan kozlekedik kerepkarral ha jol tudom max 10km/h-val mehet.
Zebranal pedig lekell szalljon, es gyalogosan tolnia kell az ut tuloldalaig.[ Szerkesztve ]
-
klaczi
aktív tag
Addig nem lesz szabályozás amíg valaki valami frekventált helyen, rolleres vagy más áldozat életét veszti!
Nap mint nap találkozom velük. Sokszor ketten állnak rajta, vagy a kedvencem mikor a menetirányból szembe érkeznek.
Szóval itt nálunk nem csak balra kell figyelni, hanem utána jobbra is. Egyirányú forgalom. Most is áll a ház előtt 3 darab, gondolom odalett a nafta.[ Szerkesztve ]
-
yerico
senior tag
válasz szipipeti #77 üzenetére
Zebrán TILOS szaladni. Tempósan, de sétálva kell átmenni. Tilos áttekerni kerékpárral például. Valamint a gyalogosnak MEG kell győződnie arról, hogy gond nélkül átér, és csak utána léphet le az útra. És csak innentől kell elsőbbséget adnia neki az autósnak, mármint hogyha lelépett. Ha csak áll a járdán, akkor az csak annyit jelent, hogy nézelődik, de nem akar átmenni.
-
Somatom
veterán
Kifelejtetted a Pedelecet. Azzal egy nyugdíjas is símán tartja a 25 -öt. Nálunk még nem annyira elterjedt, de ha a cikk is említ nyugati példákat, akkor én is tehetem. Németországban már több pedelecet adnak el, mint "analóg" kerékpárt.
energy4ever:
Alapvetően egyetértek veled, de sajnos, ez nem ilyen egyszerű. A KRESZ azt is meghatározza, hogy az egyes járműfajták hol és hogyan közlekedhetnek. Az SMKP besorolással ezeket a lélekvesztőket kizavarnád az autók közé. Na, abból lenne csak igazán halál, ami erősen rontaná az amúgy sem fényes baleseti statisztikánkat.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Redneck
veterán
Autózok, motorozok, kerékpározok, tömegközlekedek, és gyalogos is vagyok. Anno lobbiztam a B125-ért, de mára kicsit máshogy látom. Kár, hogy nem jött össze, akkoriban komolyan gondoltam, hogy közlekedésbiztonsági, és környezetvédelmi szempontból jó irány lehet. Sajnos a kormány a lehúzást látta benne, plusz a társadalom jelentős része képtelen volt befogadni és meglátni a jó lehetőséget. A közlekedésben résztvevő sok barom láttán, talán nem is baj, hogy így alakult.
Mára sokat változott a forgalom, új eszközök jelentek meg a mindennapi közlekedésben, így nem ártana körültekintőbb szabályozás, és nagyobb kontroll, az utakon közlekedő járművekkel kapcsolatban.A poszthoz kapcsolódóan, ezeknek szerintem semmi helyük nincs a forgalomban:
-kamu 50-es gépeknek
-KRESZT leszaró kerékpárosoknak
-kerékpárúton vagy bringasávban görkorizó és gördeszkázó idiótáknak
-közúton 10 centi átmérőjű kerékkel e-rollerezőknek
-papírok nélkül 50-100 km/h-val elektromos kerékpározóknakEzeket mind szarrá büntetném.
Mindenképp törvénymódosításra, és értelmes szabályozásra van szükség. Új kategóriákat kell létrehozni, mert az elektromos kerékpárok és e-rollerek, jelenleg erősen szürke zónában mozognak.
A közlekedési kultúrán is fejleszteni kell, rengetegen totál sötétek az utakon. Szerintem elengedhetetlen, a gyermekkorban elkezdett oktatás, és a közúti forgalomhoz kötelező KRESZ vizsga bevezetése. Plusz a jövőben épülő, vagy felújításra kerülő közutak tervezésénél, vegyék figyelembe a megváltozott közlekedési szokásokat. Építsenek értékelhető minőségű útburkolatokat, normális méretű sávokkal, külön kerékpársávval vagy úttal. A járdáról le kell választani az emberi erővel hajtott, de nem közútra való eszközök (görkori/gördeszka/roller) sávját.A kerékpárok, elektoromos kerékpárok és rollerek használatát szintén KRESZ vizsgához, védőfelszerelések (bukósisak, láthatósági mellény) és biztonsági berendezések (világítás, fék) használatához kötném. Az elektromos rollerek műszaki feltételeit, minimális kerékméret és hasmagasság megadásával egészíteném ki.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
hunluki
senior tag
Gyorsan meg lehet azt szokni, nekem kb 10 perc volt. Személy szerint a rollerrel civilizáltan közlekedők -sajnos igen kicsi- közösségébe tartozom.
1. Alap hogy nem lóg a fejemből zene
2. 90%-ban kerékpárúton haladok odafigyelve a környezetemre és a megfelelő féktávokra ha para lenne
3. Ha járdán megyek akkor max 10, odafigyelve minden gyalogosra, háztömbök sarkát lassítva nagy ívben megközelítve, zebrán tolva.
4. Támogatom a komolyabb szabályzást, sőt a kötelező biztosítást is
5. Körbe vagyok pakolva mindenféle villogó és fényvisszaverő cuccokkal
6. Napi szinten munkába járáshoz használom autó/bkk helyett
7. Több mint 2500 legurult km rolleres tapasztalatom vanMegvallom az őszintét nekem fájna ha vissza kéne venni a tempóból, teljesen kezelhetőnek tartom. Ellenben támogatnám a kötelező kresszvizsgát, jogsit, vagy akár speciális vizsgát amit akár 2-3 évente újra le kell tenni és kimondottan roller specifikus. Ja és kb betiltanám a lime-ot és a hasonló szolgáltatásokat mert pontosan ugyanúgy keseríti meg az én életemet is mint bárki másét (eldobált, otthagyott rollerek, részegen randalírozók miatt a rolleresek megítélése).
Iszonyat praktikus cucc, rengeteget időt és pénzt spórolok vele, az "életérzés" részéről nem is beszélve. Nem épp a legvonzóbb de tegnap este 10-kor indultam haza délutános műszakból és nagyon komoly látvány volt a városon átgurulni nyugis tempóban a ködben. Vagy a másik fele hogy egy húzós nap után nyáron kis kitérővel úgy megyek haza hogy egyből kitisztul a fejem, kellemes érzés. Arról nem is beszélve hogy mire hazaérek nem azon zakatol az agyam hogy a hülye xyz hogy közlekedett és csattant majdnem bele a másikba hanem full nyugodtan és jóformán kipihenten állhatok neki a családi életnek.
-
samujózsi
tag
válasz Cyberpunk #32 üzenetére
Csak a magam példájàt említhetem: áttétel megvan hozzá, ha 70 kiló lennék, minimális zsír, max. izomtömeggel, akkor könnyedén bírnám.
De elmúltam 50, az edzettségem sose volt hűde... nem egyszerű, na...
Hosszabb távon úgy 25-30 amit stabilan bírok.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Dr. Akula
nagyúr
Szerintem autók közé abszolút nem való a roller, nem tudja tartani a sebességet, az 1. kátyúban repülsz róla, a gyors ciklázással pedig a lassú, de erőteljes autók alá borulsz és el leszel gázolva.
Az igazi helye a járda lenne - ha tudnának az emberk kulturáltan közlekedni vele, nem ledudálni, letarolni, ijesztgetni a gyallereket. Ha meghallok egy csengőzést a járdán a hátam mögött, az automatikus reakcióm az szokott lenni hogy lerúgjam a drótszamárról vagy könyökkel üssem le, nem az hogy elsőbbséget adjak neki. Sajnos a közelekedési kultúra teljes hiánya meg a járdára teszi alkalmatlanná a rollert, ahogy a biciklit is.
Ennek ellenére a járdára termett, és jogszabály ide vagy oda, ott is fogják használni, de konfliktus az lesz. Ahogy a biciklisekkel is. Meg kell tanulni kulturáltan használni, nem irritáló módon. Addig marad a fight.
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz twollah1976 #2 üzenetére
Ez a probléma megvan a biciklisekkel is, egyik se száll le a zebrán, de integet meg csengetget ha majdnem elütöd, pedig a KRESZ szerint is csak a gyallernak van elsőbsége a zebrán, cangával nincs.
-
Dr. Akula
nagyúr
Hajaj, de még mennyire, ismerek oylat akinek a motorja elé ugrott ki egy "ezt a villamost még elérem" gyaller, szarrá törve a motort, sofőrt. Persze pénze az nem volt amiből fizetni tudott volna, lehetett volna kérni behajtást, úgy 150 év alatt biztos be is folyt volna az összeg fele.
-
szipipeti
csendes tag
És egy "saját" tapasztalat a jogalkotó hozzáállásáról a változó viszonyokhoz...
2x-sok éve (szándékosan nem írok pontos időt, sem azt a területet mely érintett)... üzletszerűen szerettünk volna foglalkozni egy "extrémsport" speciális területével.
Ennek nem is volt törvényi akadálya. Ami probléma volt, hogy egyszerűen az adott tevékenység nem volt beilleszthető a jogszabályok által pontosan definiált részére, hanem csak egy általános "egyéb" kategóriába illett bele.
Nem volt magyar nyelvű szabvány (mai napig nincs), (még nem voltunk EU- tagok)... (azóta egy EU-s "harmonizált" szabvány alkalmazható)
Mivel érezhetően erősen szürke zóna volt, igyekezetünkben eljutottunk egészen az ágazat miniszteri titkárához, aki egy "privát" beszélgetésben elmondta, hogy ne is számítsunk gyors, egyértelmű és működő jogszabályi háttérrendszerre...
1, jellemzően a jogszabályalkotás kapacitáshiánnyal küzd, és "futnak" az események és az "élet" gyors változásai után...
2, ezt figyelembe véve, valamint az "árát" egy jogszabályi háttér kiépítésének (előkészületek, szakvéleményezés, összevetés a párhuzamos már élő szabályokkal, valamint a nemzetközi joggal, módosítások, előterjesztések... törvénykezési szakaszba küldés... ect...) nem indítják meg, amíg nincs "kényszerítés" a jogalkotó felé... Ilyen lehet pl.: a nemzetközi kötelezettségek, vagy pl.: adott területen túl sok (és ezt szó szerint kell érteni) halott...
Új hozzászólás Aktív témák
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
- Androidos fejegységek
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Új órával készül a Black Shark
- Apple notebookok
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Politika
- További aktív témák...