- MG4 menetpróba
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- iPhone topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
e-newsee
addikt
Én simán létrehoznék egy "mikromobil" kategóriát. A neve nem tudom, mi lenne, de bele lehetne sorolni a fent említett Segway-t, az e-rollereket, hoverboardot (igen, azt is), és akár a görkorit, gördeszkát is olyan szinten, hogy közterületen közlekedve kötelező legyen a térd- és könyökvédő, valamint a sisak. Zárt pályán, magánterületen értelemszerűen úgy
esikszáll le róla mindenki, ahogy akar.
A segédenergiával támogatott mikromobilitási eszközökre pedig elő kellene írni egy regisztrációs kötelezettséget. Nem is kell rendszámozni, ezeknél a cuccoknál ott egy gyári sorozatszám. Csak fel kellene használni, max kiegészíteni valami egyedi sorszámmal, hogyha esetleg két külön gyártó is ugyanazt a sorozatszámot adná a termékének. De akár lehetne rendszám is, csak nem kellene az a bumszli nagy, mint az autóknál. Nyilván ehhez kellene plusz munka más területen is, és valahogy be is kellene tartatni a kötelező regisztrációt (és a kivezetést/átvezetést is). És szerintem pont ezért nem foglalkoznak vele, mert kurva sok munka lenne, és nehéz lenne betartatni, vagy ellenőrizni (lévén, hogy minden sufni webáruházban kapni e-rollert), ahhoz meg itt nálunk nem fűlik a foga senkinek sem.
És, bár mérni nehéz lenne, de a szabályozás kedvéért kellene egy sebességhatár is, amivel maximum közlekedhetnek gyalogosok által is használt területen. A teljesítménykorlátot eleve elvetném, mert egy 1kW-os rollerrel is lehet lassan menni, és egy 400W-ossal is gyorsan, ha a körülmények adottak.
De az egésznek annak kellene lenni az alapjának, hogy kötelező oktatási tananyag lenne a KRESZ. Nem csak egy egyszerű kivonat "úgysem lesz mindenkinek jogsija" alapon, hanem a teljes szabályozás. Egy tanév bőven elég lenne rá mondjuk általános 6.-ban. Akkor már elvárható (kellene, hogy legyen) egy gyerektől, hogy képes felfogni többszörösen összetett mondatokat. Suliban elég lenne egy osztályzat év végén, és attól még, aki jogsit akar, ugyanúgy tegyen KRESZ vizsgát! Így meg lenne az alapszintű tudás, hogy ha valakinek csak kettese lesz "KRESZ"-ből, akkor is legalább az alapokkal tisztában van, ha meg jogsival akarja veszélyeztetni a környezetét, akkor meg kell tanulnia rendesen is!
A segédmotorkerékpár kategóriát én megszüntetném, és beolvasztanám a legalsó rendes motor kategóriába. Csak valahogy azt kellene definiálni, hogy mitől számítana motornak, és meddig tartana mondjuk egy elektromos bicikli. És ez elég nehéz, mert teljesítményben és sebességben vannak átfedések. És nyilván baleset szempontjából tök mindegy, hogy egy motoros KTM biciklivel, vagy egy Honda robogóval zakózol 60-nal. Merthogy mindkettő képes annyival menni. Szóval erre nincs ötletem, de erre vannak a "szakemberek", ezt nekik kellene egy komoly workshop keretében kidolgozni. És nem csak a jelenlegi piacot figyelembe venni, hanem megnézni a külföldi trendeket, hogy mik fognak várhatóan beszivárogni pár év múlva, amiket szintén be kell majd illeszteni a rendszerbe.Csak sajnos az egésznek az a rákfenéje, hogy nem látszik a szándék a törvényhozás részéről. Különben nem ilyen nyilatkozatot tettek volna az illetékesek, hanem mondjuk egy olyat, hogy nyugi, folyik egy projekt az alsóbb kategóriás személyi közlekedés átreformálására a piaci szereplők, és a szakértők bevonásával, várhatóan x időn belül benyújtjuk a javaslatot.
A másik hiányzó lökés pedig az, hogy az embereknek sincs igénye a változásra, mert ez a szürke zóna mindenkinek jó úgy, ahogy van. "Tudom, hogy belepisilsz a medencébe, de nem tudom bizonyítani, és különben sem az én medencém.""Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
Új hozzászólás Aktív témák
- MG4 menetpróba
- Házimozi haladó szinten
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- TCL LCD és LED TV-k
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care