- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
ma Középkategóriásak a specifikációk, ha az SoC-t és a kamerákat nézzük, de itt a kiemelt figyelem a hangra összpontosul, abban pedig egyedi dolgokat kínál a készülék.
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
Nagyon magabiztosak... Watch Tesla Unveil Its Full Self-Driving Computer In Under 5 Minutes - nehogy baj legyen belole.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
veterán
-
Strezi
őstag
Rákérdeztek az elöadáson és Musk megmondta hogy a Samsung a beszállító.
Amúgy célhardver rulez
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Samott
addikt
Igen, ezt is lattam, de a hazai viszonyok kozt, eros forgalomban a sok tolakodo k.csog kozt nem tudom mennyire mukodhet. Ahol te meg en siman kifordulunk balra suru forgaloban is mert eszleljuk a tobbi autos viselkedesebol hogy kiengednek ez csak nez majd butan. Ha hagy maga elott egy autonyi helyet oda mindenki be fog sorolni es igy tovabb. Nem kaliforniaban kellene ezeket tesztelni hanem olaszorszagban meg a ruszkiknal.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Sinesol
veterán
Nem egészen ide tartozik, de azért érdekes, hogy 10 éve még a "Future is Fusion" szlogen ment, meg mindenre gpu-t befogni, aztán úgy tűnik annyira mégsem jött be a dolog.
Igaz AI-ra jó mondjuk pl. az RTX, de ott is főleg a Tensor mag, amihez igazából nem is lényeges a gpu, simán lehetne gondolom tensor magos gyorsitokartyakat gyartani gpu nélkül.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
Van fent rakat Heavy Traficos video.
Igen azok 99% még a régi gyenge HWval, régi SWval mennek. SW frissítés vmikor nyáron jön.
szerk: És ha ez az egész megvalósul pillanatra elhiszem, "igaz, lesz", hogy hüye aki nem "Tesla"t vesz.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
a2d2
addikt
Nagyon jó cucc csak vigyázni kell nehogy kiszedjék az embert FSD interdictorral!
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
-
dokanin
aktív tag
Ez mekkora!!
-
Ribi
nagyúr
Akkor elég szar munkát végeznek.
Valahogy a nagy álló tárgyakat nem képes mire vélni.
Mint kamion, meg útelválasztó. Nem egy ilyen eset volt, hogy autópályán verte telibe az útelválasztót.
Elég sokszor látni, hogy semmi mást sem vesz figyelembe, csak a sávokat. És ha azt benézi akkor nyekk. -
Ribi
nagyúr
Pár éve mint a videó is mondta, az akkori HW megfelelő teljes autonóm vezetésre. Ami persze nyilván hülyeség volt, mégis sokan még mindig elhiszik. De ha elhisszük, akkor mondhatjuk, hogy nem fog több féle infót feldolgozni, hiszen elég meredek lenne, ha most csak proci hiány miatt (bár a proci is a HW része, de ezt most hagyjuk) figyelmen kívül hagynának szenzorokat. De akkor viszont az SW nagyjából ugyan úgy fog működni és az elválasztó falat megint csak figyelmen kívül hagyja. Ha nem, akkor mégis az SW amin változtatni kell. Ééés visszatértünk a kérdésre, hogy vajon megtanítják-e elkerülni a FAL kinézetű dolgokat?
-
PuMbA
titán
" Ééés visszatértünk a kérdésre, hogy vajon megtanítják-e elkerülni a FAL kinézetű dolgokat?"
Az előadásban volt róla szó, hogy nem kell tanítani. Ez neurális háló, magától tanul. Már körülbelül 1 éve autókon futtatták a kódokat titokban és van nagyon sok információjuk egyre több fajta tárgyról, ami még nőni fog folyamatosan az idő előrehaladtával.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
Azért az sokat elmond, hogy a legtöbb Tesla gyárilag hibásan jön le szalagról, ha jól tudom az üzemük mellett van egy szerviz is, ahol helyrepofozzák az autókat azonnal, mondjuk ez amiatt is van, mivel elég feszített tempóban megy a gyártás és tapasztalatuk sincs sok.
Mondjuk a lényegen nem változtat, nem a legjobb minőség, le van maradva a legjobb márkákhoz képest, az apró részletek sem a legkifinomultabbak, lényegében főleg az adja el, hogy ez az egyetlen komolyabb elektromos autó, bár mára már ez sem igaz.
Egyébként ha jól tudom a VW már Izraelben közúton gyakorlatban teszteli az önvezető technológiát, szal ez a jelenlegi dolog sem akkora durranás.
Hosszabb távon én inkább rájuk vagy a Toyotára tennék nagyobb összeget, főleg hogy mellettük áll a Google, Microsoft, Apple...bár igaz, hogy ők elég sok más gyártóba is befektetnek.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
Hol van eredeti hszben zajcsökkentés? Zajszigetelés van.
Az enyámben meg ennyi. Hát nem tudom milyen zajszigetelése, de hogy az egyik leghalkabb autó amiben életemben utaztam az tuti.
És az 1.0ás 99% usert kb ez a fenti érdekli. Hogy csöndesebb mint a benzines/dizel konkurencia.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nem ültem 3asban. Sben. Nem mérővel járok de nagyon halk. Városi forgalomban sztem a leghalkabb amibe valaha is ültem. Országúton 130nál is halkabbak között van az tuti.
Amúgy sokat nem ér ez a táblázat mert mind elektromos. Kellene bele benzines/dizel, hogy érdemi összevetés legyen.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
icp1970
senior tag
Érdekes volt.Köszi.
-
Ribi
nagyúr
Neurális hálókat is programozni kell, nem csakúgy lesz és holnap már tud vezetni.
Szóval ez így ebben a formában pont akkora hülyeség, mint a hardveres szöveg. Marketing BS magasiskolája.Van fent csomó videó, ahol gyönyörűen elkerüli a balesetet, félrehúzza amikor látja, hogy ráhúzzák a kormányt mellőle. DE valahogy sok esetben ott a fal és nem érdekli. Mintha vagy nem érzékelné, vagy úgy veszi hogy elvileg olyan ott nem lehetne ezért úgymond nem veszi figyelembe. Biztos nem ezt "tanulta" hogy a fal az smafu, valami félre van PROGRAMOZVA.
jedis: mi a különbség amúgy a zajszigetelés és zajcsökkentés között? Zajszigetelés célja a zaj csökkentés nem?
emvy. Akkor itt az idő falakkal körberakott helyre vinni, ahol megtanulja, hogy a fal az nem jó. Csak fura számomra, hogy az tudja, hogy másik autónak nekimenni nem szabad, de a fal az olyan ismeretlen izé.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
> több féle infót feldolgozni, hiszen elég meredek lenne, ha most csak proci hiány miatt (bár a proci is a HW része, de ezt most hagyjuk) figyelmen kívül hagynának szenzorokat.
Nem a tobb szenzorrol van szo, hanem arrol, hogy elegendoen szeles mintan van-e tanitva a halo.
while (!sleep) sheep++;
-
ZnVjaw0K
tag
Menjen végig az M0 déli szakaszán, ahol a fehér vonal jobban látszik, mint az azt felülbíráló sárga vonal! És mindenki kacsázik össze-vissza az alapvetően keskeny, de időnként változó szélességű sávok között. Sávba félig belógó autók, balról betonfal, még prizma sincs rajta.
Ilyen gyér forgalomban a hülye is tud menni. Nagyobb forgalomban és más időjárási körülmények között is kíváncsi lennék, hogy mit művel. De csak így tovább! -
őstag
Hét éve már megvásárolható. A többi gyártótól csak a fika jött folyamatosan, pedig még csak hasonló autójuk sem volt az utóbbi egy évig. És úgy néz ki ezek hatótávjában jó nagyokat füllentenek.
Amerikai autó, ennek megfelelő beltérrel. Nincs sok gond az összeszereléssel sem.
Szóval egyesek szeretik fullba nyomni a kretént, miközben nem hogy nem vezették de még csak ülni sem ültek egyben sem.
Nem rád gondolok természetesen, nyilván a normális kritika helyénvaló.
-
-Solt-
veterán
válasz Dare2Live #24 üzenetére
Van benzines / dízel Tesla? Ha nincs, akkor miért benzines, dízel autókkal akarod összevetni? Értelmes eredményt nyilván akkor kapsz, ha más elektromos autókkal veted össze. Abban meg semmi meglepő nincs, ha bármiben is alulmarad olyan gyártókkal szemben, akik évtizedek óta autókat gyártanak.
www.smart-bus.hu
-
Ribi
nagyúr
"Amerikai autó, ennek megfelelő beltérrel." Ez azért elég nagy hiba, hiszen rajtuk kívül kb. mindenki fancsali tekintettel nézi a számukra igénytelen belteret (itt általánosságban az amcsi autókra írom a szerencsére már egyre kevéssé igaz dolgot).
"Nincs sok gond az összeszereléssel sem." Elég sok gond volt vele ezt mindenki tujja. Kár tagadni. Hogy most hol tartanak az egy más kérdés, de nyilván azzal szekálják őket amivel lehet. És igen érdekes videókat lehetett látni. Amit még egy öreg lada is kinevet.
Nyilván mindenki fikázta őket eleinte, hiszen egy részről senki sem hitte hogy bármit elérnek, másrészről amikor már kiderült mégsem csak vicc az egész, akkor a pénztárcájuk kezdett előtérbe kerülni. Remélhetőleg nem lesznek amolyan elbukott úttörők, akik mások számára túrták ki a makkot. De sajnos nagyon is benne van a pakliban.
Más részről viszont sok tesla hívő olyan mint a szifon hívők. És pont ugyan úgy fullba nyomják a kretént.
Amit nem értek, hogy a mikróra rá kell írni, hogy ne tegyél bele macskát, akkor az autóra miért mondhatják, hogy auto pilóta van benne? Mikor még mindig csak egy vezetést segítő rendszer? Hogy a bánatba nem perelte még be emiatt őket senki?-Solt-: Mégis mivel hasonlítanák össze? Azzal ami a piacon van abban a szegmensben. Autó autó.
Ennyi erővel fordítva sem lehetne összehasonlítani, hiszen a tesla előbb kezdte az elektromos autót, szóval mindenki más hátrányban van. (monnyuk ez nem teljesen igaz, de ééérted)[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
8th
addikt
válasz Dare2Live #11 üzenetére
Persze mert nincs motorhang. Nemrég vett egy kereskedő barátom egy négy éves Model S-t eladásra. Most azt használja. Megbeszéltük, hogy elkanyarodik felém megmutatni. A menetteljesítménye annak ellenére, hogy valami butább verzió van neki még így is lenyűgöző de őszintén szólva egyáltalán nem estem tőle hasra mint autótól. Beülsz és rendesen igénytelen a belseje. Az ergonómia egy vicc és bármelyik autógyártó jobb anyagokat használ random középkategóriás modelljénak belteréhez. A futóműve továbbít minden zajt az utastérbe ez mivel nincs motorhang nagyon zavaró. Az még gázabb, hogy a műszerfal rossz úton zörög egy ötvenezret futott négy éves sérülésmentes autóban. Ment már át model s a keze alatt abban is ugyanígy zörgött. Azt mondja kiszórakozza magát vele mert baromira tetszik neki ahogy gyorsul de még a nyáron eladja és, hogy az ő szóhasználatával éljek újra veszek valami rendes autót.
-
#95904256
törölt tag
"Azért az sokat elmond, hogy a legtöbb Tesla gyárilag hibásan jön le szalagról, ha jól tudom az üzemük mellett van egy szerviz is, ahol helyrepofozzák az autókat azonnal, mondjuk ez amiatt is van, mivel elég feszített tempóban megy a gyártás és tapasztalatuk sincs sok."
Megjegyezések:
- Egyéb dologban is el voltak / vannak maradva más autógyártóktól ( pl. logisztika terén ).
- A hozzászólásod a kb. egy évvel ezelőtti helyzetet tükrözi.
- Ez egy kiváló stratégia volt a részükről. Jelenleg elektromos autók terén "vezető szerepet" ( ) töltenek be.
- Ráadásul volt még egy nagy húzása a Teslának ( GigaFactory ). A többiek még csak most értik meg, hogy ilyen méretű akkumulátorokat nem olyan könnyű beszerezni. -
GeryFlash
veterán
Tesla szerint 21-szer gyorsabb mint amit az Nvidia nekik kínált. Lehet csak kikapcsolták a réjtrészinget, esetleg csak a szokásos történet, Nvidia gondolta vissza tartja a technológiát hisz nincsenek vetélytársak mibaj lehet belőle
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Dare2Live
nagyúr
Mert ott jön ki a difi. És az is értelmes eredmény. Tök8 átlag 99%nak mi hajtja itt a lényeg menjen és ha lehet minnél kissebb legyen bent a zaj.
Én nem írtam semmit alul/felülmaradásról. Sött szerintem ugye az egyik hanem leghalkabb autó amiben ültem az egy S. Ha már mindenképp bele kell keverednem akkor jobb mint a konkurencia. Model 3ban még nem voltam a hude peres gumi tuti nem segít ebből a szempontból. Én soha nem is venném avval, főleg magyar útviszonyokra.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
TomMusic
őstag
Indulatos véleményem következik.
Bírom mikor egyesek a többi füstös gyartókkal hasonlítják össze a Teslát
Nekik sok évtizedük, csilliós olajlobbi, kartellezések, brutális hátszelük volt hogy oda eljussanak, ahol most vannak. Amennyi erőforrást belelapátoltak a füstösökbe, ahhoz képest egy nagy nulla f*stalicska egy akármilyen Ferrari is.
Na ennyit erről. Az én szememben egy nagy nulla az egész füstös kőbalta Frédi-Béni "autó" ipar.
Hú na ez most jól esett.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
hyperspace
őstag
válasz GeryFlash #36 üzenetére
Mindig is tetszett az, amivel Musk keresi a betevő falatkáját, remélem szép sikereket ér el. Van, amiben az élen járnak, van, amiben fejlődni kell.
(#38) TomMusic, hát igen. Lehet, hogy olyan forrásokkal már meglenne az új akksi technológia, vagy a hidrogén hajtás elterjedt dolog lenne.
[ Szerkesztve ]
ha azt mondom neked van igazad, nekem van igazam... :)
-
nemlehet
őstag
Már nem azért, de ha olyan chipfejlesztésbe amiben nincsen tapasztalatuk az intel bicskája beletörik akkor mennyi realitása van, hogy a Tesla rittyent egy olyan chipet ami keresztbe lenyel bárki mást a piacon?
Nem értek hozzá, de számomra nem logikus vagy éppen reális a dolog. Tervezni lehet mindent, elképzelések mindig vannak a Teslanal de a megvalósításnál azért mindig van a sok csillag, hogy éppen milen Terms and Conditions apply...
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Sinesol
veterán
válasz hyperspace #39 üzenetére
Főleg abban járnak élen, hogy jól pozicionálják magukat, kihasználják a zöld divatot, az önáltató tudatos fogyasztókat és környezetbarátnak beállítva magukat jó pénzt csinálnak.
Egyébként nem rossz autók, de a mögöttes filozófia igencsak álszent, bár jelenleg ez az egész "zöld" ágazatra igaz, nem a Tesla sara, ők is csak pénzt akarnak keresni, ahogy bárki más.Az erőművekben épp úgy égetik a fosszilis tüzelőket, a megújulók gyártása során ömlik a környezetbe a szennyező anyag, az akksik újrahasznosítása nem igazán megoldott, több megújuló energiaforrás pl a szélerőművek egész élettartamuk alatt nem termelik vissza az előállításuk energiaigényét és környezetterhelését. Egyes előrejelzések szerint 15-20 év múlva a legnagyobb probléma a sok millió tonnányi hulladék napelem és szélerőmű és akksi lesz, amivel az a legnagyobb gond, hogy kb. semennyire sem éri meg újrahasznosítani, mivel max pár cent kinyerhető haszon van rajtuk. Szóval nincs új a nap alatt, ma sem nagyon gondolunk a jövőre...
Az atomerőművek lennének a legfenntarthatóbb energiatermelők, viszont azt a zöld lobbi nagyon ellenzi, hiszen amíg van olcsó atomenergia, addig nehezen terjednek a jól fizető megújulók...Végülis nincs ezzel az egésszel semmi gond, egyedül csak az a zavaró, aminek el akarják adni az egészet.
Persze most is lenne jobb megoldás, pl. üzemanyagcella, dehát az nem fizet dollármilliárdokat az erőművek ellátóinak, kiépítőinek...tehát szokásosan maradt a gyors pénz, aztán a jövő majd azok gondja lesz akiket érint.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
Ahogy írtam. Igazából usernek mindegy mért halkabb, nyugisabb.
Nekem nem voltak ilyen zörgős tapasztalataim bár ez ugye erősen út függő. Nekem a légrugó is tetszett gondolom kényelmesre volt állítva, lehet nálad nem. Meg vszeg nem a hude peres felni volt rajta.
Amúgy jön S/Xre a modelfrissítés a légrugó adaptív lesz. Az video alapján királyság. [link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Sinesol
veterán
Amúgy az a legviccesebb, hogy a természet már rég kifejlesztette a valóban zöld megújulót, a növényeket, melyekből éppenséggel elő lehet állítani az üzemanyagcellákhoz szükséges üzemanyagot. De persze egyszerűbb és persze jobban kifizetődő akksit gyártani, meg szélerőművet építeni.
-
Feketelaszlo
senior tag
LIDAR még mindig nem kell?
Jó, ha nem hát nem - én csak jót akarok. -
Dare2Live
nagyúr
"Az erőművekben épp úgy égetik a fosszilis tüzelőket"
Felhívnám a figyelmed arra, hogy áramot nem csak foszilis erőművekkel lehet termelni.
Musk a Solar vonalat tolja avval képzeli el, de atom se ereget CO2t és szél, víz... sem."az akksik újrahasznosítása nem igazán megoldott"
Kinél, hol.... Teslanal pl igen. Máshol nem tudom.
"Az atomerőművek lennének a legfenntarthatóbb energiatermelők, viszont azt a zöld lobbi nagyon ellenzi..."
Sötétzöldek ellenzik. És itt bejön sok más tényező is. pl megéri e. Egy MOnak ami nem túl jó szélre és napra is mérsékelten vszeg igen. Egy Dániának, Svédo, Norvégiának... közel se biztos.
" egyedül csak az a zavaró, aminek el akarják adni az egészet."
Mármint, hogy megvalósulhat segítségével, hogy az autózás sokkal kevésbé terheli a környezetet szemben ICEs autokkal? Ez zavaró?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
#95904256
törölt tag
"Főleg abban járnak élen, hogy jól pozicionálják magukat, kihasználják a zöld divatot, az önáltató tudatos fogyasztókat és környezetbarátnak beállítva magukat jó pénzt csinálnak."
Megjegyzések:
- Az utóbbi néhány hónap kivételével a Tesla kezdetek óta ( 10 éve? ) veszteséges. Persze cél a profit, mindenki abból tud fennmaradni, ők is.
- Még mindig jobb egy erőműben tüzelni, mint sok kicsiben. Egy helyen kell hatékony technológiát megvalósítani.
- Az elektromos autóknál van hová fejlődni, a dízel/benzin járgányoknál nem igazán.
- Az üzemanyag cellás és hasonló megoldások ( pl. NanoFlowcell ) hátulütője, hogy jóval bonyolultabb hozzájuk kiépíteni az infrastruktúrát.
- Az atomerőművek jó alternatívák, egészen addig míg valami baj nem történik ( lásd Csernobil, Fukusima, de Pakson is volt már üzemzavar )
- Ja igen, Teslánál van akkumulátor újrahasznosítási program is...[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
-
Sinesol
veterán
A vízerőmű mondjuk tényleg jó alternativa lehetne, csak kár hogy a legtöbb helyen nem igazán arra hajtanak, inkább a napelemeket és a szélerőműveket erőltetik. Dániában jártam már többször is, ott arra panaszkodtak, hogy drága az áram és annak örülnének ha atomerőművet építenének ők is, mert jelenleg elég gyakran Norvégiától kell venni energiát, hiába van rengeteg megújulójuk, ezt ráadásul egy olyan ember mondta, aki napelemfarmot üzemeltetett. Svédország/Norvégiának mondjuk járható a vízerőmű is.
Mondjuk a jó öreg zöld lobbi ott is előkerül, találnak két tucat vadkacsát, aztán szegény állatok élőhelyét máris veszélyeztetné a vízerőmű, stb.Az üzemanyagcellához amúgy miért nehéz az infrastruktúrát kiépíteni? Az üzemanyaga mehetne a meglévő kutakba, hiszen akár alkohollal is működik és onnan már csak ugyanugy tankolni kéne. Vagy csak nekem tűnik ilyen egyszerűnek?
[ Szerkesztve ]