- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Magisk
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Honor 90 - modellalkat
Hirdetés
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ttt
senior tag
Köszönöm! Ez egy hasznos cikk lett!
-
Northlorien
tag
Nagyon jó teszt, viszont nézzétek meg ezt is: https://youtu.be/7CKnJ5ujL_Q A videós teszt eredmények megegyeznek a ti eredményeitekkel DE a legalacsonyabb és konstans alacsony késleltetést úgy tudjátok elérni, hogy a gpu max 96%-os loadon fut, konstans FPS-en. Az AMD és az NVIDIA megoldása akkor működik, hogyha a GPU load maxon van, és ebben az esetben valóban hasznos, viszont célszerű egy olyan FPS számot megadni - megkeresni - amit a GPU 92-96% load mellet stabilan tud hozni. Ennek több előnye is van az uncapped fps+antilag kombonak: Mindig azonos, és alacsonyabb input lag mint az uncaped+antilag esetében, kevesebb munka kerül a GPU-ra, ezáltal halkabb, kevesebbet fogyaszt, illetve ha shooter játékokkal játszasz, akkor nem fog ugrálni a latency, hanem mindig konstans marad, ezáltal elmaradnak a "de én lőttem előszőr, miért én haltam meg, miért nem találta el" típusú mondókák. Szóval a cél a minél magasabb FPS szám elérése, mivel minél magasabb az fps, annál alacsonyabb a késleltetés, viszont az ideális beállítás akkor van, hogyha azt a max FPS-t 96% loadon tudja hozni a kártya, a fölött megnövekszik az input lag - kicsit paradoxon, így leírva, de tesztek - saját és interneten található - alapján, ez így van.
-
Fred23
nagyúr
COD: Warzone 32 GB RAM mellett sosem mutatott lagot, és ennyi RAM sosem tudott elfogyni. De tényleg kár, hogy kimaradt ez a játék!
Azt is megnéztem volna, mit tud az RX Vulkan alatt, illetve a HD felbontás helyett hasznosabb lett volna szerintem az 1080p-t mérni.A fentiektől függetlenül ez most egy érdekes cikk volt. Én általában bekapcsolom az anti-lagot, és eztán is így fogok tenni.
-
Northlorien
tag
Driver függö, de pl Chillel-ami nagyon haslóan működik mint az anti-lag tudsz, a két értéket ugyanarra állítod, illetve ha nem használod sem a chill-t sem az antilagot és régebbi drivered van, akkor van beépítve a profilnál FPS limiter az amd részéről, szóval megoldható, nálam Apex-nél így van - bár ott van más módszer is FPS lockra.
-
MeszesKPT
őstag
Tanulságos teszt volt, köszönöm. Nem én vagyok ennek a célközönsége, de így is érdemes volt elolvasni.
-
gaben88
őstag
Erről jut eszembe, bár picit off ide, de az Nvidianak van ilyen AMD Chill féle megoldása?
iPhone 13 Mini, PS5, PC, iPad Pro 10.5, Switch OLED, Steam Deck, Quest 2
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs. A Boost és a Chill az AMD-nél még egy HiAlgo örökség, ezt a céget az AMD felvásárolta. A működésre vonatkozó szabadalmak náluk vannak, tehát előbb ezekre a licencekre van szükség, aztán lehetne egy hasonlót kidolgozni, de ez nagyon hosszú idő. A Chill, ahol tart az 6 évnyi munka eredménye. Ezt nem egyszerű tehát egyik napról a másikra lemásolni.
Egyébként nem kizárt, hogy az NV már hozzákezdett akkor, amikor az AMD bejelentette a Chillt, és ha így van, akkor már belefektethettek pár évet, vagyis valamikor a közeljövőben lehetne valami eredménye, de elképzelhető, hogy már akkor azt mondták, hogy ebbe felesleges belefogni, mert évekig tartana implementálni. A karbantartása is egész nagy költség, tehát úgy kell ennek hozzáállni, hogy a jövőben ez komoly terhelés a meghajtót biztosító csapatnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
paprobert
senior tag
Jó kis cikk, köszönjük. Ezzel számokban is látjuk azt, ami érzésre már megvolt.
A tanulság: Ha a játékokban Radeon-nal maxra állítod a grafikát, és a CPU-d eközben nem jár koppon, akkor érdemes bekapcsolni, mert majdnem duplázni tudja a reszponzivitást.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Fred23
nagyúr
válasz #32839680 #11 üzenetére
Ez valami újabb történet lehet akkor. Én vagy 1,5-2 hónapja nem játszottam vele, sajnos hétvégén van csak 3-4 órám mostanában, az meg inkább megy Star Citizenre.
De úgy 2 hónapja nálam gyönyörűen futott magas fps-sel, lag nélkül, le is voltam nyűgözve tőle. 32 GB RAM se fogyott el soha, és nem kellett babrálni az .ini-vel.
-
RpPRO
őstag
Nekem sajna nem stabil az ultra low. 1070-el defaulttal tolom. Exodus, FC New Dawn fagyi. Egyedül a 17 éves ET-t játszom online (még a nevem is Input Lag ), ott ultra low-n időnként olyan akadás van, h nincs értelme.
Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.
-
Sinesol
veterán
Az az Apex, meg Fortnite response time még lecsökkenve is elég gáz, arra aztán megéri 144hz-es monitort venni.
Morgyi: Tényleg fura, hogy ennyire irtóznak a legnépszerűbb, legjelentősebb címektől, miközben éppenséggel a motor is korszerű, elsőként léptek át Vulkan api-ra és folyamatosak a fejlesztések, arról nem is beszélve, hogy kb kompetitiv játékokkal lenne értelme ennek, kutyát se érdekel, hogy egy Metro nevű csőjátékban épp milyen a latency. Arról nem is beszélve, hogy torzitja az egész tesztet, a tény, hogy nincsenek olyan játékok, ahol külön rá is mennek az alacsony latencyre alapból.
[ Szerkesztve ]
-
Chiller
őstag
Eddig nem értettem miért volt zavaróan fura a 4k játék. Most már sejtem
Maradhatok továbbra is akkor FHD-n.
-
zzolika
aktív tag
Nem szeretnék fikázni, trollkodni, de
- Jók ezek a grafikonok, csak ha az X tengelyen semmi sincs, akkor mit is mér mihez?
- Az elején a dián bemutatott 7 címből, ahol jelentős javulást ígérnek, egy sincs tesztelve a cikkben.
- Jó lett volna egy olyan grafikai beállítás is, amin a nagyközönség játszik, pl. fullhd med/high, nem csak a két legszélső véglet.
- Nem igazán értem a konklúziót. Ha szerintetek nincs értelme 20-30 ms-et nyerni ingyen, akkor mi értelme a 144-200 Hz-es monitorokon 10 ms-et nyerni +100% felárért?
- A tempóveszteség a grafikonok alapján 1-2%, ez akár a mérési hibába is belefér, tehát tulajdonképpen nincs. -
LordX
veterán
Én értelmezem a grafikonokat rosszul, vagy nincsenek normalizálva? Pl [link] miért van vége a OFF vonalnak korábban, mint az ON?
-
Cyberboy42
senior tag
Hisz elmagyarázták, itt a késleltetés van sorba rakva a legalacsonyabbtól a legmagassabik, a felső és alsó 1% kivéve belőle.
És itt most nem az a kérdés hogy mennyit nyersz erősebb hardverrel, monitorral, cpu miegymás. Itt a driverből nyerhető késleltetésre fókuszáltak, és ahogy megírták, az aki 4K-ban játszik, full grafikán, az eleve alacsony fps-el tolja, és igazából nem lényeges az alacsonyabb késleltetés (ugyanakkor impozáns, főleg AMD-n)
Amivel viszont egyetértek az a játékfelhozatal, az még hagyján hogy 720p-ben mértek, de az amd is ezt a cuccot kifejezetten competitive játékokhoz tervezte/ajánlja/reklámozza. Sehogy egy cs:go egy pubG egy Warzone, Dota, esetleg Overwatch. Hisz ezek a címek pörögnek, itt akar az ember 1ms latencyt!...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
arn
félisten
Nem artott volna egy olyan kornyezetet (hwt, felbontast, jatekot) szimulalni, amit a gyakorlatban is hasznalnak. Az igazsag vhol a ket szelsoseg kozott van, ki tudja hol.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Fred23
nagyúr
Mondjuk abban van valami, hogy mivel számos más VGA is van a piacon, arra törekedtek csak a tesztben, hogy megmutassák az elméleti nyereség minimumát és maximumát, illetve következtessenek párat az eredményekből. Olyan szempontból bosszantó kicsit, hogy a tesztben lévő 2 kari kábé népkártya, és majd' mindenki az 1080p-re és az 1440p-re lett volna kíváncsi (mai kompetitív játékokkal). Hogy az ottani nyereségek homályban maradtak, illetve következtethetünk (magas fps = kevés nyereség, alacsony fps = valamivel több nyereség) csak, hiányérzetet kelt. Mintha félkész lenne a teszt.
-
Lacika112
aktív tag
Nem értelek titeket, ez nem teljesítmény hanem késleltetés teszt és nem a vgakon van a hangsúly hanem a két gyártó driveres megközelítésén/megoldásán.
4 különböző játékmotor 2 felbontáson, én egyet hiányolok, "csak" dx11
"A hardver mellé egy „butított” játékcsomagot vetettünk be. Mivel a vizsgálandó szolgáltatások egységesen működnek DirectX 11 alatt" Ezt is megértem az egyik oldalon nem futottak volna más megoldások így a valamit nem lehet a semmihez hasonlítani.
Persze végigpróbálhatták volna 640x480 - a 8k ig is de a lényeg simán lejön szerintem.
(akkor is lenne tuti valaki aki azt hiányolná nadearossebegyemeg 1152x872 felbontáson 4x aa stb stb...... mert Ő pont azt használja......... )ha meghúzom a kocsidat az oc-nek számít?
-
gabber01
addikt
Miért ne lenne létjogosultsága? Kompetitív arcok így is úgy is fostalicska beállításokkal fognak játszani, a minél magasabb fps érdekében, ami eleve biztosítja a minimális késleltetést. De egy átlag gamernek ettől még jól jön ha 4K-ban akar játszani és nem 70-80ms a késleltetés, hanem csak 40. Azért az simán érzékelhető szint már.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
Tetsuo
aktív tag
Tehát fps versus csökkent késleltetés. Sokan talán a több fps-re szavaznak.
-
Nalam az anti lag egy játékban a microajadást megszűntette. A plague tale Innocence ben. Máshovaeg nem kellett.
Kicsit még kéne irni a mérés mikéntjéről, szivesen kísérleteznék gpu limites jatekoknal.
[ Szerkesztve ]
-
Johnny001
senior tag
Hi!
Én úgy értelmezem, hogy full HD-ben ez jó nekem, ki is próbálom az új Adrenalint, most jól fog jönni sör mellé
Tudtam Abu, hogy Te írtadBy.: Johnny
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
-
#16939776
törölt tag
Jó, hogy, foglalkoztatok a késleltetés témával, az egész cikk lineáris és jól magyaráz, azt viszont sajnálatosnak tartom, hogy a konklúzió - feltehetően a piros/zöld összetűzés elkerülése miatt - nincs összhang az előtte látottakkal-olvasottakkal.
-
félisten
válasz #16939776 #29 üzenetére
pedig hidd el , hoyg nem. nagyon jó dolgokat írtak felettem: Nvidia kifejezetten az online FPS játékokra helyezi a hangsúlyt a low latency módban. Másban igazáéból nincs is értelme... és abban működik mindkét gyártó megoldása ahogy kell.
érdemes megnézni hogy azokban hogy teljesítettek és hogy kellene megadnni egy tesztbe a beállításokat teljes képet alkotva.: [link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
joey04
titán
nem olyan fontos, de jó tudni, hogy ebben is jobb az amd.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
mikk2000
őstag
Üdítő egy érdekes, mégis emészthető cikket olvasni a ph!-n. Nincs benne mindenféle senkit nem érdeklő tudományos mélységű részletezés, hanem közérdeklődésre számot tartó dologról beszél közérthetően, a lényegre koncentrálva.
Persze istenigazából nem lehet egy túl bonyolult dologról szó a megvalósítás tekintetében, a lényeg gondolom annyi, hogy a videókártya (driver) érzékeli a felhasználói inputot, és változásra kivágja a gpu amit eddig kiszámolt, ezáltal gyorsabbnak tűnik a reakció magas képminőségi beállításoknál, amikor a vga már tényleg küzdelmet folytat önnön képességei határán.
-
ted_tris
tag
Ha jatszol konzolon akkor pc-n mar nincs az a meretu latency ami zavaro lenne.
"learatjuk a pálmát.."
-
GreatL
őstag
Nem tudom... nekem Trialsokban és Fifában is megfelelt az nVidia low-latency... vagy csak placebo-hatás?
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
válasz mert_csokis #38 üzenetére
144 hz mellett nem kellett a vsync.
-
Resike
tag
Ez megint milyen AMD fürdető teszt, beraktok egy alsókategóriás nvidia szutykot az előző szériából ami 4k-n talán 0.9-1.1 frame-et ha le tud renderelni egy tick alatt, és mekkora döbbenet lesz ha ez 1-re van korlátozva semmi különbség nem lesz. Shocked.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
Na meg véletlenül sem kerülhet be komoly esport cim, mert még kiderülne, hogy ahol fontos az optimalizáció, ott jobbak a zöldek.
-
BerserkGuts
őstag
Van aki nem is tud róla
bár régen nv-nél előre reprodukált képkocka címen futott és akkor csak 1-re lehetett csökkenteni esetleg ini-file-ban kikapcsolni teljesen ezt már régóta tudom hogy bukott fjucsőr
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Srácok, tényleg nem mi tehetünk arról, hogy az NVIDIA az Ultra beállítással csak a maximum pre-rendered frames paramétert csökkenti 0-ra. Semmi sem akadályozza meg őket abban, hogy olyan megoldást alkalmazzanak, amilyet az AMD. Még a licenc sem probléma, mert az AMD ezeket a szabadalmakat licenceli az Intelnek, a Microsoftnak és a Sonynak, valószínűleg megfelelő ár mellett az NV-nek is licencelné. És akkor lehet rá írni egy implementációt. Sőt, alapvetően az NV is felvásárolhatta volna anno a HiAlgót, és akkor náluk lenne ez a technológia, nem volt drága cég, tudtommal az AMD százezer dollár körül szerezte meg őket.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elhiheted, hogy nem mi írjuk a drivereket.
A videóra: Ha egy játéknak lekorlátozod a sebességét a játékon belül, és azt elviseli a GPU, akkor eleve úgy működik egy modern motor, hogy a pufferelés tekintetében korlátozza a számítást. Így természetesen csökken a lag, hiszen csökkented magát a feldolgozási sebességet is, vagyis a rendszer nem fog GPU-limitbe futni, ahol ezek a technológiák működnek. Ebben nem látom a szenzációt. Így működnek a rendszerek. Az AMD-nek az Anti-Lagja és az NV-nek az Ultra low latency-je arra a környezetre van tervezve, amikor GPU-limited van, és eközben még a sebességet sem korlátozod mesterségesen. De ez benne van a cikkben is, 720p-ben egyik megoldás sem működik, egyszerűen nincs alattuk a talaj, amire tervezték őket.
Ha neked mondjuk megfelel az, hogy 40-50-60 fps-re korlátozod a játék futtatását, miközben ennél valamivel többre is képes lenne a GPU, akkor a korlátozott sebességgel kapod a legjobb késleltetést. Az AMD-féle Anti-Lag és az NV-féle Ultra low latency arra van tervezve, hogy megközelítőleg megtartsd a hardverből kinyerhető GPU-limites sebességet, miközben a késleltetést valamennyire lejjebb viszi. Tehát nem kell kompromisszumot kötnöd az fps és a késleltetés között, hanem megkapod mindkettőből a lehetséges legjobbat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
de azért látod hogy másoknál mégis kijött valami érdekesen jól működik a zöldön is. [link] valami beállítást esetleg elnéztetek vagy nem úgy csináltátok ahogy ők, mert náluk mindkét gyártónál megy hasonlóan jó eredményekkel..
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nálunk is működött a Metro Exodusban 4K-ban. Csak ugye a technológiai alap teljesen más, mint az AMD-nél. És amíg az Anti-Lag számára alapvetően mindegy a játék, GPU-limittel mindig van valamekkora előny, addig az NVIDIA megoldása számára egyáltalán nem az. De ez várható volt, mert a maximum pre-rendered frames paramétert 0-ra csökkenteni nem egy átfogó megoldása ennek a problémának. Egy csomó játék alatt semmi haszna nincs, ezért is tűnt el anno ez a funkció. De most visszahozták, mert gyorsan kellett valami reakció az Anti-Lagra, csak azokat az alapokat, amire az Anti-Lag épül, évekig tart kifejleszteni. Ezt az AMD sem tudja igazán, egyszerűen megvették a HiAlgo technológiáját és beépítették. Nagyrészt nem az AMD érdeme ez, hanem egyszerűen megvásárolták az algoritmust, illetve a kapcsolódó szabadalmakat.
A fenti videó egyébként letesztelte ezt egy szem játék alatt! Mi hoztunk négyet, de ha a másik három játék eredménye nem tetszik, akkor nézd csak a Metro Exodust, abban működött. A másik háromban nem. De írtam, az NV bármikor kérheti az AMD IP-it. A Microsoft, az Intel és a Sony is licenceli azt az algoritmust, amivel az Anti-Lag működik. Tehát megfelelő mennyiségű pénz mellett az AMD eladja a technológiáját, és ha az NV úgy dönt, hogy fizet, akkor egy-két éven belül csinálhatnak egy Anti-Lag alternatívát. Ez már az ő döntésük.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
3 játék alatt tesztelték, nézd tovább OW , PUBG, Batleifeld 5.Úgy gondolom elég népszerű Online lövöldék. mindháromnál tökéletesen működött Nv megoldása egyenértékűen sőt...
Továbbra is azt gondlom, valamit nem jól abszolváltatok a tesztek alatt, esetleg a freesync volt aktív nem tudom, de nem akarok vádaskodni vagy ilyesmi csak jelzem hogy furcsa az eredmény a többi online teszttel szemben.pl itt a gurunál vagy techhspotnál [link] messze nem teljesített úgy az antilag mint nálatok illetve a low latency teljesít jobban nem tudom.Mindegy ez ilyen, nem értek ennek a teszteléséhez,de szerintem ennek a lényege az online lövöldékben van..[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És azokban a játékokban hol méri az NV Ultra low latency beállítását, illetve a Radeon Anti-Lagot? Mert megnéztem a videót, és egy szem adat nincs ezekről feltüntetve.
Nem volt aktív a FreeSync.
Nézd, egyszerűen a maximum pre-rendered frames paramétert 0-ra csökkenteni nem olyan hatékony, mint kidolgozni egy tipikusan a lag elkerülésére alkalmas módszert a driverben. Ha az NVIDIA is azt csinálja, amit az AMD, akkor nekik is úgy fog működni. Hiába ragaszkodsz ahhoz, hogy egyenértékű az Ultra low latency, sajnos nem az, mert a működés tekintetében egy csomó problémát nem is vesz figyelembe. Nem reagálja le, míg az Anti-Lag direkt arra lett kialakítva, hogy ezeket lereagálja. Csak amíg az Ultra low latency fejlesztési költsége alig pár hónap, addig az Anti-Lag alapja összességében hat évig készült, és alapvetően nem is az AMD ötlete, hanem a HiAlgótól vették meg. Tehát persze az NVIDIA is ilyet akarna, csak van egy probléma, amit úgy hívnak, hogy idő.
Mi a tesztünket az elérhető legfrissebb meghajtókkal végeztük. Mindkét megoldás folyamatosan fejlődik. Az Anti-Lagra például lesz DirectX 12-es implementáció a jövőben, ez már benne van bizonyos tesztdriverekben, tehát a Vulkan, DX9 és DX11 trió mellett jön a DX12-re is. Az NVIDIA Ultra low latency pedig DX9 és DX11 mellett elvileg jönni fog OpenGL-re, csak nem tudni, hogy mikor. Vulkan és DX12-re nem, mert ott az alkalmazás állítja a flip queue-t, tehát azt a meghajtó nem befolyásolhatja. Szóval a meghajtók oldalán még ma is vannak fejlesztések, általában évente érdemes újramérni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jó lenne ha megoldanák hogy OpenGL ne legyen annyira rossz Amdvel.
-
BerserkGuts
őstag
Ultra low latency fejlesztési költsége
das ist NullNem került az nekik semmibe az kikapcsolja csak xD
régen úgy hívták előre renderelt képkocka szám és a minimum 1 volt állítható most semmi ez nagy teljesítmény micsoda fjucsőr
(persze ini fájl átírásával talán kikapcsolható volt a játékban vagy valahogy megoldottam régen még a GTAV-nél mert a procim nem bírta ami egy core2 E8400 volt )12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
#16939776
törölt tag
válasz BerserkGuts #54 üzenetére
Emlékeim szerint régen adott volt a lehetősége arra, hogy "0"-ra állíthassa a user a driverben, majd ezt elvették és az "1" lett a leggyorsabb elérhető opció.
Az volt a magyarázat hozzá, hogy a "0" beállítás kevesebb FPS-t hoz és ez a kapcsoló rendszeresen okoz "teljesítmény problémákat" az egyszerű felhasználóknál, akik nem tudták ésszel felérni, hogy a bencsmárkokat alap beállításon, "3"-as értéken futtatják le a teszt-oldalak, nekik meg "0"-án 10%-al kevesebb FPS-t dob a hardverük.
Így minden ötödik komment az volt a tesztek alatt, hogy csalnak a tesztoldalak, meg szar az NV. "1"-esen már csak 2%-al volt lassabb mint a "3"-as, így a korlátozással NV véglegesen "megoldotta a problémát". A hangos kisebbségre (pro játékosok) akiknek ez mocskos nagy kiszúrás volt, akkor éppen nagy ívben szartak.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz BerserkGuts #54 üzenetére
Meg kell oldani a 0 által előjövő problémákat. Erre azért kellenek fail safe rutinok a driver-be.
(#55) Duracellm...: Leírtam a cikkben, hogy a 0-t a Microsoft nem engedte egy időben. Nem írták alá a drivert, ha volt benne egy ilyen beállítás. Az oka ennek, hogy sok problémát is okozott. Az Ultra beállítás ugyan ezt a régi rendszert hozza elő, de kezelik is a tipikus problémákat, így a Microsoft már engedi.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#16939776
törölt tag
Igen, olvastam, nekem mindegy melyik a "hivatalos" magyarázat, ha 8 év után mégis elő lehet venni, akkor mégsem okozhatott az akkora problémát. Én évekig használtam még olyan drivert Win7-en, amiben meg volt a "0" és nem volt vele az elvárható megjelenítési problémákon kívül (színes háromszögek, üres textúrák) kívül semmilyen fagyás, vagy szaggatás, vagy bármi gyanús esemény, úgy, hogy sorban a legújabb játékokat kergettem vele.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #16939776 #57 üzenetére
A fő fejlesztése az Ultra low latency-nek az, hogy a tipikus hibákra reagál a driver. Tehát nem fog akadozni a megjelenítés. Régen emiatt tiltotta a Microsoft. De úgy, hogy ezt elkerüli a meghajtó, már nem tiltják.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
planbmokus
senior tag
Sikerült egy olyan "latency teszt" cikket lehozni, amiben egyetlen kompetitív cím sincs...
Megnéztem volna egy R6:S, OW, CS:GO, APEX, PUBG... játék alatt. Mert ott tényleg számít.(#26) Tetsuo Minél magasabb az FPS, annál alacsonyabb az input lag. Ezért van az, hogy az esport játékokat max medium beállításokkal játsszák (már akik el akarnak érni valamit) a legfullosabb hardveren is / 1080p-ben. Freesync/Gsync ki -> 144-240Hz-en nincs rá szükség, ha van alatta vas.
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
félisten
válasz planbmokus #62 üzenetére
+1
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
GhostRider93
tag
Köszönjük a cikket nagyon jó lett. Értem a fentebb leírt problémák nagy részét de ha valaki nagyon szeretné megnézni hogy az aktuális játékban az adott felbontáson és grafikai beállítások mellett mennyit jelent ha bekapcsolják az adott funkciót az fogja és megnézi. Valószínűleg az amd megoldása jobb mert ha nem így lenne a felsorolt cégek nem azt licencelnék. Alacsony FPS mellett még érezhető is egy laikus számára és úgy hogy automatikusan működik nem kell rajta semmit sem állítgatni.
R5 2600@4Ghz 80W , B450M Pro4, DDR4 16GB 3200MHz cl14 B-die, Hellhound 6700XT 12GB
-
válasz GhostRider93 #64 üzenetére
Közel sem olyan egyszerű objektíven mérni, hogy "bekapcsolja és megnézi".
A hatalmas különbség, pl. 60-80 ms többnyire egyértelmű, de 10-20 ms átlag embernek ide-oda általában nem sok, "érzésre" tesztelni többnyire placebó/véletlen kategória lesz (bár ez még nem jelenti azt, hogy akkor teljesen mindegy is, mert az nem baj, ha valami feleslegesen jobb, mint általában szükséges, és nagy ritkán kamatozik az előnye).Mit license-el kitől kicsoda?
Az Anti-Lag és LLM (de azt hiszem az újabb Reflex) sincs alapértéken bekapcsolva, és így sem annyira egyszerű a dolog, mikor pl. bejön a képbe a VRR (G-Sync / FreeSync), mert el kell kezdeni sakkozgatni, hogy az egymást ütő dolgok közül mit kapcsolsz be, hogy lesz optimális...
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Mobilinternet
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ford topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK