Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomcat78

    őstag

    válasz Noukoum #193 üzenetére

    Well to wheel 16vs 22 % körül van a hatékonyság jelen pillanatban. Egy- két kiugróan hatékony EV tud 24%-ot. Az emlegetett 40 meg fene tudja hány százalékok köszönő viszonyban sincsenek a valósággal az elektromos mellett. Ettől függetlenül hatékonyabb, de messze nem az emlegetett szinten. Igen, ebbe bele van számolva minden lépés. Az üzemanyag előállítása, tárolása, szállítása, stb. Igen, a napelemek, szélerőművek, minden IS benne van. Ja, igen, ez szigorúan személyautós összevetés, ha emlékeim nem csalnak!

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Noukoum #193 üzenetére

    Ó, pedig még gondoltam arra is, hogy a belsőégésű motoroknál van egy pillanat, mikor a gőzelegyet begyújtották, de még nem robbant fel, ha ettől a pillanattól kezdjük vizsgálni a hatásfokot addig míg nem kezdjük az üzemanyagot bevinni, megint csak jó hatásfokot kapunk. :)
    Ha azt szeretnéd látni, hogy az elektromos autók hatékonysága 99,9999% a benzineseké meg 1% alatti, akkor írj mesekönyvet.

    Apróság, hogy nem hogy számot nem tudtál leírni, de még olyat se írtál, hogy egy-egy, egyszer, harmadlagos, stb. Bármilyen szó, aminek legalább a szótöredékében szám van.
    Így nem igazán lehet érdemben beszélni. Pedig mondjuk érdekes kérdés lenne, hogy mit gondolsz arról, hogy egy modern belsőégésű motor hatásfoka 40%. Ugyanannyi, mint egy elektromos autóé, amit normál erőműről táplálnak. Tehát hatékonyságban nem jobb.
    Maradnak az olyan kérdések, hogy melyik a jobb, ha a városban pöfékel oda vagy a város szélén nagyba?
    Lehetne csinálni kis autót. Képzeld amivel Széchenyi annak idején versenyzett az 750kg volt, még mielőtt kitalálták volna a szénszálat és társait. De a Polski 126 is 600kg volt.
    Mert azért úgy is lehet számolni a hatásfokot, hogy mennyi energiába kerül az, hogy a 75kg te az 100km út megtételével beérjen a munkahelyére.
    De a csapból nem az folyik, hogy legyünk környezetbarátabbak, hanem legyünk környezetbarátabbak egy új elektromos autó megvásárlásával.
    Mert bizony, ha a belső égésű és elektromos hatásfoka ugyanannyi, az szerintem sok érdekes kérdést vet fel, és közel sem karcoltam az összeset. De vádaskodj csak, nehogy már érdemben kezdjünk a megoldásról beszélni. A benzinesnél kezdjük ott, hogy Ivánnak iskolába kellett járnia, hogy vagyonőr legyen a finomító mellett, az elektromost ezzel szemben meg rögtön teljesen feltöltött aksival gyártották le....

    #190 axioma
    Számolhatnánk úgy is, hogy a gázüzemű autóknak milyen a hatásfoka.
    Messzire menő kérdés, hogy az olajfinomítót, hogy számolod be. Ami bejön kőolaj, abból nem csak benzin lesz. Nem csak arra gondolok, hogy kerozin vagy pakura. Más terméket is előállítanak belőle. Ez tudom, hogy sarkított, de a benzint is tekintheted mellékterméknek, ha bitumen vagy kenőolaj előállítása a célod. Nyilván nem fogod veszélyes hulladékként megsemmisíteni. Vagy mikor elfáklyázázák a gázt az olajfúró tornyon. Igen, ez ugyanolyan mikor azt mondod, hogy a te üzleted a csirkemellhús termelés, és a csirkecomb vagy láb, már annyira nem érdekel téged, és állateledelként értékesíted.
    Egyébként állítólag a IIWW alatt a kaukázusi olaj olyan jó minőségű volt, hogy egyből lehetett tölteni a harckocsikba.

Új hozzászólás Aktív témák