Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz NoZoli #101 üzenetére

    Nem, csak azt a 1,38 milliárd liter motorbenzint és 2,23 milliárd liter gázolaj fűtőértékét számoltam át TWh-ba, amit éves szinten felhasználunk és összevetettem Paks 16TWh teljesítményével, hidd el egymáshoz mérhető értékek lesznek. Tudom a belső égésű motorok hatásfoka fú milyen alacsony, amin még ront a meghajtáslánc stb, ezzel szemben az áram térkapu segítségével jut el az erőműtől a konnektorig, így nincs veszteség, az akkumulátorok hatásfoka is inkább 101% töltésnél is meg kisütésnél is.

    Oké, mozdony, ami olyan mint egy Faraday kalitka. Jó az elektromágneses szigetelése frekvencia függő tehát lehetne nézni, viszont a vezeték is a töltést a vezeték felszínén szállítja és nem a vezeték belsejében ahol gyakorlatilag nulla az elektromos térerő. (Vas/acél esetén ugyanez igaz a mágneses térre is, hogy az is a fém burkolatban vezetődik el, és nem jut be.) Úgyhogy nem, nem érzem, hogy egyértelmű következtetést lehetne róla levonni, mint mikor távvezeték mellett eszel ahol nem vagy Faraday kalitkában.

Új hozzászólás Aktív témák