Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • ljs

    tag

    válasz Kinder #35 üzenetére

    Troll ON
    "Az emberiség maradék 99,9999999999999999999999999999999999999%-nak ez a kis Peugeot 208e is tökéletesen megfelel."
    Ha már emlegettük a matekot:
    100% - 99,9999999999999999999999999999999999999% = 0,0000000000000000000000000000000000001%
    8 milliárd emberrel számolva ez még 1 "darab" ember sincs.
    Tehát mindenkinek megfelel ez a kis e208. Ami meg -nyilvánvalóan- nem igaz.
    A sok kilencestől, meg a sok nullától már jojózott a szemem.
    Troll OFF
    Nekem nagyon tetszenek az elektromos autók.
    Pl. az 508 elektromos változata (különösen az SW Hybrid) vagy a Hyundai Ioniq5 (de az ikertesó sem rossz: Kia EV6).
    De a mutatvány az e208 esetében két dolgon bukik meg:
    - aráytalanul drágább (kb. sosem hozod be a felárat, mert addigra régen eladtad);
    - "A sima 230 V-os dugón keresztül mindösszesen 1,8 kW érhető el 8 amperen, egyszerű matekkal kiszámolható, hogy itt 10 órányi töltésre van szükség körülbelül 100 km-nyi extra hatótávhoz, szóval ezzel tényleg csak rövid napi ingázásokat tudunk visszatöltögetni, cserébe nem is kell hozzá semmi, csak egy egyszerű konnektor."
    Tehát egy évben minimum 200 töltés. És még akkor is marad a hétvégi hatótáv-para.

    Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég.../Dan Millman/

  • ljs

    tag

    válasz cousin333 #51 üzenetére

    (Előre mondom, nem volt még elektromos autóm,
    az alább kitalált "történetek" csak az én elmém szülöttei.
    De a válaszokra tényleg kíváncsi vagyok!)

    A mindennapi töltés (10 órát lóg a fali ajzaton) nekem nem gond, csak az akku bírja.
    Hány évig fogja bírni az akku a napi töltést?

    A hétvégi hatótávparáról:

    10 óra töltés = 100 km hatótáv (a cikk szerint)
    Péntek munka és bevásárlás után kb. 18 órára hazaérek, töltőre rakom a járművet,
    szombat 19 órára beleszalad az a 250 km hatótáv.
    (Nyilván nem tök üresen rakom töltőre, de a "végén" nem is lineárisan tölt, hanem lassabban.)
    Abban a pillanatban elindulok valahová,
    250 km-t számoljunk 3,5 órával. (Nem mindig vezet autópálya a célig.)
    Ha gyorsabban megyek, vajon kibírja a 250 km-t?
    Szombat 22:30-kor célba érkezem, ott egyből töltőre dugom az autót.
    Vasárnap 23:30 órára ismét benne van a 250 km hatótáv.
    Hazaindulok, hétfő hajnal 03-ra megérkezem.
    3 óra múlva pedig frissen, üdén, kipihenve kezdem a heti munkát.
    Ha az évek során degradálódik az akku, akkor hogyan fog beleférni ugyanez a hatótáv?

    Hol tévedtem a hétvégi történetemben?

    (Csak mellékesen jegyzem meg a következőket:
    1.
    Ebben a történetben e208-cal 25 órát töltök a célban,
    hagyományos hajtóanyagú járművel -ugyanilyen feltételek mellett- 50 órát.
    2.
    "hatótáv télen -5-0 fokban 90-110-es tempóval 200 km"
    Tehát a hétvégi 250 km-es kiruccanást 0 fok alatt felejtsem el az e208-cal.)

    [ Szerkesztve ]

    Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég.../Dan Millman/

  • ljs

    tag

    válasz cousin333 #84 üzenetére

    Köszönöm, átgondolom.
    Remélem egyszer eljut odáig az elektromos autózás,
    hogy valódi alternatíva legyen.
    (Vagy találnak egy jobb megoldást.)

    Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég.../Dan Millman/

  • ljs

    tag

    válasz k-adi #94 üzenetére

    Még oda sem érnék 3 órányi töltéssel.
    (Erre nem gondoltam.)
    Mégsem holnap veszek e208-at. :)

    Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég.../Dan Millman/

Hozzászólok Aktív témák