- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
Hirdetés
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cinemazealot
addikt
Elkapott a facepalm érzés, amikor az "e" kötőhanggal és a "kisautó" kifejezéssel párhuzamosan megláttam ezt a másfél tonnás szörnyet. Vajon eljutunk valaha odáig, hogy a gyártók felismerjék, hogy a SUV-kal saját magunkat gyilkoljuk le szép lassan, elektromos autót pedig sokkal inkább lenne értelme a tényleg bevált kisautók (márkánál maradva pl. ráncfelvarrt 206-os) mintájára gyártani?
-
cinemazealot
addikt
A régebbi, egyszerűbb kialakítású kisautókkal szemben a mai, full-extrás modellek a sok kényelmi funkció miatt is nehezebbek: egy rakás szervó/relé, amit korábban (illetve az fapadosabb modellekben) bovdennel vagy dedikált kapcsolóval lehetett vezérelni. Nem azt mondom, hogy menjünk vissza a múltba és legyen gagyi, fapados minden, de a mai divatnak nagyon komoly ára az, hogy szinte semmi nem javítható, csak csere horror áron. Az egy személyre vetített útfoglalásunk pedig egyre csak nő*.
(#7) mjani1172
Nem divatból szidom a SUV-kat. Ezzel a hatótávolsággal és a kisebb társaihoz mért fogyasztásával nem jut messzire egy feltöltéssel. Annak pedig, hogy az ingázva dolgozni járók ilyenekben üljenek (*magukban) a dugóban a rövidebb és keskenyebb modellekhez képest, nem sok értelmét látom. A méretek ésszerűsége pedig szubjektív, arról inkább ne nyissunk vitát.De eszemben sincs kötekedni, csak iszonyú szomorú a jövőkép, amit a divatcikkek (ez is az) gyártói előre vetítenek.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz mjani1172 #13 üzenetére
"Ez nálam nem szempont."
Nálad nem szempont az autód mérete, viszont a biciklisnek/robogósnak/motorosnak stb., aki elhaladna melletted, amíg Te a dugóban araszolsz, igen. Illetve miért van az, hogy én a keskeny kisautómmal vagyok kénytelen lehúzódni, csak mert a szembe jövő sávban a nálam nagyobb, drágább, korszerűbb, erősebb, szebb stb. SUV-os jobban félti a tyúkszaros futóművét az útszéli kátyúktól, lassítani nem hajlandó, ezért inkább ráfut a felező vonalra és viszi a tükrömet?"Nem kell mélyre ülni."
Egy Suzuki Wagon R+-ban sem ülsz mélyen. Eddig mindegyik felmenőm imádta, hogy nem befeküdni kell az autómba, hanem csak betolatni. Én pedig még nem láttam olyan hasonló kategóriájú autót, amiben ugyanígy elfértem volna akár kalapban is (194 cm magas vagyok)."Egyedül a légellenállás szól ellene, ez nekem autópályán kb 0,5-1 liter plussz."
Sok kicsi sokra megy, és a gyártók most nagyon elkezdték tolni ezt a guruló tégla design-t. És tudjuk jól, hogy a kényelem a józan észt is felülírja. Ami persze nem baj, csak legyen erőnk a saját gyerekeink és unokáink szemébe nézni, amikor mindezt majd számon kérik tőlünk.(#14) k-adi
"a SUV mánia nem a biztonságérzet növelése miatt van?"
Nyilván ez egy nagyon jó érv. De akkor a hosszabb távú cél nem is a közúti forgalom szabályozott fenntartása, hanem inkább erő- és méretdemonstráció? A jóval áramvonalasabb kombik hova tűntek?[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz mjani1172 #42 üzenetére
"etalon wagon r"
Amikor kong a kasztni az ajtó becsapásakor, amikor egy bizonyos tempó fölött nem hallod a saját gondolataidat, és amikor egy hosszabb út után imádkozol, hogy a rázkódás ne hozza ki pár nappal később a vesekövedet (true story), akkor azért meggondolod, hogy nem lenne-e jobb mégis inkább beruházni egy komfortosabb autóba. Hidd el, nem magamat akarom fölöslegesen szopatni, sőt bennem is sokszor megfordult már, nem kéne-e váltani.Aztán végiggondolom a kis méret előnyeit, a fordulékonyságot, a mindezek ellenére komoly pakolhatóságot, majd a vásárlás és fenntartás költségeit, a szervizelhetőséget, az otthon szerelhetőséget, az alkatrész utánpótlást, akkor rájövök, hogy egy közlekedési eszközre én nem akarok az otthonom árával összemérhető összeget költeni, még hosszabb távon sem, főleg ha nem akarok benne élni. Pedig már erre a kis szarra is ráköltöttem egy valag pénzt az elmúlt 14 évben, de tudom, hogy globális (egész élettartamra vetített) káros anyag kibocsátásában sokkal jobb bármelyik elektromosnál... nemhogy egy SUV-nál, legyen az akár elektromos. Ráadásul 8 éve LPG-vel is tankolom.
Aláírom, hogy egy SUV kényelemben és biztonságban komoly előnyt élvez szinte minden más kategóriánál. Nagy(obb) családnál sem feltétlenül megoldás a kisautó. Ha pedig nincsenek a mai elektromos autók, valószínűleg még később indult volna el a fejlesztés ebben az irányban. Bár volt már egy ilyen hullám pár évtizede (elég komoly sikerrel), azt is a gazdasági érdek kaszálta el. Furcsa mód viszont az is egy áramvonalas kisautó volt. Logikusan.
(#45) mjani1172
"...két modell ( wagon r, ion) ezekben lényegesen jobb..."
Hát, az LPG üzemű WagonR-emnek ma kb. 900 km-es a hatótávolsága, szóval ja.[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz mjani1172 #47 üzenetére
Na, szerintem nagyjából közös nevezőre is jutottunk. A dolog innentől filozófiai síkon is haladhatna, hiszen ha azt mondjuk, hogy a SUV nem elsősorban egy sportcélú haszonjármű (és itt udvariasan el is köszönök a sport célból SUV-ot választó tulajdonosoktól), hanem egy nagyobb biztonságot, belső teret, nyugalmat, ki- és rálátást stb. biztosító meditációs tér, akkor felmerül pár kérdés:
- Miért kell autóban ülni a meditáláshoz? Ha csak a munkába járással eltöltött időt akarjuk meditálásra fordítani -- tehát a meditációra explicite szükségünk van --, akkor biztosan jól választottunk munkahelyet és/vagy lakóhelyet?
- Ha az ember rendszeresen nagyobb távolságot tesz meg, ahhoz miért jobb az ez ellen dolgozó felépítmény (pl. egy áramvonalasabb kombinál)?
- Ha csak időnként tesz meg nagyobb távolságot az ember, miért kell birtokolni az egyébként ki nem használt (vagy éppen nem jól kihasznált) nagyobb testű autót? Mi a baj az alkalmankénti bérléssel? Anyagilag nem éri meg?
- Ha az ember csak munkába járáshoz használja az autót, ahhoz miért nem elég egy kis fogyasztású, olcsóbb kisautó?
- Ha nem létezik olyan kis fogyasztású, olcsóbb kisautó, ami legalább olyan kényelmes, mint egy SUV, annak mi az oka?
- Miért van SUV-ból egyre több? Miért célja a gyártóknak ezzel ellepni a piacot?
- Hogyan lehetett a SUV ennyire sikeres? Lehetséges, hogy a közlekedési infrastruktúrák kidolgozóinak (gépjármű gyártó, útépítő, építőanyag beszállító stb.) kartell tevékenysége vezetett ide?
- Miért kell manapság ennyit közlekednünk?
- Vagy ha már ennyit közlekedünk, miért aszfalton tesszük kipufogva?Fontos! A fenti kérdéseim nem provokatív céllal születtek, hanem hogy beszélgessünk a témáról. Már ha itt nem extrém mértékben OFF. Ha igen, nyithatunk rá külön topicot is.
-
cinemazealot
addikt
A Wikipedia szócikke szerint a crossover az SUV-nak azon altípusa, ami a személyautókhoz hasonló önhordó karosszériára épül (nem elkülöníthető alvázra) jobb belső komforttal, kényelmesebb utazási élménnyel, jobb fogyasztással, de szerényebb off-road képességgel. A kategória határa sokszor nehezen húzható meg egyértelműen, ezért az SUV többnyire magába foglalja a crossovert mint kategóriát. AZ USÁ-n kívül crossover alatt általában a kisebb méretű SUV-okat értik. Angliában a magas padlós ferde hátú egyterűekre is használják a crossover elnevezést.
-
cinemazealot
addikt
Az SUV egy viszonylag fiatal kategória, amit csak most, az elmúlt években kezdtek el tolni a gyártók iszonyú mértékben, főként divatból. Ha szerinted ostobaság részemről ezt szubjektíve kritizálni, elnézést kérek, amiért szóvá tettem. A Te véleményed nyilván ennél sokkal többet ér.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen autót vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen egeret válasszak?
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Peugeot, Citroën topik
- További aktív témák...