Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • doooo

    veterán

    válasz Szakiii #58 üzenetére

    Miben hajaz annyira felé, amikor alig, szó szerint alig nagyobb egy 208-asnál (azon túl, hogy az arányai azért nyilván át vannak alakítva kellőképpen)? Hivatalosan is crossover (nem véletlenül született ez a kifejezés). A 3008/5008, na azok már SUV-k.
    Az a probléma, hogy azok a dolgok, amiket itt sokan felhoznak az SUV-k ellen, nem feltétlenül felelnek meg a crossoverekre is. Vagy legalábbis nem olyan mértékben. Például a fogyasztás kapcsán. Irreálisan széles az SUV spektrum, ha nem használjuk a crossover-t a jelentősen kisebb, teljesen más alapokra épülő SUV-kre.

  • ronaldo

    őstag

    válasz Szakiii #68 üzenetére

    A Peugeot nagyon ráállt arra - és szerintem ebben volt tudatosság is az Opel megvásárlása előtt/közben/után -, hogy "ékszereket" gyárt. Olyan személyautókat, amivel szeretnének az emberek villantani, amiről látszik hogy drága (amúgy tényleg az, brutál mennyit drágultak a Peugeot-ok az utóbbi években), exklúzív, jó érzés megjelenni vele.

    A DS, mint márka bevezetése is erre utal szerintem. A Citroen megmarad a nagyrészben márkahű vásárlóknak, kicsit kevesebb innovációval, "őrültködéssel", a DS pedig annak, aki valami egyedire vágyik.

    Az új 508-as megjelenése pedig szintén ezt támasztja alá, amellyel sikerült oda eljutniuk, hogy kb. egy átlag ember az Alfa Giulia (főleg, ha lóherés :D ) meg a PUG 508 után fordul meg az utcán, a BMW-ket, Merciket, Audikat már észre sem veszik*. S ez azért nem kis fegyvertény. Persze árban is eljutottak oda, hogy egy felextrázott 508 simán 16-18 millió forint, ami a magyar rögvalóságban a bérből, fizetésből élők számára újonnan elérhetetlen, de egy egész jól menő saját cégnél is megfontolandó, hogy beruház-e ebbe a cégvezető, vagy jó lesz az Octavia közepesen felszerelve 11-ért. Szóval ezek az autók nem Magyarországra/Magyarországnak készülnek.

    *OK, egy-egy új Toyota meg Lexus után megfordulunk, mert néha nem tudjuk elhinni, hogy ezek a formák tényleg átmentek bármilyen formatervezői jóváhagyáson...

    Eléggé körbejárta a világsajtót az új 508 megjelenésekor amikor a PSA főnök elmondta, hogy tudják az új autó limitációit (kisebb mint az elődje - ami kb. szentségtörés az utóbbi 10 évben az autóiparban, szűkebb, simán feláldozták több helyen a kinézetet a praktikum oltárán), de a PSA-nak a haszonjárműveik* és a SUV-ok hozzák a profit 70%-át, a többi jön a családi kombiból meg még a régi fogyasztási szokásokból (208, mint kisautó a városba...), így lesz_rják mennyi fogy az 508-ból, legyen menő és kész.

    *Hogy a haszonjárműveik nagyon rendben vannak arra a Toyota Proace jó példa, ami nagyjából egy átmatricázott Peugeot Partner/Rifter, illetve Citroen Berlingo. A Toyota pedig minden sz_rhoz nem adja a nevét.

    A cégcsoportban ott lesz az Opel a jövőben is, amely kicsit "józanabb" választás lehet, ha valaki modern, korrekt minőséget (ebben még a GM alatt az utolsó 5-6 évben egy szintet lépett az Opel is) akar, de nem akar annyira extravagáns kinézetet és kivagyiságot, pluszba 10-15%-kal a pénztárnál is kevesebbet kell ezért fizetnie.

    Nyilván az Opelnél is egyre több SUV, meg mini-SUV, meg városi crossover és hasonló idiótaságok jelennek meg, de a piaci trend az tényleg ez sajnos +lásd még a fenti videó...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák