Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Tigerclaw #27 üzenetére

    Egyebkent pont a 2020 ev eleji arnovekedes okozta azt hogy annyira megalltak az eladasok, hogy az autogyartok visszavettek a gyartasbol nagy mertekben. A lemondott alkatreszek kozott voltak olyanok is amikbe mikrochip kellett, pl. motorvezerlobe, vezetestamogato elektronikaba, infotainment rendszerbe. Amiatt a mikrochipekben utazo cegek lemondtak nemi gyartokapacitasrol. Kesobb viszont kiderult, hogy tul sokat korrigaltak vissza, csakhogy a lemondott chipgyartoi kapacitasra masok azonnal lecsaptak, mert mondjuk notebook, webkamera meg jobban fogyott tavaly. Igy a sajat hibajuk miatt csavaba kerultek az autogyartok. Varhatnak 1-2 evet mire helyreall a dolog, de lehet hogy tobbet is.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Noukoum

    veterán

    válasz Tigerclaw #27 üzenetére

    Meg kevesebbet fogyaszt a hibrid.. Csak úgy zárójelben. Illetve azt nem látjuk hogy kapott-e valami különleges extrát. (Nem hiszem hogy kapott volna) Ez még nem magyarázza hogy a kvóta miatt ekkora az árnövekedés, ráadásul minimum 2 (de lehet 3) év alatt mennyit romlott a forint, “gazdasági válság” van + covid, és még a gyártási költségek is magasabbak lettek.
    30% az árnövekedés. Na igen ám de több mint 10%-ot romlott a forint, és emiatt minden drágább lett 15 de inkább 20%-kal.
    Szóval marad 10% ami jelen esetben 300e forint. Gazdasági válság, covid, gyártási költség kvóta,. Mennyit számoljunk kvótára, 2-3%-ot? 50-100e forint? Ez sok a környezetvédelemért? Arányaiban.
    Amúgy is nagy szokás volt már 2019-előtt is hogy szépeket emelgetnek a gyártók évről évre, modellről modellre.

    Szóval megint ott tartunk hogy a villanyautó a hibás mindenért, csak ha megnézzük a dolgokat részletesen kiderül hogy mégsem.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák