- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- Yettel topik
Hirdetés
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
válasz Donki Hóte #100 üzenetére
De bakker, ez mar aztan igazan nem lehet a gyarto hibaja. Vagy ilyen alapon ha a targoncas szur fel valakit a villara, az a targoncagyarto hibaja? Vagy ha a barom fobe lovi magat az a fegyvergyarto hibaja, mert hulye volt a user ahhoz, hogy elolvassa, melyik vegen jon ki a golyo? Vagy ha megvagod magad a kessel, az a hulye, aki elezte?
Mindenkinek joga van hozza, hogy hulye legyen, ez termeszetes, eleg nagy baj lenne belole, ha ez nem lenne igy. Viszont a hulyeseg sajat felelosseg, es nem veletlenul.
Tegyuk hozza, amilyen szinten fejlett a cucc, hivhatnak kis rozsaszin pszichopata felmosorongynak is, pont ugyanannyi barom "vezetne" a hatso ulesrol.
Az megint masik kerdes, hogy En rohadtul nem engednem, hogy ebben a formaban barmilyen szinten publikus legyen a hasznalata, es hivatasos tesztelokon kivul barki szorakozhasson vele. De ez meg mar torvenykezes kerdese, itt Europaban (nagyon helyesen) sokkal szigorubb is a szabalyozas, nem is mukodik ugy, mint az USA-ban. De azt, hogy a torvenyhozok balfaszok minden erdemleges ceg kihasznalja, kihasznalta es ki fogja hasznalni. Mert hulye lenne nem kihasznalni.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
forumpista
tag
válasz tibcsiworld #99 üzenetére
Te valami árnyékbokszot űzöl, én sehol nem mondtam hogy a jelenlegi balesetért a Tesla a felelős. Az a baj hogy valamiért valamifajta személyes harcnak veszed hogy megvédd a Teslát, még akkor is ha egyébként épp nem is támadja senki.
Én csak annyit mondok - és sokan mások is - hogy a Tesla autopilot és full self driving funkciók megnevezése félrevezető, mert sem jelenlegi állapotában, sem az elmúlt 5 évben nem volt képes arra amire a neve utal.
És akkor is félrevezető, ha aláírod előtte hogy eladhatnak rabszolgának meg akkor is ha személyesen Elon Musk mondja el a vásárlás előtt, hogy a full self driving, az nem full self driving, csak így hívjuk, mert jobb név épp nem jutott az eszünkbe és akkor is ha a felhasználó kezébe nyomsz egy 500 oldalas guide-t erről meg akkor is ha a repülőgépeknél így hívják.
Ha pedig szerint az nem félrevezető, hogy a full self driving az nem full self driving-ot jelent akkor valami baj van a kobakodban, de ez már nem az én dolgom.
És igen, más gyártok is operálnak félrevezető nevekkel, de egyfelől ez nem menti fel a Teslát, másfelől ha LED tévé nem is LED-eket tartalmaz abba nem hal bele senki. Ha viszont valaki azt gondolja hogy a Teslája tud önvezetni, abba igen. Jó eséllyel csak a delikvens, rossz esetben más is.
-
forumpista
tag
"Vagy ha a barom fobe lovi magat az a fegyvergyarto hibaja, mert hulye volt a user ahhoz, hogy elolvassa, melyik vegen jon ki a golyo"
Tegyük fel, hogy a fegyvergyártó forgalomba hoz egy igazi pisztolyt, "játékpisztoly" néven, hozzá pedig igazi töltényt "játéktöltény" néven.
Emberünk nem olvassa el a kézikönyvet, betölti, és játékból főbe lövi magát. Biztos hogy csak a felhasználó volt a hülye? -
opr
veterán
válasz forumpista #103 üzenetére
Konkretan van olyan nevu eles loszeres fegyver, hogy "YEET cannon". Azt akarod mondani, hogy mivel vicces/jatekos neve van, amirol az epeszu emberek 99%-a jatekra gondolna, ezert ha valaki ezzel lovi fejbe magat, az kevesbe hulye, mint az, aki nem?
Tehat megveszi a YEET cannont. USA-ban ez kb annyi, hogy elveszi az alma mellol a Walmartban. Hazaviszi, figyelmen kivul hagy mindent, ami a dobozban irva van, betolti a tarat a nyilvanvaloan eles loszerrel, aminek a doboza irja is, hogy eles loszer, aztan fejbelovi vele magat, akkor kevesbe hulye, mert ezt a YEET cannonnal tette, aminek a neve nem erre utal?
ui.: Amugy meg a brutalisan elferditett peldadban is IGEN, biztos. Mert ha le van irva, ki van emelve ezer helyen, hogy csak a neve az, de amugy ez egy igazi fegyver, es ezt figyelmen kivul hagyja, akkor igen, csak a felhasznalo volt a hulye.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz forumpista #105 üzenetére
Igen, es Full Self Driving != Full Self Driving BETA. Ugy nem erdemes beszelgetni, hogy pillanatnyi hangulatod szerint hagyod abba az olvasast random szo utan.
Masszazs != masszazs happy finish-el, hiaba egyezik az elso szo. Persze ha csak addig olvasunk es ragaszkodunk hozza, bele lehet minden baromsagot magyarazni, csak ne probald meg igy beadni az asszonynak, hogy istenbizony csak az elso szot olvastad el, mert hidd el, hogy ki fog rohogni, mert idiota erv.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Tuomas
addikt
válasz forumpista #105 üzenetére
És mi a helyzet a Windows-al?! Csak azért még nem próbálod meg kinyitni, vagy kitörni a laptop kijelzőjét, mert az a neve, hogy ablak, ugye?!
Ha van apple cuccod, nem eszed meg, jól gondolom? Bár abba már úgyis beleharaptak.
És ahogy fentebb írtam, a robotpilóta sem önmagától vezetina repülőt, és még csak egy robot sem ül ott, aki pilóta.
Lehet lovagolni az elnevezéseken, de aki hülye, annak nem kell Tesla, hogy problémát okozzon.[ Szerkesztve ]
We were here
-
forumpista
tag
Elmondták neked, a béta azt jelenti hogy a feature szinte teljesen készen van, kisebb hibák még lehetnek benne ezért tesztelésre szorul. Szoftverfejlesztő vagyok, pontosan tudom mit jelent a béta szó (a felhasználók egyébként nem, nekik a béta ugyanaz mint a végleges).
Ehhez képest a Tesla Full Self Driving BETA: a funkció egyáltalán nincs kész, nem hogy kisebb hibák vannak benne, katasztrofális eredménye lehet ha bekapcsolod és nem figyelsz oda.
Nyugodtan hívhatnák pl. extra driving assistance-nek és akkor senkit nem tévesztene meg. Aztán ha majd megvan a level 5 és már csak apróbb bakik vannak benne, akkor átnevezhezik FSD bétává...
-
Noukoum
veterán
-
Tuomas
addikt
válasz forumpista #108 üzenetére
"... katasztrofális eredménye lehet ha bekapcsolod és nem figyelsz oda."
Na de le van írva, hogy oda kell figyelni és mindig a kormányon kell lennie a kezednek. Ó, hogy az emberek lusták elolvasni, mit dugnak az orruk elé? Hát ez a nagyobb baj. Pedig a 2. mondat!
Él a világon jónéhány degenerált, akiknek a kedvéért minden le van butítva és a szájukba van rágva, de még így sem érti meg a hülyéje. Persze utána még ők a leghangosabbak is sajnos.[ Szerkesztve ]
We were here
-
opr
veterán
válasz forumpista #108 üzenetére
Elmondtak nekem, hogy mit jelentett a beta 20 evvel ezelott, amig a marketingesek ra nem raktak a mancsukat. Az egy erosen elmeleti definicio, ami gyakorlatilag az internetrol letoltheto patch-el egyidoben avult el. Ma mar a beta rohadtul nem azt jelenti. Sot, igazabol soha nem jelentette ezt, ez egy szotari definicio, ami gyakorlatilag soha nem teljesult. Mert tegyuk fel, hogy teljesult, kiadtal harom kliensnek egy beta-t. A harombol egy kert valamit, ami annyira megtetszett, hogy felkerult az MVP specifikaciok koze. Akkor most a beta beta maradt, vagy nem maradt? Szoval jah, elmondtak. Meg azt is elmondtak a TV-ben, hogy a Magyar egeszsegugy nem kuzd se orvos, se noverhiannyal, es anyagi gondok sincsenek. Csak epp mindketto hulyeseg volt.
Amugy de, funkcionalisan keszen van, csak meg nem mukodik tokeletesen. Erre ezer meg egy pelda van, ahol nagy tavokat tesznek meg vele, varoson kivul es belul is, beavatkozas nelkul.
A gondot pont az jelenti, hogy annyira mar jo, hogy biztonsagerzetet adjon, de annyira meg nem jo, hogy ez a biztonsagerzet ne legyen teves.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Donki Hóte #100 üzenetére
'azt hiteti el az emberekkel, hogy az FSD az már tény és nem ígéret'
Kérlek idézd! Hol mondta ezt?
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz forumpista #102 üzenetére
MIT CSINÁL A SOFŐR a baleset alatt???? Ez nem fontos?
"a Tesla bizony k.rvára úgy marketingeli ezeket a funkciókat"
Kérlek mutass néhány hirdetést, ahol ezt állítja a Tesla!
Nyilván nincs ilyen, csak az olyan emberek fantáziájában, akik ezt képzelik.
"ha a felhasználó kezébe nyomsz egy 500 oldalas guide-t erről"
6 vagy 7 sor! Akinek van jogsija, elvileg tud olvasni! Értelmezni már nem biztos. (mint látom)
Másrészt Teslát sem adnék mindenkinek. 2 másodperces gyorsulás 800-1020Le már inkább fegyver!
Látom, lovagolsz a neveken! Gondolom neked is rá kell írni a mikróra, hogy ne szárítsd benne a macskád.
Másrészt eddig minden egyes perben/vizsgálódásban (ami a baleseteket illeti) felmentették a céget! Gondolom nagyon le akarták húzni a céget, ezért tuti ügyvédekkel mentek neki! De Te biztosan okosabb vagy!
Kiléptem!
-
tomcat78
őstag
válasz <Adamsky> #75 üzenetére
A válasz szerintem a vezérlő elektronikában bújhat meg (nincs késése talán? Csak tipp, nem tudom.) . Nekem 2001-es A6 is eszetlenül gyorsít, ha hagyom a tempomatot magában. Tempomatot jellemzően 6.-ban használ az ember gyereke manuális váltónál. De tényleg érezhetően másként viselkedik az autó vele nekem is. Pláne, hogy 50-nél már lehet 6.-at kapcsolni neki. Mondjuk egy felhajtón a gyorsító sávban. Amúgy ez a jobban vagy máshogy megy, szerintem csak adott fokozaton igaz. Tud az gyorsulni jobban is, leforgatva, váltva Hozzá teszem automatával zéró tapasztalatom van ilyen téren.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz tomcat78 #115 üzenetére
Hát most már én is fogok csinálni egy rugalmassági tesztet (mondjuk 100-ról, 130-ra). Mást nem tudok, mert nekem is kézi váltós ...
Én egyébként azt várom (igazából természetesen nem, nem akarnék én senkinek sem rosszat), mikor következik be az első olyan baleset, aminél kimutathatóvá válik, hogy elkerülhető lett volna, ha nem a hülye "yoke steering wheel" van a Tesla-ban. Ugyanis szentül meg vagyok győződve róla, hogy vészhelyzetben (mondjuk "rénszarvasos" kikerülés, vagy megcsúszás) okozhat kellemetlen meglepetést egy ilyen kormány.
-
"Valójában a Teslák kifejezetten jól vannak védve tűz ellen, egyrészt eleve nehezen gyulladnak ki, ha meg mégis, akkor meg az utastér nagyon sokáig élhető marad."
Ez az elmélet.
Stuttgartban egy elektromos busz gyulladt ki szeptember végén. Ennek több következménye lett.
- Több mint egy millió euró kárt okozott a tűz,
- Leállították az összes buszt, ami a kigyulladt szériából való.
- Az összes mélygarázsból kitiltották az összes elektromos autót. (A tűzoltók nincsenek felkészítve az elektromos járművek oltására. A víz és a hab is, hatástalan az oltáskor.)Nyilván a tömegközlekedési eszközök szigorúbb egedélyeztetési eljáráson esnek át, mint a személyautók. Mégis előfordult a jármű kiégése. Azóta kiderült egyetlen hőmérséklet érzékelő hibás működése okozta a tüzet.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
opr
veterán
válasz <Adamsky> #116 üzenetére
Még nem próbáltam ilyen kialakítású kormányt soha, tehát erősen kérdőjeles, mennyire van igazam, de...
Perpill a yoke kormányról az a véleményem, hogy aki azt a borzalmat engedte forgalomba hozni, azt mindenféle hivataltól el kéne tiltani. Konkrétan életveszélyesnek tartom közúton. Ezer példát fel tud hozni bárki, amikor veszélyes lehet. Versenyautóban, valami speciális engedéllyel, kizárólag a garázs és a versenypálya között, hogy el tudjon addig jutni? Ok, persze, simán. Hétköznapi Bélának? Nagyon nem ok. És itt a fenti szerint mindenki hétköznapi Béla, aki nem vezet rendszeresen pályán, tehát én is.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
veterán
válasz tibcsiworld #113 üzenetére
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
opr
veterán
válasz Donki Hóte #119 üzenetére
Elolvastad amit linkeltél, vagy csak tetszett a címe, passzol a mondandódhoz, úgyhogy beküldted?
Az orbitális clickbait cím mögötti tartalom ugyanis ez:
Elon: szerintem egy éven belül van rá esély, hogy elérjük a lvl5-öt.
Mérnök: kizárt, teljesen esélytelen.Ennyi. Mindkettő a jövőről beszélt, bevallottan tippet, és nem értenek egyet abban, hogy a jövőben mikor. Ehhez sikerült rittyenteni két oldalnyi hangulatkeltő cikket, meg egy buta clickbait címet. Aztán nem értitek, miért tartjuk idegesítőnek az egész cirkuszt.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Noukoum
veterán
válasz Hieronymus #117 üzenetére
Erről a stuttgarti tűzesetről van valami hivatalos információd? Mármint arról hogy megállapították hogy biztosan egy éppen töltő busz égett ki.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
azbest
félisten
szokásos bulvár, hogy alapból feltételes módban szöööörnyűség történt és rettegjen mindenki. A rendőrség alapból ismeretlen okot írt. A média pedig lehozta, hogy nem mondják, hogy alienek, de alienek voltak. History channel degeneráció.
Közben meg a hagyományos járművekből napi szinten lehetne lehozni hírt, hogy kigyulladnak. Bár a környékemen az volt inkább nagy durranás, amikor valami idióta miatt felrobbant a gázos buszok töltőállomása.
Az oké, hogy elővigyázatosak és minden komolyabb eset után megnézik, mit lehetett volna jobban csinálni és változtatnak szabályokon.
Ha jól olvasom, akkor nem a töltő "hőmérséklet érzékelő" részéről volt szó, hanem a garázs tűzjelző rendszerének hőmérő szenzorainak adatait elemzik. 23 nem elektromos busz is volt ott.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Az idén januárban a Tesla részvényesei számára nyújtott tájékoztatásban Elon Musk azt írta, hogy „nagyon bízik abban, hogy az autó ebben az évben az emberi teljesítményt meghaladó megbízhatósággal képes vezetni magát”.
Na, erre jött a reakció, hogy az 5 fokozatú skálán (ahol az 5-ös szint az, amiről Musk azt írta, hogy az idén elérik) most a 2-es szinten vannak és az idén nem is tudnak ennél feljebb lépni.
Tehát nem arról folyik a polémia, hogy 5 helyett most 4, vagy 4,5 a szint, hanem arról, hogy 5 helyett 2-es szinten vannak.
Ha szerinted Musk nem megrögzött nagyotmondó, akkor nem érted a viselkedését
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Tuomas
addikt
válasz Donki Hóte #125 üzenetére
Ebben tökéletesen igazad van, Musk nagyotmondó. De azt is hozzá kell tenni, hogy amit "nagyotmond", az ha nem is az általa "megjósolt" időpontban, de megvalósul.
A "nagyon bízik abban" pedig nem egyenlő azzal, ha azt mondja, idén biztos megvalósul, ez pedig árnyalja a képet.[ Szerkesztve ]
We were here
-
veterán
Csak éppen az USA-ban elég komolyan veszik a cégvezérek ilyen jellegű "jóslatait", az ilyen kijelentések nagyon nagy mértékben tudják egy cég részvényeinek az értékét befolyásolni.
Offos téma itt, de Musk a bitcoinnal kapcsolatban is szokott árfolyamingadozást okozóan nyilatkozgatni, a múltkor elég nagy árfolyamemelkedést okozott azzal, hogy bejelentette, hogy a Tesla elfogad a vevőktől bitcoint is az autók árának a kifizetésekor, aztán pár hónap múlva pedig elég nagy árfolyamesést okozott azzal a bejelentéssel, hogy a továbbikban már nem fogadják el a bitcoint.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
opr
veterán
válasz Donki Hóte #125 üzenetére
Ne terelj, ennek az ég világon semmi köze a témához.
Mármint, ezzel a részével egyetértek, de ennek akkor sincs semmi köze a témához.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Tuomas
addikt
-
PitLee
őstag
welt.de
"A jelenlegi ismeretek szerint egy stuttgarti buszpályaudvarban keletkezett tűz egy elektromos busz töltése közben keletkezhetett. Erre a következtetésre jutottak a nyomozók a tűzjelző rendszer és a hozzá tartozó hőmérséklet-érzékelők adatainak ellenőrzése után – közölte csütörtökön a rendőrségi szóvivő. Jelenleg tehát műszaki hiba okozta a tüzet. További vizsgálatokra azonban szükség van." -
azbest
félisten
Végig feltételes mód van. Az épület szenzorai szerint az elektromos buszok könyékéről indulhatott a tűz. (más cikkben állítólagos szemtanút is emlegetnek.) Jelenleg azt feltételezik, hogy technikai hiba okozta a tüzet.
Vizsgálat folyik. Semmivel sem tudunk többet, mint szept 30-i cikkekből.
Nem tudni semmit, hogy mi okozta pontosan. Az akkuknak lehet semmi köze hozzá. Amúgy is szilárdtest akkukról van szó, amelyek még kevésbé kényesek, mint a hagyományos lithiumosok. Ha egy légkondi vagy más hibás elektronikai berendezés gyulladt ki, attól még nem az elektromos hajtás az ok. Majd kiderül mi.Egyébként a korábban linkelt videó alapján jórészt hagyták leégni az egészet. Nem akartak emberéletet kockáztatni, ezért csak távirányítással oltották a garázst. Itthon lehet lezavarták volna a sofőröket, hogy mentsék a buszokat. Ott meg had égjen, majd fizet a biztosító.
[ Szerkesztve ]
-
"Az akkuknak lehet semmi köze hozzá. Amúgy is szilárdtest akkukról van szó, amelyek még kevésbé kényesek, mint a hagyományos lithiumosok. Ha egy légkondi vagy más hibás elektronikai berendezés gyulladt ki, attól még nem az elektromos hajtás az ok."
Bocsika. Rajtad kívül senki sem taglalta/feltételezte, mi okozta a tüzet. Az meg nyilvánvaló, senki sem kockáztat még egy busz kiégést, amíg fel nem derítik és meg nem szüntetik a tűzet kiváltó okot vagy okokat.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Noukoum
veterán
Persze. Azért kérdeztem mert lehet lemaradtam valamiről, de úgy néz ki nem. Persze tiltogatni szeretnek mindenhol lásd Balatonfüred ahol egy hagyományos vagy plugin autó égett ki és ennek eredményeként kitiltották az elektromos autókat. Nyilván az összes magyar szennylap lehozta azt a baromságot hogy elektromos autó gyulladt ki a kettő közül. Szóval nem kell az ilyenekhez Németországba menni.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
azbest
félisten
válasz Hieronymus #132 üzenetére
Bocsika, de éppen te terjesztetted a baromságot, hogy
"Stuttgartban egy elektromos busz gyulladt ki szeptember végén....
Azóta kiderült egyetlen hőmérséklet érzékelő hibás működése okozta a tüzet."Ezt konkrétan sehol sem írták, csak google translate-ből félreértett mondatokból szedtétek. Minden köpködés ellenére a fejlődés tovább fog haladni.
-
"Minden köpködés ellenére a fejlődés tovább fog haladni."
Valamit nagyon félre értesz.
Az nem köpködés, ha a technológia veszélyeit figyelembe vesszük.A hurrá optimizmus nem védte meg a világot Csernobiltől vagy Fukushimatól. Nem a köpködés okozta az első gőzgép robbanásokat. (Túlnyomáskor maga biztonsági szelep robbantotta a gépet, mert nagyon gyorsan engedte ki a gőzt.) Minden új technológiának meg van a gyenge pontja, amit korrigálni kell. És nyilván vannak öncélú fejlesztések, amik csak kárt okoznak mindenkinek. Az elektromos járművek nem ebbe a kategóriába tartoznak.
De mindegy is. Ha valaki a valós problémák szóba hozását köpködsnek éli meg, hát tegye. Legfeljebb nincs miről beszélgetni vele.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
azbest
félisten
válasz Hieronymus #135 üzenetére
Nem csak most. Minden űrhajózással, elektromos autózással kapcsolatos hírnél megjelenik ugyanaz a pár ember, aki álhíreket, csúsztatásokat terjeszt. Néha még azt is kijelentik ezek az emberek, hogy a fejlődés rossz, nekik már nincs erre szükségük, a világ álljon meg.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz Hieronymus #135 üzenetére
A technológia veszélyeit figyelembe vesszük akkor amikor éves szinten több tízmillió belsőégésű motorral felszerelt autót gyártunk le? Vagy ott nem számít ha kigyullad, csak az elektromosnál? Érted már mi a probléma? Azontúl hogy fentebb olyan dolgot írtál amire konkrétan nincs bizonyíték mindössze egy feltételezés.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
azbest
félisten
A mostani kigyulladásnál engem például az érdekel, hogy a szilárdtest akkuk oltása, amik benn égteg a tűzben, azok másabbak-e mint a zselés, hagyományos lithium akkuk oltása.
Nem láttam konkrétumokat a cikkekben erről, de mintha nem panaszkodtak volna külön az akkuk oltására most. És viszonylag hamar sikrült is eloltani annak ellenére, hogy távirányítással oltottak az épület omlásveszélye miatt. 20 órakor riasztották őket, 22-re ellenőrzésük alá vonták a tüzet. Az utólagos oltási munkák egész éjjel folytak. [link]
A hagyományosoknál szokták azt mondani, hogy nem tudják eloltani őket, hanem meg kell várni míg teljesen elégnek. Nem tudom, hogy 22-re teljesen eloltották-e a tüzet vagy mit jelentenek az utómunkák. De "vicces" lenne, ha az akkuk egyben maradtak volna a tűz ellenére. Szerk, itt van oylan videóriport, hogy 22:45 -re a tűz el lett oltva [link] Hát akku tüzet ilyen gyorsan szerintem nem oltanak el.
Közben látom az orosz RT is lehozott egy full kamu hírt erről, olyat állítva tényként, ami csak feltételezés.
[ Szerkesztve ]
-
"A technológia veszélyeit figyelembe vesszük akkor amikor éves szinten több tízmillió belsőégésű motorral felszerelt autót gyártunk le? Vagy ott nem számít ha kigyullad, csak az elektromosnál? Érted már mi a probléma?..."
Én értem.
Az elektromos járművek veszélytelenségét vagy veszélyességét, nem befolyásolja az évente legyártott belsőégésű motorok száma. A belsőégésű motorok esetében már kialakult a gyakorlat, hogyan kell biztonságos járművet gyártani. Nyilván ettől függetlenül is lesznek kigyulladásos balesetek. Ezeknek általában karbantartási vagy kezelői hibára vezethetők vissza. Ha szükséges vissza hívja a gyártó az érintett szériákat vagy szériát.
Csak nézd meg mennyi visszahívás volt az elmúlt 10 évben. Ezek döntő többsége nem az égés miatt, hanem egyéb más biztonságot csökkentő hibák miatt. Ezeket is lehozzák a hírek, ha nagyobb járműszámot érint.Az elektromos járművek nem kiforrott megoldások, majd azok lesznek idővel. Nem tudni mennyi és milyen típusú hiba fog előjönni. Ezért figyel mindenki jobban rá.
A gőzgép példája pontosan ezért jó. Kezdetben rosszul méretezték a biztonsági szelep áteresztő képességét. Kijavították a hibát és minden ment tovább. Elterjedtek a gőzgépek. Ezeket váltotta a belső égésű motort. Amiket az elektromos meghajtás fog váltani.
De beszélhetünk a idézet szemszögéből is a problémáról.
PS:
Amúgy az nem érv egy probléma esetén, hogy van ennél sokkal, sokkal nagyobb problémánk is. Ha érv lenne, soha - semmilyen problémát nem kellene megoldani, mert minden esetben lehet néhány nagyobbat találni.Ez ügyben nyilván sokan hisztériáznak mind a két oldalon.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #135 üzenetére
Az nem köpködés, ha a technológia veszélyeit figyelembe vesszük.
Viszont az az, ha nem a technológia ténylegesen létező veszélyeiről van szó, hanem álhírekről (lásd ugye a cikket, ami alá most kommentelünk, hogy ne menjek messzire).
Ugyanígy, az "OMG, az elektromos autók mind elégnek!!!444!" az nem a technológia valós veszélyeinek a figyelembe vétele, mert a konkrét számok egyelőre azt mutatják, hogy a villanyautók sokkal kevésbé hajlamosak kigyulladni, mint a belsőégésűek külsőégésűvé változni.DRM is theft
-
veterán
Hát, itt azt írják, hogy nemnagyon van megbízható összehasonlító statisztika a különböző hajtásmódú autók kigyulladásának számairól, ha neked van forrásod, akkor mutasd meg.
A cikkben viszont azt írják, hogy egy kigyulladó elektromos meghajtású autó eloltásához átlagosan 6400 liter víz kell
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Noukoum
veterán
válasz Hieronymus #140 üzenetére
Szóval annyira kiforrott megoldás a hagyományos autó hogy kitud gyulladni? Csak úgy mint az elektromos? Akkor miről beszélünk? Ember úgy beszélsz az elektromos járgányokról mintha minden második kigyulladna, közben totálisan ignorálod azt hogy a hagyományosnál is ugyanúgy előfordul a hiba. Kiforratlan az elektromos mert ugyanazt tudja produkálja mint az hagyományos autók. Nagyszerű.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
"...a villanyautók sokkal kevésbé hajlamosak kigyulladni, mint a belsőégésűek külsőégésűvé változni. ..."
Ezt mire alapozod?
Csak megkérdezem már, mert szóba szóba hoztad. Merész megalapozott kijelentést tenni ez ügyben. Nagyságrendekkel több belsőégésű jármű van még az utakon, mint elektromos.(#143) Noukoum: "Szóval annyira kiforrott megoldás a hagyományos autó hogy kitud gyulladni? Csak úgy mint az elektromos? Akkor miről beszélünk?"
Hát pont a kigyulladó elektromos autókról beszélünk.
"Ember úgy beszélsz az elektromos járgányokról mintha minden második kigyulladna, közben totálisan ignorálod azt hogy a hagyományosnál is ugyanúgy előfordul a hiba."
Mi van?
Linkeld már be azt a hozzászólásom, amire azt gondolod, hogy minden másod e-autó kigyullad?
Szerintem valamit nagyon félre olvastál. Vagy nem annak válaszolsz, akinek szerettél volna."Kiforratlan az elektromos mert ugyanazt tudja produkálja mint az hagyományos autók. Nagyszerű."
Szerintem is nagyszerű. Gondolom te sem szeretnél olyan járműben utazni, amelyben a kigyulladás esélyével kell számolni a egy balesetnél vagy csak úgy.
Az elektromos hajtás technológia nyilván nem kiforrót még. De ez önmagában nem baj. Ez az az időszak, amikor jobban oda kell figyelni ezekre a járművekre. A járművekkel elszenvedett balesetekre. Nem azért, hogy néhány embernek sérüljön az egója. Azért, hogy minél gyorsabban ki lehessen váltani a veszélyes megoldásokat.Egy létező példa.
A Mitsubishi 2019 elején összesen 366 ezer Space Star, Lancer, Outlander és ASX autót hívott vissza, mert az AS&G (Auto Stop & Go) rendszer ritka esetekben nem indította újra a motort, mielőtt az akkumulátor kritikus szint alá merült. Ez a hiba életveszélyes helyzetet okozhatott, például egy kereszteződésben ragadva. A járművek között volt 2011-ben gyártott széria is.
Senki sem kezdett vitatkozni, hogy más gyártók start-stop rendszeri sem biztonságosabbak. Kijavították a szoftverhibát. Pont. A cég megítélése sem lett rosszabb.Egy ehhez hasonló hibát, miért kell hisztériásan védeni.
Ha megtalálják a probléma forrását és megszüntetik, azzal mindenki jól jár. És senkinek a fejéről sem esik le a korona.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
<Adamsky>
nagyúr
Friss, magyarországi esemény: Töltés közben égett hamuvá egy drága villanyautó Székesfehérváron
Az egy dolog, hogy ilyen előfordulhat, a másik, hogy piszok nehéz eloltani (hab kell hozzá, és sok idő). Plusz a hőtermelés ilyenkor óriási, aminek okán gyakran az aszfalt / betont is cserélni kell a jármű alatt.#118 opr
Én se vagyok profi sofőr v. versenyző, de volt már volt szerencsém vezetéstechnikai tréningen kitapasztalni milyen tempóban kell tekergetni egy utcai (!) autó kormányát ahhoz, hogy úton maradjon. Egy ilyen yoke kormány esetén biztos, hogy párszor a levegőt markolásztam volna. -
veterán
válasz <Adamsky> #145 üzenetére
Ezt írják a cikkben:
A teljes eloltás még közel öt órát vett igénybe, mivel az akkumulátor többször is újra melegedni kezdett, majd visszagyulladt.
Na, ezért egy benzin/dízel autó ilyet nem csinál.
Egyébként ilyenkor az autóban, az épületekben, meg a felhalmozott építőanyagokban esett kárt téríti a CASCO
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
fatal`
titán
válasz Donki Hóte #146 üzenetére
Műszaki hibára tudtommal egyáltalán nem térít a CASCO, csak, ha baleset miatt gyullad ki. Ha meg amiatt gyullad ki, akkor az okozó KGFB-je térít, bizonyos összegig.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
azbest
félisten
válasz Donki Hóte #148 üzenetére
Mármint, hogy lehet-e személyautókra külön tűzkár biztosítást kötni?
A benzinesek közül is kell visszahívni szériákat tűzveszély miatt. Elektomos zárlat miatt Hyundai, kia és honda benzines autókat is visszahívtak. Van amelyekben az abs volt tűzveszélyes.
Tisztán elektromosból hyundai és chevrolet márkákból kellett visszahívni. A kókány hibridekből is volt pár hibás. [link]Az amics hatóságok becslése szerint évente több, mint 200 ezer autó gyullad ki náluk. Ennek csak apró töredéke elektromos. A megtett kilométerekkel súlyozva, 10x nagyob eséllyel gyullad ki egy hagyományos autó, mint egy tesla (a saját adataik alapján). Sajnos teljeskörű statisztika nincsen, mert nem tartják nyilván hajtásfajta szerinti bontásban ezeket a hatóságok.
Az 5 óra alatt nehezen eloltott autó kapcsán az is lehet, hogy a tűzoltóság nincs még felkészülve a szakszerű oltásra. Hiányoznak a szükséges felszerelések.
A szeptember 30-i stuttgarti buszdepó raktárban 25 busz sérült, 15 teljesen kiégett, köztük két elektromos és talán még más hibrid buszokkal együtt. És 3 óra alatt eloltották. Pedig nagyságrendekkel nagyobb volt a tűz és ott busz akkupakk is volt a tűzben.A normál autók égésének nincs akkora szenzáció szintje, hogy beszámoljanak róluk olyan lelkesen, ahogy egy elektromos autóval történ esetről vagy balesetről.
[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... a tűzoltóság nincs még felkészülve a szakszerű oltásra."
Hogy nézne ki a szakszerű oltás?Nem az a gond, hogy ne tudnák eloltani, hanem az, hogy az akkumulátor miatt újra kigyulladhat. Órákig kell hűteni / figyelni.Na, közben azt hiszem megtaláltam a választ → vagyis nagy konténer amibe be kell b@**ni a kocsit oszt' csókolom.