Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Apollyon #26 üzenetére

    Sosem értettem, hogy miért kell a VR alá durva gép... Hiszen 3D-s cuccok vagy 25 éve futnak, és már 10 éve is elég jól néztek ki.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Apollyon #26 üzenetére

    Akkor is rétegigény.

    Talán elszórakozik vele jó pár ember, de nem lesz az élete része mint ahogy a meta akarná (mindennaposan mint a facebook).
    Azt max extended reality szerüen lehet elképzelni. Legalábbis nem tudom elképzelni, hogy Feri aki ősszel épp az almaszedésből ér haza akkor még elzárja magát a világtól ... azt inkább, hogy Feri hazafelé az almaszedésből a benzinkúton látott valami érdekes VR tartalmat ami "vicces volt" (egy ott rejtőzködő új pokemont, vagy mit tudom én ... VR reklámot ... mert ilyen is lesz...)

    Ha a világ része lesz a VR, akkor elterjed, amíg nem, addig érdekes játékszer.. (a terjedést segítheti mondjuk exkluzív akciók... mondjuk vírtuális kupon amit egy VR hostes ad át amikor megérkezel.. az egésznez nem is kéne lokális szerver, csak mondjuk a meta-tól rendel egy ilyen figurát amit beállít pozícióra a GPS alapján a tulaj, majd az érkező "VR kompatibilis" vendégek meg örülnek neki)..

    Ettől vagyunk még messze. Nagyban kell gondokodni a témában, a kis lépések itt nem működnek túl jól. Már a 80-as években is voltak ilyen cuccok, igaz még erősen 1 szín+fekete formában, és nagyon-nagyon demó szinten (kb. 3D céllövölde szerű játékokkal).. úgy 10 évente "feltámad", hogy elmenjen újra aludni pár év alatt, mert még mindig nem tart ott a technika, hogy mindennapi használatra jó legyen. Amíg nincs AR addig nem tartja el magát a piac (talán az a legfontosabb a 3 részből VR, AR, MR, amiből áll az Extended reality [link] ... lényegében ott lehet terméket eladni a legjobban a 3-ból).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Apollyon #28 üzenetére

    "Sok VRAM-ot zabálnak a programok (játékok), meg sokszor optimalizálatlan az egész. "
    Már 10 éve is optimalizálatlan volt :D

    @Kilua : "Szóval az egyetlen sikeres nem amerikai techcégnek?"
    Huhú, pedig még hány más kínai techcég van, ami marha nagy...

    Mutogatni való hater díszpinty

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Apollyon #36 üzenetére

    A telefon pont rossz példa, mert maga a koncepció, a helyfüggetlen, globális, instant kommunikáció és információ hozzáférés eleve igény volt. Ahogy olcsóbbak lettek az eszközök és szolgáltatások terjed el széles körben. A vr/ar cuccoknak is van értelme, de erősen kétlem hogy a second life jellegű cuccoknak ez adná meg a lökést.

  • gliskard

    senior tag

    válasz Apollyon #36 üzenetére

    Nekem volt PSVR és a HTC Vive Pro-ot is használtam huzamosabb ideig. Nem vagyok meggyőződve, hogy a szórakoztatáson és egy-két speciális munka területen kívül van létjogosultsága és hozzáadott értéke VR/AR-nek a hétköznapi életben.

    Részint nagyon magas a bekerülési költség (ami persze egyszer, majd olcsóbb lesz) másrészről pedig kényelmetlenebb alternatíva a meglévőknél (persze egyszer majd ezt is megoldják egy napszemüveg vagy kontaktlencs formályában).
    Jelenleg egy sima zoom meeting-nél sem kapcsolják be a kamerákat a résztvevők, miért lépnének be VR sisakkal? De egy workshop esetében sincs egyértelműen hozzáadott értéke az ilyen virtuális jelenlétnek a sima web kamera+shareed desktop-hoz képest.

  • gliskard

    senior tag

    válasz Apollyon #44 üzenetére

    A mobiltelefon és később az okostelefon már alapból olyan megoldás volt ami az életvitel szerű tevékenységeket segítette egyszerűbben és kényelmesebben megoldani.

    A jelenleg kapható VR/AR megoldások ettől még messze vannak.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Apollyon #44 üzenetére

    "a helyfüggetlen, globális, instant kommunikáció és információ hozzáférés eleve igény volt."

    Korrektor vagy tehát értesz magyarul. Hol akadtál el? Az okos telefonon kommunikálsz pl most velem. Ezt írtam. Hol a gond? Nem azért volt réteg termék mert kutyának nem kellett, hanem mert mocsok drága volt, az két külön dolog... Most egy quest 2 200 k alatt megáll vastagon, ami egy harmad flagship telo se, mégsem viszik mint a cukrot. Szerinted miért?

    Beszippantós játékokat nézd már meg. Wow, mc, diablo, etc. Nem a grafika meg a 8d meg társai miatt ment akkorát amekkorát a second life sose tudott pl de ott a kamu earth 2 és egy marék mas szemét. Biztos lesz vrre is beszippantós móka, de hogy nem fog olyan posztapok szinten ready player one meg társai lenni amit itt a sok sci-fi függő rettegi az biztos. Az ar engem is érdekelne, mert egy csomó dologra tudnám használni, de az megint más téma.

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Apollyon #36 üzenetére

    De próbáltam, fejlesztettem is AR tartalmat (még az elején, úgy 2012-13 környékén).

    Még nem érzem, hogy "jó lehet" a dolog, messze van attól, hogy elérje a kritikus tömeget a terjedés.

    Ráadásul a VR szettekhez hely is kell a lakásban, nem árt ha van külön helyiség, vagy legalább nagyobb nappali. Ez sokaknál nem áll rendelkezésre. Az "ülő VR", meg kicsit "torzabb", értem én úgy is lehet, de "mozogva" az igazi.

    Szerintem a kulcs továbbra is az, hogy legyen jóval kompaktabb az egész. Mert jelenleg kényelmetlen és kompromisszumos, oké már vannak vezeték nélküli cuccok is, de akkor is nagy, nehéz, pár óra a használati idő (amit tud), és még mindig lehet kicsit a felbontás egyes alkalmazási területekhez vagy tartalmakhoz.
    Ennek megoldásához erősebb CPU-k (SOC) és jobb akkumulátorok kellenek (nagyobb kapacitás még is könnyebb, kompaktabb méret). De a kijelzőn is lehetne mit továbblépni (OLED panel, ami kb. rendes szemüvegen van, átlátszó de ha kell akkor besötétedik). A "VR sisak" szerű használat helyhez kötött.

    A technológiai hiányosságokon kívül (ami jó eséllyel csak idő kérdése), a szükséges pénz a fejlesztésekhez (legalábbis az első lökethez) továbbra is úgy vélem az AR felhasználáson keresztül vezethet az út. Ez lehet reklámokon, "virtuális" termékpromóciókon át. Akár a speciális alkalmazásokig (munkaeszköz területen).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák