Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • doooo

    veterán

    válasz nozs23 #45 üzenetére

    Nemrég a "részletességet" sem értette egy fórumtárs... csodálom, hogy az nálad mond valamit, akár van ilyen hivatalos elnevezés, akár nincs.
    Azért te is először értetlenkedsz így, pedig lett volna számtalan alkalmad eddig is (és nem, nem én találtam ki ezt a "köznyelvi" kifejezést (ha már nem hivatalos, ugye; bár ez nem feltétlenül ok az ilyesfajta értetlenkedésre), és nem is szoktam használni).
    Pedig amúgy beszédes elnevezés. Egy vonal élessége. Ne legyen mosott, homályos, kivehetetlen; de ne legyen abnormálisan túlélesített, darabos, pixeles se.
    A "sharpness"-hez tartozik ez is nyilvánvalóan, de kicsit specifikusabb értelemben. Edge contrast, accutance, stb, ezek azok, amik kötődő fogalmak.
    De fogalomtól függetlenül, ha játszottál már valamilyen videojátékkal, és találkoztál az aliasing vs anti-alisasing problémakörrel, akkor az is segíthet elképzelni a dolgot. Az aliasing az, amikor nem megfelelő a vonalélessége (ebben az esetben aztán végképp tökéletes kifejezés) az adott rendernek, túl pixelesek a vonalak, nem különülnek el megfelelően a környezetüktől és egymástól, stb (vagyis ez nagyjából épp az a jelenség, amiről a fenti, vastag betűvel írt mondat második felében írtam).
    Hasonló probléma jelentkezhet és jelentkezik is a (digitális) fényképezésben is, a probléma megoldása, elkerülése, kiküszöbölése függ az adott hw-től is, de a sw-től mindenképp. Ha homályos, kivehetetlen, akkor erősíteni kell rajta; ha túl darabos, túl pixeles, akkor finomítani, halványítani kell.

  • doooo

    veterán

    válasz nozs23 #45 üzenetére

    Itt vannak a példák is.
    Először a videojátékos részről:
    Látható, hogy az SMAA (AA mint anti-aliasing), TEMP SMAA a legoptimálisabb megoldás ennél a példánál. Ha kicsit messzebbről nézzük ezt a képet (mivel extrém módon kiragadott és kinagyított részletet mutat be), akkor egyértelmű, hogy ennél a kettőnél a legjobb a vonalélesség, a legtermészetesebb a végeredmény. De ismétlem, ezt csak azért hoztam ide, hogy segítsen neked megérteni miről van szó, nem azért mert ez pontosan megfelel ennek a "köznyelvi, kitalált kifejezésnek", és lefedi a fényképezést érintő teljes problémakört.

  • doooo

    veterán

    válasz nozs23 #45 üzenetére

    Itt vannak a fényképes példák:
    Note20U [link], i12PM [link] , Mate40Pro [link] , Xperia 1 II [link]
    Ugyanaz a téma, ugyanonnan, ugyanakkor.
    Egyenként nagyíts bele a képekbe, méghozzá a jobboldali stop-táblára, és annak környezetére (a mellette levő utcai lámpára, a mögöttük levő kerítésre, épület-sarokra, autóra).
    Hasonlítsd őket össze.
    Látható, hogy a vonalélesség a Mate40 képén a legjobb. Ezt követi a Note, majd az iPhone, majd végül a legrosszabb az Xperia (persze mindez a képek egyéb részein is ugyanígy látható, nem csak az általam kiemelt részen). A Mate-en a legkisebb a torzulás, a legtermészetesebb az egész, az Xperia pedig ettől nagyon messze van.

    [ Szerkesztve ]

  • dilajoska1

    őstag

    válasz nozs23 #45 üzenetére

    Ez egy fotós oldalról és cikkből lett kikukázva 😉!!!

    Mint ahogy 1000+1 magyar kifejezésnek nehéz találni angol megfelelőt.

    [ Szerkesztve ]

    Xiaomi Mi 10T Pro Lunar Silver 8/256Gb (GPU Adreno 650 - 925Mhz OC UV [original 587Mhz] + new Vulkan driver)

Új hozzászólás Aktív témák