Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Bici #51 üzenetére

    Az nagyrészt ARM-os alap így is. A munka ~felét készre kapják. Ugyanígy módosítottak az utóbbi időben a PowerVR dizájnokat is. Kb. olyan kaliberű munka, mint saját magokat tervezni az ARM kész alapjára.
    A probléma itt a nulláról való fejlesztés, ráadásul az ImgTec azt állítja, hogy az Apple szerint nem sértik meg a szabadalmaikat. Azért ez egy majd három évtizede létező piac, túl sok olyan irány már nincs, ami működik is, és nem sérti valakinek a szabadalmát.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz smkb #39 üzenetére

    Nem igazán erről van szó. A Pentium 4-hez volt hasonló a Bulldozer. Ha a Pentium 4-hez optimalizáltak volna, akkor az is egy nagyon erős rendszer lett volna. Ugyanez igaz a Bulldozerre. De ma még mindig a P6-os alapokhoz optimalizálnak, és láss csodát az AMD a Zennel visszatért ennek a dizájnnak a sajátosságaihoz, és máris elverték a saját nyolcmagosukkal az Intel legerősebb nyolcmagosát. Az x86-nak sem igazából az x86 a hátránya, hanem az, hogy ha bármelyik procidizájn erőteljesebben eltér a P6-tól, akkor úgy jár, mint a Netbrust és a Bulldozer. Pedig marhára jó lenne eltérni a jövőben esedékes skálázhatóság miatt, de a piac nem engedi meg.

    A GPU-t elsődlegesen azért sokkal nehezebb tervezni, mint CPU-t, mert maga a konstrukció jóval összetettebb. Amíg a CPU-nál alapvetően kell egy mag, és kell egy belső fabric, amivel a magokat valahogy összekötöd, és megfelelő cache-szervezéssel skálázásra bírod. Viszont egy GPU-nál már eleve az ISA-ba kell tervezni a memóriamodell skálázhatóságát, beletervezve a megfelelő hardveres szálkezelést. Ha ez nem jó, akkor lehet akármilyen a hardver, az egész rossz lesz. Ráadásul az egészen igazából egy heterogén processzort kell érteni, mert a multiprocesszorok mellé kell setup motor, ROP blokk, grafikai és compute parancsprocesszorok, megfelel cache rendszer, a jövőre gondolva egy többszintű folyamatirányítási modell sem árt lehetőleg QoS-sel, ezekre pedig kell egy optimális belső összeköttetés, ami még skálázható is, és tucatnyi szoftveresen megtámogatott trükk, hogy a legyen azért sebessége is a dizájnnak. Végeredményben egy CPU-hoz képest több nagyságrenddel több komponens megfelelő összeillesztésén és megfelelő szoftveres támogatásán múlik, hogy a GPU egyáltalán működjön, és akkor még se nem gyors, se nem energiahatékony a dizájn.

Új hozzászólás Aktív témák