- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Középkori építgetést preferál az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5445-ös, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
GreatL
őstag
Azért az indie játékokat annyira nem ölelgetném... a régi cuccok azok régiek de új "régiekre" semmi szükség nincsen.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
Mister_X
nagyúr
Én nem szívesen játszok régi játékokkal, de el lehet nekem adni az olyan, megjelenítésükben, mechanikájukban, stílusukban régiek: Shovel Knight, Undertale.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
MODERÁTOR
Blood bros-szal játszom mostanában mame emulátoron, jó kis régi játéktermi feelinget visszahozza de mondhatnám a street fighter 2-t vagy a final fightot.
386-oson főleg prince of persia, lemmings és stunts ment.
Igazából már a half-life első része is annak számít mert közel 20 éves játékról van szó. -
Normi™
őstag
Ezerszer jobb kor volt,imádtam,fél karomat odaadnám,hogy újra a 90-es évek legyenek.Imádtam a játékokat,zenéket,tv sorozatokat,a videó tékákat,az emberek is mások voltak akkoriban.Nem volt meg mindenünk és pont ez volt jó.A mai játékokból annyira elegem lett,hogy le is építettem a pc-t,már csak net meg film.Nekem a Mario,Prehistorik,C&C sorozat stb... volt a játék.Van a mai korban is jó dolog biztos bőven,de a jó/rossz vagy az értékes/baromság arány nagyot borult szerintem.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
atike
nagyúr
Sok embernek retró, de mi azokon nőttünk fel... Más volt anno megélni ezeket és megint más a mai világban "visszanyúlni" hozzájuk. Mondjuk az is tény, hogy anno nem a csilli-villi effektek és a brutálisan valósághű grafika volt a legnagyobb értéke egy-egy játéknak... Hanem a játszhatóság, az ötletesség, az élmény. Más világ volt.
-
sztanozs
veterán
Nem "ennyire" retro, de régi játékokat mai napig előveszek. Fallout (1 - 2), Albion, FF 7 nagy kedvencek. 1-2 évente elővesezm és játszom velük (ha nincs időm, csak néhány órát, ha van, akár végig is - persze nem egy menetben). Erről jutott eszembe, hogy nyomni kellene egy ki Master of Orion-t
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
A mennyiség a minőség rovására. C64-en úgy kellett vadászni, hogy kinek van kazettája, amit le lehet másolni, most meg van kismillió játék. Lekötött. Te jó ég, a régi játékokat szinte csak joystikkal lehet játszani, most meg szinte csak az egér. A sportjátékoknál hogy kellett rángatni ide-oda a joystikot a sebességért.
A húsz éves játék, a húsz ével ezelőtti hardveren is elfutott, lekötött. A gimnáziumi gépekhez azért szereztem DOS 6.22-t és tanultam meg konfigurálni, hogy a Novell betöltése után is maradjon hely a Düne 2-nek. Wartcraft 1,2. Az osztály csak azt játszotta, még az érettségi alatt is, míg vártuk, hogy sorra kerüljünk informatikából.
Elsőben csak minden harmadik gépnek volt VGA monitora, a többi Hercules volt, és rotálódtunk, aki szerencsés volt az játszhatott Destruction Derbit
Míg mi voltunk, addig futott a legjobban az iskolaújság. Egyetlen titka volt: Lehetett szombaton szerkeszteni, és ha végeztél C64 helyett 286oson játszhattál
Nem olyan régi - csak 10 éves - játékokra még most is összejárunk: CS 1.6; Rise of Nationre, Unreal Tournament 2004. Az volt a jó, mikor két terem játszott egymás ellen az egyetemen. Nem csak maga a játék, hanem utána a szünet, mikor megbeszéltük, ki mekkora glóriát lőtt a másik köré, és kinek volt one man armyja. Ezt ma neten lógva semmi se tudja visszaadni, az volt az igazi csapatjáték…[ Szerkesztve ]
-
Clorf
tag
Nos, Ezek a játékok még nem hazudták azt hogy "ez a valóság leképezése". Gondolok itt Build Engine-es játékokra mint pl a Blood vagy a Redneck Rampage.
De köszönhetem az angol nyelvtudásom is, mivel az osztály többségével ellentétben nekem volt okom angolul tudni (és igen, az a "csoda" amikor minimális angoltudással is lehetett játszani. A mai napig nem tudom hogyan vittem majdnem végig a System Shock 2-őt tizenévesen)
"The Morru'Khan is not satisfied with your peformance"
-
Mike88
senior tag
Adventure Island volt a kedvenc, egészen pontosan a 2. rész volt meg először. Szintén sárga kazettán, de fogalmam nem volt arról, hogy nem ez a nintendo, ill. nem az a nintendo, amit európai nintendo alatt ért. A gépház és a kontroller gyak. Sega Megadrive volt. Ugyan nem került sokba 1 játék, mégis sokszor cserélgettük egymás között a játékokat, amiket végig játszottunk, azt cseréltük olyanra, amivel még nem játszottunk, de az Adventure Island-et nem cseréltem volna el semmire. Később meglett a 3. majd a 4. rész is, s csak eztán az 1. rész egy X száz játék az egyben kazettán.
Divat volt pl. mario-s játékként eladni más játékokat, egyszerűen cserélték mariora a karaktert, amit irányítottál, Adventure Island is ilyen többek között (így lehet, hogy valaki csak úgy ismeri), no meg a Jackie Chan is, amit én csak úgy ismertem, hogy Super Mario 9. Kung fu Mario, de ilyen volt többek között a Tiny toons is s még jó pár játék.
Amik még kedvencek voltak, természetesen Super Mario 1-2-3. Aladdin, Lion King, Contra (az összes, mint később kiderült, olyan is, ami nem is létezett valójában), Street Fighter, Mortal Kombat, Darkwing Duck, Turtles.
Ha valaki szintén "sárga kazettás volt" s keresi ezeket az "átszabott" játékokat, annak emu-russia-t ajánlom a figyelmébe.Jelenleg azon ügyködöm, hogy összerakjak otthon egy Arcade játékgépet, gyak. majdnem minden megvan, a ház/váz kész van, a joystick és a gombok is épp ma érkeztek meg, alapja egy Raspberry Pi Zero lesz, szintén megvan, egyedül a monitorra várok még, remélhetőleg a héten az is ideér. Igyekeztem mindent a lehető legolcsóbban beszerezni, a joystick-ot és a gombokat leszámítva, mert azon nem lehet spórolni az lesz a legjobban nyektetve. Így is 20 ezer Ft körüli összegbe került, de remélem megérte. Elsősorban azért építem, hogy unokaöcsém is tudja azt, hogy mekkora élmény volt ezekkel a játékokkal játszani, ill. mekkora élmény volt játéktermi gépekkel játszani, amire ugyebár magyar törvények szerint már nem lenne lehetősége. Másodsorban persze magamnak, nem titkolom.
[ Szerkesztve ]
-
Jim-X
őstag
Imadtam mikor kozepiskolaban elektro oran haloba voltak kotve a gepek, volt egymas utan 3 ora, elso ora : konfigolas, halozat, hogy menjen mindenhol a Doom II, szunetben teszt, masodik ora Deathmach, 3. oran azert kellet neha csinalni is valamit
Kesobb amikor kijott a Duke Nukem 3D mar komolyabban toltuk szamtech oranNa meg a Dyna Blaster gyakorlaton, hjajj
ps.: Mortal 3 mikor bejott, elkezdtek fogyni a billentyuzetek...
[ Szerkesztve ]
A játék az nem játék!
-
Normi™
őstag
És mindez a világbank támogatásával,átadott tudás nulla.Ezt én is átéltem,volt,hogy 8óra programozás óra az új gépeken,10percet nem programoztunk.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Forestal
tag
Bár van egy hibátlan űber 486-os itthon most is, de hála a DOSbox emulátor megalkotóinak - már nagyon ritkán van összerakva. A gyerekek is nyomják néha-néha a teljesség igénye nélkül:
Touche - Lands Of Lore - Alone in the Dark I-II - Day of the Tentacle - Street Road - Flashback - Goblins széria - The Legend of Kyrandia - Raptor - Doom - Blood...Tudta? Chuck Norris ma is olvasta a Népszabadságot.
-
Normi™
őstag
Azt mi is leprogramoztuk,azt hittem egyedi,hogy mi azt csináljuk,lehet mindenki azt tolta az országban
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
judzsin
tag
Azt se felejtsétek el, hogy egyszerűen nem volt jobb akkoriban, az volt a nívó.
Mostanra teljesen elkommerszesedett minden, ami nyilvánvaló folyamata a játékiparnak.
Nincsenek rétegjátékok.
A mai csőjátékok engem sem kötnek le hosszútávon.
Illetve tényleg volt egy "szakmai" igénye, követelménye annak a kornak.
Sok gyerek a telepen inkább focizott, mint a gépet buzerálja.
Az SNES-t az egyik vállalkozóapukás gyerektől kértük mindig kölcsön, mert ő inkább ment a Góliát fc-be focizni.Néhány példa:
Zelda németül Gameboyon életem első kalandjátéka
Doom2 Ultra violence fokozaton 16. halál után is nekimentünk gyökkettő lőszerrel
Preh2-ben a kihívások, titkokés lehetne sorolni estig.
Nekem is rettentően hiányzik a 90-es évek ezen része.
-
kalifa777
tag
Most megint minden eszembe jutott. A hétvégi játék maratonok, ki honnan tudott egy jó joystickot szerezni Megyek is játszok egy kicsit.
-
Chp
őstag
Nekem évek óta az a legnagyobb kérdésem, hogy mi történt a 3D platformer műfajjal. Az utolsó ami igazán magával ragadt, az az Alice Madness Returns volt 2011-es megjelenéssel. Azóta semmi.
-
flexxx2
őstag
Beregi Tamás véleménye egyforma az enyémmel. Az akkori játékok, olyanok mint egy könyv, bele kell képzelned magad. Viszont így 20 év után már nem tudok visszaugrani oda, és úgy átérezni mint akkor. Ami elmúlt, elmúlt.
-
-
nagyúr
Az élményt sosem veszik el, csak pár példa: Accolade F1 Grand Prix, F15 Strike Eagle 2, C&C, Battle Chess, Wing Commander 4, Xwing, rebel assault 2, stb-stb.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Forestal
tag
A kilencvenes évek elején az internet híján nagyon sok haverság, barátság született abból, hogy PC-s klubok alakultak többfelé is. Csepelen a Rocla üzem klubtermében pld minden péntek délután indult a buli. /Köszönet utólag is Bamsénak, Csörtetnek és a többieknek/ Mindenki hozta a saját 286, 386, (a tehetősebbek 486-os) gépüket és hálózatba ment a móka Nem kellett 3D gyorsító (egy Tseng ET4000 már király volt) a csúcsot inkább egy jobb hangkártya jelentette: Gravis Ultrasound esetleg egy Creative AWE32
[ Szerkesztve ]
Tudta? Chuck Norris ma is olvasta a Népszabadságot.
-
Jim-X
őstag
Igen, igen! En is tagja voltam a SimStim-nek a Ferenciek terenel. Voltak bajnoksagok, meg minden, jo buli volt. Sok embert megismertem ott (is)
Manapsag mindent elintez az ember az interneten, ami jo is, meg nem is... Teljesen mas generacio. Fogalmam sincs, hogy a most masfel eves fiaim mit fognak csinalni kamasz korukban. Az ipadet siman feloldjak es Sirivel gagyorasznak...
A játék az nem játék!
-
Nyelvtudást, tudást (szoftver/hardware) mert magától nem indult el az a játék: fel kellett másolni, kitömöríteni, esetleg crakkelni, konfigurálni, és ha minden jó volt ment.
Problémamegoldó készséget, mert nem csak a játék volt kihívás, hanem az út is míg az ember nekiállt játszani. Utána jött az, hogyha az ember nem jutott tovább a pályán, és nem volt senki aki már megcsinálta volna, CoV-ban, vagy más újságban nem jelent meg játékleírás, akkor internet nélkül nekünk kellett rájönni hogyan tovább. Büszkék is lehetünk, mert akkoriban külön nehézségi szinttel készültek a játékok az Eu és az USA játékosai számára, és az EU-ban megjelentben voltak a nehezebb fejtörők -
Forestal
tag
van benn valami egy csomó játék speciális memóriaigényekkel. Hát a config.sys és autoexec.bat szerkesztgetést nem sírom vissza meg a sok tömörítő (arj, pkzip, unace, lha, stb.) paraméterezései. volt sok finomság. de hamar jött a sok gépelést csökkentő VolkovCommander, DosNavigátor. Ez utóbbit nagyon szerettem.
ezt a külön nehézségi szintes témát nem is tudtam...
[ Szerkesztve ]
Tudta? Chuck Norris ma is olvasta a Népszabadságot.
-
Nyugis
senior tag
Hogy miért szerettük?
Nos bár akkor is a profit volt a lényeg viszont dolgoztak a játékkal tele voltak ötletekkel és azt bizony meg is valósítottak.
Csodálatos képi világ hihetetlen kalandokkal!
Vajon melyik játék tud annyit nyujtani mint pl a "last ninja" epcikus sorozata?
A mai napig terjengenek legendák a folytatásról. . -
bLaCkDoGoNe
veterán
Az izgalom, amikor egy új, programokkal telerakott kazettához jutottam a ZX Spectrumomhoz, olyan rejtélyes nevekkel a címkén, mint "Motoros" (Deathchase), "Moszkva" (Raid over Moscow), "Pizsi" (Pyjamarama), "Farkasember" (Knight Lore), "Tank" (Battle of the Bulge). Aztán a napok, hetek, amíg az ember megpróbált rájönni, hogy mi a frászt kell csinálni az adott játékban... (én – sok más sorstársamhoz hasonlóan – pl. a Raid over...-ben a hangárból sem tudtam kiállni, így csak a YouTube megérkezésével láttam, hogy mi is a valódi játék)
Az érzés, amikor a frissen szerzett Doom 2 6 lemezéből az 5. floppy megsérült útközben, és nem tudtad kicsomagolni...
A mókolással töltött órák, hogy nyerjen még pár kb. szabad memóriát, hogy menjen a játéka és beférjen a memóriába a CD driver mellett a MegaEm vagy az SBOS is, hogy szóljon az a nyüves játék GUS-on is.
Emlékszem, komplett menüválasztós autoexec.bat meg config.sys beállításaim voltak attól függően, hogy melyik játéknak mi kellett.Az állam, ahogy összekapartam a földről, miután életem első CD-s játékának (Red Alert) az intróját végignéztem.
A kazalnyi SpV, CoV, Guru, PC-X, Cool meg a fene tudja még milyen újságok, ahol az ember fejben végigjátszotta a játékokat a leírást olvasva (nekem legalábbis viszonylag ritkán kerültek a kezeim közé a tesztelt játékok .
Az éjszakába nyúló hot seat-es Heroes of Might and Magic 2 csaták. Órák eltöltése azzal, hogy másodperceket faragjunk a többiek idején Stunts-ban (nem is beszélve a pályaépítéssel, tökéletesítéssel töltött időkről).
Az első online játékom (Doom2, 14.4-es modemen keresztül).
Áh, utánozhatatlan idők voltak.
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
#20655360
törölt tag
Hmmm... kikéne vinni végre a Prince of Persia 2-t.
-
zoltanz
nagyúr
Akkoriban még nem volt elég a csilli-villi grafika, kellett játéknak hangulatot árasztani.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
Atilla001
senior tag
www.slayradio.org A mai napig megérintenek a C64, vagy Amiga zenék.
Egy Draconus, egy Thanatos, egy Krakout, egy Commando High Score zene eredeti SID chip-ből.. ezt belül kell érezni..A világ legjobb gépe ami valaha létrejött az az Amiga 500!
Commodore 64 királyság volt. Nem volt életem.Mai napig leborulok az akkori fejlődés előtt.. aki nem akkor élt, ez nem tudhatja már meg soha..
Most a virtuális világot várom, ahol tényleg a térbe kerülök..leültem, thx
[ Szerkesztve ]
Védd a természetet!
-
válasz bLaCkDoGoNe #30 üzenetére
Fél évig az első gépemben nem volt hdd csak egy 1.44 floppy.
a játék úgy ment,hogy a gépben volt 4mb ram. Arra fel a himem.sys, emm386.exe s valami ramdrive ami tudott valami tömöritést is. Így elfért a ramdriveon a Düne 2 s még jutott valami ram a futáshoz is. Jó volt Életem egyik legjobb játéka. Már a CoVban kinéztem, hogy ez kell. -
Chibass
tag
Na igen, akkoriban internet nélkül még sokat jártunk át egymáshoz, néztük a képeket az újságokban akár percekig analizáltuk egyiket-másikat, mert más nem volt. És nem volt youtube video sem, ha elakadtunk valahol, nekünk kellett rájönni hogyan tovább. A játék miatt értek a mai napig én a legjobban a gépekhez az egész családban.
A test drive, goblins, prehistoric, north&south, pinball fantasy, stunts, wolf3d és persze prince ment napestig..és a rengeteg többi cím utána, amit mind imádtam...és imádom a maiakat is, de időm az már nincs rá. És valjuk be bőség zavara van, nehéz rálelni arra a pár címre, amitől igazán lelkes leszek újra, és megéri elszarni azt a kevés időt ami van erre.Aki nappal is legény, az éjjel nem volt ott!
-
stewe2
aktív tag
Golden Axe
Nincs igazság... Csak erőviszonyok... Lehet nicket kellene váltanom: stewe71...
-
copass
veterán
ez nem igaz.
az indie játékok a gyökerekhez nyúlnak vissza, amikor a játékélmény volt a lényeg, nem pedig a profit hajszolása. senkit nem érdekel egy AAA játék ami csak arról szól hogy minél drágább gépen indul el és a játékélmény egy monoton bugos ismétlődő szutyok:pölö maffia3 hatalmas bukása...
rengeteg indie játék lett sikeres, a steam óta meg pláne.
a ludumdare 72 órás versenyén készítenek zseniális játékokat."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
mad1
veterán
Az unokahugom leultettem a donkey kong country2 meg a mario world ele.Nem tud 1 palyat sem megcsinalni.
Androidon jatszik minden felevel azok valok neki.10 eves.
Semmi kihivas 90% ban a mai jtekok a regiekhez kepest.
Szegyen ez a korcsosodas.[ Szerkesztve ]
Ne szemetelj ! = Steam
-
Fitzgerald
veterán
Erre nehéz válaszolni, de magam is azok közé tartozom, akik annak idején sokkal jobban szórakoztak a kor videojátékaival, mint a mai játékokkal, hiába lettek a játékok idővel milliószor szebbek, és sokkal tartalmasabbak. Amikor megjelent és terjedni kezdett a 3D, akkor kezdett kisiklani valahol az egész dolog. Nyilván nem lehet hibáztatni ezért a 3D-t, az egy szükségszerű technikai előrelépés volt.
De a 3D terjedésével és rendkívül gyors fejlődésével a játékok évről-évre szépen fokozatosan kezdték elveszíteni az időtlenségüket, és a társas jellegüket is.
Az idei szebb mint a tavalyi, a jövő évi szebb lesz mint az idei. Lerövidült a játékok élettartama, hiába kínáltak egyre több és több lehetőséget. A jó játékélményt sokan a szép grafikához kötötték, egy nem szép de jó játék sosem lehetett már olyan sikeres, mint annak idején, a hőskorban, amikor még ennyire nem foglalkoztatott minket az, hogy egy játék mennyire szép.
'95-'96 és a '07-'08 között őrült módjára próbáltak egymásra licitálni látványban a játékok, és 2007. végén tetőzött ez a dolog. Akkor jelent meg ugye egy Crysis nevű játék, amire látványban utána még évekig nem sikerült semmi másnak rákontráznia, és ha ma jelenne meg, még mindig nem számítana elavultnak, csúnyának. De ugye közel 10 év telt el azóta, magyarul eléggé lelassult a fejlődés. A Crysis egy vízválasztó volt ebben az egész folyamatban, az a játék technikailag akkoriban túl magas labda volt mindenki másnak. És ez volt a fordulópont, itt ért véget ez az egész őrült vágta.
Az ember azt várná, hogy ha már egyszer ennek vége, akkor elkezdenek újra elsősorban a játékélményre fókuszálni, és készülnek újra időtlen játékok, amelyekkel ugyanolyan jól szórakozunk majd akár éveken át, mint régen.
De valahogy mégsem akarnak jönni ezek a játékok, tisztelet a kivételnek. Na én ezért szeretem a retro játékokat. Egy olyan korba visznek vissza, amikor a videojátékok még - a társasjátékokhoz hasonlóan - időtlenek voltak.[ Szerkesztve ]
-
Atilla001
senior tag
válasz Fitzgerald #39 üzenetére
3D-hez csak annyit.
Amikor megláttuk az Alone in the Dark ot kovox "hanggenerátorral", 286 os gépen, tátogtunk minden jelenetnél. (Jött a csirkefarkas ) Olyan élmény amit ilyen játékok hoztak nincs fogható.
A Tomb Raider első része. SEGA DreamCast-en játszottuk Joypad-del. Akkor még arcad-os voltam. Sose felejtem el azt az élményt, élvezetet amit a TB adott. A főcímzene mai nap is könnyeket csal a szemembe.
Tomb Raider ThemeEllenpélda. A valaha megjelent legszebb kalandjáték a Secret of the Monkey Island 3. Az egész sorozatot imádom a mai napi. A zenéje a telefonomon. Az első rész végén pityeregtem és tényleg késő este játszottam végig, mikor írta hogy kapcsoljam ki és menjek aludni.
A 4. rész 3D-s lett. Óriási csalódás és hiba lett... Mai napig nem játszottam végig, pedig megjelenés napján megvettem..és még sorolhatnám... A Turrican, a Shadow of the Beast, az Another Word (aki akkor látta az intróját, berosált, egy egész játékvilág pislogott rajta)
ááááh.. leültem, thx[ Szerkesztve ]
Védd a természetet!
-
félisten
Az utolsó kérdezett azt válaszolta, amit én szoktam - többet hagytak ezek a címek a fantáziának. Ez csak egy faktor, de egy nagyon fontos - a másikra később térek ki.
Azt viszont kihagyta, hogy a fantáziát szűken mérik manapság, én sajnos sokakon látom. Figyelembe kell venni, hogy az ember fantáziája annál jobb, minél olvasottabb az illető.. ha valakinek mindent az agya alá tolnak kiskorától kezdve, és a játékok utolsó messzibe révedő részlete is tökéletes kidolgozású, a gameplay pedig a szájába rágja magát.. annak nem fog kifejlődni a fantázia nevű csápja.. Szerencsésnek tartom magam azzal, hogy az általános nagy részét már a saját érdeklődési köreimbe tartozó könyvek olvasásával töltöttem, azt hiszem ez is nagyban hozzájárult ahhoz, pl a Dune 2 számomra egy eszméletlen élmény volt, átélni, elképzelni, hozzátenni azt, amit a könyvben olvastam, s amit a játék már nem bírt grafikailag megjeleníteni, nem számított.. Ott volt a hangulatteremtő zene, a harvesterek, sonic tankok, és a mentat..Az én véleményem az, hogy mára retró lett gyakorlatilag minden olyan játék, ami először implementálta az adott stílus játékmechanikáját és kivitelezését vállalható és élvezetes formában.
Irtó jó példa pl a GTA3, ami szinte azonnal megszületett, a koncepció azonnal átjött 3D-be, amint a hardverek lehetővé tették.
Számomra az problémás jelenleg, hogy nem találok újdonságot. Lassan évente jönnek az új API-k, a több és több postprocess, a sok tíz GB méretű címek melyeken több száz, több ezer ember dolgozott éveket.. és a többségét szemétre valónak érzem. Vannak üdítő kivételek, de nem ez jellemző.Ott voltam tiniként, mikor a műfajteremtő címek megszülettek, igaz nem saját gépen, de nagyon sokkal már akkoriban játszani tudtam heti 1-2 alkalommal.
XCOM, Dune, Driver, Carmageddon, GTA, NFS, TD, Sim City, Doom, Duke3D, Quake, Mafia, System Shock, Deus Ex, Half Life, lehetne sorolni még sokáig a műfajteremtőket.
És azóta nem történt semmi, aminek igazán örülni tudtam volna (talán csak a DXHR, az XCOM EW, Supcom, és a Dishonored). Tudom, erősen sarkítok, mert technikailag történt ez-az, a játékfejlesztés is, a piac is teljesen átalakult, ahogy a célközönség összetétele is gyökeresen megváltozott.
Nem ülnék fel az elkurvult-vonatra, denagyjábólpontosan ez a helyzet.
Az összes, kivétel nélkül az összes fent felsorolt cím első részei voltak igazán meghatározók. Azóta a grafika jobb lett, a lélek út közben kiveszett. Hogy kommersz példát hozzak, a GTA V tök szép és változatos, és a maga műfajában egy zseniális mű, de fél óra múlva kilépek, mert unom. Elindítom a GTA 3-at vagy a Vice City-t, és a cicoma nélküli nyers fun marad a hangulattal együtt. Pont ami kell, nem több.
Élesen érzem azt, hogy minél több ember, minél több stúdió dolgozik egy játékon, annak általában annál kevésbé lesz lelke.
És itt jön be a képbe az indie - mert a garázsfejlesztők megmaradtak, a jó ötletek megmaradtak, csak itt is megy ki a képből - hiszen az indie piacon még több a szemét arányaiban, mint az AAA címeknél.Szerintem háromféle retro van.
1. Tipikusan az a kategória, ami még nagyon régi számítógépekre íródott, és inkább érdekesség volt, de a processzorok sebessége, s a gyerekcipőben járó programozás még nem tette lehetővé igazán jó minőségű és hosszú távon is érdekes címek megalkotását (286, 386 éra, Amigák, C64 még bőven ilyen volt szvsz - mielőtt letámadna a komplett C64-Amiga scene, tudom jól, hogy ezeknek is van hangulata, nekem pl az Amigák hangja örök élmény, chiptune <3).
2. Ez már a fenti gondolataimmal vág egybe, és a legszélesebb időszakot öleli fel, gyakorlatilag a 486 éra végétől a Pentiumok megjelenéséig és első néhány generációjáig, mikor is az első valóban játszható műfejteremtők megszülettek.
3. Új-retro és a rengeteg indie cím, amely a retróságot célozza, többségében sikertelenül.Mi hiányzik még? A küzdelem.
A küzdelem a technikával, az anyag, a súly, az, hogy nyomozni kell mindenért, egy alaplapjumperelés is eltart fél órát még manuallal is. A floppy seekhang. A CDROM suhogás. A HDD kerregés. Az undorító színű, besárgult-szürkült, fehérnek szánt házak.
A jó kis sík CRT sugárágyúk, gyönyörű feketével, és annyi Hz-en, amennyit nem szégyellsz.
A tűmátrixos nyomtató halál idegesító hangja, amikor bekapja a szalagot, vagy megakad a leporelló.
Szóval a szívások, de ezek mellett egy sokkal fontosabb dolog - az érzet, hogy csinálok valamit, még akkor is, ha csak egy floppyról futtatok DOS-t. DAT szalagok. XMS, EMS. Szaggat? Nem baj, szúrok még cache-t az alaplapra.
Ahogy a dohányosok is panaszkodnak leszokás után, hogy hiányzik a mozdulat. Hát ez is ilyesmi. Hiányzik a floppy becuppantása a meghajtóba, a leporelló befűzése-és sokszori begyűrése, az AT tápos gép bekapcsolása, mikor az ujjad által nyomott kapcsoló konkrétan az áramot adta a gépre.. borzalom, de mégsem.
Annyi minden könnyebb már, és ez tök jó. Semmiért sem adnám a csendes, gyors, SSD-s, akkuról sokat futó Thinkpadem, amin a 100/50 megás, 3 ezresnél kevesebbe kerülő netemen azt töltök le percek alatt, amit akarok, és közben játszhatok, netezhetek..
Ez a retro legnyersebb formája - a hardver. A mozdulatok, a harcok a vassal, melyeket magadnak választottál azzal, hogy megtartottál, vagy beszereztél régi technikát, amin a régi időket hozod vissza magadnak - mindenki másért, de szerintem legtöbben azért, mert egy olyan éra volt a PC kezdeti fejlődése és kibontakozása, amilyen nem lesz még egyszer, soha.Játékoknál szerintem ugyanez a helyzet, aki ott volt az alapoknál, az kicsit más szemmel nézi a mostani piac vergődését, újrahasznosításait, lehúzásait, mint azok a fiatalok, akik többsége igazi fantázia hiányában örül, hogy van 6738 shooter, és 45781 autós játék, amik kifogástalanul néznek ki az új nvidia titan akármin.
[ Szerkesztve ]
-
Atilla001
senior tag
válasz FoxiestFox #41 üzenetére
Nemrég floppy-val kellett küzdenem BIOS frissítést. Senki nem értette hogy mi a fenének örülök annyira.
Belém égett a flopi becuppanás ahogy elkapta a fém lyukat a meghajtó és a jellegzetes tak tak tak. hang.. meg a suty suty suty suty. drrrr drrrr..
Nagyon élveztem... ja és az első lemez read error lett. Abort, Retry, Fail?[ Szerkesztve ]
Védd a természetet!
-
Novics
senior tag
A hosszú hétvégére hazamentünk húgommal a szülői házba, összeraktuk a Super Nintendot, és - majdnem - végigtoltuk a Super Mariot. Épp mondtam is neki, hogy 25-26 éves játék, és még mindig órákat vagyunk képesek játszani vele. Szorongattuk a kontrollereket egymás mellett és együtt anyáztunk, ha a játék megszívatott minket, de nem adtuk fel, mert egyszerűen nem lehetett megtenni.
Nomeg azok a jó kis LAN-party-k! Sejj de szépek is voltak! A CRT-k de jól be tudták fűteni a szobát!A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
Novics
senior tag
Nem is tudom, hogy hány éve ültünk össze. Nálunk a StarCraft, WarCraft, GTA2, AoE, Unreal Tournament aztán később a Vietcong és a Cossacks volt a sláger. Meg a Morrowindet nyomtuk sokat, és rettenesen sajnáltuk, hogy nincsen multija. Szerencsére azóta van ESO, de tavasszal játszottunk utoljára együtt. Család, meló, suli mellett nem nagyon tudunk már erre időt szakítani. Neten már nem is olyan az egész, ha összeülünk évente 1-2 alkalommal, akkor meg inkább társas meg beszélgetés. Öregszünk.
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
félisten
Kazettás C64, Ausztriából, vámon keresztül, Wizard of Wor éjszakákon át.
Robocop3-as 576Kbyte: nem is értettem, miről írnak, de faltam az újságot az utolsó betűig (és az utolsó lapszámig).
Sega Master System, majd MegaDrive.
Celeron 300A, Heroes2-vel.Good ol' days.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
kisbalázs
tag
Itt sokak leírták a retrót úgy ahogy én is látom, az ismeretlen részeket feltöltöttük a képzeletünkkel ami akkoriban még nem volt ennyire egysíkú mint manapság. Nekem még ezt az egészet megfejelte az hogy egy árva mukkot nem tudtam angolul. Ugyan voltak angol óráim, de az angol tanár nem beszélt angolul így a desk table pen szentháromságot nem tudtam igazán kihasználni mikor a tie fighterben próbáltam értelmezni a küldetéseket.
Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!
Új hozzászólás Aktív témák
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Foxpost
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Elektromos cigaretta 🔞
- További aktív témák...