Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GhanBuri Ghan

    őstag

    válasz <Adamsky> #39 üzenetére

    Munroenak elég nagy szakmai rálátása van, ő már temeti azokat a gyártókat, akik nem térnek át elektromos autók gyártására:
    [link]
    Régen sokat beszéltek a belsőégésű-elektromos árparitásról, ezt 100 dollár/kWh akkumulátor árhoz kötötték, elvileg a cellaárak már most olcsóbbak, és a komplett pakkok ára sem sokkal haladja meg sokkal - és a legnagyobb gyártók, mint a CATL, LG, Panasonic, BYD további 20-30%-ot fog lefaragni az árból az elkövetkező pár évben. Amennyiben ez igaz, (és miért ne lenne, a Tesla egymaga ennél nagyobb árcsökkentést okozó fejlesztéseket jelentett be), akkor mindenfajta támogatás, törvényi szabályozás nélkül is meg van pecsételve a belsőégésűek sorsa, a kérdés immár csak az, hogy a jelenlegi nagy gyártók megmaradnak-e, vagy feltörekvő újak (mondjuk kínai cégek) töltik-e be a helyüket.
    (az, hogy most jóval drágábbak az elektromos autók, az annak köszönhető, hogy most futtatják fel a termelést, ami költséges, és nincs elegendő akkumulátor, amit autókba lehetne pakolni - az akkumulátorgyártás is most fut fel. Tehát a kereslet messze meghaladja a kínálatot, azaz a gyártók magas profittal adhatják az autóikat. Ha kínálat kezdi beérni a keresletet, és a piacon lesz legalább öt nagy cég, akkor kezdenek esni az árak)

    [ Szerkesztve ]

  • Shadowbull

    addikt

    válasz <Adamsky> #39 üzenetére

    Nézd, nekem ehhez a konteos hülyeséghez nem sok kedvem van. Nincsenek újabb és újabb szénerőművek. Nincs semmiféle parancs.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

Új hozzászólás Aktív témák