- iPhone topik
- Audiofil mobillal készül a Moondrop
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Mobil flották
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
Hirdetés
-
Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
ma Online termékbemutatót tart az Apple május 7-én, a közvetítésen iPadek és hozzájuk tartozó kiegészítők lesznek a téma.
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
-
A TikTokon marakodik Trump és Biden
it Trump szerint ha betiltják a TikTokot, annak a felelőse Biden lesz. A betiltás Trump szerint csak a Metát tenné még gazdagabbá.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kinder
senior tag
Tesla Model 3 tulajként ( lassan másfél éve ) azt kell mondjam, hogy ez így vagy nagyon kevés, amit ad, vagy nagyon drága ahhoz, amit ad.
Lassú autó, lassú töltés, kicsi akku, nagy fogyasztás, lassú infotainment, kicsi csomagtér, stb, mindez minimum egy 20-asért.
Megmenti a jelvény? -
Kinder
senior tag
Még sehogy, mert nincs hivatalos magyar szervíz, úgyhogy hivatalosan egyelőre Graz/Bécs, ami közel van. ( Elvileg idén meglesz Fóton az Auchan mellett )
Vagy van 2 magyar - nem hivatalos - kizárólag Teslára szakosodott szervíz Pest megyében, kb jobbak és gyorsabbak, mint az említett osztrák helyek, de nyilván a garis cuccot nem itt érdemes intéztetni.
Én még sehol nem voltam, mert az enyém 1,5 évesen eddig hibátlan, úgyhogy nem tudok saját véleményt mondani egyikről sem. -
Kinder
senior tag
válasz Kamikaze75 #12 üzenetére
Akkor ennyi, ha a 220-as konektorba dugod, ott ugyanis max 2,1 kW jön ki óránként, bármelyik villanyautót akasztod rá. Így tehát a 3 milliós Renault Zoé, de a most kijövő 70 milliós Mercedes, vagy a 100 milliós Porsche Taycan is ennyit kap.
Ha veszel otthonra egy 100e Ft-os töltőt, akkor 3,6-7,2-11-16-22 kW is mehet óránként, itt már az autó a szűk keresztmeteszet, hogy mennyit tud felvenni. A régiek 3,6-7,2, az újak jellemzően 7,2-11 kW-ot. Tehát ekkor mondjuk 11 kWh-val jelen esetben ezt a Mercedest 6,6 óra a nulláról teljesen feltölteni, azaz éjszaka vígan feltölt. Már ha van otthoni töltésre lehetőség.
Ha nincs, akkor marad az oszlop az utcán, de ott már sokkal gyorsabb 50-100-150 kW / óra a tempó. -
Kinder
senior tag
Én 3 vagy 4 éve ezt mondom, de mindenhol csak azt vágják vissza nagy arccal, hogy ha a 100 éves tapasztalattal rendlkező gyárak akarnának, akkor 1 nap alatt át állnának elektromos autó gyártásra, és akkor befellegzett a Teslának, mega kóreaiaknak.
Aha.
Csak épp vagy nem akarnak, vagy nem tudnak. Mert ha ez a 100 év tapasztalat, akkor megette a fene. Még mindig a régi iskola szerint akarnak autót ( elektromost ) készíteni, de ezt már nem úgy kell. Ez már egy számítógép, ami el tud vinni A-ból B-be. később akár magától is. Na ezt nem értik meg, és amig ezt nem értik meg, maradnak az ilyen félkész, félgagyi, fél akármi próbálkozások. ( legalábbis az én Teslás szememmel ezek ilyenek )
Persze megértem, mert a benzines/dízel technikába ölt időt/pénzt még ki kéne termelni jó haszonnal, de ugyanakkor a ma 15-20 éves fiatal emberek 99%-nak semmit sem jelent egy jó kis öblös V8-as, vagy egy üvöltő sorhatos, őket ezekkel már nem fogják meg. Ők már nem akarnak majd szervízbe járni, nem akarnak talán vezetni sem majd ( önvezet majd az autó ), viszont az okostelefon és a tablet haszálat magától értetődő, ezt akarják az autóban is, akár menet közben, és ezt eddig - akármennyire is fáj sok embernek - egyedül a Tesla ismerte fel, és indult el ezen a ma még rögös ( bár már kezd simulni ) úton.
Az európai gyárak nem, ők még kötik az ebet a karóhoz, hogy a régi autó a jó autó, így ezek a próbálkozások nagyon izzadság szagúak. -
Kinder
senior tag
#19 De át kéne, ha nem akarnak elsüllyedni Nokiaként.
#20 Igazad van, még drága ( vagy lassabban tölthető/kevesebb a hatótáv ) ahhoz, hogy MINDENBEN 100%-ra kiváltsa a fosszilis üzemanyaggal hajtottakat. Elvileg a hangsúly a MÉG-en van, mert azért ez még csak egy 10 éves, de már egyre jobban erőre kapó mellékhajtása az autózásnak, amiből úgy tűnik, főág lesz. Viszont valóban környezetkímélőbb, és egyre inkább az lesz, ha végleg elhagyják majd a ritkaföldfémeket az akkuból / motorból, és szépen haladnak ebbe az irányba.
#22 Gyakorlatilag minden szavad igaz ebben a hozzászólásodban, egyelőre ez van.
#23 Lásd #22, egyelőre sajnos drágábban fogják adni, mert az új fejlesztések költségeit vissza kell hozni. De nincs már messze ( 5 év kb ), mire egy pl Opel Corsa E és egy Opel Corsa 1,5 turbo egy árban lesz, és akkor már nem lesz kérdés, hiszen addig az töltő infrastruktúra is nagyságrendekkel nagyobb lesz.
PS:
Nem győzök csodálkozni, hogy nincs kifejezett e-autó szarozó hozzászólás ( mint a legtöbb ilyen cikk alatt ), és nagyon nagyon örülök, hogy ész érveket írtok, logikusan látjátok, nagyon szuper.
Új hozzászólás Aktív témák
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!