- Honor 50 - apám nevében
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Yettel topik
- Duotts F26 - megoldjuk erőből
- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
Hirdetés
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
-
Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
it Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
legalább valótlanságokat ne állítusnk...
tény a jelenlegi technológia még tud hová fejlődni,de nincs igazad abban, hogy
- nem gazdaságosabb
- nem fenntarthatóbb
- nem praktikusabb
egy mai 45-50+ akkus autó egy benzin dieselnél
Mert
- nyáron 16 kWh-val télen 22 kWh-val elmegyek átlag 100km-t (vegyes fogyasztás töltési veszteséggel) ami 600-800 Ft körüli összeg a diesel 5,7 literhez képest (új diesel nem nyomom nagyon ennyit eszik átlagban ugyanazokon az utakon) ami persze prémium dieselt kér mert vigyázni kell a motorra (plusz fap + adblue adalékot nem számolunk) 2500 Ft körül van tehát 1900-1700 Ft-tal olcsóbban járok meg 100 km-t (szervíz is olcsóbb kb fele)
- fenntarthatóbb, mert bár a gyártás jelenleg még CO2 igényesebb de az üzemeltetés nem hazai mixszel 48-66 gr / km ha normál hazai árammal tankolok (300 g / kWh-val számolva) de ugye nekünk erre van napelem... diesellel ugyanez 130-140 g (nem gyári adat , hanem a gyári adat és a valós fogyasztás közötti különbséggel felszorozva). Így maximum 50-60e km mire már ténylegesen zöldebb lesz mint a diesel autó (csak gyártás és üzemanyag számolásával - fékpor, olaj, egyéb szarokkal nem számoltam ami a dieselhez kell)- praktikusabb, mi átlag napi 60-100km-t megyünk így útközben nem kell tölteni... Dieselnél 2 hetente kellett tankolni menni nekünk.
Évi 10-15 alkalommal van 2x170km-es utunk amit kibír az e208 50-es akkuval úgy hogy a célállomáson szoktunk lenni 4-5 órát így ott tele tudjuk tölteni míg ott vagyunk
Évi 10 alkalommal van ennél hosszabb utunk amikor útközben muszáj tölteni, de a célállomáson itt is tele tuduk tölteni így kb 20 perc töltéssel megoldható a 240-250 km-es táv télen is
Tehát amit eddig autó tankolással töltöttünk időt azt máshogy (néha kicsit hosszabb töltéssel) töltjük időben ugyanannyi kb.
Természetesen a fentiek egyéni szokások alapján történik... de mi az évi 20.000 km-ből úgy tudunk 15-17e km-t kiváltani, hogy nem kell útközben egyáltalán tölteni.
november 15 óta használjuk az autót (e208) és azóta 5300 km-t raktunk bele így a töltése 1000 kWh körül volt ebből kb 100 kWh volt útközbeni töltés. A maradké 900 kWh itthoni napelemes töltés.
Megspórolt CO2 napárammal számolva: 742 KG CO2
Ha normál árammal számolom akkor 420 KG CO2 -
Rolly
veterán
Szerintem az elektromos mindig kedvezőbb lesz és minden autó kap majd mondjuk matricát (mint a teherautók ) esetleg az elektromosok kaphatnak extra adót de azt, hogy km alapúan? akkor a külföldi futás után is kellene fizetni? áram alapút akkor meg könnyen megkerülhető, mert ugye bármilyen 220-as dugóról lehet tölteni az autót .
Arról ne beszéljünk, hogy a diesel-benzines autók kipufugó gáza miatti betegségek kezelése hány milliárd forint amit "megspórol az állam"...
Jelenleg a hazai elektromos hálózat maximális csúcs terhelése meghaladja a 7000 MWot de általában ez alatt van... Tehát ha állandóan ennyin menne a hazai rendszer (hazai termelők és import) akkor az autók harmadát-felét lehetne akár tölteni azonnal áramról (persze ez lehetetlen mert ehhez nagyon pontosan be kellene lőni ki mikor hol mennyivel tölthet de a hálózatban benne lenne ez a terhelés)Egy autó akku 10-15 évet kibír autóban. Majd 10-15 évet kibír másodlagos felhasználásként házi energiatárolóként majd újra kell hasznosítani. A mai technológiákkal 90-95%-ban már újrahasznosíthatók és már most olcsóbb az akkut újra hasznosítani mint kitermelni a hozzá szükséges anyagokat.
Hidrogén kell mert téli-nyári áthidaláshoz jó lesz, hosszú hajóutakra jó lesz, de amúgy esélytelen az akkuk mellett... Hogyan töltenél áramot egy akkuba ahonnan 85-90%-ban ki tudod azt nyerni? Vagy előállítanál hidrogént és onnan nyernéd ki amikor ez kb 40-45% körüli maximum hatásofokot bír összehozni? És közben robbanás veszélyes és nehezen tárolható
Személyautók, Vonatok, Buszok, Teherautók esetén esélytelen szerintem már a hidrogén... Repülő és Hajó még esélyes lehet (hajó teljesen), de mondjuk hidrogénes repülőre én nem ülnék
-
Rolly
veterán
Nappal töltjük az autót pont azért, hogy minél kevesebb áramot vegyünk a hálózatról home office miatt meg tudjuk oldani...
#22 bocsi szófosásom van
#24 Ha holnaptól minden autó elektromos lenne (nyugi nem lesz 15 év múlva se biztos, hogy meglesz itthon az 50% között lesz) akkor is áfán keresne az állam... Nem 500 milliárdot name csak 50-100 milliárdot de mivel ez 15-30 év közötti átmenet nem hiszem, hogy nem lehet ezt ésszel pótolni... de ganyítom az útadó km alapú lesz és mindenki fogja fizetni (elektromos is és belső égésű is extraként) de ebbe bele lehetne rakn ia súly figyelembe vételét és akkor az elektromosak kicsit többet fizetnek
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Hálózati / IP kamera
- Elemlámpa, zseblámpa
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Motoros topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Honor 50 - apám nevében
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- iPad Air 10.9" - 2022, M1, Apple garancia, doboz, kék
- iPad Air 10.9" - 2022, M1, nanoSIM, Apple garancia, doboz, szürke
- Macbook Pro 16" - i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke