Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GreenGoblin

    tag

    válasz sub71 #9 üzenetére

    Ja de így a büdös életben nem fognak elterjedni az elektromos autók.

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • GreenGoblin

    tag

    válasz sub71 #11 üzenetére

    Addig még kihúzom a mostanival. 4.27 literes az átlag fogyasztásom (1.5 benzines), szóval a környezetet sem terhelem vele annyira. Rekord 3.36l volt 100-on de ott már nagyon óvatos voltam.

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • Rolly

    veterán

    válasz sub71 #14 üzenetére

    legalább valótlanságokat ne állítusnk...

    tény a jelenlegi technológia még tud hová fejlődni,

    de nincs igazad abban, hogy
    - nem gazdaságosabb
    - nem fenntarthatóbb
    - nem praktikusabb
    egy mai 45-50+ akkus autó egy benzin dieselnél

    Mert
    - nyáron 16 kWh-val télen 22 kWh-val elmegyek átlag 100km-t (vegyes fogyasztás töltési veszteséggel) ami 600-800 Ft körüli összeg a diesel 5,7 literhez képest (új diesel nem nyomom nagyon ennyit eszik átlagban ugyanazokon az utakon) ami persze prémium dieselt kér mert vigyázni kell a motorra (plusz fap + adblue adalékot nem számolunk) 2500 Ft körül van tehát 1900-1700 Ft-tal olcsóbban járok meg 100 km-t (szervíz is olcsóbb kb fele)
    - fenntarthatóbb, mert bár a gyártás jelenleg még CO2 igényesebb de az üzemeltetés nem hazai mixszel 48-66 gr / km ha normál hazai árammal tankolok (300 g / kWh-val számolva) de ugye nekünk erre van napelem... diesellel ugyanez 130-140 g (nem gyári adat :), hanem a gyári adat és a valós fogyasztás közötti különbséggel felszorozva). Így maximum 50-60e km mire már ténylegesen zöldebb lesz mint a diesel autó (csak gyártás és üzemanyag számolásával - fékpor, olaj, egyéb szarokkal nem számoltam ami a dieselhez kell)

    - praktikusabb, mi átlag napi 60-100km-t megyünk így útközben nem kell tölteni... Dieselnél 2 hetente kellett tankolni menni nekünk.
    Évi 10-15 alkalommal van 2x170km-es utunk amit kibír az e208 50-es akkuval úgy hogy a célállomáson szoktunk lenni 4-5 órát így ott tele tudjuk tölteni míg ott vagyunk
    Évi 10 alkalommal van ennél hosszabb utunk amikor útközben muszáj tölteni, de a célállomáson itt is tele tuduk tölteni így kb 20 perc töltéssel megoldható a 240-250 km-es táv télen is

    Tehát amit eddig autó tankolással töltöttünk időt azt máshogy (néha kicsit hosszabb töltéssel) töltjük időben ugyanannyi kb.

    Természetesen a fentiek egyéni szokások alapján történik... de mi az évi 20.000 km-ből úgy tudunk 15-17e km-t kiváltani, hogy nem kell útközben egyáltalán tölteni.

    november 15 óta használjuk az autót (e208) és azóta 5300 km-t raktunk bele így a töltése 1000 kWh körül volt ebből kb 100 kWh volt útközbeni töltés. A maradké 900 kWh itthoni napelemes töltés.

    Megspórolt CO2 napárammal számolva: 742 KG CO2
    Ha normál árammal számolom akkor 420 KG CO2

  • #16820480

    törölt tag

    válasz sub71 #18 üzenetére

    Miből lesz meg a többlet áram? Miért, a 30 évvel ezelőttihez képesti többletfogyasztást hogy oldják meg? Valahogy csak sikerült azt is.
    A tárolásra vannak koncepciók, amik majd érdekesek lesznek. Ilyen a Tesla-féle akkufarmtól kezdve a folyékony levegős tárolón át egészen az autók akksiját mint hálózat-kiegyenlítő tárolókapacitást használó megoldások sok sok elképzelés.
    Nem kell "megsemmisíteni" a forgalomból kivont autók akksiját, mert lehet őket máshol használni (például akku farmokban, háztáji tárolókban), és ha már az sem megy, akkor lehet újrahasznosítani. Egy akku olyan 95%-ban újrahasznosítható (szemben az elfüstölt benzin/dízel 0%-ával), csak még nincs belőle elég, hogy erre érdemes legyen üzemeket felépíteni.

    A hidrogén meg egy álom marad, amíg a well-to-wheel hatásfoka a belsőégésűekkel vetekszik (30% max körül), amíg nehézkes és drága a hidrogént előállítani és tárolni, és amíg a töltőállomások kiépítése semmivel sem lenne olcsóbb vagy egyszerűbb, mint elektromos töltőállomásokat készíteni.

  • Rolly

    veterán

    válasz sub71 #18 üzenetére

    Szerintem az elektromos mindig kedvezőbb lesz és minden autó kap majd mondjuk matricát (mint a teherautók :) ) esetleg az elektromosok kaphatnak extra adót de azt, hogy km alapúan? akkor a külföldi futás után is kellene fizetni? áram alapút akkor meg könnyen megkerülhető, mert ugye bármilyen 220-as dugóról lehet tölteni az autót :).

    Arról ne beszéljünk, hogy a diesel-benzines autók kipufugó gáza miatti betegségek kezelése hány milliárd forint amit "megspórol az állam"...

    Jelenleg a hazai elektromos hálózat maximális csúcs terhelése meghaladja a 7000 MWot de általában ez alatt van... Tehát ha állandóan ennyin menne a hazai rendszer (hazai termelők és import) akkor az autók harmadát-felét lehetne akár tölteni azonnal áramról (persze ez lehetetlen mert ehhez nagyon pontosan be kellene lőni ki mikor hol mennyivel tölthet de a hálózatban benne lenne ez a terhelés)

    Egy autó akku 10-15 évet kibír autóban. Majd 10-15 évet kibír másodlagos felhasználásként házi energiatárolóként majd újra kell hasznosítani. A mai technológiákkal 90-95%-ban már újrahasznosíthatók és már most olcsóbb az akkut újra hasznosítani mint kitermelni a hozzá szükséges anyagokat.

    Hidrogén kell mert téli-nyári áthidaláshoz jó lesz, hosszú hajóutakra jó lesz, de amúgy esélytelen az akkuk mellett... Hogyan töltenél áramot egy akkuba ahonnan 85-90%-ban ki tudod azt nyerni? Vagy előállítanál hidrogént és onnan nyernéd ki amikor ez kb 40-45% körüli maximum hatásofokot bír összehozni? És közben robbanás veszélyes és nehezen tárolható :)

    Személyautók, Vonatok, Buszok, Teherautók esetén esélytelen szerintem már a hidrogén... Repülő és Hajó még esélyes lehet (hajó teljesen), de mondjuk hidrogénes repülőre én nem ülnék :)

  • Petya88

    tag

    válasz sub71 #18 üzenetére

    Gondolkodtál már esetleg azon, hogyan is fogjuk a legkisebb elemet ami ráadásul neutronnak is hiányában van, falak közé zárni? Eddig is az volt a legnagyobb probléma a hidrogénnel, hogy nincs olyan tároló ami tartósan bent tudná tartani. Mondjuk esetleg beszélhetnénk az üzemanyagcellák hatékonyságáról is. Ha valóban lenne a hidrogén, mint tárolható üzemanyag, alkalmazására megoldás, már néhány napelem, egy elektromos vízbontó és néhányszáz kilométer cső segítségével megoldottuk volna Afrika partközeli részeinek ivóvíz gondjait.
    Az akkumlátor technológia meg már ott tart, hogy azon gondolkodnak, hogyan lehet majd átmenekíteni az elhasználódott vagy megsérült autókból az akkupakkokat újakba, mert az még egy életciklust simán elviselnek autóban. Majd ezek után még simán jók lennének évtizedekig házi tárolónak.
    Abba is gondolj bele, hogy már ma adott több modellnél is a hálózatba visszatöltés lehetősége, ami igen sokat segíthetne a csúcsidőszakok csúcsainak elsimításában.

  • Rolly

    veterán

    válasz sub71 #23 üzenetére

    Nappal töltjük az autót :) pont azért, hogy minél kevesebb áramot vegyünk a hálózatról :) home office miatt meg tudjuk oldani...

    #22 bocsi szófosásom van :P

    #24 Ha holnaptól minden autó elektromos lenne (nyugi nem lesz 15 év múlva se biztos, hogy meglesz itthon az 50% között lesz) akkor is áfán keresne az állam... Nem 500 milliárdot name csak 50-100 milliárdot de mivel ez 15-30 év közötti átmenet nem hiszem, hogy nem lehet ezt ésszel pótolni... de ganyítom az útadó km alapú lesz és mindenki fogja fizetni (elektromos is és belső égésű is extraként) de ebbe bele lehetne rakn ia súly figyelembe vételét és akkor az elektromosak kicsit többet fizetnek

Új hozzászólás Aktív témák