Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    válasz sub71 #18 üzenetére

    Miből lesz meg a többlet áram? Miért, a 30 évvel ezelőttihez képesti többletfogyasztást hogy oldják meg? Valahogy csak sikerült azt is.
    A tárolásra vannak koncepciók, amik majd érdekesek lesznek. Ilyen a Tesla-féle akkufarmtól kezdve a folyékony levegős tárolón át egészen az autók akksiját mint hálózat-kiegyenlítő tárolókapacitást használó megoldások sok sok elképzelés.
    Nem kell "megsemmisíteni" a forgalomból kivont autók akksiját, mert lehet őket máshol használni (például akku farmokban, háztáji tárolókban), és ha már az sem megy, akkor lehet újrahasznosítani. Egy akku olyan 95%-ban újrahasznosítható (szemben az elfüstölt benzin/dízel 0%-ával), csak még nincs belőle elég, hogy erre érdemes legyen üzemeket felépíteni.

    A hidrogén meg egy álom marad, amíg a well-to-wheel hatásfoka a belsőégésűekkel vetekszik (30% max körül), amíg nehézkes és drága a hidrogént előállítani és tárolni, és amíg a töltőállomások kiépítése semmivel sem lenne olcsóbb vagy egyszerűbb, mint elektromos töltőállomásokat készíteni.

  • Rolly

    veterán

    válasz sub71 #18 üzenetére

    Szerintem az elektromos mindig kedvezőbb lesz és minden autó kap majd mondjuk matricát (mint a teherautók :) ) esetleg az elektromosok kaphatnak extra adót de azt, hogy km alapúan? akkor a külföldi futás után is kellene fizetni? áram alapút akkor meg könnyen megkerülhető, mert ugye bármilyen 220-as dugóról lehet tölteni az autót :).

    Arról ne beszéljünk, hogy a diesel-benzines autók kipufugó gáza miatti betegségek kezelése hány milliárd forint amit "megspórol az állam"...

    Jelenleg a hazai elektromos hálózat maximális csúcs terhelése meghaladja a 7000 MWot de általában ez alatt van... Tehát ha állandóan ennyin menne a hazai rendszer (hazai termelők és import) akkor az autók harmadát-felét lehetne akár tölteni azonnal áramról (persze ez lehetetlen mert ehhez nagyon pontosan be kellene lőni ki mikor hol mennyivel tölthet de a hálózatban benne lenne ez a terhelés)

    Egy autó akku 10-15 évet kibír autóban. Majd 10-15 évet kibír másodlagos felhasználásként házi energiatárolóként majd újra kell hasznosítani. A mai technológiákkal 90-95%-ban már újrahasznosíthatók és már most olcsóbb az akkut újra hasznosítani mint kitermelni a hozzá szükséges anyagokat.

    Hidrogén kell mert téli-nyári áthidaláshoz jó lesz, hosszú hajóutakra jó lesz, de amúgy esélytelen az akkuk mellett... Hogyan töltenél áramot egy akkuba ahonnan 85-90%-ban ki tudod azt nyerni? Vagy előállítanál hidrogént és onnan nyernéd ki amikor ez kb 40-45% körüli maximum hatásofokot bír összehozni? És közben robbanás veszélyes és nehezen tárolható :)

    Személyautók, Vonatok, Buszok, Teherautók esetén esélytelen szerintem már a hidrogén... Repülő és Hajó még esélyes lehet (hajó teljesen), de mondjuk hidrogénes repülőre én nem ülnék :)

  • Petya88

    tag

    válasz sub71 #18 üzenetére

    Gondolkodtál már esetleg azon, hogyan is fogjuk a legkisebb elemet ami ráadásul neutronnak is hiányában van, falak közé zárni? Eddig is az volt a legnagyobb probléma a hidrogénnel, hogy nincs olyan tároló ami tartósan bent tudná tartani. Mondjuk esetleg beszélhetnénk az üzemanyagcellák hatékonyságáról is. Ha valóban lenne a hidrogén, mint tárolható üzemanyag, alkalmazására megoldás, már néhány napelem, egy elektromos vízbontó és néhányszáz kilométer cső segítségével megoldottuk volna Afrika partközeli részeinek ivóvíz gondjait.
    Az akkumlátor technológia meg már ott tart, hogy azon gondolkodnak, hogyan lehet majd átmenekíteni az elhasználódott vagy megsérült autókból az akkupakkokat újakba, mert az még egy életciklust simán elviselnek autóban. Majd ezek után még simán jók lennének évtizedekig házi tárolónak.
    Abba is gondolj bele, hogy már ma adott több modellnél is a hálózatba visszatöltés lehetősége, ami igen sokat segíthetne a csúcsidőszakok csúcsainak elsimításában.

Új hozzászólás Aktív témák