Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz sub71 #14 üzenetére

    legalább valótlanságokat ne állítusnk...

    tény a jelenlegi technológia még tud hová fejlődni,

    de nincs igazad abban, hogy
    - nem gazdaságosabb
    - nem fenntarthatóbb
    - nem praktikusabb
    egy mai 45-50+ akkus autó egy benzin dieselnél

    Mert
    - nyáron 16 kWh-val télen 22 kWh-val elmegyek átlag 100km-t (vegyes fogyasztás töltési veszteséggel) ami 600-800 Ft körüli összeg a diesel 5,7 literhez képest (új diesel nem nyomom nagyon ennyit eszik átlagban ugyanazokon az utakon) ami persze prémium dieselt kér mert vigyázni kell a motorra (plusz fap + adblue adalékot nem számolunk) 2500 Ft körül van tehát 1900-1700 Ft-tal olcsóbban járok meg 100 km-t (szervíz is olcsóbb kb fele)
    - fenntarthatóbb, mert bár a gyártás jelenleg még CO2 igényesebb de az üzemeltetés nem hazai mixszel 48-66 gr / km ha normál hazai árammal tankolok (300 g / kWh-val számolva) de ugye nekünk erre van napelem... diesellel ugyanez 130-140 g (nem gyári adat :), hanem a gyári adat és a valós fogyasztás közötti különbséggel felszorozva). Így maximum 50-60e km mire már ténylegesen zöldebb lesz mint a diesel autó (csak gyártás és üzemanyag számolásával - fékpor, olaj, egyéb szarokkal nem számoltam ami a dieselhez kell)

    - praktikusabb, mi átlag napi 60-100km-t megyünk így útközben nem kell tölteni... Dieselnél 2 hetente kellett tankolni menni nekünk.
    Évi 10-15 alkalommal van 2x170km-es utunk amit kibír az e208 50-es akkuval úgy hogy a célállomáson szoktunk lenni 4-5 órát így ott tele tudjuk tölteni míg ott vagyunk
    Évi 10 alkalommal van ennél hosszabb utunk amikor útközben muszáj tölteni, de a célállomáson itt is tele tuduk tölteni így kb 20 perc töltéssel megoldható a 240-250 km-es táv télen is

    Tehát amit eddig autó tankolással töltöttünk időt azt máshogy (néha kicsit hosszabb töltéssel) töltjük időben ugyanannyi kb.

    Természetesen a fentiek egyéni szokások alapján történik... de mi az évi 20.000 km-ből úgy tudunk 15-17e km-t kiváltani, hogy nem kell útközben egyáltalán tölteni.

    november 15 óta használjuk az autót (e208) és azóta 5300 km-t raktunk bele így a töltése 1000 kWh körül volt ebből kb 100 kWh volt útközbeni töltés. A maradké 900 kWh itthoni napelemes töltés.

    Megspórolt CO2 napárammal számolva: 742 KG CO2
    Ha normál árammal számolom akkor 420 KG CO2

Új hozzászólás Aktív témák