- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Hívószám-hamisítás
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- 232 megapixelnyi kamerával futott be az Oppo Ultrája
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
No Rest for the Wicked - Megkaptuk a korai kiadás gépigényét
gp A PC-s early access változat a mai naptól végre elérhető lesz minden érdeklődő számára.
-
5G-s verzió is készül a Realme C65-ből
ma Ha itthon is kapható lesz, valószínűleg a modernebb adatkapcsolati képességekkel bíró verzió érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
legalább valótlanságokat ne állítusnk...
tény a jelenlegi technológia még tud hová fejlődni,de nincs igazad abban, hogy
- nem gazdaságosabb
- nem fenntarthatóbb
- nem praktikusabb
egy mai 45-50+ akkus autó egy benzin dieselnél
Mert
- nyáron 16 kWh-val télen 22 kWh-val elmegyek átlag 100km-t (vegyes fogyasztás töltési veszteséggel) ami 600-800 Ft körüli összeg a diesel 5,7 literhez képest (új diesel nem nyomom nagyon ennyit eszik átlagban ugyanazokon az utakon) ami persze prémium dieselt kér mert vigyázni kell a motorra (plusz fap + adblue adalékot nem számolunk) 2500 Ft körül van tehát 1900-1700 Ft-tal olcsóbban járok meg 100 km-t (szervíz is olcsóbb kb fele)
- fenntarthatóbb, mert bár a gyártás jelenleg még CO2 igényesebb de az üzemeltetés nem hazai mixszel 48-66 gr / km ha normál hazai árammal tankolok (300 g / kWh-val számolva) de ugye nekünk erre van napelem... diesellel ugyanez 130-140 g (nem gyári adat , hanem a gyári adat és a valós fogyasztás közötti különbséggel felszorozva). Így maximum 50-60e km mire már ténylegesen zöldebb lesz mint a diesel autó (csak gyártás és üzemanyag számolásával - fékpor, olaj, egyéb szarokkal nem számoltam ami a dieselhez kell)- praktikusabb, mi átlag napi 60-100km-t megyünk így útközben nem kell tölteni... Dieselnél 2 hetente kellett tankolni menni nekünk.
Évi 10-15 alkalommal van 2x170km-es utunk amit kibír az e208 50-es akkuval úgy hogy a célállomáson szoktunk lenni 4-5 órát így ott tele tudjuk tölteni míg ott vagyunk
Évi 10 alkalommal van ennél hosszabb utunk amikor útközben muszáj tölteni, de a célállomáson itt is tele tuduk tölteni így kb 20 perc töltéssel megoldható a 240-250 km-es táv télen is
Tehát amit eddig autó tankolással töltöttünk időt azt máshogy (néha kicsit hosszabb töltéssel) töltjük időben ugyanannyi kb.
Természetesen a fentiek egyéni szokások alapján történik... de mi az évi 20.000 km-ből úgy tudunk 15-17e km-t kiváltani, hogy nem kell útközben egyáltalán tölteni.
november 15 óta használjuk az autót (e208) és azóta 5300 km-t raktunk bele így a töltése 1000 kWh körül volt ebből kb 100 kWh volt útközbeni töltés. A maradké 900 kWh itthoni napelemes töltés.
Megspórolt CO2 napárammal számolva: 742 KG CO2
Ha normál árammal számolom akkor 420 KG CO2
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Már több mint 40 millióan próbálták ki eddig a Sea of Thieves-t
- ZIDOO médialejátszók
- Nők, nőügyek (18+)
- Komoly GPU a processzorban: AMD Phoenix APU-k tesztje
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hívószám-hamisítás
- BMW topik
- További aktív témák...
- GAMER PC - RTX 3060 12GB - i5 10400F/11400F - 16GB 3000MHZ DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
- Dell Latitude 7370 13col FHD IPS, M5-6Y57, 8GB DDR3, 128GB SSD,Újlenyomatolvasó/Win11
- Latitude 5420 27% 14" FHD IPS, i7-1185G7 Iris Xe G7 16GB 512GB NVMe IR kam gar
- Fehér Lenovo GAMING3 NVIDIA RTX 3060 6gb i7-12650H 16gb ram 500gb ssd FHD 165HZ windows1
- Eladó Dell Latitude 3310