Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz sub71 #18 üzenetére

    Szerintem az elektromos mindig kedvezőbb lesz és minden autó kap majd mondjuk matricát (mint a teherautók :) ) esetleg az elektromosok kaphatnak extra adót de azt, hogy km alapúan? akkor a külföldi futás után is kellene fizetni? áram alapút akkor meg könnyen megkerülhető, mert ugye bármilyen 220-as dugóról lehet tölteni az autót :).

    Arról ne beszéljünk, hogy a diesel-benzines autók kipufugó gáza miatti betegségek kezelése hány milliárd forint amit "megspórol az állam"...

    Jelenleg a hazai elektromos hálózat maximális csúcs terhelése meghaladja a 7000 MWot de általában ez alatt van... Tehát ha állandóan ennyin menne a hazai rendszer (hazai termelők és import) akkor az autók harmadát-felét lehetne akár tölteni azonnal áramról (persze ez lehetetlen mert ehhez nagyon pontosan be kellene lőni ki mikor hol mennyivel tölthet de a hálózatban benne lenne ez a terhelés)

    Egy autó akku 10-15 évet kibír autóban. Majd 10-15 évet kibír másodlagos felhasználásként házi energiatárolóként majd újra kell hasznosítani. A mai technológiákkal 90-95%-ban már újrahasznosíthatók és már most olcsóbb az akkut újra hasznosítani mint kitermelni a hozzá szükséges anyagokat.

    Hidrogén kell mert téli-nyári áthidaláshoz jó lesz, hosszú hajóutakra jó lesz, de amúgy esélytelen az akkuk mellett... Hogyan töltenél áramot egy akkuba ahonnan 85-90%-ban ki tudod azt nyerni? Vagy előállítanál hidrogént és onnan nyernéd ki amikor ez kb 40-45% körüli maximum hatásofokot bír összehozni? És közben robbanás veszélyes és nehezen tárolható :)

    Személyautók, Vonatok, Buszok, Teherautók esetén esélytelen szerintem már a hidrogén... Repülő és Hajó még esélyes lehet (hajó teljesen), de mondjuk hidrogénes repülőre én nem ülnék :)

Új hozzászólás Aktív témák