- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
it 24 órát adott az EU a ByteDance-nek, hogy kockázatelemzést adjon ki a TikTok Lite kapcsán, mert az is káros lehet a gyerekekre.
-
Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
ph Ezúttal egy 6 GB-os, helytakarékos modell lépett a színpadra.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
legalább valótlanságokat ne állítusnk...
tény a jelenlegi technológia még tud hová fejlődni,de nincs igazad abban, hogy
- nem gazdaságosabb
- nem fenntarthatóbb
- nem praktikusabb
egy mai 45-50+ akkus autó egy benzin dieselnél
Mert
- nyáron 16 kWh-val télen 22 kWh-val elmegyek átlag 100km-t (vegyes fogyasztás töltési veszteséggel) ami 600-800 Ft körüli összeg a diesel 5,7 literhez képest (új diesel nem nyomom nagyon ennyit eszik átlagban ugyanazokon az utakon) ami persze prémium dieselt kér mert vigyázni kell a motorra (plusz fap + adblue adalékot nem számolunk) 2500 Ft körül van tehát 1900-1700 Ft-tal olcsóbban járok meg 100 km-t (szervíz is olcsóbb kb fele)
- fenntarthatóbb, mert bár a gyártás jelenleg még CO2 igényesebb de az üzemeltetés nem hazai mixszel 48-66 gr / km ha normál hazai árammal tankolok (300 g / kWh-val számolva) de ugye nekünk erre van napelem... diesellel ugyanez 130-140 g (nem gyári adat , hanem a gyári adat és a valós fogyasztás közötti különbséggel felszorozva). Így maximum 50-60e km mire már ténylegesen zöldebb lesz mint a diesel autó (csak gyártás és üzemanyag számolásával - fékpor, olaj, egyéb szarokkal nem számoltam ami a dieselhez kell)- praktikusabb, mi átlag napi 60-100km-t megyünk így útközben nem kell tölteni... Dieselnél 2 hetente kellett tankolni menni nekünk.
Évi 10-15 alkalommal van 2x170km-es utunk amit kibír az e208 50-es akkuval úgy hogy a célállomáson szoktunk lenni 4-5 órát így ott tele tudjuk tölteni míg ott vagyunk
Évi 10 alkalommal van ennél hosszabb utunk amikor útközben muszáj tölteni, de a célállomáson itt is tele tuduk tölteni így kb 20 perc töltéssel megoldható a 240-250 km-es táv télen is
Tehát amit eddig autó tankolással töltöttünk időt azt máshogy (néha kicsit hosszabb töltéssel) töltjük időben ugyanannyi kb.
Természetesen a fentiek egyéni szokások alapján történik... de mi az évi 20.000 km-ből úgy tudunk 15-17e km-t kiváltani, hogy nem kell útközben egyáltalán tölteni.
november 15 óta használjuk az autót (e208) és azóta 5300 km-t raktunk bele így a töltése 1000 kWh körül volt ebből kb 100 kWh volt útközbeni töltés. A maradké 900 kWh itthoni napelemes töltés.
Megspórolt CO2 napárammal számolva: 742 KG CO2
Ha normál árammal számolom akkor 420 KG CO2
Új hozzászólás Aktív témák
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Mercusys MR70X Router, AX1800, Dual-Band, WiFi 6, garis eladó!
- ÚJ! Western Digital Red 4TB merevlemezek. Számlával, garanciával!
- Garmin Venu 3S okosóra - Pebble Grey, Slate rozsdamentes acél kerettel
- Új! - Univerzális Milánói fém szíj 22mm - Ezüst színben
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó