- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
ma Középkategóriásak a specifikációk, ha az SoC-t és a kamerákat nézzük, de itt a kiemelt figyelem a hangra összpontosul, abban pedig egyedi dolgokat kínál a készülék.
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Én azt hittem így fog indulni az elektromos autózás, nem pedig farokméregetéssel. Szerintem ez a helyes irány.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
dabadab
titán
válasz Plazmacucci #1 üzenetére
Nem tudott volna így indulni.
Ha így indul, akkor ez az autó kétszer ennyibe kerül, senki nem veszi meg, leállítják a gyártását, ennyi volt.Kellett a Tesla-féle "farokméregetés" ahhoz, hogy eladható elektromos autókat tudjanak csinálni, amik ténylegesen bevételt generálnak, amire építve lehet finanszírozni a kutatást, a gyárépítést meg ilyeneket, amik lejjebb nyomták az árakat és aminek köszönhetően ez a Dacia megszülethetett ebben a formában (és még persze így is drága és vacak).
DRM is theft
-
félisten
-
aujjobba
addikt
válasz Plazmacucci #1 üzenetére
Miert kell ennek ennyire gyengenek lenni, annyival megdragitana egy kicsivel erosebb motor?
Oke persze ertem, erosebb motorhoz tobb akku is kellene, az tenyleg draga.
Mert lassuk be, 44 loero a varoson kivul nagyjabol hasznalhatatlanna teszi a kocsit.
Megint ott tartunk, hogy kell melle egy masodik hagyomanyos kocsi is, az meg kvazi luxus.[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
Szerintem nem.
Ez az elsodleges, amit napi rohangalasra, munkabajarasra hasznalsz, tehat gyakran.
A masodik az utazoauto, amivel kimehetsz varoson kivulre, neadjisten autopalyara is, de ezt ritkabban teszed (legalabbis en ritkabban teszem).Egyebkent ha ket auto kell a fentiek miatt, egy mezitlabas alap Octavia 8 millional kezdodik, plusz tamogatassal ezt a Dacia-t elhozhatod 4 millioert, az mar 12 millio also hangon.
A Tesla model3 alap felszereltseg 15.5 millio forint itthon, nem sokkal tobb, megy is, eleg neki egy garazs.[ Szerkesztve ]
-
Pro Koryak
addikt
válasz Plazmacucci #4 üzenetére
Pl. 6,5 misiért vásárolt benzinessel nem vagy így "röghöz kötve", nem 125km/h a vége, nem 200km a hatótáv, nem órákig tankolod vagy netán egész éjjel...stb.
-
dabadab
titán
válasz Plazmacucci #4 üzenetére
Ezt szinte biztosan csak támogatással fogják venni.
Ne felejtsd el, hogy ez egy szupermini autó, négyszemélyes, a Matiz/Twingo/i10 kategóriában indul, ott meg nem hogy 6,5-7 millióért, de 4-4,5 millióért is bőven lehet autót kapni.DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk annak idején el lehetett lenni autópályán is simán a 30LE-s Trabival is
De tényleg nem sok a 44, mondjuk ez nem is azoknak való, akik rendszeresen 180-nal akarnak döngetni a pályán. Ha évente egyszer lemegy vele valaki a Balatonra, amúgy meg a városból (sőt, kerületből) sem megy ki, akkor annyira nem vészes.
Abban teljesen igazat adok, hogy az az elsődleges autó, amit napi szinten használ az ember. Ez ilyen elavult berögződés, hogy az az elsődleges, ami svájcibicska, de évente 1x használja ki a tulaj. -
félisten
-
dabadab
titán
válasz Plazmacucci #12 üzenetére
8mp alatt van százon
Nem 8, hanem 15. Így néz ki a valóságban (0:35-től).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
aujjobba
addikt
válasz Plazmacucci #12 üzenetére
'44 lóerővel, 125 Nm-es nyomatékkal, 15 másodperces 0-100-as gyorsulással és 125 km/h-s végsebességgel'
En egyebkent nem vagyok ellene a villanyautozasnak, magam is szivesen valtanek, csak sok a DE.
Tiz ev koruli autokat veszek, amit rendesen karbantartok, kenyelmes, befer az egesz csalad cuccostul. Igen, elfogyaszt 8-9 liter benzint szazon.
De nem kell ket autot tartanom, 5-6 evet siman elmegy, az 'idosebb autot allandoan szervizelni kell meregdragan' mitosz sem igazolodott be valahogy sosem nalam, es 2.5 misinel eddig nem volt magasabb egyiknek se a bekerulesi koltsege.
Szerintem kevesbe artok a kornyezetnek, ha ezt hasznalom amig lehet, mintha vennek melle egy teljesen ujat.
Masik dolog az a hozzaallas szerintem hibas, hogy a varosba mindenaron autoval kell menni, legyen az villany vagy barmi.[ Szerkesztve ]
-
kriszpontaz
veterán
Ennyi éven át ezt a "kutatás-fejlesztést" már a benzines/diesel eladásokból származó bevételből meg kellett volna csinálni, nem pedig ezeken a fele annyi alkatrészt sem tartalmazó, elektromos autókon kellene behozni, gyakorlatilag feleslegesen agyondrágítva azt a szegényes kínálatot is. Dehát ezt így kell csinálni, míg nincs kényszer nem fejlesztenek semmit, utána meg a kapkodás megy...
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
forumpista
tag
válasz #16820480 #10 üzenetére
De bennem azért felmerül a kérdés, hogyha a környezetvédelem a cél (elvileg), akkor az aki a városból/kerületből sem megy ki, annak minek autó (bármilyen).
Mindenesetre ez a 44 lóerő piszok kevés, a feleségem lassan közel 20 éves 1.0-ás Toyota Yarisa is 68 lóerős, és 50 km/h felett mondjuk két személlyel ott is már minden egy örökkévalóságig tart.
Ez az autó meg nehezebb is, a 44 lóerővel akkor fog a tulaj előzni egy lovaskocsit is, ha a horizontig nem jön szembe senki. -
aujjobba
addikt
válasz forumpista #17 üzenetére
Ez.
Budapesten nyug volt autoba ulni amig ott eltem, most is az ha be kell oda mennem valamiert. Az autom 90%-ban a parkoloban dekkolt.
Viszont nem csak Budapest letezik, van ahol vacak/nincs tomegkozlekedes, es ra vagy kenyszeritve valamilyen egyeni jarmure. -
#16820480
törölt tag
Igen, például a szüleim, Tihanyba szokta menni, az ilyen 150km, és ők szívesebben mennek nem autópályán is akár, mert ott szebb a táj és nem olyan zajos az autó.
forumpista: Nagyon nehéz ám elképzelni, hogy léteznek olyan emberek is, akik nem 20-as 30-as éveikben levő sportos belvárosi lakosok. Például a aki már 50-60 és kertvárosban él, nem fogja tudni kézben hazacipelni a heti bevásárlást, átszaladni unokákhoz vagy hozni vinni őket ide-oda. De ha mondjuk valaki mozgássérült (nem tolószékes, csak mozgáskorlátozott), akkor nem fog tudni negyed órát a buszra várva ácsorogni, fellépni a fél méter magas villamosplatóra és hasonlók (és ez BP kertváros, vidéken van ahol óránként jön egy busz kb, vagy nem is megy arra).
És ezekre pont tudok is családon belül példát hozni, szóval nem kell nagyon messzire menni.[ Szerkesztve ]
-
Plumpy
aktív tag
válasz forumpista #17 üzenetére
Ne csak Budapest-Debrecen-Miskolc-Szeged-ben gondolkozz már légyszíves. van még egy csomó város és falu az országban, ahol a tömegközlekedés, mint olyan nem létezik. És igen, én is tudok menni kerékpárral autó helyett, mint ahogy ezt sokszor meg is teszem. De szar időben nem. Főleg, hogy vinni kell oviba/iskolába a gyereket. Tehát autó. Van egy dízel Octavia kombi, nagyon szeretem, nagyon jó, de arra, hoyg naponta 6-8 km-t menjek vele a városban. kicsit túlzás. Ráadásul télen kifejezetten dízelgyilkosság az ilyen rövid táv. Ez ide, pl nekem egy tökéletes villanyautó. Nem kell fizetnem a nagy teljesítményért, örülök, ha 50-el mennek az emberek, anyázva jövök minden reggel, hogy miért csak 30-40-el tötymörög mindenki.... 3 km-t megtenni 10-15 perc. Pedig ez egy 28000-es kisváros. Ebben az autóban viszont benne van minden olyan kényelmi extra, ami erre a közlekedésre kell (még több is), ellenben van garázsom, árammal, lehetne napelemem is de MÉG nincs. Ez az autó kicsi. A msáik ami jellemzően nincs ilyenkor a környéken, az a parkolóhely. Mivel kisváros, szűk helyekkel, itt párhuzamos parkolás van, tehát minden centi aranyat ér.
Plumpy - A kultúrbölény
-
Szultino
csendes tag
4-5misi lesz állami támogatással, és a benzines autókhoz képest töredék karbantartási költséggel.
Használtan kapsz 1-2misiért 8-10 éves kétes eredetű kisautót. Azonnal ráköltesz fél misit. Majd évente 300-500ezret, használattól függően. Nagyjából 3 év múlva már jobban jártál volna ha ezt a dácsiát veszed munkába járásra, ingyen parkolással. Utána még felhőtlen 5 év garancia van rá.Otthoni áramot benzire átszámolva durván 1 liter fogyasztás jön ki. Nincs éves olajcsere, a fékek kb. élettartamig kibírják stb.
Teljesítmény:
Ne felejtse el senki, hogy a 125nm nyomaték azonnal rendelkezésre áll, és nincs sebességváltás-késletetés, a videókon is látszik, hogy 0-60-ra (tehát városi tempóra) egész dinamikusan gyorsul. Valószínűleg dinamikusabban, mint egy hasonló méretű 60-70 lóerős, 1.0 - 1.2-es kisautó.Azonnal meleget ad télen, nem kell bejáratni a motort, azonnal lehet nyomni neki, ingyen parkolsz stbstb. Munkába járáshoz, gyereket sulinál kirakni stb a legtökéletesebb autó.
Városon kívűl? Hát igen. Vagy kölcsönkérsz egyet a nyaraláshoz, vagy tartasz másodikat, és annak is töredéke lesz a fenntartási költsége, mert azt csak ritkán fogod elővenni, így ott se kopnak úgy az alkatrészek, akár télire ki is vonatod a forgalomból stb.
-
hemaka
nagyúr
Nagyvarosba jo, meg aki 30-50kmre jar be dolgozni, annak is. Aki palyazik meg vegyen dizelt.
-
Noukoum
veterán
válasz Pro Koryak #8 üzenetére
Cserébe sokkal drágább az üzemanyag, komolyabb a fenntartási költség, nincs zöldrendszám, a városban szennyezel és még a környezeti terhelésed is jóval nagyobb.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
nevemfel
senior tag
Pizzafutároknak ideális választás.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nevemfel
senior tag
válasz forumpista #17 üzenetére
De bennem azért felmerül a kérdés, hogyha a környezetvédelem a cél (elvileg), akkor az aki a városból/kerületből sem megy ki, annak minek autó (bármilyen).
A személyautók a CO2 eregetés 6%-t felelősek. Ennek nem sok köze van a környezetvédelemhez. Inkább a városlakók komfortérzetét növelik, de ez is inkább csak mentális dolog. Ezzel nem mentesz meg senkit, főleg nem a meleg bálnákat.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
aujjobba
addikt
Honnan jott az evente 300-500 ezres rakoltes a 8-10 eves autora?
A mostani kocsim 13 eves, az elozot 18 eves koraban adtam el, de ennyit nem kellett rakolteni egyikre se.
Nem azert, mert igenytelen vagyok es nem szervizelek, hanem azert mert nem igenyelte a szervizt, nem volt draga problemaja. Olaj, szurok, stb aztan kesz.
A Toyota-t 18 eves koraban a vevo szereloje a szemem elott oltotta az embert, hogy ne legyen hulye vegye meg azonnal, 3 nap alatt ment el a kocsi.#25: Pontosan igy.
A tengeri szallitmanyozas globalisan, az etelpazarlas, a huseves, az energetikailag elavult epuletek futese/hutese sokkal nagyobb kornyezetterhelest jelentenek, mint amit nyerhetunk a villanyautora valtassal.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
És amúgy ez hány százalék lesz, ha beleszámolod az üzemanyag kitermelését, finomítását és szállítását is, hogy elpöföghesd a kis uzsonnásdobozodban közlekedve?
Az meg a másik, hogy nem csak CO2 létezik, bár manapság mindent abban számolnak szinte, de amikor a városban közlekedő autók számottevő része fekete kormot okádva működik, és/vagy egy rotációs kapa hangját adja haladás közben, akkor bizony inkább szavaznék bármilyen elektromosra. -
aujjobba
addikt
válasz #16820480 #27 üzenetére
Nem vitatja ezt senki, csupan szerintem sincs aranyban azzal, hogy az oceanokon a felvilagon keresztul pofogtetjuk a kontenerhajokon a kinai cuccot, vagy amikor tonnaszamra egetik el a ruhakat amit feleslegesen vettel meg/nem lehet mar eladni mert nem divatos, persze azt is vegigutaztattak Bangladestol idaig.
Ha jartal videken telen es realizalod azt a kvazi mergezo fustot, ami a vegyestuzelesu kazanra dobott flakonok, vizes fa, olaj, maradek festek, stb okoz, amivel a szigeteletlen Kadar-kockakat futik ki. Hozzaadva az avaregetest, ami szinten tilos es mergezo anyagokat juttat a levegobe, de beszuntetni lehetetlen. -
strogov
senior tag
válasz #16820480 #27 üzenetére
A személyautóra igaz lehet a 6%. 70% fölött van a szállítmányozás. A polgári és katonai repülés szintén jelentős. De ... A környezetszennyezés alapvetően kutyát nem zavar. Az, hogy a bisz-basz rendelést át kell konténerezni, a világon senkit nem érdekel. Ugyanígy nem érdekel senkit, hogy a telefonja (meg a villanyautója) miatt holdbéli tájat varázsolnak a lítium bányák környékére.
A városi károsanyag kibocsátás jelentős részéért meg a dugóban ácsorgó autók felelősek. És ez az ami alapvetően zavarja az embereket. Meg a szeméthegy ... de ezt elviszik vietnámba, ott berakják a tengerbe, de az már nem a mi szemetünk.
-
Pro Koryak
addikt
Ezzel meg 6,5 misiért konkrétan szo.od a f.szt.
A 8-10éves, leamortizálódott milliónyi akksit is majd környezetszennyezés nélkül újra lehet hasznosítani, biológi lábnyomi nem lesz, ááádehogy.Más:
Nyuggerék, gyerkőc nélküli család hogyan veszi meg állami támogatással? Ha itt többen nekik is van ajánlják.[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
válasz Pro Koryak #31 üzenetére
A leginkabb kornyezetkimelo auto az, amit nem kellett legyartani.
-
b0bcat
addikt
Egy villanyautó tökéletes városi közlekedési eszköz lehet sokak számára. Én is erősen gondolkozom most ezen. (Nem ezen a modellen, hanem egy sokkal olcsóbb, használt EV-n.) Nyilván kompromisszumokat kell kötni, mint mindenben.
Bár mi ötfős család vagyunk (ez azért lényeges, mert az olcsóbb EV-k mind 4 személyesek, tehát nekünk kell mellé egy "rendes" autó is), a nejem egyedül autózik hétközben. Az általa használt kisebb benzines autónkhoz képest sokkal olcsóbban tudnánk üzemeltetni egy villanyautót. Itthon tudnánk is tölteni.
A Dacia-ra visszatérve: ennyiért nem venném meg. Nem is igazán a mérete, inkább a teljesítménye miatt. Egy használt Fiat 500e 4 millióért sokkal jobb ajánlat. 113 ló, 150 km-es hatótáv, és sokkal vadabbul fest.
Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r
-
#16820480
törölt tag
Nem kell ehhez vidéken járni, BP kertváros pont ilyen. Volt hogy napokig nem tudtam kinyitni az ablakot, mert egyből jött be az égett gumi-műanyag szag kintről
Az avar égetés úgy tudom amúgy még ökológiailag szükséges lenne, mert kártevőket is pusztít, csak mellé nem lenne szabad még ennyi minden mást is égetni.
Azért elég jelentős a közúti szállítás/forgalom által okozott szennyezés. De még ha csak 6% lenne, azt sem lenne jó hagyni. Ezek nem kizárólagosak, lehet egyszerre változtatni több dolgon is. -
moleculez
veterán
Ez nagyon csirke... Vannak az elektromos autózásnak élhető kompromisszumai, de az teljesítmény... 44 lóerő, ne vicceljünk már. Most mondanám, hogy főleg ennyiért, de az árát el is engedtem. Nem kéne. Ingyen sem.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
Noukoum
veterán
válasz Pro Koryak #31 üzenetére
Azok akik használják ezeket az autókat máshogy gondolják.
Ha nem értesz hozzá akkor miért szólsz bele?
Állami támogatáshoz mi köze van ahhoz valaki nyugdíjas, vagy nincs gyereke? Egyébként előbb még 6.5m volt, most meg már támogatásról beszélünk? Van baj..„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
strogov
senior tag
válasz Pro Koryak #31 üzenetére
"Nyuggerék, gyerkőc nélküli család hogyan veszi meg állami támogatással? Ha itt többen nekik is van ajánlják."
Nagycsaládos az a 7 személyes pályázat volt. Az eddigi elektromos pályázatokra elvileg bárki jelentkezhetett ... igaz, hogy aki nem tudta előre a részleteket az jobbára lemaradt. Viszont "jól tájékozott" lehet nyugger, vagy gyermektelen is.
-
aujjobba
addikt
válasz #16820480 #34 üzenetére
Ez a baj az avaregetessel: [link]
Amit ott egetsz az tobbnyire zold, nedves is, nehezen alacsony homersekleten eg, oxigenellatasa rossz.Persze abban igazad van, hogy nem csak egyfajta szennyezesre kellene koncentralni, hanem a tobbire is.
#33: b0bcat
Egyebkent kiszamoltad, megeri?
Marmint ha a villany bekerulesi koltsege 4millio, gondolom olyan 10 evig tudod is hasznalni, es talan 1.5 l/100km koruli benzinfogyasztassal szoktak osszevetni a villanyt, de ebben nem vagyok biztos.
Tehat ha ezt hasznalod a nemtudom milyen fogyasztasu jelenlegi szaladgalos helyett, megterul a befektetes? -
b0bcat
addikt
Nem 4, hanem 2 millió forintos villanyautót tervezek vásárolni (a Fiat 500e csak egy példa volt, nekünk egy szerényebb EV is bőven megteszi). Ha abból indulunk ki, hogy a jelenlegi autó 8-at eszik, és évi kb. 10 ezer km-t megy itt a városban az autó, akkor évente kb. 650 liter üzemanyagot spórolunk meg, ami jelenleg 270+ ezer Ft. Mellette pedig arra számítok, hogy javításokra is kevesebbet kell költeni, mint a jelenlegi autóra, ami amúgy 17 éves.
Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r
-
nevemfel
senior tag
Ez a topik egyébként miért a "navigációk" szekcióba került?
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nagyúr
Szerintem ezeket a kocsikat el fogják kapkodni, mint a cukrot. Már a kezdeti érdeklődés is nagy volt irántuk.
Nekem ezek a kocsik tetszenek. A Duster is igen jó. Mivel szolgálati kocsi is volt Duster - mindenkinek nagyon tetszett.Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
paatrick
senior tag
Ingyenes parkolás nem lesz örökké. Szerintem 5 éven belül kivezetik, mert annyira sok lesz a kiesés az önkormányzatoknak. Onnantól meg hiába van zöld rendszám.
Plusz esélyes hogy a villanytöltős árak is fel fognak menni.
6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
-
b0bcat
addikt
Sokkal kevesebb elromlásra hajlamos alkatrész van egy villanyautóban, az akkumulátor pedig cellánként újítható fel. A 2 milliós EV azért kerül annyiba, amennyibe, mert kisebb belterű és kisebb hatótávolságú, mint az azonos korú és futásteljesítményű, de nagyobb belterű (akár 5 személyes), nagyobb teljesítményű és hatótávolságú modellek. Ezek az olcsóbb villanyautók általában nem is gyorstölthetők, ami szintén értékcsökkentő tényező, tehát városon kívül szinte nem is használhatók, de nekünk csak városi szaladgálásra kellene.
Ha 270 ezret spórolok évente az üzemanyagon, és mondjuk még fele ennyit a szervizen*, az már 400 ezer évente. Ha a mostani autót egy 1 millióval drágábban cseréljük benzines helyett villanyra, akkor elvileg 2,5 év alatt visszahozza az árát.
*A legutóbbi 2 régebbi családi autónk havi átlagos szervizköltsége 35 ezer Ft körül alakult, ami valójában 3x akkora éves költség hosszú távon, mint amivel itt fentebb most számoltam.
[ Szerkesztve ]
Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r
-
Z_A_P
addikt
aki a 6,5 milliós kezdőárú kisautót a 2,5 milliós állami támogatás birtokában akár 4 millióért magáénak tudhatja
Ez hogy megy? Odamegyek, mondom ezt kerem, es vonjak le nekem a tamogatast, es akkor 4 Misi?
(remelem itt nem arra gondoltak ami 2 percen belul elfogyott, es egy orszag ugrott ra arra a par darabra)OK
-