- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor 90 - modellalkat
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Mobil flották
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- iPhone topik
Hirdetés
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
-
Bemutatta fizikai szintű, GDDR7-es implementációját a Rambus
ph A vállalat szerint a friss fejlesztésük 48 Gbps-os tempót is lehetővé tesz.
-
Új órával készül a Black Shark
ma A Xiaomi gaming brandje az S1 Pro formavilágát viszi tovább, amit immár MIL-STD szabványokkal egészít ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
joey04
titán
azt hittem ez eddig is így volt.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
Plug Life
senior tag
Ez inkább zabszem a szervizesek seggében 😂
-
GreenGoblin
tag
1. Nyílván az Applenek csudajó mert így jóskapista már okosba nem tudja megjavítani magának. Mehet Applehöz tejelni ha javítani akar.
2. Kijelzőt cseréltetni sosem érte meg a horribilis ár miatt. Inkább vesz az ember egy újat... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Ezekiell
veterán
A kifejezés, amit keresünk, az "anti consumer".
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
joey04
titán
válasz GreenGoblin #5 üzenetére
jóskapista már okosba nem tudja megjavítani magának.
szerencsére.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
joey04
titán
válasz GreenGoblin #8 üzenetére
vegyél más márkát, amit szét lehet barmolni/barmoltatni sufni boltokban.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
PuMbA
titán
Azt ugye tudod, hogy nem csak szétbarmolós sufni boltok vannak?
Nekem a JBL hangfalamra azt mondta a hivatalos szerviz 3 hónap alatt!, hogy nem tudják megjavítani, az erősítő panelen rossz valami, vegyek egy újat, 50 ezer Ft. Apa ezt nem hitte el, tudta, hogy lódítanak és sikerült megcsináltatnia vidéken 15 ezer Ft-ért Azóta is jól működik, ugyanúgy szól. Végül is, ha szemétdombot akarunk csinálni a Földből meg jó sok pénzt elkérni, akkor jó dolog a hivatalos szerviz.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ha a hivatalos szerviz egyáltalán elvállalja, hogy hozzá nyúl Az én esetemben ugye a hivatalos szerviz elhajtott a fenébe. Apple esetén ez azért jobb, de egy csomó cég kezeli pont ugyanígy a szerviz-t, ami csak a nevében az, amúgy csak egy "vegyél újat megmondó hely", mert tényleges szerviz tevékenység nem folyik. Na ők miattuk kellene visszahozni a régi fajta szervizt, mert akkor ők se játszhatnák ezt a fertőt, hanem árversenybe lennének kényszerítve.
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Szerintem meg az ÉN készülékemhez az nyúljon, akit ÉN akarok. Legyen az hivatalos szervíz, nem hivatalos szervíz, sufnigsm, szomszéd hülyegyerek vagy én magam.
Attól, hogy bárki javíthatja a készüléket, neked, mint aki csak hivatalos szervízbe viszi, miért is lesz rosszabb..?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz GreenGoblin #15 üzenetére
Azzal semmi gond, ha van véleménye, csak legyen koherens.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
veterán
De hát az: minden ami Apple, az jó. Akkor is, ha a világ legnagyobb sz@rát készülnek újracsomagolva lenyomni a torkodon, persze a szokásos aranyáron!
Azzal nincs is gond, ha csak gyári szerviz gyári alkatrészekkel javíthat, a legjobb megoldás. Csak akkor ne árazzon pofátlanul. Na, ezzel viszont már szoktak gondok lenni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #20749568 #18 üzenetére
Ez mondjuk eddig is megtörtént, és ezután is meg fog történni, felesleges szívatni ezért pluszban is a népet. A lőtéri kutya nem vinné sufnbótba az egyébként 300-400 ezer forintos készülékét, ha a kijelző csere gyári szervizben nem lenne egy kisebb gazdasági totálkár. Bár, nem akarok hülyeséget beszélni, nem tudom, mennyi most az annyi, 3-4 éve volt egy árajánlatkérésem még talán 6S Plus-ra, de az valami elkúrt összeg volt.
[ Szerkesztve ]
-
Tocso1706
csendes tag
Nagyon sok helyen csinálják, hogy megveszik a törött iphone-t nyomott áron, kínai házzal meg lcd-vel összerakják az amúgy oled-es telefont és eladják gsm-ekbe vagy neten.
Az átlag vásárlónak nem fog feltűnni a különbség.Amúgy, sztem ebbe az árkategóriába, már alap a biztosítás. Hivatalos eladónál 3 évre 35ezer volt a mindenre is kiható biztosítás. Nyilván van egy 30-40ezres önerő, ha összetöröm, de utána kapok egy újat vagy visszafizetik az árát avulással.(X-11-re így váltottam).
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
válasz #20749568 #18 üzenetére
Értem. És engem mióta is kell hogy érdekeljen az Apple problémája? Engem az kell érdekeljen, nekem hogy a legjobb, és egészen biztosan nem úgy, hogyha egy cég ellehetleníti az általam vásárolt (az én tulajdonommá vált) termék javítását.
Tehát védeni az Apple anti consumer gyakorlatát, mint consumer, az minimum a saját magad tökönlövése. Persze vannak, akik szeretik, ha fáj - nekik egészen mást tudnék ajánlani
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Tewe013
őstag
-
félisten
válasz GreenGoblin #15 üzenetére
Az Apple a valaha volt leghatékonyabb cég a felhasználóbázisának agymosásában, ezt kár elvitatni.
Gyakorlatilag a joey-típusú usereik ujjonganak, amikor egy feature kikerül, és előbb vinnék genius barba "javítani" az eszközüket, mint egy évtizedes gyakorlattal rendelkező elektro szervizbe ahol tényleg _megjavítanák, a munkájukra garanciát vállalnának_ és nem csak cserélnék, vagy elküldenék újat venni, vagy hozzá se nyúlnának.
Az ilyenek szemében MINDEN egyes szerviz, ami nem gyártói, dzsunka jóskapista gányolda. Csak fekete, csak fehér. Vagy csak ez, vagy csak az.Oroszlánrésze van a cégnek a javíthatatlanság, és BÁRMELY alkatrész tönkeremetele esetén gazdasági totálkárossá váló ipari hulladék világszintű termelésében is (második a Samsung ami jórészt Appe copycat).
Szerencsére amúgy mindenütt ahol olvasok fórumokat, egyre jobban terjed a right to repair szele (jó érzés volt itt is olvasni valakitől), olyannyira, hogy konkrétan azt is el tudom képzelni, hogy 5 éven belül az Apple el kell engedje az anti-consumer mentalitást, és szektásítás helyett normális gyártóvá kell váljon, ami szervizdokumentácókat készít és tesz elérhetővé, mert akkora visszhangja kezd lenni (Wozniak is savazta őket emiatt többek között pont Rossmann csatornáján) a jelenlegi ügyködéseinek, ami már nem szakmabelieket is felháborít, előbb-utóbb nyomot hagyva az államokét megszégyenítő bevételeikben.
[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
válasz FoxiestFox #28 üzenetére
Jól beszélsz. Teljesen egyetértek veled.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Ganzer
aktív tag
válasz FoxiestFox #28 üzenetére
+1, ott a pont.
-
Tocso1706
csendes tag
válasz FoxiestFox #28 üzenetére
Tök jó felvetés és félre ne értsd.
Szerinted az, hogy szinte teljesen újrahasznosítják a telefon kidobott alkatrészeit, mennyire gyártói bullshit?
Ezzel hirdeti magát a gyártó, ez is van ráplecsnizva, eu-s certificate-el.Parasztvakítás vagy létezhet ilyen?
-
veterán
válasz #20749568 #20 üzenetére
Köszi a linket!
Ha jól emlékszem, valaki 37 ezerért cseréltetett kijelzőt egy OP7Próban, 1 hét alatt megjárta a gyári szervizt. A futár ingyen volt. És az egy 90 Hz-es AMOLED panel, ujjlenyomatolvasóval együtt. Na ehhez képest én húzósnak érzem az árakat, de kinek mi.
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
válasz #20749568 #23 üzenetére
Nem is veszek ilyet, nem kell félni, már csak elvből se. Amelyik cég ennyire semmibe nézi a vásárlóit, sőt szándékosan szivatja őket , az nem érdemli meg a pénzem. A Stockholm szindrómas fanok meg hadd tapsoljanak
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
-
Ezekiell
veterán
válasz #20749568 #38 üzenetére
Hülye hasonlat, tőled meg igazán kifejezetten gyenge, ennél tudsz te jobbat is. Vagy csak te is tudod, hogy igazuk van, és bizony a right to repair egy a fogyasztóknak jato alapvető jog - ez esetben elnezem neked
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
félisten
válasz Tocso1706 #31 üzenetére
Fogalmam sincs, most hallok róla először.
Ha így van legalább részben, az tök jó dolog nyilván, csak ugye a másik oldalon meg ott van az, hogy az újrahasznosítás energiaigénye mekkora, a környezeti terhelése mekkora, és hogyha legalább minimális törekvés lenne javítható kacatokat gyártani, mennyivel kevesebb e-hulladék keletkezne, az én véleményem - mivel nem értek hozzá - annyi, hogy előbb a javítás a prioritás, majd a termék életciklusának lejárta után az újrahasznosítás.
-
Ezekiell
veterán
-
Ezekiell
veterán
válasz #20749568 #47 üzenetére
Senki nem is beszélt minosegvesztesrol meg arról h nem tudod megvenni, csak hogy ott szervizeltesd, ahol akarod...?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
félisten
A probléma ezzel az Apple részéről (és sok nagy másik tech multi részéről is), hogyha lenne szervizdokumentáció és szabadon hozzáférhető alkatrészforrások, hogy akkor kiderülne, hogy mindjárt nem olyan drága manőver megjavítani egy high end terméket sem.
Ebben az esetben - és ettől retteg a legjobban különösen az Apple - a szervizek között piaci alapon jönne létre verseny, magyarán a dzsunka munkát végzők nagyon hamar kiesnének hiszen rövid idő alatt sok negatív értékeléssel állnának a földbe, a kiváló szervizek pedig a kiváló javításaikért eltennék azt a pénzt, amit a gyártó szeretne eltenni.
(Igazából kevesebbet tennének el jobb munkáért, mint amennyit némelyik gyártó nem restell, de hát az más kérdés. )Tehát piaci alapon működni marha nagy szívás, érzelmi, szektás alapon kell működni, mert így lehet meghackelni még egy eleve hackelt kapitalizmust is.
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
válasz FoxiestFox #49 üzenetére
Meg eleve, lehetne javítani, nem csak cserélni. Az Apple ugye nem javít, azaz ha 1 tranizsztor elszállt a macbookodban, aminek a javítása olyan 20 USD lenne, akkor cserélik a teljes alaplapot, orbitális költségért, jól lehúzva ezzel a fogyasztót...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.