Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fratello

    tag

    válasz kexksz #21 üzenetére

    Komoly döntés az, ahol fel kell dobni egy pénzérmét hogy a két tökegyforma NPC közül melyik haljon meg... (Illetve ha valamelyiket már megfektetted akkor még pénzérme se kell.)

    Pont arról beszélek hogy a második részben olyan döntéseket kell hoznod ahol egyrészt már elmosódik a határ "jó" és "gonosz" között mert mindkettő mögött elfogadható érvek és ellenérvek sorakoznak, másrészt morális tétje van a dolognak mind a te, mind az NPC-k szempontjából. (Amúgy emlékeim szerint Wrex esetében még választásod se feltétlen van, mivel ha nincs közel maxon a meggyőzésed úgyis az a vége hogy meghal...)

    A legszebb az lenne ha a Bioware a harmadik részben beépítené a csapattagok viselkedésébe az ME2-ben hozott velük kapcsolatos döntéseid (fenti példámat folytatva Garrus-ból hidegvérű gyilkos/megfontolt, az önbíráskodást elítélő karakter válna), de ez persze csak szép álom...

    De felesleges a szájtépés, aki az első részben tapasztalt "globális" sztorit keres az a ME2-ben nem fogja megtalálni, ott ugyanis karakterdrámák vannak és csapatépítés, felkészülvén a harmadik rész mindent eldöntő végső csatájára...

  • Fratello

    tag

    válasz kexksz #18 üzenetére

    Az lehet hogy az első rész sztorija jobb volt, de a második részben jutott el a párbeszédek és morális döntések súlya olyan szintre amiről az első rész csak álmodhat...

    Morális döntés az első részben:
    - Kedves vagy az NPC-vel és kinyalod a seggét, vagy
    - Bunkó vagy az NPC-vel és elküldöd az anyjába...
    Tényleg hatalmas cselekvési szabadság, nem mondom...

    Morális döntés a második részben (SPOILER!):
    - Hagyod Garrusnak megölni azt a fickót aki elárulta őt és csapatát, a halálukat okozva, vagy
    - Rábeszéled hogy a fickó ezerszer jobban bűnhődik tette miatt élve, és nem éri meg az a két másodperces elégtétel amíg meghúzza a ravaszt...

    Nem tudom mennyire érthető amit mondani akarok, röviden, a második részben igen komoly tétje van minden döntésednek, kellően megalapozva, érvekkel alátámasztva mind a paragon, mind a renegade döntést illetően...

    Részemről egy rpg valahol itt kezdődik, nem ott hogy van a két szélsőség (tisztán jó vagy gonosz leszel) oszt válassz kedvedre és piros leszel vagy kék jutalmul...

    Nem véletlen rohadtul nem lett közönségsiker (a Baldur's Gate-el ellentétben) a Planscape: Torment, ugyanis ott pontosan ilyen árnyalt módon kellett gondolkozni, nem csak nyomkodni a Badass/Hero választógombot...

Új hozzászólás Aktív témák