Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • polika

    senior tag

    válasz con_di_B #33 üzenetére

    Nana, azért az nagyon is fontos hogy nem egy ütemező lehet a rendszerben amikro a hardver képes arra hogy ne csak egy dedikált CPU szál indíthasson minden GPU szálat, emiatt az API filozófiában gyökeres változásra van szükség. A GPGPU-s filozófia meg a HSA-n keresztül valósul meg, ehhez is kell egy új API hogy képes legyen CPU/GPU egy címtérben dolgozni, és ne akarjon másolgatni még dGPU stílusban a memóriából adatokat mert nincs rá szükség.

    Az iGPU szűk keresztmetszet viszont nagyon sokat fog javulni a DDR4-el, ill stacked on die memóriákkal és remélhetőleg az első pár mély integrációs kísérlet után kibuknak a szűk keresztmetszetek és finomhangolják az aktuális technikai lehetőségekre.

    Szerintem inkább a nagyobb kihívás az lesz, hogy a mostani 2-300 wattos szörnyetegeket nem lehet beköltöztetni egy APU-ba, a hűtésen olyan nagyon sokat nem lehet már farigcsálni, lehet vizezni, meg egyéb ezoterikus dolgokat, de az egyre nagyobb integrációval egyre kisebb helyen keletkezik egyre több hő, és ha nem sikerül a gyártás technológiával valami nagyot dobni (grafén) akkor ez fogja megakadályozni a fejlődést szerintem.

    Összeségében nekem az jön le, hogy az APU-ban is x86-nál is előbb utóbb megjelenik majd a big/little koncepció, és a hardveres szoftveres oldalon a párhuzamosított futás extra terheléseit és problémáit kell megoldani, mert vannak olyan feladatok amit nem lehet párhuzamosan csinálni, és ehhez kell a turbós 1-2 mag magasabb egyszálú teljesítménye, az összes többire meg a sokkal energiahatékonyabb lassabb de sok szálú számolás.

  • polika

    senior tag

    Összevissza irkálnak itt sokszor a prohardveren. Egyrészt mindig elmondják, hogy AAA játékokat csak inhouse saját enginnel stb. Aztán jön az hogy a gameworks azért van hogy mesterségesen magas hardverigényt generáljon.

    Namármost az AAA kategóriás játékoknál nem számol hogy van gémworks vagy sem a fentiek alapján, a többi futottak még kategóriánál meg ha a gépigény durvább egy AAA-s gémnél akkor az emberek leírják a játékot, mert szarul optimalizált játék, vagy kikapcsolják az extra ficsört, viszont jellemzően ezek kisebb gépigényű játékok. Azaz miről beszélünk? Az NV saját maga alatt vágja a fát ha csak gépigény van de nem jár cserébe olyan csillivilli effekt, ami miatt vérpistike aszondja hogy ezzel ezerszer nagyobb a játékélményem mint nélküle. Nem vagyok NV párti (most se vennék NV kártyát mer a kis hülyék nem tudnak szabványoknak megfelelni) de ilyen alapon akkor az anti alias meg minden effekt csak a gépigények mesterséges növelése miatt van a játékokban.

Új hozzászólás Aktív témák