Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GhanBuri Ghan

    őstag

    válasz jalos #2 üzenetére

    Ugyanúgy, ahogy a benzinkút-hálózat képes kiszolgálni a tankolni vágyókat, amikor a környéken mindenki délután ötkor beugrik tölteni.

  • GhanBuri Ghan

    őstag

    válasz DraXoN #134 üzenetére

    Annyira nem bonyolult dolgok ezek, viszont a VW még rosszabb megoldást választott, mintha friss végzősökre bízták volna: a saját berögződött megoldásaikat próbálták meg ráerőltetni egy egész más területre :)
    Eleve azt nem tudták eldönteni, hogy akkor most központi vezérlés legyen (ahogy a Tesla is csinálja), vagy legyen mindennek saját ECU-ja, és azok dolgozzanak össze (ahogy a belsőégésű autóknál szokásos)
    Valószínűleg jobban járt volna a VW, ha keres egy környékbeli villanyautós startupot, és felvásárolja, sok időt és pénzt meg tudott volna spórolni vele - Elon Musk is egy létező Tesla nevű startupba szállt be annak idején.

    Egyébként nem emiatt drágák a villanyautók. Nem is az akkumulátorok miatt - az akkuk ára az elmúlt tíz évben a hetedére csökkent, ami korábban a legdrágább alkatrész volt, mára csak egy komponensek közül. Komplexebb a probléma: nincs elég akkumulátor (a Ford, GM, VW, Stellantis még csak most építi azokat a gyárakat, amelyek leghamarabb három év múlva fognak termelni), emiatt nincs tömeggyártás, azaz az induló költségeket sokkal kevesebb részre kell elosztani. Másrészt, mivel nem tudnak elég autót gyártani, ezért nagyobb a kereslet, mint a kínálat, annyiért lehet adni az autókat, amennyiért épp megveszik. Ha berobban az akkugyártás, akkor hirtelen fog sokat esni a villanyautók ára. (nagy tételben nagyjából 120 dollár egy kWh akkupakk ára. Szakértők 100 dollárra becsülik azt, ahol már jobban megéri villanyautót venni belsőégésű helyett - persze nyilván nem pont ennyi, csak annyira adja magát egy ilyen szép kerek szám). Más szakértők becslése szerint lényegében az összes nagy termelő három-négy év múlva lemegy 75 dollárra, azaz addigra már semmilyen számítás szerint nem fogja megérni belsőégésűt venni (kivéve persze azokat, akik napi 1000km-t tesznek meg)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák