- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
Hirdetés
-
Alulról bővítette professzionális VGA-it az NVIDIA
ph Az RTX A1000 és A400 ugyanarra a GA107-es GPU-ra épít.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
it A Meta felügyelőbizottsága megvizsgálja, hogyan kezeli a Meta az AI-generálású, celebeket érintő pornográf tartalmakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
GhanBuri Ghan
őstag
Annyira nem bonyolult dolgok ezek, viszont a VW még rosszabb megoldást választott, mintha friss végzősökre bízták volna: a saját berögződött megoldásaikat próbálták meg ráerőltetni egy egész más területre
Eleve azt nem tudták eldönteni, hogy akkor most központi vezérlés legyen (ahogy a Tesla is csinálja), vagy legyen mindennek saját ECU-ja, és azok dolgozzanak össze (ahogy a belsőégésű autóknál szokásos)
Valószínűleg jobban járt volna a VW, ha keres egy környékbeli villanyautós startupot, és felvásárolja, sok időt és pénzt meg tudott volna spórolni vele - Elon Musk is egy létező Tesla nevű startupba szállt be annak idején.Egyébként nem emiatt drágák a villanyautók. Nem is az akkumulátorok miatt - az akkuk ára az elmúlt tíz évben a hetedére csökkent, ami korábban a legdrágább alkatrész volt, mára csak egy komponensek közül. Komplexebb a probléma: nincs elég akkumulátor (a Ford, GM, VW, Stellantis még csak most építi azokat a gyárakat, amelyek leghamarabb három év múlva fognak termelni), emiatt nincs tömeggyártás, azaz az induló költségeket sokkal kevesebb részre kell elosztani. Másrészt, mivel nem tudnak elég autót gyártani, ezért nagyobb a kereslet, mint a kínálat, annyiért lehet adni az autókat, amennyiért épp megveszik. Ha berobban az akkugyártás, akkor hirtelen fog sokat esni a villanyautók ára. (nagy tételben nagyjából 120 dollár egy kWh akkupakk ára. Szakértők 100 dollárra becsülik azt, ahol már jobban megéri villanyautót venni belsőégésű helyett - persze nyilván nem pont ennyi, csak annyira adja magát egy ilyen szép kerek szám). Más szakértők becslése szerint lényegében az összes nagy termelő három-négy év múlva lemegy 75 dollárra, azaz addigra már semmilyen számítás szerint nem fogja megérni belsőégésűt venni (kivéve persze azokat, akik napi 1000km-t tesznek meg)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Chromecast Audio - Új és használt darabok
- Motorola Edge 40 8/256gb - Újszerű, akár beszámítással
- Xiaomi Poco X5 Pro 8/256gb - Újszerű akár beszámítással
- Apple iPhone 12 Pro 128gb Gold - Karcos, kis hiba, akku 85%, Yettel függő, akár beszámítással
- Apple Watch 9 45mm Cellular Silver/Storm Blue M/L - Új, bontatlan, garanciális akár beszámítással