Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #44630784

    törölt tag

    válasz -=RelakS=- #34 üzenetére

    VR-ben a cakkozott élek első sorban azért zavaróak, mert sokkal többet mozog a kamera (azaz a fejed), mint normál monitor üzemmódban, így az összes csúcsfény és kontraszthatár folyamatosan "zizeg".
    Pontosabban a fejed mozgása monitor módban nem szól bele a képalkotásba, VR-ben viszont a legkisebb mozgás is új kamerapozíciót jelent, így az aliasing is minden framen máshova kerül akkor is, ha maga a jelenet mozdulatlan.
    Ez az, ami miatt sokan az alacsony felbontást ekézik, pedig első sorban supersampling kérdése és nem a fizikai felbontásé. A hmd-k natív felbontása a screendoor effektet csökkenti, de az messze nem olyan problémás, mint az alacsony supersampling.
    Ezért nincs értelme amúgy a jelenlegi VGA-kkal a szemenkénti 4k-s fizikai felbontásnak, mert akkor a 4k képet kellene supersamplinggel renderelni és könnyedén 16k felbontás fölött találnánk magunkat, amit a PC még dual 1080ti sli-vel sem lenne képes stabil 90fps-el kirenderelni.

Új hozzászólás Aktív témák